Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä ainakin valtava palkkari vie ruokahaluja seuraavilta aterioilta. pääsääntöisesti paremmin toimii kun vetää intrassa sitten reilummin sitä hiilaria.

Mulla ainakin pitää syödä huomattavasti enemmän, kuin mitä vatsa vetäisi, että paino alkaa nousemaan. Ruokien punnitseminen, säännöllisyys ja painon seuranta tärkeässä roolissä minusta. Tyhjän aamupainon muutoksien perusteella sitten lisätä tai vähentää määrää

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alkaa menemään jo aika rajalla tuo syöminen kun ei maha vedä enempää :) Tilasin juuri massanlisääjää jonka ajattelin juoda palkkarina. Ennen palkkarina toimi recovery pro.
Mitenkäs rasvojen laita? Laitanko vaan ruuanteko vaiheessa öljyä enemmän pannuun vaiko miten olis helpoin. Pähkinöitä syön silloin tällöin.

voit laittaa joko paiston yhteydessä tai sit valmiiseen ruokaan,mun mielestä makukysymys eikä sen niin väliä :) pähkinöitä voi pupeltaa päivittäin,niistä saa runsaasti energiaa.

Ootteko tehny mitään omatekoisia massanlisäys juomia? Mites ootteko löytänyt hyvää pähkinävoita joko netistä tai ihan suoraan kaupoista. Pitää varmaan lidlin nutellaa käydä ostaa, se on ainakin hyvää.

Ootteko tehny mitään omatekoisia massanlisäys juomia? Mites ootteko löytänyt hyvää pähkinävoita joko netistä tai ihan suoraan kaupoista. Pitää varmaan lidlin nutellaa käydä ostaa, se on ainakin hyvää.
Hyvää maapähkinävoita saa ihan perusmarketeista, kannattaa kattoo että valmistusaineissa on vaan maapähkinää ja korkeintaan lisäks suolaa. Tai ite en ainakaan ostais niitä, joissa on lisäks jotain öljyä

Itsellä ainakin valtava palkkari vie ruokahaluja seuraavilta aterioilta. pääsääntöisesti paremmin toimii kun vetää intrassa sitten reilummin sitä hiilaria.

Mulla ainakin pitää syödä huomattavasti enemmän, kuin mitä vatsa vetäisi, että paino alkaa nousemaan. Ruokien punnitseminen, säännöllisyys ja painon seuranta tärkeässä roolissä minusta. Tyhjän aamupainon muutoksien perusteella sitten lisätä tai vähentää määrää
Itsellä palkkari ei tunnu vievän ruokahalua pois, kumminkin salitreenin jälkeen seuraavaan ruokaan on se reilu tunti tai kaksi. Intrana treeneissä toimii vesi. Mitä noihin ruuan mittaamisiin sun muihin tulee niin en ole vielä jaksanut niiden kanssa alkaa pelaamaan, yritän vain syödä mahdollisimman paljon ja viimeksi vaa'alla kävin melkein 2 kk sitten.

Pistetäämpäs tänne kyssäriä liittyen broilerin koipireisiin. Onko porukalla kokemusta noitten marinoimattomien broilerinkoipien käyttämisestä safkana siten, että ottaa nahkat pois niin mitkäköhän ovat makrot suurinpiirtein 100g kohden? Esimerkkinä nyt vaikka Kotimaista broilerinkoivet maustamaton. Opiskelijana kun täytyisi pienellä budjetilla mennä:rolleyes: Toivottavasti esitin asian tarpeeksi sekavasti;)

Pistetäämpäs tänne kyssäriä liittyen broilerin koipireisiin. Onko porukalla kokemusta noitten marinoimattomien broilerinkoipien käyttämisestä safkana siten, että ottaa nahkat pois niin mitkäköhän ovat makrot suurinpiirtein 100g kohden? Esimerkkinä nyt vaikka Kotimaista broilerinkoivet maustamaton. Opiskelijana kun täytyisi pienellä budjetilla mennä:rolleyes: Toivottavasti esitin asian tarpeeksi sekavasti;)

Markku Tikka joskus tälläisen laittoi faceen, kysele mieheltä enemmän jos kiinnostaa.

View: https://www.facebook.com/ProTrainer.fi/photos/a.1434247146835560.1073741828.1434240836836191/1719143931679212/?type=3&theater

Tervehdys Pakkotoisto:laiset!

Elämä remonttiin 2017 projektin käynistämiseen tarvitsisin pientä avustusta ja toivoisisin sitä täältä saavani.

Elikkä yhdessä vaimoni kanssa haluamme aloittaa dietin kummallakin se rapea 20kg+ ylimääräistä löytyy joten tekemistäkin on.
VHH-diettiä olen itse ajatellut kummallekin meistä.Vai onko järkevintä syödä tasasesti ja kytätä enempikin kcl?
Sulamoon olemme molemmat jo tunnkset hankkineet.

Ruokavalion puhdistamiseen tarvitsisin apuja elikkä mites se käytännössä menee?

Olen laskettanut sulamolssa että 1.5g per painokilo pp rasvaa 0.9-1g per painokilo
Eli jakauma olisi pp158g r100g hh198g ja kalorit ovat vasta 2395kcl ei tuo oikein vhh enään vaikuta.

Mites naisten vhh millaiset macro jakaumat/määrät on?

Olen erittäin otettu ja tosiaan turvauduin nyt tänne pakkotoistoon koska ei siihen ravitsemus neuvontaakaan ole varaa nyt opiskellassa mutta ei elämä voi näinkään jatkua omalla terveydellä leikkien.

Toivottavasti jotain tolkku saitte ja ymmärrätte että hätä on suuri.

Kiitoksia kaikille vastanneille ja kiitos avustanne etukäteen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Elämä remonttiin 2017 projektin käynistämiseen tarvitsisin pientä avustusta ja toivoisisin sitä täältä saavani.

Elikkä yhdessä vaimoni kanssa haluamme aloittaa dietin kummallakin se rapea 20kg+ ylimääräistä löytyy joten tekemistäkin on.
VHH-diettiä olen itse ajatellut kummallekin meistä.Vai onko järkevintä syödä tasasesti ja kytätä enempikin kcl?

Olen laskettanut sulamolssa että 1.5g per painokilo pp rasvaa 0.9-1g per painokilo
Eli jakauma olisi pp158g r100g hh198g ja kalorit ovat vasta 2395kcl ei tuo oikein vhh enään vaikuta.

Olen erittäin otettu ja tosiaan turvauduin nyt tänne pakkotoistoon koska ei siihen ravitsemus neuvontaakaan ole varaa nyt opiskellassa mutta ei elämä voi näinkään jatkua omalla terveydellä leikkien.

kyllä itse lähtisin ihan kalorin tarkkailulla eli en ottaisi vhh, sillä kyse on varmasti elämäntapamuutoksesta kuitenkin? tottakai lisättyjäsokereita voi vähentää ihan huolella mutta kasviksia, riisiä, perunaa, täysjyviä,hedelmiä ja marjoja kannattaa syödä. itse miellän ruokavalion "puhdistamisen" niin että mahd vähän eineksiä, ei lisättyjä sokereita (murot,jugurtit,leivonnaiset,sipsit yms) ja ihan lautasmalli käyttöön. vedenjuonti on tärkeää eli pari litraa päivässä ja jos hikoilee paljon niin enempi. lähtisin ihan tommosista perusasioista liikkeelle :) ja sitten tietty liikunnallakin on osansa laihtumisessa ja aineenvaihdunnan ylläpidossa. itse en tuota vhh suosi sillä se voi laukasta äkkiä mielitekoja herkkuja kohtaan ja jaksaa paremmin kun syö hiilareitakin treenien tukena (omakohtaisia kokemuksia).

Zone-sarja -42%
Olen alkanut epäilemään omaa veden juontiani. Päinvastoin kuin yleisesti, luulen juovani liikaa päivän aikana. Työpäivän aikana kuluu varmaan tuo 3l ihan vettä ja pari kuppia kahvia. Treenissä menee noin 1,5l ja illalla kurkusta alas menee varmaan vielä pari-kolme litraa. Eli yhteensä luokkaa 6-8.

Janon tunnu vaivaa jos tuota vertaa ei juo, myös virtsa on hyvin keltaista jo alle 5l päivässä. Varmaan hyvä määrä hivenaineita yms. valahtaa hukkaan kun nesteitä ryystää näin reippaasti. Olen alkanut myös lisätä suolaa juomaveteen, jottei siitä tulisi puutetta. Voiko suuri nesteen tarve johtua jostain? Myös vessassa tulee ravattua "normaalia" enemmän...

Olen alkanut epäilemään omaa veden juontiani. Päinvastoin kuin yleisesti, luulen juovani liikaa päivän aikana. Työpäivän aikana kuluu varmaan tuo 3l ihan vettä ja pari kuppia kahvia. Treenissä menee noin 1,5l ja illalla kurkusta alas menee varmaan vielä pari-kolme litraa. Eli yhteensä luokkaa 6-8.

Janon tunnu vaivaa jos tuota vertaa ei juo, myös virtsa on hyvin keltaista jo alle 5l päivässä. Varmaan hyvä määrä hivenaineita yms. valahtaa hukkaan kun nesteitä ryystää näin reippaasti. Olen alkanut myös lisätä suolaa juomaveteen, jottei siitä tulisi puutetta. Voiko suuri nesteen tarve johtua jostain? Myös vessassa tulee ravattua "normaalia" enemmän...

diabetes pistää janottamaan ja juoksuttaa vessassa, kannattaa tarkastuttaa paastosokeri :) myös lisämunuaisen häiriöt voivat tehdä moista mutta jos et saa mielenrauhaa niin pyydä toi verensokerin mittaus. itsekin juon paljon, 4-6 litraa päivässä ja en oo kokenu että siitä olis millää tavalla haittaa,suolaa tosin syön reippaammin myös sitten kanssa. ite huomaan sen jos juo liikaa,tulee tosi huono olo..

Haluaisin kokeilla pätkäpaastoa 14/10. Kuitenkin viikossa on 0-4 päivää viikosta riippuen, kun töiden ja treenien ajoittuminen ei salli 14/10 rytmiä. Onko mitään järkeä pätkäpaastota vain osaa viikosta? Ehkä fiksumpaa ottaa viikkoon 1 kokonainen paastopäivä? (En laihduta.)

Toisaalta superkompensaatio dieetti kiehtois myös kovasti. Onkohan se kovin hölmö idea naiselle, joka tekee aerobista melken joka päivä? Kuitenkin vähemmän hölmö kun pätkäpaasto?

Tulee tampio olo kylläkin, mutta...

Kun laskette proteiinit, lasketteko KAIKISTA lähteistä tulevat vai vain esimerkiksi lihasta, maitotuotteista yms. ns. "hyvistä" lähteistä tulevat proteiinit?

Kohta eka kuukausi taputeltu vhh:lla, alkaa käydä lompakolle ja työhuomioiden ateriointi hankalaksi tien päällä, jos vaihtoa hiilari diettiin miettii niin mielipiteitä vaihto prosessiin:
- hiljalleen nostaa hiilaria ja laskee rasvaa
Vai
- äkillisesti rasvat alas ja hh ylös?

Kohta eka kuukausi taputeltu vhh:lla, alkaa käydä lompakolle ja työhuomioiden ateriointi hankalaksi tien päällä, jos vaihtoa hiilari diettiin miettii niin mielipiteitä vaihto prosessiin:
- hiljalleen nostaa hiilaria ja laskee rasvaa
Vai
- äkillisesti rasvat alas ja hh ylös?
Hiljaa hyvää tulee. Saattaa maha mennä sekasin jos yhtäkkiä nousee hiilarit vaikka 100 grammasta 300 grammaan. :D

Haluaisin kokeilla pätkäpaastoa 14/10. Kuitenkin viikossa on 0-4 päivää viikosta riippuen, kun töiden ja treenien ajoittuminen ei salli 14/10 rytmiä. Onko mitään järkeä pätkäpaastota vain osaa viikosta? Ehkä fiksumpaa ottaa viikkoon 1 kokonainen paastopäivä? (En laihduta.)

Toisaalta superkompensaatio dieetti kiehtois myös kovasti. Onkohan se kovin hölmö idea naiselle, joka tekee aerobista melken joka päivä? Kuitenkin vähemmän hölmö kun pätkäpaasto?

Pätkäpaasto ei varsinaisesti ole dietti vaan ennemminkin tapa syödä. Pätkäpaastoaminen ei ole järkevää jos sen toteutus aiheuttaa enemmän päänvaivaa ja stressiä kuin normaali syöminen. Mahdollisia terveysvaikutuksia ja kropan huuhtelua varten 1 paastopäivä varmasti "toimii" myös.

Superkompensaatiodietti vaatii ainakin teoriassa jo valmiiksi tiukemman kondiksen. Naisilla tämä tarkoittaisi alle 20% rasvoja. Toki musta kyseinen dietti on myös omiaan luomaan syömishäiriöitä jos ei tiedä varmasti mitä tekee tai ole sinut dietin perusasioiden kanssa. Toisaalta jos on tarpeeksi tiukassa kunnossa niin pätkäpaasto sekä kaikki muukin hiilarien syklittäminen toimii teoriassa ihan yhtä hyvin kunnon ylläpitoon tuossa mielessä.

Aerobisen määrä ja teho määrittää toki myös paljon tuollaisen syklisen syömisen järkevyyttä ja rakennusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom