Terse. Eli ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen, joten jos menee pieleen jotenkin ni annettakoon anteeksi
. Eli, olen 31 vuotias, 181cm ja 90kg. 10 vuotta sitten laihdutin noin 50kg vuodessa, mutta nyt viisaampana, toteutin sen surkeasti.Painoin 120kg ja laihdutin 70:een kiloon. En käynyt silloin salilla. Salilla rupesin käymään 25 vuotiaana. Kalorit oli varmasti sen vuoden ajan 1000-1500kcal päivässä. Eli ongelma on nyt se että ryssin varmaan aineenvaihduntani aika huolella, sillä nyt päivittäinen kulutukseni on karkeasti se vajaa 4000kcal vrk ja olen kaloreita nostanut sinne 3000kcal mutta kerrytän silti läskiä. Olen puolen vuoden aikana lihonut melkein 10kg vaikka menen kokoajan miinuksilla. Tiedän kyllä että varmasti keho on stressi tilassa eikä toimi optimaalisesti. Ravintoa saan ihan liian vähän suhteutettuna siihen kuin paljon treenaan ja on raskas työ. On semmoinen henkinen pelote kokoajan johtuen lihavasta menneisyydestä että jos syöt noin paljon niin sinä lihot. No syön reilusti liian vähän nyt ja minä LIHON. Olen pitänyt proteiinit noin 160g päivä ja rasvat noin 70g päivä ja loput yrittänyt hiilarista mutta elimistö menee tukkoon ja turvottaa. Eli ehkä minä nyt koitan jonkinmoisia vinkkejä teiltä saada, että miten voisin saada tuon aineenvaihduntani pelaamaan niinkuin sen pitäisi. Nostanko kaloreita rankasti heti esim 3500kcal ja katon muutaman viikon ajan miten kroppa reagoi ?. Uskon omaavani suht hyvin tietämystä liittyen ravintoon ja treenaamiseen. Kaipaisin vain ulkopuolisilta jotain vinkkejä. Jos oli sekavaa tekstiä niin varmasti jotain oleellista jäi minulta kirjoittamatta
. Niin ja salilla käyn 5krt viikossa. Silloin kun en käy niin kuitenkin jotain liikuntaa harrastan, esim kevyt hölkkä.