Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään tullut iän myötä makutottumuksiin ruoan suhteen muutoksia? Muutamia kuukausia sitten vielä tykkäsin erittäin paljon lohesta ja metwurstista (olen syönyt näitä koko ikäni), mutta nyt nämä molemmat jostain syystä aiheuttaa oksennuksen tunteen suussa ja maistuu erittäin pahalta. Mitään eroa valmistustavoissa tai valmistajissa ei ole? WTF? :D En ole ikinä ollut nirso minkään ruuan suhteen, mutta ei paljon kiinnosta napostella enää edellämainittuja tuon refleksin takia.

edit: Itseasiassa muutama kuukausi sitten söin sellaista kuivaa pahan makuista lohta joka teki ensimmäistä kertaa tuon refleksin, sen jälkeen maistunut kaikki kunnollinenkin samalta. Kaikista kummallisinta on että noista metukoista tulee nykyään tuo "pilaantuneen" lohen maku jälkimakuna suuhun. Tästä tappelinkin jo avokkeen kanssa ja väitin kivenkovaan että tuossa metukassa on jotain vikaa, mutta hän väitti että on täysin samaa kun ennenkin. "Maista nyt, maistuu ihan paskalta" :D Sama homma siis varmaan kuin joskus vedin tequilan kanssa överit niin nykyään riittää että maistaa niin lentää laatta samantien. Kokeillut kolme kertaa jo, samoin huonoin tuloksin. Ehkä hieman noloa baaritiskillä selvinpäin ottaa ekaksi paukuksi tequila ja lentää ulos samantien kun oksentaa sen siihen tiskille.

onko kellään omakohtasta kokemusta kolonoskopiasta (paksusuolentähystyksestä)? toimenpiteenä tuo on tuttu mutta tuohon edellispäivän ruokavalioon haluaisin muilta jotai hyviä vinkkejä mitä olet syönyt ja juonut tms. kun saa syödä vain liemiruokaa,kirkkaita mehuja tms. ajatuksena mikään noista ei houkuta yksinään:yäk:

Onkohan 2500 kaloria päivässä (treenipäivinä) riittävästi kehittymisen kannalta nelikymppiselle 177cm/81kg/ miehelle? En rakenna kehoa, treenaan lähinnä voimapainotteisesti istumatyön vastineeksi. Mutta jotain tulosta haluaisin saada aikaan ja olen toki saanutkin. Noin vuoden olen käynyt treenaamassa parin vuoden salitauon jälkeen, enkä juurikaan harrasta muuta liikuntaa.

Syön puhdasta ruokaa 5 kertaa/pv, makrot syömisissä niin että kaikkia tulee saliharrastajalle suositusten mukaisesti. Kireä en ole, rasvaa reilut 20 prossaa ja lihon todella helposti. Lepopäivinä kalorit -500 hiilareista vähentäen, pari kertaa kuussa pidän mättöpäivän.

Olen lukenut faq:t/jne, mutta en siltikään tiedä syönkö riittävästi treenin kannalta. Nälkä ei ole koskaan, ei edes lepopäivinä. Olen aina ollut suhteellisen pieniruokainen.

Kommentteja?
Kauanko olet.syönyt noin? Onko tarkoitus kiristyä vai kasvaa? montako treenipäivää tulee viikkoon? Jatka syömistä samallalailla ja tarkkaile aamupainoa ja peiliä.
Jos ja kun lukemat/näkymä alkaa muuttumaan, joko nosta tai laske hiilareita sen mukaan kumpaan suuntaan halutaan mennä.

Oon nähny aika monen kehonrakentajan ja muun fitnes heebon lautasella BBQ kastiketta, mistä itsekkin tykkään paljon. Mietin että osaako joku sanoa mistä tämä johtuu? Nehän ovat melkeenpä pelkästään siirappia ja sokeria? Vai onko jokin tietty merkki mikä olisi parempi?

Selasin erästä bodylehteä jossa oli eri ruokavalioita, vinkkejä yms. Yhdessä artikkelissa vinkattiin miten edetä dietillä ja lopussa tuli osio jossa mausteetkin oli kielletty. Mihinköhän tämä mahtaa perustua? Eikai esim. perus paprikamausteesta yms ole mitään vaikutusta mihinkään? :D aika kuivalta kuulostaa:eek:

Tähän asti olen käyttänyt makrojen seuraamiseen tuota sulamon kalorilaskuria mutta näköjään nyt vuoden vaihtuessa se muuttui maksulliseksi. Onko olemassa mitään vastaavaa palvelua mitä voi käyttää "ruokapäiväkirjana" ja lisäillä sinne päivän ruoka-aineet? Fineli on aika huono siihen tarkoitukseen, ei löydy esimerkiksi lähellekkään niin paljoa ruoka-aineita mitä tuossa sulamon palvelussa..

Tähän asti olen käyttänyt makrojen seuraamiseen tuota sulamon kalorilaskuria mutta näköjään nyt vuoden vaihtuessa se muuttui maksulliseksi. Onko olemassa mitään vastaavaa palvelua mitä voi käyttää "ruokapäiväkirjana" ja lisäillä sinne päivän ruoka-aineet? Fineli on aika huono siihen tarkoitukseen, ei löydy esimerkiksi lähellekkään niin paljoa ruoka-aineita mitä tuossa sulamon palvelussa..
MyFitnessPal löytyy ainakin iphonelle :)

Hei! Miten liian vähäinen nukkuminen vaikuttaa teillä ruokahaluun, ja onko sillä vaikutusta ruuansulatukseen? Lihaskasvuhan valvomisen myötä heikkeenee, vai olenko ymmärtänyt väärin? Kysyn, koska tällä viikolla on tullut pari all-nighteria rykäistyä ja tällöin unet jääneet 2-4 tuntiin. Itsellä tuntuu, että nukkumattomuus lisää nälkää, ja vähän pelottaa, että homma karkaa käsisyä

Kuulemma väsymyksellä on tapana lisätä näläntunnetta. Keho olettaa väsyneiden aivojen kärsivän energiavajeesta, ja koittaa korjata tilannetta nälällä. Tämä siis mutuilua, en jaksa tarkistaa.

Mistähän lähtis etsimään syytä siihen kun treenin jälkeisen aterian aikana / jälkeen tulee SATUNNAISESTI tajuton varpusparvi? Syön kuitenkin aina samalla tavalla treenin jälkeen eli makarooni/riisi, proteiini jostain lihasta, vihannekset. Vatsa ärsyyntyy ehkä kerran max pari viikossa.

Itsellä liian "kova" treeni sekoittaa välillä mahan, kun syke on katossa ja maitohapot jyllää koko kehossa. Myös vatsa alkaa oirehtiä kuvailemallasi tavalla ylirasittuneena ja se on omassa kehossa ensimmäinen merkki, sitten tulee kohonnut syke,univaikeudet jne

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos juon palkkarin (isolaatti tai hydrolysaatti + nopeaa hiilaria) todella nopeasti, menee vatsa välillä sekaisin. Palkkarin kun lipittelee rauhassa reenin jälkeen, ei oo tullu ongelmia.

Ison intrajuoman ansiosta ei tuolla palkkarin kiirehtimisellä ole merkitystä.

Oon nähny aika monen kehonrakentajan ja muun fitnes heebon lautasella BBQ kastiketta, mistä itsekkin tykkään paljon. Mietin että osaako joku sanoa mistä tämä johtuu? Nehän ovat melkeenpä pelkästään siirappia ja sokeria? Vai onko jokin tietty merkki mikä olisi parempi?

Onhan noita tietty kalorittomiakin kastikkeita, esim. Walden Farmsin soosit. Eikä tietysti jos kulutus on kova ja päivän ruokarunko muuten kunnossa niin pari lusikallista soosia mitään tuhoa.

Lidl:n pohjolan meijerin rasvaton rahka. Maksaa alta euron ja on paljo parempaa ku esim. S-ryhmän laktoosittomat rahkat.

Viimeksi kun lidlis kävin niin en ollu löytävinäni yhtää laktoositonta rahkaa tai sitten ei vaan tullut katsottua tarpeeksi huolellisesti.

Hei. Olen miettinyt tota palkkarin annostelua ja sitä että mikä ois hyvä salille?Treenaan 3kertaa viikossa,olen kohta 14v aloittelia siis. Itse olen kattonu fast reco2 ja sportlife recovery+ välillä. Ja miten nuorilla toi palkkari menee, onko mitään haittaa ja miten annostella?

Kuulin tässä väitteen, että jotkut kisadieetillä olevat polttaisivat tupakkaa tarkoituksella painon putoamisen tehostamiseksi. Tämä ei siis liity mitenkään ruokahaluun, vaan tupakka itsessään auttaisi jotenkin painonpudotusta?

Kuulin tässä väitteen, että jotkut kisadieetillä olevat polttaisivat tupakkaa tarkoituksella painon putoamisen tehostamiseksi. Tämä ei siis liity mitenkään ruokahaluun, vaan tupakka itsessään auttaisi jotenkin painonpudotusta?
Juu, nikotiini lisää aineenvaihduntaa. Joskus aikoinaan kai ennen lavalle menoa jotkut kilpailijat poltti et sais jotain apua siitä. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Ei kannata varmaan aloittaa painonpudotuksen takia! :D
Olisi tarkoitus nyt olla dieetillä kesään asti, ajattelin nyt oikeasti saada rasvaa pois ja säilyttää lihakset. Tiedän kutakuinkin miten syödä, ei vaan kiinnosta punnita ruokia mitä syön, eikä siihen liioin aikaakaan ole. Onko älytöntä edes miettiä säilyttävänsä hyvät lihasmassat "maalaisjärkidieetillä"?
Kiitos vastauksista!

Kyllä pystyt säilyttämään lihakset järkevällä dieetillä. Ei sitä pois pala, kunhan et tee mitään tyhmää. Maltti on valttia. Ja toi että ei ole aikaa punnita ruokia on ihan paskapuhetta. Laske itsellesi kalorit niin, että arvelisit että olet 200-500kcal miinuksella ja jos ei viikossa paino ole pudonnut yhtään, niin vähentelet hiilareista. Simple as fuck. Mulla on nyt 6kk paino pudonnut 15kg ja olen varma että lihasta ei ole palanut yhtään. Juuri aloitin aamulenkit =)

Kyllä pystyt säilyttämään lihakset järkevällä dieetillä. Ei sitä pois pala, kunhan et tee mitään tyhmää. Maltti on valttia. Ja toi että ei ole aikaa punnita ruokia on ihan paskapuhetta. Laske itsellesi kalorit niin, että arvelisit että olet 200-500kcal miinuksella ja jos ei viikossa paino ole pudonnut yhtään, niin vähentelet hiilareista. Simple as fuck. Mulla on nyt 6kk paino pudonnut 15kg ja olen varma että lihasta ei ole palanut yhtään. Juuri aloitin aamulenkit =)
Noniin, hyvä sulle! Onko enemmänkin kokemusta dieettijutuista vai onko ensimmäisiä menossa? Itsellä jostain kamppailuajoilta kokemusta mutta silloin ei paljon lihasmassoihin tuijoteltu... Viime kesänä oli yks ihan ok dieetti, aloitin vähän myöhässä. Ja paskapuhettahan se, oikeasti ei yhtään nappaa. Silmäpallona mennään, ei tässä lavoille olla menossa! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom