Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysytääs täältä, kun painonpudotus on jämähtänyt aivan seinään. Pari vuotta tässä on jo hiljalleen laihdutettu ja -30kg onkin lähtenyt. 117 alkupaino nyt seilaa 87-90 välillä, tarkoitus kesäksi vielä 5-8kg ainakin, sitten saa riittää.

Ruokavalio on arkisin kutakuinkin täysin sama, viikonloppuna syön sitten enemmän ja monipuolisemmin, kuitenkin puhdasta safkaa pyrin syömään.

Aamupalaksi: 2 dl kaurahiutaleita (kuiva) sekaan mustikoita, vähän mansikkahilloa ja peanut butterssia

lounas, noin 300g kanaa ja puolidesiä riisiä(kuiva, keitän aina päivässä vähän yli desin ja jaan tämän noin 50% enenn salia, loput jälkeen) kasviksia reilusti

jälkiuuniruisleipä, päälle pari siivua juustoa ja kinkkua, päälle kurkkua ja paprikaa

päivällinen, loput 140g kanaa ja riisit, kasviksia reilusti

Samanlainen toinen leipä kuin aiemmin.

Palkkariksi menee 1DL massin heraa.

Aamupala vaihtelee välillä 6 kananmunan ja tuon puuron kanssa, tällä setillä tosiaan lähtenyt noin se 30kg

Salilla käyn 4 kertaa viikossa, cardiota teen 10min joka salipäivä, suht raskasta cardiota + satunnaiset lenkit koiran kanssa jne, työni on myös välillä kovinkin fyysistä.

Kaloreita tuosta tulee aika lailla 2k ~. Nälkä ei oikeastaan koskaan vaivaa, järjen mukaan tuolla kalorimäärällä luulisi putovan paino, onko tässä menty nyt liian kauan suht alhaisilla kaloreilla?

22v Mies 185cm.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alotin makrojen ja kalorien seurailun MyFitnessPalissa. On muuten näppärä! En laihduta, ennemminkin _rauhallisesti_ ja maltillisesti nostan paino(j)a. Olen nainen, mutta rasvaprosenttini on tosi alhaalla; lähempänä 9 kuin 20 nyt ainakin. (luonnostaan ollut set point aina tälläinen). MyFitnessPal ei ota tätä huomioon, joten jos asetan aktiivisuustasoni yhtä korkeammalle, saan varmaan todennäköisemmin oikeat "tavoitekalorit"? Kokeilemalla selviää, mut pakkiksella kysymällä saattaa selvitä nopeammin. ;)

Mitä sanotte?

Lepopäivänä 130g (2,2g kg kohden) prodea, treenipäivänä 160g? (2,6g kg kohden)
Onko ok vai pitääkö laskea se palkkarikin 100g ruuasta, 30g palkkarista? :))

Huomenta päivää.

Olen etsinyt ja lukenut, mutta en löytänyt, ehkä olen huonosti etsinyt noh sekin mahdollista.
Eli kuinka paljon kaloreista n. prosenttiaalisesi pitää saada rasvoista, hiilihydraateista ja proteiineista? Jos sanotaan, että tavoite on lihasten kasvatus tai vaikka rasvojen pudotus?

Jos valmis ketju niin ois nättiä

Huomenta päivää.

Olen etsinyt ja lukenut, mutta en löytänyt, ehkä olen huonosti etsinyt noh sekin mahdollista.
Eli kuinka paljon kaloreista n. prosenttiaalisesi pitää saada rasvoista, hiilihydraateista ja proteiineista? Jos sanotaan, että tavoite on lihasten kasvatus tai vaikka rasvojen pudotus?

Jos valmis ketju niin ois nättiä

Prosentteja ihan turha laskea. 2-2,5g prodea/rasvaton painokilo, 1g rasvaa/rasvaton painokilo ja kaikki loput hiilarista.

Paljonko on ylimäärästä? Fysiologista tarvetta ei 2 viikon dietillä olon jälkeen ole tankkauksille. Tankkaukset on enemmän kisadietin viimeisten viikkojen juttuja, jos ei puhuta mistään erikoisemmasta cycle diet jutusta.

Nosta kulutusta tai vähennä ruokaa (mielellään hiilaria). Toisaalta 4 päivää ei välttämättä edes kerro kaikkea vielä, koska treenit ja lepopäivät voi eri tavalla heitellä nesteitä yms. Yritä myös olla stressaamatta painosta.

2.5vk dieettiä takana ja paino on jämähtäny viimeisen 4pv aikana paikoilleen. Kannattaisiko ottaa tankkauspäivä pian?
Ei se paino koskaan laske ihan tasaista viivaa ja joskus junnaa paikoillaan, välillä pitää vähentää ruokaa ja toisinaan taas ei.
Jotkut haluaa pitää vapaasyöntipäiviä mutta ei sillä ole varsinaisesti tekemistä tankkauksen kanssa mutta joskus taas korkeammat kalorit hetkellisesti saattaa boostata aineenvaihduntaa.
Kuten edellä mainittiin niin siihen junnaamiseen saattaa vaikuttaa niin moni asia, jopa se stressi asiasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2.5vk dieettiä takana ja paino on jämähtäny viimeisen 4pv aikana paikoilleen. Kannattaisiko ottaa tankkauspäivä pian?
Ei se paino koskaan laske ihan tasaista viivaa ja joskus junnaa paikoillaan, välillä pitää vähentää ruokaa ja toisinaan taas ei.
Jotkut haluaa pitää vapaasyöntipäiviä mutta ei sillä ole varsinaisesti tekemistä tankkauksen kanssa mutta joskus taas korkeammat kalorit hetkellisesti saattaa boostata aineenvaihduntaa.
Kuten edellä mainittiin niin siihen junnaamiseen saattaa vaikuttaa niin moni asia, jopa se stressi asiasta.

Aika stressivapaata on ollut ettei ainakaan mentaalisesta stressistä kauhesti ole kysymys. Kalorit 2050/pvä, lepopäivinä 1600 joita tosin vasta yksi tullut dieetin aikana.

Aika stressivapaata on ollut ettei ainakaan mentaalisesta stressistä kauhesti ole kysymys. Kalorit 2050/pvä, lepopäivinä 1600 joita tosin vasta yksi tullut dieetin aikana.
Melko matalat kalorit niin pitääkin kysäistä mikä mahtaa olla pituus/paino ja kuinka pitkä dietti luvassa?
Itselläkin tosin aivan onnettomat dietillä.

Siis häh? oot ollu kaks ja puol viikkoa dieetillä ja mietit jotain tankkauksia? Yleensä noita otetaan aikaisintaan joskus 4 viikon jälkeen, yleensä viikoilla 5-8 tms. Ei todellakaan ole mikään kiveen hakattu aika tuo mutta kuulostaa kyllä siltä että mieli on heikko ja nälkä on vaan mieletön, tämän takia halutaan tankata, eikä niinkään pohjimmainen tarkoitus ole buustata aineenvaihduntaa.

Tankkauksen tarve riippuu ihan täysin dietin luonteesta, treeneistä, makroista jne. Jos 2,5vk on menty alle 150g hiiltä / päivä ja treenattu silti ilmeisesti lähes päivittäin niin kyllä mä tossa kohtaa ottaisin 1-2 päivää jolloin hiilarit nousee 400-800g/päivä. Ottaisin myös jatkossa saman setin kerran 1-2 viikossa, riippuen tosta miinuksen suuruudesta ja aktiivisuuden määrästä.

Toisinsanoen tietämättä tarkempia speksejä on mahdotonta antaa hyvää vastausta. Mutta ihan yhtä aivotonta on sanoa ettei tankkausta tarvitse ennen "tiettyjä viikkoja", tai että se on joku kisadietin viimeistelyjen juttu... Voi tätä asiantutemuksen määrää..

Moi! Osaiskohan kukaan sanoo että mitä pitäs tehä ja mistä vois johtua. Miulla on reilu viikon ollut jatkuvasti jotenkin huono olo eikä ruoka maistu jopa sellanen oksettava olo. Oon koittanut silti saada syötyä vaikka ei yhtään tee mieli mutta saan kasaan noin. 1600 kaloria (en laske makroja mutta lautasmallin mukaan syön eli kaikkea suht tasasesti) ylensä treenipäivinä syön 1700-1800 eli ei se vaje mikään hirveen suuri onneksi ole. Oon käynyt treeneissä ihan normaalisti mutta sielläkin tuntuu ettei oo samalla tavalla voimaa kun ylensä. Miulle ei varsinaisesti tuu edes hiki kun en pysty tekemään yhtä kovaa kun ylensä. Ainut asia mitä oon muutamina edellisinä viikkoina muuttanut on terveellisemmin syöminen eli oon ylesä syönyt illasta jälkiruuaksi proteiini patukan mutta koitin vaihtaa johonkin fiksumpaan eli maitorahkaan ja marjoihin. Tuskin tähä asiaan vaikuttaa mutta en tiiä mitään muuta mitä oisin eri tavalla tehnyt. Kiitos jos joku viittii auttaa

Moi! Osaiskohan kukaan sanoo että mitä pitäs tehä ja mistä vois johtua. Miulla on reilu viikon ollut jatkuvasti jotenkin huono olo eikä ruoka maistu jopa sellanen oksettava olo. Oon koittanut silti saada syötyä vaikka ei yhtään tee mieli mutta saan kasaan noin. 1600 kaloria (en laske makroja mutta lautasmallin mukaan syön eli kaikkea suht tasasesti) ylensä treenipäivinä syön 1700-1800 eli ei se vaje mikään hirveen suuri onneksi ole. Oon käynyt treeneissä ihan normaalisti mutta sielläkin tuntuu ettei oo samalla tavalla voimaa kun ylensä. Miulle ei varsinaisesti tuu edes hiki kun en pysty tekemään yhtä kovaa kun ylensä. Ainut asia mitä oon muutamina edellisinä viikkoina muuttanut on terveellisemmin syöminen eli oon ylesä syönyt illasta jälkiruuaksi proteiini patukan mutta koitin vaihtaa johonkin fiksumpaan eli maitorahkaan ja marjoihin. Tuskin tähä asiaan vaikuttaa mutta en tiiä mitään muuta mitä oisin eri tavalla tehnyt. Kiitos jos joku viittii auttaa

minkä verran liikut viikossa? voi olla et oot joko tulos kipeäks tai sit kroppa ilmottelee et kaipailee enempi lepoa :)

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom