Kellään kokemusta MSM ja/tai glukosamiinista? Saanu käsityksen, et nää ei olis täysin huuhaa valmisteita.
Ranteet oireilee aina talvisin ihan kylmyydenki johosta, ni kelpaa vaikka plaseboki :D.
Mä popsin molempia. MSM:n aloitin jo jokunen vuosi sitten nivelten paukkumisen, lukkiutumisen ja kipuilun takia, on auttanut ihan selvästi enkä kuvittelekaan enää lopettavani. Syön jauheena, sellainen 1tl/5g/pv. Glukosamiinin aloitin keväällä sen jälkeen kun sain polviin nivelrikkodiagnoosin. Sekin luultavasti on auttanut, mutta ihan yhtä varma en tuon vaikutuksista ole, kun samaan aikaan oli useampia polvikivun määrään vaikuttavia muutoksia (treenissä ja lihastasapainon kehittämisessä lähinnä). Kyselin tuosta nyt ortopedilta kontrollikäynnillä ja hänkin totesi, että vaikka näyttö on tällä hetkellä aika heikkoa/ristiriitaista, niin tietää itse useampiakin potilaita, joille on auttanut. Tilasin siis uuden ereän tuotakin. Oon ottanut 1500mg/pv ja nyt kun olen pari viikkoa lekurin kehotuksesta testannut puolikasta annosta, niin polvet on kipuilleet taas enemmän. Siitä en kyllä osaa sanoa mitään, auttaisko nää tuollaiseen kylmyydest johtuvaan kipuiluun, mutta molemmat on ilmeisesti harmittomia aineita, joten voihan niitä testata.