Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, hyvä sulle! Onko enemmänkin kokemusta dieettijutuista vai onko ensimmäisiä menossa? Itsellä jostain kamppailuajoilta kokemusta mutta silloin ei paljon lihasmassoihin tuijoteltu... Viime kesänä oli yks ihan ok dieetti, aloitin vähän myöhässä. Ja paskapuhettahan se, oikeasti ei yhtään nappaa. Silmäpallona mennään, ei tässä lavoille olla menossa! :)

Eka ns. Kunnon dieetti menossa. Hyvin tää on toiminut. Ei tää oo sen vaikeempaa ku tunkee vaan suuhunsa ne mitä paperilla on ja ei yhtään enempää tai vähempää. Aika pitkälti kypärästä kiinni.

Kyllä pystyt säilyttämään lihakset järkevällä dieetillä. Ei sitä pois pala, kunhan et tee mitään tyhmää. Maltti on valttia. Ja toi että ei ole aikaa punnita ruokia on ihan paskapuhetta. Laske itsellesi kalorit niin, että arvelisit että olet 200-500kcal miinuksella ja jos ei viikossa paino ole pudonnut yhtään, niin vähentelet hiilareista. Simple as fuck. Mulla on nyt 6kk paino pudonnut 15kg ja olen varma että lihasta ei ole palanut yhtään. Juuri aloitin aamulenkit =)
Aika reipas tiputustahti. Ootko aloittelija vai kokeneempi treenaaja?

Aika reipas tiputustahti. Ootko aloittelija vai kokeneempi treenaaja?

Höpöhöpö =) 2.5kg kuukaudessa ja n.600g viikossa. Imo täysin optimaalinen vauhti. Kyllä mä ehkä uskaltaisin väittää, että olen kokeneempi.

Ja pidin tosiaan ennen dieettiä aikamoisen bulkin. Alotin siinä vaiheessa kun tissit rupes roikkumaan vähän liikaa :D

Syönkö liikaa? Painoa on tällä hetkellä 80 kg ja rasvaprosentti kuvista arvioituna n. 20 %. Tarkoitus olisi kesään mennessä tiputtaa painoa sen verran, että saisi vatsapalikoita näkyviin (ehkä n. 74 kg olisi sopiva). Tänään oli lepopäivä kaikesta treenaamisesta, ainoa liikunta oli n. 20 min kävely.

Normaalisti treenaan salilla 4 kertaa viikossa ja vaihtelevasti saman verran aerobista; pyöräilyä, hiihtoa jne. Treenipäivinä olen syönyt enemmän, n. 2700-3000 kcal.

Ruoat ja kalorit löytyy spoilerista.

36d7bYM.png

Syönkö liikaa? Painoa on tällä hetkellä 80 kg ja rasvaprosentti kuvista arvioituna n. 20 %. Tarkoitus olisi kesään mennessä tiputtaa painoa sen verran, että saisi vatsapalikoita näkyviin (ehkä n. 74 kg olisi sopiva). Tänään oli lepopäivä kaikesta treenaamisesta, ainoa liikunta oli n. 20 min kävely.

Normaalisti treenaan salilla 4 kertaa viikossa ja vaihtelevasti saman verran aerobista; pyöräilyä, hiihtoa jne. Treenipäivinä olen syönyt enemmän, n. 2700-3000 kcal.

Ruoat ja kalorit löytyy spoilerista.

36d7bYM.png

Kokeilemallahan se selviää. Kannattaa ennen dieetin aloittamista pitää kirjaa syömisistään sen viikon verran, jotta saa osviittaa millä kaloreilla lähteä dieettaamaan. Esim jos päivittäiset kalorit olisi plussalla 3500 niin tiputtaa alkuun 10% kaloreista pois. Kuitenkin jos ei ole varma kalorimäärästä dieetin alussa, niin mieluummin korkeammilla kaloreilla dieettiin lähtiessä ja tiputtaa niitä tarpeen vaatiessa.
Itse teen niin että edellisen viikon lopussa suunnittelen kalorikeskiarvon tulevalle viikolle. Viikon päätteeksi on helppo siis suunnitella miten muuttaa kaloreita tulevalle viikolle, sen mukaa miten on edistytty. Muutokset tapahtuvat kehossa kuitenkin pidemmällä aikavälillä, jolloin viikottaiskalorimäärät ovat päivittäiskaloreita parempi kehityksen mittari.

Onko kenelläkään suositella riisinkeitintä? Ei tartte olla mikään hifihifi ja hintaa saisi olla max 100 ekua :D

Clas Ohlsonilta löytynee muutamaa erilaista. On edullisia ja ihan hyviä kamppeita.
http://www.clasohlson.com/fi/Riisinkeitin/34-9719 - tämä on nyt tällä hetkellä ja tekee mitä pitää. Aiemmin oli sellainen valkoinen pömpeli, mutta siitä onnistuttiin polttamaan jalat, kun jäi kuumalle levylle pari kertaa :D

Clas Ohlsonilta löytynee muutamaa erilaista. On edullisia ja ihan hyviä kamppeita.
http://www.clasohlson.com/fi/Riisinkeitin/34-9719 - tämä on nyt tällä hetkellä ja tekee mitä pitää. Aiemmin oli sellainen valkoinen pömpeli, mutta siitä onnistuttiin polttamaan jalat, kun jäi kuumalle levylle pari kertaa :D
Itellä vastaava just tuolta ostettuna, ja kohta kaksi vuotta keittän hyvää riisiä helposti. =)

Kokeilemallahan se selviää. Kannattaa ennen dieetin aloittamista pitää kirjaa syömisistään sen viikon verran, jotta saa osviittaa millä kaloreilla lähteä dieettaamaan. Esim jos päivittäiset kalorit olisi plussalla 3500 niin tiputtaa alkuun 10% kaloreista pois. Kuitenkin jos ei ole varma kalorimäärästä dieetin alussa, niin mieluummin korkeammilla kaloreilla dieettiin lähtiessä ja tiputtaa niitä tarpeen vaatiessa.
Itse teen niin että edellisen viikon lopussa suunnittelen kalorikeskiarvon tulevalle viikolle. Viikon päätteeksi on helppo siis suunnitella miten muuttaa kaloreita tulevalle viikolle, sen mukaa miten on edistytty. Muutokset tapahtuvat kehossa kuitenkin pidemmällä aikavälillä, jolloin viikottaiskalorimäärät ovat päivittäiskaloreita parempi kehityksen mittari.
Näin kai se on. Nyt olenkin taas pitkästä aikaa painon muutoksen suhteen tavoitekäyrällä sen jälkeen, kun joulun aikana nousi paino jonkin verran.

Välillä ihan hämmentää miten paljon voi ns. oikeaa ruokaa syödä kalorien silti pysyessä hallinnassa verrattuna aiempaan leivän ja jogurtin yms. mässäilyyn...

Mistä saisi helposti lisää kaloreita päivään? Vajaa puolivuotta nyt reeniä takana ja oon koko sen ajan syönyt liian vähän siihen nähden mitä tarvitsisin. Saisi tuo kalorien lähde olla myös suhteellisen edullista koska olen työtön. Mitat 177/61

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä saisi helposti lisää kaloreita päivään? Vajaa puolivuotta nyt reeniä takana ja oon koko sen ajan syönyt liian vähän siihen nähden mitä tarvitsisin. Saisi tuo kalorien lähde olla myös suhteellisen edullista koska olen työtön. Mitat 177/61

paha sanoa kun ei tiiä miten sä nyt syöt mutta esim. riisi ei paljoa maksa sitä enemmän,tai makaroonia/perunaa, leipää, puuroa enempi, öljyjä?

mites dietillä jos esim vanhemmat on tulossa käymään ja haluaa käydä jossain ulkona syömässä niin mimmoisissa paikoissa ootte käyny?

mites dietillä jos esim vanhemmat on tulossa käymään ja haluaa käydä jossain ulkona syömässä niin mimmoisissa paikoissa ootte käyny?
Pihvipaikka, listalta suurin pihvi mitä löytyy ja siihen omaan makuun sopivat perunat ja jälkkäriksi jäätelöannos.

Yhdellä aterialla ei oikeasti oo mitään väliä dieetillä, päinvastoin usein potkii vaan paremmin eteenpäin hommassa.

mistä saat rasvoja? laita jotain esimerkkejä mitä syöt niin ois iisimpi jeesaa :)

Perunaa ja jauhelihakastiketta, makaronilaatikkoa, riisiä ja kanaa, yleensä aina jotain pakastekasviksia kylkeen. Leipää ruista ja vaaleaa, jugurttia, kananmunaa.
Yleensä menee 2 lämmintä ruokaa päivässä ja sitten aamupala, iltapala + välipalat. Auttaako yhtään?

Ja tällähetkellä tarkoituksena vaan saada lisää lihasmassaa, enkä ole mitään kaloreita alkanut laskemaan. Jos tulee vähän läskiä nii ei haittaa kun sen saa aina pois mutta mikään talipallo en halua olla

no sitten vaan syöt enemmän,isompia annoksia! ja voit sä herkutellakin sillontällön jos makustelee :)

no sitten vaan syöt enemmän,isompia annoksia! ja voit sä herkutellakin sillontällön jos makustelee :)

Alkaa menemään jo aika rajalla tuo syöminen kun ei maha vedä enempää :) Tilasin juuri massanlisääjää jonka ajattelin juoda palkkarina. Ennen palkkarina toimi recovery pro.
Mitenkäs rasvojen laita? Laitanko vaan ruuanteko vaiheessa öljyä enemmän pannuun vaiko miten olis helpoin. Pähkinöitä syön silloin tällöin.

Suositut

Back
Ylös Bottom