Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
minkä verran liikut viikossa? voi olla et oot joko tulos kipeäks tai sit kroppa ilmottelee et kaipailee enempi lepoa :)

4-5 kertaa viikossa treenaan. Nyt kun oon työharjoittelussa niin en oo ehtinyt kuin 3-4 kertaa käymään. Voihan se olla että pitäs pitää vaan vähän lepoa vaikka kyllä noilla asiakkailla on ollut flunssaa joten sekään mikään ihme jos olisin sairastumassa. Tuntuu vaan että pakko päästä lepuuttamaan ajatuksia salille harjoittelun ohessa :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikähän mättää kun 1.5kk aikana paino ei ole laskenut dietillä. Aloitin dietin ilman liikuntaa syyskuussa jolloin paino oli 106.6kg. Marraskuun alusta aloitin kuntosalitreenit mikä pisti vähän vauhtia pudotukseen. Ennen joulua paino oli 91.5kg paikkeilla minkä jälkeen se on seilannut 91 - 92kg välillä. Sulamon mukaan kulutus on salipäivänä 2800kcal josta n.550 on liikuntaa. Muu aktiivisuus on kuntosalin lisäksi vähäistä. Aikasemmin energiavaje oli 1300kcal luokkaa joulun tienoilla. Nyt olen nostanut kaloreita kun paino ei enää tippunutkaan. Tällä hetkellä energia mikä menee kurkusta alas on n. 1800kcal eli 1000kcal vaje. Jako on P 41% (180g), H 24% (105g) ja R 35% (70g). Pituus on 175 ja paino tuon 91kg. Olen kokeillut tankkauspäiviäkin mutta ei tunnu toimivan. Vyötäröä olen mitannut kanssa ja se seilaa parin sentin sisään. Mitäs tässä kannattaa kokeilla seuraavaksi?

Millä lasket nuo "vajeesi"? Sovellukset yms ei osaa laskea mukaan hidastunutta aineenvaihduntaa tai yksilöllisiä eroja. 1800 kcal näyttää aika alhaisilta tuon kokoiselle ihmiselle. Todennäköisesti aineenvaihdunta on pitkän dietin takia melkoisella tyhjäkäynnillä. Miten olet toteuttanut tankkaukset? Miten treenaat?

Mitäs tässä kannattaa kokeilla seuraavaksi?

Lopettaisin dieetin ja alkaisin hitaasti nostamaan kaloreita ylöspäin siten että paino pysyisi suunnilleen samoissa koko ajan esim seuraavan 3kk ajaksi. Sitten kun kropassa on kierroksia taas enemmän voisi sulatella taas jonkin aikaa.

Millä lasket nuo "vajeesi"? Sovellukset yms ei osaa laskea mukaan hidastunutta aineenvaihduntaa tai yksilöllisiä eroja. 1800 kcal näyttää aika alhaisilta tuon kokoiselle ihmiselle. Todennäköisesti aineenvaihdunta on pitkän dietin takia melkoisella tyhjäkäynnillä. Miten olet toteuttanut tankkaukset? Miten treenaat?
Sulamon mukaan olen katsonut kaikki perusaineenvaihdunnan, vajeen ja kulutuksen yms. Laskettuna perusaineenvaihdunta on 1950kcal. Siihen päälle treeni ja kevyt kulutus työstä. Eka tankkaus oli viime perjantaina ja söin reippaasti yli kulutuksen lisäämällä helppoja hiilareita, eli syömällä pullaa, karkkia yms. Ei oo paras ratkasu mutta en olisi jaksanut syödä riisinä saman verran. Tämänkin jälkeen paino nousi 1kg ja tippui melkeen saman verran yhden diettipäivän jälkeen mihin kuului salitreeni. Voihan olla että aineenvaihdunta vaatii vähän korkeammat kalorit, kun jos tässä uskaltaa sanoa että lihasta kuitenkin löytyy jonkin verran. Treeni koostuu aina oikeastaan yhdestä pääliikkeestä ja siihen päälle pitkiä sarjoja apuliikkeitä kevyillä painoilla (3-4x12-15). Monesti teen superina samanlaisia settejä esim hauis+ojentaja 15+15x3-4. Näitä 2-3 settiä pääliikkeen perään. Aiempaa taustaa on tuolta painonnostosta että sieltä on tullut kuitenkin ihan hyvät pohjat tähän harjoitteluun. Nyt vaan ei ole paikkaa missä voisi tehdä nostoja, niin pitää harrastaa tämmöstä treenausta. Nyt on vaan ollut parin vuoden tauko omien hommien vuoksi jolloin tuota painoakin on kertynyt.

Veikein homma tässä on se että, näillä syömisillä on harvon nälkä ja energiaa riittää koko päiväksi.

Lopettaisin dieetin ja alkaisin hitaasti nostamaan kaloreita ylöspäin siten että paino pysyisi suunnilleen samoissa koko ajan esim seuraavan 3kk ajaksi. Sitten kun kropassa on kierroksia taas enemmän voisi sulatella taas jonkin aikaa.
Ei nyt huvittas lopettaakaan kesken. Oma arvio on että jos tuonne 85kg kieppeille pääsisi, niin se olisi normaali paino, niin ei olisi montaa kiloa enää. Tuonkin näkee sitten kun sinne asti pääsee. Voi olla että "nälkä kasvaa syödessä" :D

Laitetaas tähän vielä päivän ruokalista, joka on joka päivä sama:

Kulutus 2814 kcal
Energia 1764 kcal
Energiavaje -1050 kcal
Proteiini 178 g 41 E%
Hiilihydraatti 106 g 24 E%
Rasva 70 g 35 E%
Alkoholi 0 g 0 E%
Muu massa ja energia 1658 g 0 E%

Ateria
Annos Energia Proteiini Hiilihydraatti Rasva
Aamiainen
513 g 558 kcal 27 g 41 g 31 g
Maitorahka, pehmeä rasvaton 0,2% (Ehrmann) 250 g 138 kcal 21 g 13 g 1 g
Suomalainen mustikka, pakaste (Pirkka) 25 g 11 kcal 0 g 2 g 0 g
Banaani, kuorittu 100 g 87 kcal 1 g 18 g 0 g
Kevytmaito (Valio) 1 dl 46 kcal 3 g 5 g 2 g
Kuidukas Kolmen Viljan Leseseos (Myllyn Paras) 10 g 29 kcal 2 g 4 g 1 g
Rypsiöljy 2 rkl 248 kcal 0 g 0 g 28 g

Ateria Annos Energia Proteiini Hiilihydraatti Rasva
Lounas
450 g 202 kcal 39 g 6 g 3 g
Kurkku 125 g 14 kcal 1 g 2 g 0 g
Tomaatti 125 g 28 kcal 1 g 4 g 0 g
Broilerin ohutleike, miedosti suolattu (Kotimaista) 200 g 160 kcal 38 g 0 g 2 g

Välipalat
160 g 338 kcal 30 g 18 g 16 g
Proteiinipatukka, pähkinänmakuinen (Rainbow) 1 kpl 190 kcal 16 g 18 g 6 g
Kananmuna, keitetty 2 kpl 148 kcal 14 g 0 g 10 g

Päivällinen
450 g 202 kcal 39 g 6 g 3 g
Kurkku 125 g 14 kcal 1 g 2 g 0 g
Tomaatti 125 g 28 kcal 1 g 4 g 0 g
Broilerin ohutleike, miedosti suolattu (Kotimaista) 200 g 160 kcal 38 g 0 g 2 g

Iltapala
409 g 344 kcal 21 g 31 g 15 g
Maitorahka, pehmeä rasvaton 0,2% (Ehrmann) 1 kpl 138 kcal 21 g 13 g 1 g
Ananasmurska del monte (Del Monte) 145 g 83 kcal 0 g 19 g 0 g
Rypsiöljy 1 rkl 124 kcal 0 g 0 g 14 g

Treenijuomat
30 g 120 kcal 22 g 3 g 2 g
Evolver Whey active whey protein formula (Evolver) 30 g 120 kcal 22 g 3 g 2 g

Liikunta Kesto Energia
Yhteensä
60 min 531 kcal
Kuntosali, raskaat painot, voimaharjoittelu, punttisali 60 min 531 kcal

Viimeksi muokattu:
Aineenvaihdunta hidastunut ja ei pidä peruskulutukset laskurista paikkaansa, jos ollaan syyskuusta oltu jo miinuksilla. Todella maltillisella plussalla kaloreita ylös tai painat vielä hetken ja lisäilet vaikka aerobista pari-kolme kertaa viikkoon.

Mikähän mättää kun 1.5kk aikana paino ei ole laskenut dietillä. Aloitin dietin ilman liikuntaa syyskuussa jolloin paino oli 106.6kg. Marraskuun alusta aloitin kuntosalitreenit mikä pisti vähän vauhtia pudotukseen. Ennen joulua paino oli 91.5kg paikkeilla minkä jälkeen se on seilannut 91 - 92kg välillä. Sulamon mukaan kulutus on salipäivänä 2800kcal josta n.550 on liikuntaa. Muu aktiivisuus on kuntosalin lisäksi vähäistä. Aikasemmin energiavaje oli 1300kcal luokkaa joulun tienoilla. Nyt olen nostanut kaloreita kun paino ei enää tippunutkaan. Tällä hetkellä energia mikä menee kurkusta alas on n. 1800kcal eli 1000kcal vaje. Jako on P 41% (180g), H 24% (105g) ja R 35% (70g). Pituus on 175 ja paino tuon 91kg. Olen kokeillut tankkauspäiviäkin mutta ei tunnu toimivan. Vyötäröä olen mitannut kanssa ja se seilaa parin sentin sisään. Mitäs tässä kannattaa kokeilla seuraavaksi?
Perusvirhe eli olet aloittanut heti täysillä vaikka olisi pitänyt olla malttia ja syödä hiukan enemmän?
Joku laittoikin että lopeta dietti ja koita saada aineenvaihdunta paremmin pelaamaan, en tiedä toimiiko mutta vaihtoehto muiden joukossa.

Toisinsanoen tietämättä tarkempia speksejä on mahdotonta antaa hyvää vastausta. Mutta ihan yhtä aivotonta on sanoa ettei tankkausta tarvitse ennen "tiettyjä viikkoja", tai että se on joku kisadietin viimeistelyjen juttu... Voi tätä asiantutemuksen määrää..

Osaat selkeästi siis lukea ja jonkun verran sisäistää lukemaasi. Kuten itsekkin pystyit havaitsemaan niin lähtötiedot kun on hyvin vajavaiset eikä täydellistä vastausta pysty antamaan niin siitä huolimatta pystyt tulla tänne arvostelemaan muiden asiantuntemuksia tai tietotaitoa.
Pitäisköhän sun mennä imemään pillimehua ja pistää yleltä Pikku Kakkonen pyörimään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaat selkeästi siis lukea ja jonkun verran sisäistää lukemaasi. Kuten itsekkin pystyit havaitsemaan niin lähtötiedot kun on hyvin vajavaiset eikä täydellistä vastausta pysty antamaan niin siitä huolimatta pystyt tulla tänne arvostelemaan muiden asiantuntemuksia tai tietotaitoa.
Pitäisköhän sun mennä imemään pillimehua ja pistää yleltä Pikku Kakkonen pyörimään.

Voi toista, pahoititko nyt mielesi? Jos tiedät itsekkin ettei tarkkoja aikoja voi antaa, niin älä anna niitä. Yksinkertaista.

Voi toista, pahoititko nyt mielesi? Jos tiedät itsekkin ettei tarkkoja aikoja voi antaa, niin älä anna niitä. Yksinkertaista.

Tarkoitus on opastaa ja antaa jonkinlaisia näkökulmia tekemiseen ihmisille joilla ei ole mitään käryä mitä tehdä, ei suinkaan johtaa harhaa niinkuin sä tässä annat nyt ymmärtää että on tehty.

Mikä ois hyvä vähäsokerinen mysli aamujogurtin sekaan? Tänään kattelin Prisman hyllyä ja kaikissa komeili aineisosaluettelossa tokana tai kolmantena aineena sokeri. Kaikissa oli HH about 60g joista 25g sokeria. Paras ja yllättäen myös halvin oli XTran mysli jossa sokeria oli alle 10g hiilareiden määrästä, jotain ns. parempaa tekis kuitenni mieli eikä huvittas ite alkaa sekottelemaan hiutaleita, rusinoita, marjoja, yms. :)

Mikä ois hyvä vähäsokerinen mysli aamujogurtin sekaan? Tänään kattelin Prisman hyllyä ja kaikissa komeili aineisosaluettelossa tokana tai kolmantena aineena sokeri. Kaikissa oli HH about 60g joista 25g sokeria. Paras ja yllättäen myös halvin oli XTran mysli jossa sokeria oli alle 10g hiilareiden määrästä, jotain ns. parempaa tekis kuitenni mieli eikä huvittas ite alkaa sekottelemaan hiutaleita, rusinoita, marjoja, yms. :)

mä oon syöny paulunsin mysliä, sekin on omaan makuun liian makea jostain syystä vaikkei siin lisättyä sokeria ookkaan. fazeril on kans myslejä mis ei oo lisätty sokeria, aika hintavia vaan mut mä tykkään :)

Finax Branmueslia tulee itse käytettyä maustamattoman/kreikkalaisen jogurtin ja marjojen kera. Yks paketti maksaa joku 2,30 - 2,70 kaupasta riippuen.

Olen nainen, paino noussut (tarkoituksellisesti plussakaloreilla) 3 viikossa 0,8kg. Lähtöpainokin oli rääpäleimäinen 49,4kg/164cm. Onko tämä tahti lähellä optimaalista, vai pitäiskö kiihdyttää/hidastaa?

Olen nainen, paino noussut (tarkoituksellisesti plussakaloreilla) 3 viikossa 0,8kg. Lähtöpainokin oli rääpäleimäinen 49,4kg/164cm. Onko tämä tahti lähellä optimaalista, vai pitäiskö kiihdyttää/hidastaa?

Hankala kysymys. Joojaei. Ei rasvaa kannata kamalasti kerätä. Ehkä kumminkin snadisti enemmän voit syyä.

Pidä toi tahti. Äläkä turhaan pelkää rasvan kertymistä, kun kerta painoa ei ole paljon :)

Zone-sarja -42%
Ihan hyvä tahti on. Tuohan tarkoittaisi n kilo kuukaudessa. Miten treenaat ja kauanko olet treenannu? Aloittelijalla lihasmassa kasvaa nopeaa, mutta kauemmin treenanneella hitaammin. Aloittelijalla siis kertyneestä painosta suurempi määrä _voi_ olla lihasta.

Hilaa hiilareita ylöspäin pikkuhiljaa ja seuraa painoa/peiliä. Jossain vaiheessa, kun tuntuu että alkaa kertymään ylimäärästä, niin pitää pienen dietin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom