Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Mun "aamu"treenit loppuu yleensä noin 12:30-12:45 ja juon heti treenin jälkeen palkkarin jossa on noin 30g protskua ja 30g hiilaria (noin kello 12:45 siis). Seuraavan aterian syön vasta klo 15. Yleensä tonnikalaa, riisiä ja rehuja. Eli: onko ateriaväli liian pitkä optimaalisen palautumisen kannalta palkkarin ja lounaan välillä?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moro!

Mun "aamu"treenit loppuu yleensä noin 12:30-12:45 ja juon heti treenin jälkeen palkkarin jossa on noin 30g protskua ja 30g hiilaria (noin kello 12:45 siis). Seuraavan aterian syön vasta klo 15. Yleensä tonnikalaa, riisiä ja rehuja. Eli: onko ateriaväli liian pitkä optimaalisen palautumisen kannalta palkkarin ja lounaan välillä?

Ei ole liian pitkä, mutta miksi noin vähän protskua palkkarissa?

Juha Hulmin Lihastohtori-blogissa luki että 20-40g treenin jälkeen on määrä jolla on merkitystä lihaskasvuun. Halusin päästä myös ehkä vähän halvemmalla joten oon käyttänyt tota 30 gemmii per palkkari.

Heraproteiini on halvimpia proteiininlähteitä joten ei sen kanssa säästely kannata.

Miksi (tässäkin) pitää alkaa vänkäämään siitä heraprotskun määrästä kun alkuperäinen kysymys oli vaan, että onko ateriaväli liian pitkä. Mä vedän ja oon vuosia vetänyt tuon saman 30g/1dl heraa ihan vaan koska pussin kyljessä lukee niin ja erinäiset blogistit kuten Lihastohtori suosittelee myös tuota 20-40g määrää, homma ei kuitenkaan mitään rakettiedettä liene ja se vetääkö sitä heraa nyt kymmenen grammaa enemmän vai vähemmän lienee yks ja hailee.

20g nyt ei ainakaan riitä mihinkään kun leusiiniakaan ei tule kuin 2g mikä ei triggeröi proteiinisynteesiä maksimaalisesti käyntiin. Treenin ympäristössä kun on tärkein aika saada ravinteita niin itse en silloin säästelisi. Ite olen 90 kiloinen ja otan 60g pieruheraa (sis. 50g protskua) treenin jälkeen. Wilenius ottaa 120g heraisolaattia treenin jälkeen. :)

Wilenius ottaa jotain muutakin ja onko siitä törkeästä määrästä silti optimaalista hyötyä :cool:

Se, että tutkimusnäyttö tukee tuota 20-40g treenin jälkeen ei tarkoita etteikö isompi määrä kuitenkaan voisi olla parempi. Tästäkin on jotain tutkimusnäyttöjä puolesta tuolla Hulmin blogissa. kyllä mä voisin veikkaa, että esim. nosto 50g tuolla ateriavälillä voisi olla edelleen hyvin optimaalista plus isompi proteiiniannos olisi anabolisempi. Tämäkin tieto löytyy sieltä Hulmin blogista.

Itse varmasti siis näillä puheilla ja tuolla ateriavälillä nostaisin sen annoksen vähän isommaksi

Heraproteiini on halvimpia proteiininlähteitä joten ei sen kanssa säästely kannata.
Pakko tähän väliin todeta että käytän soija/lihaproteiinia maitoallergian takia ja nämä yhdistettynä palkkarin hinta on korkeampi. Osaisko joku täällä kertoa enempi tosta soijaisolaatin aminohappoprofiilista että riittäiskö yksinään? Se ois aika paljon halvempaa kuin lihaproteiinijauheet...

Onko normaalia, että Leader Whey Isolate -proteiinijauhesta jää "hiekkaa" hampaisiin mikä ei lähde edes harjaamalla vaan jämähtää sen verran lujaa alaetuhampaiden takaosaan, hampaan ja ikenen juureen, että se pitää raaputtaa kynsin sieltä pois?
Leader Whey+ -proteiinijauheesta ei hiekkaa jäänyt hampaisiin ja muutenkin se sekottui paremmin veteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko normaalia, että Leader Whey Isolate -proteiinijauhesta jää "hiekkaa" hampaisiin mikä ei lähde edes harjaamalla vaan jämähtää sen verran lujaa alaetuhampaiden takaosaan, hampaan ja ikenen juureen, että se pitää raaputtaa kynsin sieltä pois?
Leader Whey+ -proteiinijauheesta ei hiekkaa jäänyt hampaisiin ja muutenkin se sekottui paremmin veteen.
Itse laittaisin s-postia Leaderille: feedback@leader.fi

Omassa tuotteessani oli virhe ja laitoin tuonne viestiä, niin lähettivät uuden ja itse lähetin vikaisen heille. Hyvin toimii asiakaspalvelu!

Sopiiko seuraavanlainen setti post workouttiin ihan ok: 50g Whey-80, 25g OsmoPure, 5g glutamiinia ja 5g kreatiinia (P 37G, HH 23.5G). Tarkoituksena nopea tankkaus salin jälkeen ja kotiin päästyä lämmin ruoka. Nyt on ollut käytössä Supermassin Afterzone mikä toimii, mutta käy kukkarolle kalliiksi.. Onko täysin tyhmä idea heittää tuohon joukkoon vielä vähän 2:1:1 suhteessa olevaa BCAAta vai ottaa mieluummin aminot erikseen esim. aamulla/illalla?

Sopiiko seuraavanlainen setti post workouttiin ihan ok: 50g Whey-80, 25g OsmoPure, 5g glutamiinia ja 5g kreatiinia (P 37G, HH 23.5G). Tarkoituksena nopea tankkaus salin jälkeen ja kotiin päästyä lämmin ruoka. Nyt on ollut käytössä Supermassin Afterzone mikä toimii, mutta käy kukkarolle kalliiksi.. Onko täysin tyhmä idea heittää tuohon joukkoon vielä vähän 2:1:1 suhteessa olevaa BCAAta vai ottaa mieluummin aminot erikseen esim. aamulla/illalla?
No eikö herassa oo täydellinen aminohappoprofiili eli ehkä vähän turhaa laittaa haarakejtuisia siihen vielä. BCAA käytetään yleensä aamulla/treenin yhteydessä? Muuten kuulostaa ihan perus palkkarilta. 20-40g protskua on hyvä määrä treenin jälkeen, hiilarit riippuu ukon koosta, ite laittasin ehkä vähän enemmän...

No eikö herassa oo täydellinen aminohappoprofiili eli ehkä vähän turhaa laittaa haarakejtuisia siihen vielä. BCAA käytetään yleensä aamulla/treenin yhteydessä? Muuten kuulostaa ihan perus palkkarilta. 20-40g protskua on hyvä määrä treenin jälkeen, hiilarit riippuu ukon koosta, ite laittasin ehkä vähän enemmän...

Joo, näin mä vähän itekin ajattelin että varmaan riittää nuo heran omat aminot. Pitääpä katsoa josko tuota Osmon osuutta nostaa tuohon palkkariin. Kiitos!

Itse laittaisin s-postia Leaderille: feedback@leader.fi

Omassa tuotteessani oli virhe ja laitoin tuonne viestiä, niin lähettivät uuden ja itse lähetin vikaisen heille. Hyvin toimii asiakaspalvelu!

Saamani vastauksen perusteella saa tän firman tuotteet tulevaisuudessa jäädä hyllyn täytteeksi. Seuraavaksi pitänee kysyä neuvoa kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnasta ja tarvittaessa tutkituttaa tuote elintarvikelaboratoriossa.

Pieruhera, minkälainen virhe tuotteessa oli tuolloin kun otit asiakaspalveluun yhteyttä?

Saamani vastauksen perusteella saa tän firman tuotteet tulevaisuudessa jäädä hyllyn täytteeksi. Seuraavaksi pitänee kysyä neuvoa kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnasta ja tarvittaessa tutkituttaa tuote elintarvikelaboratoriossa.

Pieruhera, minkälainen virhe tuotteessa oli tuolloin kun otit asiakaspalveluun yhteyttä?
Tonus, jotain ihme kumisia palasia jauheen seassa. Minkälainen oli heidän vastauksensa?

Joo ei tarvi bcaata erikseen, kauan treeni kestää? No jokatapauksessa mä laitan palkkariin n.50g hiilaria vaikka sitä on intrassakin 20-30g. Sitten vähän suolaa kumpaankin koska hikoilen urakalla.

Ostin tänään Hätälän c-leikattuu lohifilettä ja pakkauksesta kun ei nähnyt ravintoarvoja niin hätälä ilmottaa sivuillaan lohifileen rasvamääräks yli 22g / 100g??? Voiko tuo pitää paikkaansa, eikö lohen rasva yleensä ole siinä 13g / 100g? Tosta kun paistelee lounaan ja päivällisen nii rasvat pomppaa jo niillä yli päivittäisen :david:

Ostin tänään Hätälän c-leikattuu lohifilettä ja pakkauksesta kun ei nähnyt ravintoarvoja niin hätälä ilmottaa sivuillaan lohifileen rasvamääräks yli 22g / 100g??? Voiko tuo pitää paikkaansa, eikö lohen rasva yleensä ole siinä 13g / 100g? Tosta kun paistelee lounaan ja päivällisen nii rasvat pomppaa jo niillä yli päivittäisen :david:

lohi on yleensä rasvasempaa ku kirjolohi. tee kompromissi ja syö siitä kaks lounasta/päivällistä ja tee joku toinen vähärasvasempi sit toiseks ruuaks :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom