Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ideoita siitä, mitä voisi ottaa luennolle mukaan evääksi (pitäis saada siis kasaan jonkunnäkönen päivällinen kaupan antimista)? Mieluusti jotain mitä on helppo syödä suht hiljaa :D

Miten yleensä syötte ennen aikaista aamutreeniä, vai vedättekö ihan tyhjällä vatsalla aamujumpat? Tarkoitan nyt siis nimenomaan salilla käymistä, aamuaerobiset ym. ovat asia erikseen

en syö mitään jos meen heti herättyä (panostan iltapalaan ja sillä jaksaa). jos syön perus puuron raejuustolla aamulla ni sit meen salille 1,5 tunnin päästä.

Mulla on palkkarissa näköjää kreatiini valmiina seassa. Kerta-annoksessa 65g, kreatiinia tulee noin 5g. Oon joskus ottanut heraa/palkkaria myös ennen reeniä, välipalana jne. Semmosta vaan mietin, että voiko kreatiinia saada liikaa, vai onko niin, että kun kreatiinivarastot on täynnä, niin ne on sitten täynnä ja ylimääräinen ei imeydy, vaan menee hukkaan. Entä onko "yliannostuksesta" terveydellistä vaaraa, jos sellaisen voi ylipäätään saada?

Onko noilla kolesterolia alentavilla margariineilla oikeasti jotain vaikutusta veriarvoihin? Jos vaikka henkilö x on kiskonut ennen perus Oivariinia leivän päälle ja vaihtaa vaikka Becel pro activ niin saako tuosta edes pientä hyötyä jos tavoitteena laskea LDL ja nostaa HDL?

Onko noilla kolesterolia alentavilla margariineilla oikeasti jotain vaikutusta veriarvoihin? Jos vaikka henkilö x on kiskonut ennen perus Oivariinia leivän päälle ja vaihtaa vaikka Becel pro activ niin saako tuosta edes pientä hyötyä jos tavoitteena laskea LDL ja nostaa HDL?
Henkilökohtasesti en kyllä itse usko noihin, mutta ainahan sitä voi kokeilla... Maalaisjärjellä mietittynä kuulostaa mahdottomalta, että noinkin pieni yksittäinen ruokavaliomuutos kuin levitteen vaihto vaikuttaisi ratkaisevasti veren kolesteroliarvoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko haittaa jos dieetillä syö yhden omenan ja banaanin päivässä? Luin että fruktoosia pitäisi välttää dieetillä, mutta eikai se hedelmistä suoraa saatavaa fruktoosia voi tarkoittaa.

Onko haittaa jos dieetillä syö yhden omenan ja banaanin päivässä? Luin että fruktoosia pitäisi välttää dieetillä, mutta eikai se hedelmistä suoraa saatavaa fruktoosia voi tarkoittaa.
Eikös dieetin idea ole syödä alle kulutuksen? Ja parempi se on syödä hedelmiä joissa on sokeria kuin vetää suklaapatukka :D

Ei todellakaan mitään haittaa, paino kyllä tippuu kunhan on miinuskaloreilla. Itse dieetannut aina IIFYM-tyylillä, jolloin syön päivässä makroarvojen mukaisesti kunnes kalorimäärä täyttyy. Tällöin ei tarvitse syödä tietyn ruokavalion mukaisesti, vaan voi syödä vapaammin

Joidenkin PT:iden ravintofilosofiassahan nuo hedelmät dieetillä tuntuu olevan aivan saatanasta, mutta eipä liene tuossa määrin haitallista ja olen käsittänyt, että hedelmissä oleva kuitukin hidastaisi tuota hedelmäsokerin imeytymistä? Hedelmämehut sitten asia erikseen. Utti taisi jossain videollaan puhua, että fruktoosi aamulla olisi omiaan maksan glykogeenivarastojen täydentämiseen yön paaston jälkeen.

Edelliseen vastaukseen viitaten, edun määrä riippuu aika paljon siitä, kuinka paljon sitä margariinia päivässä kuluu. Jos syö meikäläisittäin keskimäärin kaksi leipää, joilla yhteensä 10-12g Oivariinia, ei varmana ole mitään oikeaa merkitystä. Jos sen sijaan leipää menee enempi ja leipärasvaa sen mukana, alkaa vaikutuksia tulla. Noitahan ei saa markkinoida "kolesterolia alentavina" ellei sitä vaikutusta ihan oikeasti ole todistettu. Kokonaisuus on kuitenkin se, mikä ratkaisee. Jos muuten vetää kovaa rasvaa paljon, niin ei sitä kolesteroliarvoa pelkkä levitteen vaihtaminen pelasta.

Joidenkin PT:iden ravintofilosofiassahan nuo hedelmät dieetillä tuntuu olevan aivan saatanasta, mutta eipä liene tuossa määrin haitallista ja olen käsittänyt, että hedelmissä oleva kuitukin hidastaisi tuota hedelmäsokerin imeytymistä? Hedelmämehut sitten asia erikseen. Utti taisi jossain videollaan puhua, että fruktoosi aamulla olisi omiaan maksan glykogeenivarastojen täydentämiseen yön paaston jälkeen.

Näinhän se menee, etenkin jos heti aamulla on puntille menossa niin itsellä toiminut heradrinkki ja banaani. Ite oon dieetillä pitänyt aamupalan aika vähähiilarisena ja sijottanu hiilarit pitkälti sinne treenin ympärille kun en yleensä aamulla reenaa. Uttikin taisi hiilarien jaksottamisesta päivälle jonkunlaisen kirjoituksen tehdä

Liittynee siihen, että fruktoosi imeytyy nopeammin kuin glukoosi tai galaktoosi. Mutta kuidut tosiaan hidastaa aina muiden ravinteiden imeytymistä, tosin banaanissahan niitä ei paljon ole, minkä takia se on aika optimaalista tankkaus- ja palautusevästä (korkean hh-pitoisuuden lisäksi tietty).

Marginaalisia muutoksia ehkä. Kyllä ne isoimmat tekijät on ylipäätään terveellinen ruokavalio sekä elintavat(liikunta jne). Toki noita yleishyviä kolelle edullisia ruokia kannattaa pitää tuossa mukana, mutta niitä on toki parempiakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom