Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ostin tänään Hätälän c-leikattuu lohifilettä ja pakkauksesta kun ei nähnyt ravintoarvoja niin hätälä ilmottaa sivuillaan lohifileen rasvamääräks yli 22g / 100g??? Voiko tuo pitää paikkaansa, eikö lohen rasva yleensä ole siinä 13g / 100g? Tosta kun paistelee lounaan ja päivällisen nii rasvat pomppaa jo niillä yli päivittäisen :david:

Osta savustettua kirjolohifileetä, esim Pirkalta löytyy K-Kaupan hyllystä. Rasvaa muistaakseni 6,6 g / 100 g ja prodea 22 g.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lohi on yleensä rasvasempaa ku kirjolohi. tee kompromissi ja syö siitä kaks lounasta/päivällistä ja tee joku toinen vähärasvasempi sit toiseks ruuaks :D
Tämä.
Itse joudun nyt dietillä lisäämään rasvaa ruokaan (lähinnä öljynä) niin voi joskus syödä huoletta grillimakkaraakin joissa on usein 25-30% rasvaa kun vain jättää toiseen ateriaan öljyn lisäämättä ja jos se on esim. kanaa.
Ne vuorokausimakrot...

Moro!

Sekottelin tuossa jauheista omaa proteiinivoittoista recovery-juomajauhetta, joka näyttäs tältä

per 100g
-35g soijaisolaatti
-15g herakonsentraatti
-30g maltodekstriini
-10g kreatiinimonohydraatti
-5g tumma kaakaojauhe
-5g FluidBalance-jauhe (natrium, kalium, glukoosi)

Miltä näyttää? Toimii varmaankin ja ajaa asiansa palkkarina?

Moro!

Sekottelin tuossa jauheista omaa proteiinivoittoista recovery-juomajauhetta, joka näyttäs tältä

per 100g
-35g soijaisolaatti
-15g herakonsentraatti
-30g maltodekstriini
-10g kreatiinimonohydraatti
-5g tumma kaakaojauhe
-5g FluidBalance-jauhe (natrium, kalium, glukoosi)

Miltä näyttää? Toimii varmaankin ja ajaa asiansa palkkarina?
Saako kysyä mikä ton soijaisolaatin funktio on tossa? Mikset vaan vedä 50g heraa suoraan?

Saako kysyä mikä ton soijaisolaatin funktio on tossa? Mikset vaan vedä 50g heraa suoraan?
Saa kysyä. Tuota isompi määrä heraa aiheuttaa oireita joita en viitsi kuvailla tarkemmin.
Pitää huolta, että estrot pysyy riittävän korkealla ;)
Jep, soijaproteiinissa on estrogeenien kaltaista ainetta, mutta tuolla annoksella sillä ei ole mitään vaikutusta, ei testoihin negatiivisesti eikä estroihin positiivisesti.

Jep, soijaproteiinissa on estrogeenien kaltaista ainetta, mutta tuolla annoksella sillä ei ole mitään vaikutusta, ei testoihin negatiivisesti eikä estroihin positiivisesti.

Se oli vitsi ;)
Pelkkä myytti tuo soijan aiheuttama estrogeenin lisääntyminen miehillä.

Se oli vitsi ;)
Pelkkä myytti tuo soijan aiheuttama estrogeenin lisääntyminen miehillä.
Joidenkin lähteiden mukaan kun mennään yli noin 100mg annoksesta isoflavoneja, lisäisi estrogeenejä. Tiedä sitten. Joka tapauksessa soijaisolaatissa on vain 13mg/100g isoflavoneja joten on varmasti turvallinen. Kyllä tuo joitain voi pelottaa, olenpahan kuullut myyttiä että P.Wilenius ei kuumentaisi mitään muoviastiassa, koska irtoaa estrogeeniä.:D Taitaa olla pelkkä myytti...

...olenpahan kuullut myyttiä että P.Wilenius ei kuumentaisi mitään muoviastiassa, koska irtoaa estrogeeniä.:D Taitaa olla pelkkä myytti...

Mä ajattelen asiaa lähinnä siltä kantilta, että kannattaako oikeasti mitään lämmittää kovassa lämmössä muoviastiassa? Meinaan sitä, että noissa muovin laaduissakin on eroja kuten myös niihin käytetyissä kemikaaleissa, enkä näe sitä oikein terveellisenä ideana, että jotain paskempilaatuista kippoa korvennetaan kovissa lämmöissä. Takuulla sieltä jotain shaissea irtoaa, oli se sitten estrogeeniä tai jotain muuta epämääräistä.

Mä ajattelen asiaa lähinnä siltä kantilta, että kannattaako oikeasti mitään lämmittää kovassa lämmössä muoviastiassa? Meinaan sitä, että noissa muovin laaduissakin on eroja kuten myös niihin käytetyissä kemikaaleissa, enkä näe sitä oikein terveellisenä ideana, että jotain paskempilaatuista kippoa korvennetaan kovissa lämmöissä. Takuulla sieltä jotain shaissea irtoaa, oli se sitten estrogeeniä tai jotain muuta epämääräistä.
Totta, itse olen kuitenkin mikroaaltouunissa lämmittänyt kanaa ja riisiä ja makaroonilaatikkoa Tupperwaren muoviastiassa hyvällä omallatunnolla ilman pelkoa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Kaikista muoveista irtoaa myrkkyjä kuumennettaessa. Myös BPA ja ftalaattivapaista. Kuuma + muovi = fail

Itellä ollut vuosia lasiset ruuansäilytyskipot.

Ostin tänään Hätälän c-leikattuu lohifilettä ja pakkauksesta kun ei nähnyt ravintoarvoja niin hätälä ilmottaa sivuillaan lohifileen rasvamääräks yli 22g / 100g??? Voiko tuo pitää paikkaansa, eikö lohen rasva yleensä ole siinä 13g / 100g? Tosta kun paistelee lounaan ja päivällisen nii rasvat pomppaa jo niillä yli päivittäisen :david:
Kalan leikkaus vaikuttaa siihen paljonko siinä on rasvaa mukana. Selkä- ja vatsarasvoja ei oo C-leikatussa otettu kokonaan pois, D-leikatussa on, E-leikatussa nahkakin.

Olet siis sitä mieltä, että kun minä lämmitän Tupperwaren muoviastioissa ruokaa, siitä irtoaa paskaa joka vaikuttaa terveyteeni? Oisko tutkimusnäyttöä?

Kyllä olen ja vahvasti, koska se on totuus.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3222987/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4063249/

https://myplasticfreelife.com/2011/...-plastics-leach-hormone-disrupting-chemicals/

http://www.motherjones.com/environment/2014/06/bpa-free-plastics-tritan-nalgene-dangerous/

Ja google löytää aiheesta paljon juttua.

BPA vapaat on jossain tapauksissa pahempia erittämään estrogeeniaktiivisia kemikaaleja.

Kaikista muoveista irtoaa myrkkyjä kuumennettaessa. Myös BPA ja ftalaattivapaista. Kuuma + muovi = fail

Itellä ollut vuosia lasiset ruuansäilytyskipot.

Mitä mieltä olet muuten mikrokuvun käytöstä?
Periaatteessahan se ei ruokaan kosketa, mutta muodostuu siellä sisäpuolella varmasti haitallisia kaasuja tms? Ongelma vain, että pakko siellä mikron sisällä on jotain suojaa pitää ja ainakaan itse en ole onnistunut löytymään kuin muovisia kupuja.

Mitä mieltä olet muuten mikrokuvun käytöstä?
Periaatteessahan se ei ruokaan kosketa, mutta muodostuu siellä sisäpuolella varmasti haitallisia kaasuja tms? Ongelma vain, että pakko siellä mikron sisällä on jotain suojaa pitää ja ainakaan itse en ole onnistunut löytymään kuin muovisia kupuja.

Käytän vain pahimmin räiskyvien ruokien kanssa. Tulee sitten aika usein pyyhittyä mikroa puhtaaksi.

Pakko kai se on uskoa.:( Vaikka tämä ei lähellekkään ole tärkein asia terveyden parantamisessa taidan lämmittää ruokani posliinilautasen päällä tästälähtien. Onkohan Suomessa tutkittu tätä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom