Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heitä sinne jauhelihan sekaan reilusti papuja, parsakaalta tai vaikka porkkanaa. Pysyy nälkä paremmin pois kun on reilusti sulateltavaa.
Pavuista mulla ois pari kauhutarinaa intistä ja parsakaaliin en koske, mut tota porkkanaa vois rueta popsimaan.
Pitää varmaan muutenkin lisätä jotain salaattia reilummin niin saa mahan täytettä, vaikka se ihan paskan makuista onkin :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pikkasen possua ihan luonnollisten hormoni tasojen ylläpitämiseksi (tai jotain muuta tyydyttynyttä) ja hiilaritasot kohdilleen. Malmi ei parsalla liiku...! Vaatii 'pikkaset' hiilaritasot, varsinkin jos on tarkoitus treenata tuloksellisesti. Toi Miken riisipuuro-mehukeitto on ihan hyvä, vaikka sitten sen hifipalkkarin päälle ennen ruokaa, tai ennen treeniä Jos treenaa kovaa, tavoitteellisesti niin kilokalorit ja kokonais energia makroineen ei taatusti tule tappelemaan keskenään. Dieetit ja hömppäjumppailu on sitte erikseen...

Vielä näihin leegoja tuhooviin juomiin. Älkää helvetissä juoko semmosia jos se vie yöunet...! Joskus 1500-luvulla, kun sokeri tuli ylellisyystuotteeks niin hampaat mätäni-rikkailla. Ny, ku se tiedetään niin niitä voi välttää. Myös hapotettuja ku niitäkään ei oo pakko juoda. Suomessa on hyvä kraanavesi. Onhanse tietty vaikee nährä niitä sähköhammasharja mainoksia jos on koko ajan treenaamassa...Väsyyhän siinä, perkele ihan tutkalle, että leekot jää hoitamatta.

Pikkasen possua ihan luonnollisten hormoni tasojen ylläpitämiseksi (tai jotain muuta tyydyttynyttä) ja hiilaritasot kohdilleen. Malmi ei parsalla liiku...! Vaatii 'pikkaset' hiilaritasot, varsinkin jos on tarkoitus treenata tuloksellisesti. Toi Miken riisipuuro-mehukeitto on ihan hyvä, vaikka sitten sen hifipalkkarin päälle ennen ruokaa, tai ennen treeniä Jos treenaa kovaa, tavoitteellisesti niin kilokalorit ja kokonais energia makroineen ei taatusti tule tappelemaan keskenään. Dieetit ja hömppäjumppailu on sitte erikseen...
Jos tää oli mulle niin kovaa rasvaa tulee about 1/3 päivän rasvoista.
Ja ei tota 4800 kaloria millään parsakaalilla oo saatu kasaan vaan kyllä siellä on kunnon mällit hiilaria päivittäin :)

Söin äsken 128g pastaa keitettynä. Olisiko tuo pitänyt punnita ns. raakana?

Tuossa riisin ja makaronin keittämisessä kannattaa vakioida kuivan raaka-aineen määrä, veden määrä ja keittoaika niin jollain tasolla toimii kypsänä mittaaminenkin. Itse siis en ihan grammalleen jaksa enää nykyään punnata ruokia niin olen jokusen kerran tehnyt esimerkiksi niin, että punnitsen riisinkeittimeen kuivan riisin, mittaan vettä tietyn määrän (aina sama) ja punnitsen sitten keitetyn riisin. Joka kerta on tulos ollut aika lähelle sama eli keitetty riisi painaa n. kaksi kertaa kuivan riisin verran. Sitten vaan annoksia tehdessä lapioin keitetyn riisin lautaselle ja jaan sen painon kahdella kun merkkaan ruoat ylös. Tuolloin voi keitetyt riisit/makaronit olla kattilassa jääkaapissa eikä tarvitse heti jakaa rasioihin annos kerrallaan. Toki tarkin lopputuloshan aina on jos menee täysin kuivapainon mukaan.

Itse keitän yleensä 5:lle aterialle riisit ja punnitsen kuivana. Valmiin riisin laitan viiteen kippoon ihan silmämääräisesti. Joskushan mä myös punnitsin tuon valmiin riisin ja jaoin sen tasaisesti, mutta en usko että sillä on mitään merkitystä saanko 10g vähemmän riisiä toisella aterialla ja sitten toisella 10g enemmän, kun noiden 5:n aterian jälkeen olen kuitenkin syönyt vakiomäärän riisiä. Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran että itse kun aina kilon köntin jauhelihaa paistan niin paistamisen jälkeen paino on 600-650g, eli aika paljon vettä lähtee

Moro!

Sellanen tuli mieleen, että onko väliä miten rasvat jakaa päivälle ? Tai vaikuttaako jos ottaa rasvat suurimmaks osaks aamul ja illal ?

Paljonko vedätte D-vitamiinia? Itsellä on nyt 20ug D3-vitamiinia pillereinä ja jotain Rainbowin multivitamiinia poretablettina joss joku 5ug D-vitamiinia ilmeisesti ja muitakin. Onko järkeä vetää molempia vai riittääkö vaan jompikumpi?

Paljonko vedätte D-vitamiinia? Itsellä on nyt 20ug D3-vitamiinia pillereinä ja jotain Rainbowin multivitamiinia poretablettina joss joku 5ug D-vitamiinia ilmeisesti ja muitakin. Onko järkeä vetää molempia vai riittääkö vaan jompikumpi?

Vuosia 125-150 ug / päivä ja mittauksessa tasot ei olleet edes optimaalisella tasolla. Nostin 200 ug tienoille / päivä.

APUA! Kävin InBody -mittauksessa ja BMR oli 1652kcal (noin 200 pienempi, mitä kuuluisi olla), mutta FatSecret antaa GDA:ksi sille LIEVÄLLÄ painonpudotus taktiikalla ja vähäisellä aktiivisuudella 2600kcal. Jos haluan pitää painon samassa, niin GDA on 2900kcal. Kysynkin; Paljonko minun nyt tulisi syödä ruokaa, että saisin tiputettua painoa noin noin -500kcal vajeella joka päivä? Tavoitteena olisi saada tiputettua rasvaprosentti ~20%:n kohdille ja kasvattaa lihasmassaakin entisestään. Lähinnä siis epäselvää tuon BMR:n vai GDA:n kanssa, eli kummasta vähentää sen -500kcal päivää kohti???

Ja mun mitat on siis 167cm/89kg. Vyötärönympärys 95cm, Rasvaprosentti 33, lihasmassa 33 ja viskeraalirasva 138. Olen harrastanut salia noin pari vuotta. Käyn salilla 4x viikossa, kulutan kaloreita salilla noin 500-700kcal per salikerta. Kävelyllä käyn 1-2 kertaa viikossa. Muutoin en ole kauhean aktiivinen, kotisohvalla menee suurinosa ajasta. Syön pääosin terveellisesti normia "bodarisafkaa".

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

APUA! Kävin InBody -mittauksessa ja BMR oli 1652kcal (noin 200 pienempi, mitä kuuluisi olla), mutta FatSecret antaa GDA:ksi sille LIEVÄLLÄ painonpudotus taktiikalla ja vähäisellä aktiivisuudella 2600kcal. Jos haluan pitää painon samassa, niin GDA on 2900kcal. Kysynkin; Paljonko minun nyt tulisi syödä ruokaa, että saisin tiputettua painoa noin noin -500kcal vajeella joka päivä? Tavoitteena olisi saada tiputettua rasvaprosentti ~20%:n kohdille ja kasvattaa lihasmassaakin entisestään. Lähinnä siis epäselvää tuon BMR:n vai GDA:n kanssa, eli kummasta vähentää sen -500kcal päivää kohti???

Ja mun mitat on siis 167cm/89kg. Vyötärönympärys 95cm, Rasvaprosentti 33, lihasmassa 33 ja viskeraalirasva 138. Olen harrastanut salia noin pari vuotta. Käyn salilla 4x viikossa, kulutan kaloreita salilla noin 500-700kcal per salikerta. Kävelyllä käyn 1-2 kertaa viikossa. Muutoin en ole kauhean aktiivinen, kotisohvalla menee suurinosa ajasta. Syön pääosin terveellisesti normia "bodarisafkaa".

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

Se että paljonko sinä tarvitset ruokaa laihtuaksesi ei selviä noilla laitteilla. Aloita vaikka 3000kcal/vko ja punnitse itsesi sen jälkeen, jos paino ei ole pudonnut, tai jos on lisääntynyt vaikka vähän, niin ota ~200kcal pois ja taas kokeilet viikon ja jos satuit laihtumaan 0.5kg-1kg, niin siinä varmaan on sopiva. Jos ei laihtumista, niin taas vähän 100-200kcal pois.Ymmärrät varmaan pointin. Ja se rasvaprosentti kannattaa laskea vaikka sinne ~15% korville, jos lihaksia haluat rakennella.

Moromoro, ois tämmöne kyssäri et mitä tämmösen 17v jannun (183, 82kg) Pitäs syyä jotta tulis lisää lihasmassaa mutta ei iha hirveesti läskiä lisää, Alotin salillakäymisen joulukuussa (sillon about 96kg) Ja siitä miinuskaloreilla vedelly tähä asti ja vieläki vähä rasvaa liikaa (rasvaprosentti about 23% viimeks ku mittasin) nyt mietin et tekis mieli lisää lihasta ku ei oo kasvanu mitenkää erikoisesti vaikka kuinka salilla käyny. Tosiaa vähä huonoaika miettiä bulkkia (Koska kesäkunto ois kiva) mut eikai muutakaa vaihtoehtoa ole. Nii mitenkäs paljon pitäs syyä ja mitä makroja vältellä. Ja kumpi mielummin että pidempi hillitympi bulkki vai vaihdellen bulkin ja rasvanpoltonvälillä. Ja entä lisäravinteet, että pitäskö ostaa jotai palkkarii? Kiitos vinkeistä jo etukäteen jos joku vaivautuu auttamaan.

Moromoro, ois tämmöne kyssäri et mitä tämmösen 17v jannun (183, 82kg) Pitäs syyä jotta tulis lisää lihasmassaa mutta ei iha hirveesti läskiä lisää, Alotin salillakäymisen joulukuussa (sillon about 96kg) Ja siitä miinuskaloreilla vedelly tähä asti ja vieläki vähä rasvaa liikaa (rasvaprosentti about 23% viimeks ku mittasin) nyt mietin et tekis mieli lisää lihasta ku ei oo kasvanu mitenkää erikoisesti vaikka kuinka salilla käyny. Tosiaa vähä huonoaika miettiä bulkkia (Koska kesäkunto ois kiva) mut eikai muutakaa vaihtoehtoa ole. Nii mitenkäs paljon pitäs syyä ja mitä makroja vältellä. Ja kumpi mielummin että pidempi hillitympi bulkki vai vaihdellen bulkin ja rasvanpoltonvälillä. Ja entä lisäravinteet, että pitäskö ostaa jotai palkkarii? Kiitos vinkeistä jo etukäteen jos joku vaivautuu auttamaan.

IMO jatkaisin vaan dieettiä ja rasvoja alemmas vaan kun on jo noin pitkään dieetillä menty. Hyvinhän tuota painoa on lähtenyt, 5-6kk ja 14kg. Millaiset oli lähtörasvat ja miten nuo rasvat on mitattu? Ja millaisia kaloreita olet nyt syönyt? Mä vetäisin ainakin kesän yli dieetillä vaan ja sitten kohti talvea voi miettiä niitä bulkkeja kun on rasvat alempana ja kesäkunnollakaa nii väliä. Ei se bulkilla olo oo sen kummempaa kun syöt vaan ~300-500kcal kulutuksen yli, kulutus on varmaan jo ihan hyvin tiedossa noin monen kuukauden dieetin jälkeen. Palkkaria voi ja kannattaa vetää dieetilläkin, esim allekirjoittaneella tällä hetkellä myös dieetti päällä ja joka treenin jälkeen menee 1dl heraa ja 1dl maltoo veteen sekotettuna. Mä näkisin, että on järkevämpää mennä maltillisella bulkilla pitkän diettaamisen jälkeen niin ei oo sit heti taas liian tuhdissa kunnossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom