Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei.

Olen terveysongelmien takia joutunut jättämään maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta.
Ennen saatoin juoda 3dl heraa päivässä, nyt olen korvannu kananmunilla heraa.
Tarkkoja ruokamääriä en nyt tähän saanu, pitää hakea vaikkapa ruokavaaka jos tarvii tarkempaa listausta.
Onko järkevää syödä näin paljon kananmunia? Ja mitä täs nyt vois tehdä vähä fiksummin?
80kg, 179cm mies kyseessä. Perus punttien heiluttelua 3krt viikkoon, tarkotus pysyä kunnossa / saada vähä lihasta.

Tällähetkellä ruokavalio on suunnilleen tätä:

Aamupala:
5kpl raakaa kananmunaa
2kpl ruisleipiä, välissä kinkkua ja kurkkua
banaani

Välipala:
Omenaa / banaania

Lounas:
Työpaikan lounas
Normaalisti perus lihaa, perunaa ja salaattia. Määristä ei tietenkään tietoa.
Tällöin mätän niin paljon ku mahtuu.

Välipala:
Omenaa/banaania

Päivällinen:
200g lihaa
Kookosmaitoa
Perunoita

Iltapala/treenin jälkeen:
2kpl banaaneja
5kpl raakaa kananmunaa
avokado

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hei.

Olen terveysongelmien takia joutunut jättämään maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta.
Ennen saatoin juoda 3dl heraa päivässä, nyt olen korvannu kananmunilla heraa.
Tarkkoja ruokamääriä en nyt tähän saanu, pitää hakea vaikkapa ruokavaaka jos tarvii tarkempaa listausta.
Onko järkevää syödä näin paljon kananmunia? Ja mitä täs nyt vois tehdä vähä fiksummin?
80kg, 179cm mies kyseessä. Perus punttien heiluttelua 3krt viikkoon, tarkotus pysyä kunnossa / saada vähä lihasta.

Tällähetkellä ruokavalio on suunnilleen tätä:

Aamupala:
5kpl raakaa kananmunaa
2kpl ruisleipiä, välissä kinkkua ja kurkkua
banaani

Välipala:
Omenaa / banaania

Lounas:
Työpaikan lounas
Normaalisti perus lihaa, perunaa ja salaattia. Määristä ei tietenkään tietoa.
Tällöin mätän niin paljon ku mahtuu.

Välipala:
Omenaa/banaania

Päivällinen:
200g lihaa
Kookosmaitoa
Perunoita

Iltapala/treenin jälkeen:
2kpl banaaneja
5kpl raakaa kananmunaa
avokado
Minkä ihmeen takia raakoja munia??

Mä en vaan käsitä miten jengi voi olla laihtumatta noin pienillä kaloreilla ja vielä noilla liikuntamäärillä.. Itse syön 2300-2700kcal päivään, 26v mies, 177cm ja 87kg atm ja istumatyössä, 4x viikossa kovaa salitreeniä 60-90min ja päälle parit 30-60min kävely-hölkkälenkit ja paino tippuu ihan hyvää kyytiä tasaisesti. Hänelläkö ei sitten paino ole tippunut yhtään, kauanko hän on tuota dieettiä vetänyt? No, toki me ollaan kaikki yksilöitä..
No jaa. Mä oon parikymmentä vuotta tuota henkilöä nuorempi mies mitoilla 82kg/189cm ja minäkin pudotan dieetin loppuvaiheessa aika lähelle 1800 kaloria. Eli en yhtään ihmettele että pienikokoisempi ja vanhempi naishenkilö joutuu pudottamaan vielä alemmas. Jos sen 1500 kaloriakin jakaa kahteen tai kolmeen osaan, niin hyvän kokoiset ateriat siitä vielä saa oikeilla aineksilla.

Jännä miten tuo aineenvaihdunta eroaa ihmisillä. Itellä kesti aika kauan löytää millä hiilarimäärillä paino nousis. 65kg ja 400g. Ja 400g päivinä kun katon netflixiä ja makaan sängyssä.

Itseasiassa aineenvaihdunnassa harvoin on merkittäviä eroja.. 55kg naisen ja 90kg miehen lepoaineenvaihdunnassa on tyyliin 400kcal ero. Aineenvaihdunnalla ei siis selitetä sitä miksi kaksi 65 kiloista ihmistä menee vaa'alla täysin eri suuntiin samalla kalorimäärällä.
Isoimmat erot näistä yllämainituissa tapauksissa johtuu kokonaisuudesta nimellä NEAT - nonexercise activity thermogenesis tai vapaasti suomentaen tiedostamattoman liikunnan aiheuttama kulutus.
http://www.bodyrecomposition.com/re...e-to-fat-gain-in-humans-research-review.html/

Kun lasketaan kaloreita ja punnitaan määriä esim. broilerista tai jauhelihasta niin punnitaanko se raakana vai paistettuna? Esim. Broilerin fileesuikaleet 300g paketissa on raakana 285g ja paistettuna joku 125g.

Kun lasketaan kaloreita ja punnitaan määriä esim. broilerista tai jauhelihasta niin punnitaanko se raakana vai paistettuna? Esim. Broilerin fileesuikaleet 300g paketissa on raakana 285g ja paistettuna joku 125g.

Aina raakana, oli kyse lihasta, kalasta, pastasta, riisistä tms.

Aina raakana, oli kyse lihasta, kalasta, pastasta, riisistä tms.
Tulee kyllä aika olematon määrä syömistä jos vaikka 150g punnaa raakana noita fileesuikaleita esimerkiksi? Kalorilaskurin mukaan pitäisi syödä 150g broileria niin eikö se tarkoita kypsänä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee kyllä aika olematon määrä syömistä jos vaikka 150g punnaa raakana noita fileesuikaleita esimerkiksi? Kalorilaskurin mukaan pitäisi syödä 150g broileria niin eikö se tarkoita kypsänä?
Kyllä ne raakana punnitaan. 100g:ssa raakaa kanaa taitaa olla vähän reilu 20g protskua, joten 150g:ssa tulee yli 30g proteiinia pelkästä kanasta, mikä jo ilman hiilarinlähdettä (riisi, pasta tms) alkaa olemaan jo ihan hyvä määrä yhdelle aterialle. Paistettuna se tosiaan näyttää melko pieneltä kasalta

Iltaa

Tässä kun aloitin juuri "mini-cut" vaiheen, ja mietin että perhana, taidan syödä liikaa hedelmiä. Varsinkin vatsan alueelta olis kiva saada rasvaa pienemmäksi. Tässä tänäänkin tuli syötyä 6 annosta hedelmää lisäksi kasviksia.
Onko tämä nyt ihan liikaa? On tullu luettua fruktoosista ja sokereista.
Ite en syö lisättynä sokeria en yhtään. Hedelmät on suurta herkkua ja kasvikset. Yleensä pidän sokerimäärän 50-67g mutta tänään meni vähän yli 70g puolelle.

Pitäiskö rajoittaa että onnistuis rasvanpoltto paremmin?

Zone-sarja -42%
Entä onko "mini-cut" vaiheella liian alhaista syödä 1500 kaloria per päivä?
Riippuu ihan siitä, kuinka paljon silloin ollaan miinuksella.

Siitä miinuskalorien maksimistakin on monta eri mielipidettä, mutta nyrkkisääntönä voitaneen pitää, että yli 1000 kaloria miinukselle ei kannata joka päivä vetää.

Suositut

Back
Ylös Bottom