Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei tarvitakkaan. Aattelin vaan jos jollain olisi vinkkejä, olis kiva kuulla mitä muut syö :p

mä laitan aina smoothieen tuoreita marjoja, mehukeitot ei uppoo lisäaineiden takia. toki siitä tulee aika tönkköä juotavaa jos sulla vaikka 100g hiutaleita mut kokeilemalla selvii ja jotai rasvaaki kantsii laittaa joukkoon :) jotenki kylmä aamupala virkistää mua paremmin ku lämmin puuro, tosin syöty pitää paremmin nälkää kun juotu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä nyt yritän kehitellä uutta bulkki aamupalaa ja aika mielenkiintosen makusta tää rahka/kaurahiutale/raejuusto/mehukeitto sekotus. Vähän epäilen että tämmönen ei uppoais arkipäivisin 5.30 aamulla ennen töihin lähtöä. Olisko jollain suositella jotain aamiaista joka koostuisi suurinpiirtein noista aineksista? Mietin että jos heittäis nää vaan tehosekottimeen ja joisi niin vois olla helpompi.

Mulla kun on tommonen blenderi tuossa niin tykkään sillä tehdä aamupalat.

Tälläinen versio oli kun olin bulkilla:

Banaani 170g
Rasvaton maito 3dl
Rypsiöljy 2rkl
Täysjyväkaurahiutale 2dl
Maitorahka, pehmeä rasvaton (Ehrmann) 250g

903Kcal P: 44g H: 96g R: 36g

Ja tälläinen versio nyt kun olen VHH-dieetillä:

Maitorahka, pehmeä rasvaton (Ehrmann) 125g
Rypsiöljy 2rkl
Vesi 2dl
Mustikka pakaste 1dl
Whey-80 hera 2rkl
Chia-siemenet 2tl

456Kcal P: 28g H: 11g R: 33g

Päälle kun ottaa kupin pari kahvia kermalla ja vitamiinit niin kyllä lähtee kone käyntiin ja menee nopeesti alas hyvä satsi tavaraa. Chia-siemenet on hifistelyä, sain niitä pussillisen äitimuorilta lahjaks niin oon niitä alkanu heittelee näihin pirtelöihin et sais ruho vähän kuituja. Lähes joka aamu juon jonkinlaisen smoothien.

Viimeksi muokattu:
Tässä nyt yritän kehitellä uutta bulkki aamupalaa ja aika mielenkiintosen makusta tää rahka/kaurahiutale/raejuusto/mehukeitto sekotus. Vähän epäilen että tämmönen ei uppoais arkipäivisin 5.30 aamulla ennen töihin lähtöä. Olisko jollain suositella jotain aamiaista joka koostuisi suurinpiirtein noista aineksista? Mietin että jos heittäis nää vaan tehosekottimeen ja joisi niin vois olla helpompi.

Blenderiin: kevytmaito, marjoja, banaani, heraproteiini, kookosöljy, kaurahiutale, cashewpähkinä. Esimerkiksi tuommosilla ;)

Rohkeasti vain kaikki blenderiin. Marjoista/herasta/mehukeitosta saa makua. Itse nakkaan yleensä kananmunia myös.

Jos menee iso määrä kaurahiutaleita, kantsii kokeilla niin että ensin laitat kuivana hiutaleet ja hyrskytät hienommaksi jauheeksi. Sen jälkeen vettä ja muut ainekset kaveriksi. Tulee paljon juoksevampaa :)

Jos kaloreita pitäis saaha koneeseen, ni eikö tohon sopis aika hyvin joku hillo (enempi kaloreita) lisukkeeks mehukeiton sijaan? Röheiinillä ei tarvinne läträtä, kun (oletettavasti) sulla on hiilarit korkeella, joten rahkahan sekottuu hyvin puuroon.

Paljonko bulkilla painon pitäisi nousta kuukaudessa että olisi optimaalista? Nyt kalorilaskurin mukaan mun pitäisi olla 1.2kg painavampi 5 viikon päästä edellyttäen että noudatan tätä ruokavaliota päivittäin ja jos tää edes pitää paikkaansa :D Sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö lepopäiville tehdä omat ruokavaliot vai mennäänkö samalla joka päivä kun bulkataan? Joskus oon kuullut että lepopäivinä hiilarien määrää voisi vähän laskea, mutta sitten pitäisi taas taikoa ne kalorit jostain muualta.

Noniin juuh elikkäs, onkos porukalla inffoo mistä sais mahdollisimman edullisesti saksanpähkinää? Kattelin tuossa googlesta parit ensimmäiset hakutulokset ja 2.5kg kun tilailis kerralla niin sais 19.8e/kg

Ootteko löytänyt halvemmalla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljonko bulkilla painon pitäisi nousta kuukaudessa että olisi optimaalista? Nyt kalorilaskurin mukaan mun pitäisi olla 1.2kg painavampi 5 viikon päästä edellyttäen että noudatan tätä ruokavaliota päivittäin ja jos tää edes pitää paikkaansa :D Sitten vielä semmonen kysymys että pitääkö lepopäiville tehdä omat ruokavaliot vai mennäänkö samalla joka päivä kun bulkataan? Joskus oon kuullut että lepopäivinä hiilarien määrää voisi vähän laskea, mutta sitten pitäisi taas taikoa ne kalorit jostain muualta.

Riippuu tuo elopainon nousu myös siitä että missä vaiheessa treeniuraa olet. Otetaan esimerkiksi Pentti joka on bodannu säntillisesti ja tavoitteellisesti kymmenen vuotta niin hänen on turha koettaa tollaisia määriä nostaa painoa tuossa ajassa, verrattuna kun taas aloittelijalla paino nousee herkemmin ja lihaskin kasvaa vielä hyvää tahtia treeniuran alkutaipaleella. Tästä huolimatta vaikka olisit kohtuu aloittelija tai vaikkapa pari vuotta treeniuraa takana ja asiat tehty jossain määrin oikein niin 1.2kg viiteen viikkoon on kohtuu paljon.
Hyvää persepektiiviä tähän antaa se että vuositasollahan tämä tekee 12kg elopainoa lisää, jos vähänkään on asianmukaista punttien kolistelua taustalla niin tohon 12kg vuositasolla tulee mahtumaan melkoinen määrä fläsää.

Hyvänä nyrkkisääntönä itse olen "bulkilla" pitänyt että treenijuomat kun jää lepopäiviltä pois niin se kattaa kalorivaihtelun.

Riippuu tuo elopainon nousu myös siitä että missä vaiheessa treeniuraa olet. Otetaan esimerkiksi Pentti joka on bodannu säntillisesti ja tavoitteellisesti kymmenen vuotta niin hänen on turha koettaa tollaisia määriä nostaa painoa tuossa ajassa, verrattuna kun taas aloittelijalla paino nousee herkemmin ja lihaskin kasvaa vielä hyvää tahtia treeniuran alkutaipaleella. Tästä huolimatta vaikka olisit kohtuu aloittelija tai vaikkapa pari vuotta treeniuraa takana ja asiat tehty jossain määrin oikein niin 1.2kg viiteen viikkoon on kohtuu paljon.
Hyvää persepektiiviä tähän antaa se että vuositasollahan tämä tekee 12kg elopainoa lisää, jos vähänkään on asianmukaista punttien kolistelua taustalla niin tohon 12kg vuositasolla tulee mahtumaan melkoinen määrä fläsää.

Hyvänä nyrkkisääntönä itse olen "bulkilla" pitänyt että treenijuomat kun jää lepopäiviltä pois niin se kattaa kalorivaihtelun.
Juu alottelija olen, 5kk nyt tullut salilla käytyä. En vaan saa millään tarkkoja kaloreita ja makroja laskettua, turhauttavaa.

Oliskohan Maltolla tai jollain massanlisääjällä hyvä korvata kiinteetä ruokaa jos on vaikeeta ruuasta saada makroja kohdilleen? Malto ei ainakaan nostais proteiinin määriä liian korkeeks joka mulla on ongelmana nyt.

Oliskohan Maltolla tai jollain massanlisääjällä hyvä korvata kiinteetä ruokaa jos on vaikeeta ruuasta saada makroja kohdilleen? Malto ei ainakaan nostais proteiinin määriä liian korkeeks joka mulla on ongelmana nyt.

Varsinkin jos normaali arjen aktiviteetti on välillä matalaa ja toisinaan selkeästi korkeampaa on huomattavan vaikeaa saada mitään optimaalista kalorimäärää millä joka viikko nousisi paino juuri oikean verran. Ehkä tota kannattais kattoa ennemminkin kuukausi kuin viikko tasolla miten se paino lähtee jollain kalorimäärällä nousuun.

Onko ihmiset käynyt vaeltelemassa VHH- / ketoosidieetillä? (Muuallakin kuin jääkaapin ja tietokoneen välillä). Elokuussa saattais olla yks reissu tulossa ja dieettiviikkoja sinne mennessä kertynyt jo jonkun verran. Hyytyyköhän sinne ihan tyystin. :rolleyes:

Kysymys jolla ei sinänsä mitään merkitystä, mutta kysyn silti. Eli dieetillä painoa tiputettu se vajaa 10kg ja tavoite saavutettu tältä osin (ei ne absit näköjään silti vieläkään kuoriutunu kunnolla :D), mutta tarkoitus olisi pitää nyt dietin lopussa yksi vapaasyöntipäivä jolloin tarkoituksena ottaa se 10tkcal haaste kaverin kanssa. Kannattaako tämän syömispäivän jälkeen vielä jatkaa dieettiä muutamalla päivällä vai onko mitään käytännön merkitystä jos vaikka siirtyy mättöpäivän jälkeen vähän vajaalle ylläpidolle ja pikkuhiljaa reversaa kaloreita ylöspäin?

Höntsäurheilen erinäisiä joukkuelajeja ja olen huomannut, että jännitän jonkun verran vähänkään merkityksellisempiä pelejä. Noh, pieni jännitys on ihan hyvästä, mutta kun se vetää samalla mahan vähän sekaisin ja siitä seuraa usein vetelä ja voimaton olo. Mistä tällainen voimattomuus voisi johtua? Laitoin tämän ravinto-osioon, kun itse en keksi muuta selitystä kuin että ravinto ei imeydy kunnolla kun maha on sekaisin ja sen takia sitten energiatasot tipahtaa.

Höntsäurheilen erinäisiä joukkuelajeja ja olen huomannut, että jännitän jonkun verran vähänkään merkityksellisempiä pelejä. Noh, pieni jännitys on ihan hyvästä, mutta kun se vetää samalla mahan vähän sekaisin ja siitä seuraa usein vetelä ja voimaton olo. Mistä tällainen voimattomuus voisi johtua? Laitoin tämän ravinto-osioon, kun itse en keksi muuta selitystä kuin että ravinto ei imeydy kunnolla kun maha on sekaisin ja sen takia sitten energiatasot tipahtaa.

Ei tossa ruokavaliolla ole todnäk tekemistä. Korvien väli. Itellä kanssa jäätävä jännitys ongelmana myös.

Syy on ihan perus taistele-pakene reaktio. Adrenaliini tekee tuon. Perhosvatsa taas johtuu kun vatsassa isoja verisuonia niin verenvirtaus nousee.

Käytättekö paljon maitotuotteita? Ajattelin että onko kovin terveellistä kun itsellä menee nykyään päivässä se 3 purkkia rahkaa, maitoa jokunen lasillinen, raejuustoa, ja juustoakin vähän.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom