Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.sportheavy.fi/product/502/sportheavy-ammoniakki-25 Mua kiinnostaa tää. En nyt mikään HC voiman ostaja oo todellakaan tai mitään, mut lähinnä mielenkiinnosta ihmetelly, että voiko tää toimia =D. Kokeilunhalusena voisin läpällä tosin vaikka tesmaaki, ku noin halpa. Jotenki kuvittelisin, että tää olis ensinnäki vaarallist. Hillittömät varotukset tossaki, ni miten tota sit KUULUIS käyttää oikeaoppisesti?

En ole käyttänyt mutta käsittääkseni pullo avataan ja haistellaan sen ihanaa hajua.

Onko tietoa pysyykö maku ihan hyvänä jos tekee aamusmoothin illalla valmiiksi?

Sisältää seuraavia. Mehukeitto,maitorahka,kananmuna,kaurahiutale,banaani,pakastemarjoja. Ei kehtaisi nykiä konetta päälle aamu 6 kun pitää ihan kauheeta ääntä.

Onko tietoa pysyykö maku ihan hyvänä jos tekee aamusmoothin illalla valmiiksi?

Sisältää seuraavia. Mehukeitto,maitorahka,kananmuna,kaurahiutale,banaani,pakastemarjoja. Ei kehtaisi nykiä konetta päälle aamu 6 kun pitää ihan kauheeta ääntä.

Saattaa jopa maistua paremmalta, kun on ollut yön yli jääkaapissa. Kokeilemalla se selviää. ;)

Se on ihan makuasia. Itse valmistan aina aamupuuron illalla jääkaappiin. Tykkään enempi syödä kylmänä, eikä mene aikaa valmistukseen aamulla.

Tarkotus ois siirtyä nyt plussalle, oon kyhäilly kasaan jotain runkoa kertokaas mielipiteet, ja jos haluute niin pistäkää vaikka ehdotuksia miten monipuollistaa/saada vaihtelua tähän :) Mulla myös ongelma miten saan kalorit 3000:een jos tarvis, kun rajat rasvalle, ravintokuidulle ja protskulle paukkuu aika hyvin jo nyt...

(Aamupaino 75kg)

Aamiainen: 815kcal
Valio kevytmaito 2,5dl 115kcal
Elovena kaurahiutale 100g 146kcal
Banaanit 100g 89kcal
Whey-80 1annos 146kcal
Oliiviöljy 10g 90kcal

Lounas: 892kcal
Naudanjauheliha 10% 200g 352kcal
Myllyn paras tumma makaroni 100g 340kcal
Rainbow herne-maissi-paprika 100g 85kcal

Päivällinen: 1006kcal
Pirkka hunajamarinoitu broilerin paistisuikale 200g 330kcal
Flora kevyt ruokakerma 0,5dl 42kcal
Valio kevytmaito 250g 115kcal
Rainbow pitkäjyväinen tumma riisi 150g 519kcal

Välipalat:105kcal
Banaani (tms) 118g, 105kcal

Kalorit yhteensä: 2818, Hiilihydraattia 332g (48%) Rasvaa 83,5g (27%), Proteiini 171g (25%) Ravintokuitua 35,6g

Viimeksi muokattu:
Tarkotus ois siirtyä nyt plussalle, oon kyhäilly kasaan jotain runkoa kertokaas mielipiteet, ja jos haluute niin pistäkää vaikka ehdotuksia miten monipuollistaa/saada vaihtelua tähän :) Mulla myös ongelma miten saan kalorit 3000:een jos tarvis, kun rajat rasvalle, ravintokuidulle ja protskulle paukkuu aika hyvin jo nyt...

Jos kalorit jää vajaaksi, mutta kaikki "hyvä" on jo kasassa, niin loput saa ottaa jäätelöstä ;) Etenkin kovan treenin jälkeen tekee hyvää aterian jälkkärinä.

http://www.sportheavy.fi/product/502/sportheavy-ammoniakki-25 Mua kiinnostaa tää. En nyt mikään HC voiman ostaja oo todellakaan tai mitään, mut lähinnä mielenkiinnosta ihmetelly, että voiko tää toimia =D. Kokeilunhalusena voisin läpällä tosin vaikka tesmaaki, ku noin halpa. Jotenki kuvittelisin, että tää olis ensinnäki vaarallist. Hillittömät varotukset tossaki, ni miten tota sit KUULUIS käyttää oikeaoppisesti?

Kunnon nuuhkaisu niin ei jää ennätys yritys ainakaan siitä kiinni että olisi puoli unessa. Ekalla kertaa kannattaa nuuhkaista melko varovasti...

Ongelmani on hiilarit. En millään saa yli 100g riisiä tai makaronia kerralla sisään jos pitää vielä 200g lihaa siihen päälle syödä. Painan siis 79kg ja syön 4-5 kertaa päivässä 3h välein riippuen kuinka kauan olen hereillä (nukun väh.10h yöunet)
laskelmieni mukaan pitäisi saada yli 400g hiilaria päivässä kun protskut 2g/painokilo ja rasva n. 1g/painokilo. Onko muita huonoja syöpöttelijöitä? Millä olette ratkaisseet asian että saatte tarvittavat hiilarit täyteen?

Ongelmani on hiilarit. En millään saa yli 100g riisiä tai makaronia kerralla sisään jos pitää vielä 200g lihaa siihen päälle syödä. Painan siis 79kg ja syön 4-5 kertaa päivässä 3h välein riippuen kuinka kauan olen hereillä (nukun väh.10h yöunet)
laskelmieni mukaan pitäisi saada yli 400g hiilaria päivässä kun protskut 2g/painokilo ja rasva n. 1g/painokilo. Onko muita huonoja syöpöttelijöitä? Millä olette ratkaisseet asian että saatte tarvittavat hiilarit täyteen?
Millastas riisiä syöt? Itse söin aikaisemmin täysjyväriisiä ja se tökki kyllä todella paljon... Vaihdoin sitten basmatiriisiin ja sitä kyllä uppoaa 150g helposti yhdeltä istumalta. :) Ja miksi pitää syödä kerralla 200 grammaa lihaa? Mä painan lähes saman verran kuin sä ja 100g riittää aika hyvin ainakin itselle ja proteiinia tuppaa vieläkin tulemaan melko paljon päivässä loppujen lopuksi.

Nii mut voiks tota ihan huoletta siis tilata :D? Ei tarvii miettii, et saa jonkun myrkytystilan tjs.
Samaa paskaa tossa linkissä siis, mitä ihan voimanostokisoissa vetävät? I shit you not, meinasin apteekissa käydessäni eilen kysyä, et ''löytyyks teilt sitä shittii mitä voimanostajat sniffailee'' XD. Ja kaikki tämä siis iha vaan uteliaisuuden/kokeilun halun nimissä.
Nestemäinen ammoniakki kuten tuo/hajusuolat/ammoniakki kapselit kaikki perustuu saman refleksin aikaansaantiin, hajusuolalla tuo selkeästi kerrottu: https://fi.wikipedia.org/wiki/Hajusuola

Ammoniakki kapselit(ammonia caps) on ehkä yleisin käytetty versio, mutta se on kertakäyttöinen per kapseli. Hajusuola-purkit(nose tork) taas ei tunnu montaa kuukautta säilyvän tehokkaana. Itse ostin just tuota samaa nestemäistä sillä ajatuksella että kestäisi kauan kun käytän vain kun oikeasti kova nosto edessä ja jämä tasoille hiipunut hajusuola purkki on silloin aika turha.

Millastas riisiä syöt? Itse söin aikaisemmin täysjyväriisiä ja se tökki kyllä todella paljon... Vaihdoin sitten basmatiriisiin ja sitä kyllä uppoaa 150g helposti yhdeltä istumalta. :) Ja miksi pitää syödä kerralla 200 grammaa lihaa? Mä painan lähes saman verran kuin sä ja 100g riittää aika hyvin ainakin itselle ja proteiinia tuppaa vieläkin tulemaan melko paljon päivässä loppujen lopuksi.
Basmatiahan minä. Olen kyllä myös 186cm pitkä eli aikamoinen tikku siis :D. Ei kai miksikään mutta se on tähän asti helpoin ratkaisu miten saan protskut ilman suurempia tuskia täyteen kun ei tarvitse sitten muihin aterioihin lisätä sitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaako kukaan sanoa että kuinka paljon ruokavaliossa tulisi olla vaihtelua ? Entä jos kaikki on puhdasta ja niitä saadaan oikea määrä ja kaikki muutenkin suht kohdallaan mutta ruot noudattavat päivästä toiseen suht samaa kaavaa, onko tämä kuinka haitallista ?

@Limitless Oletko huomannut oireita jotka viittaavat liikakuituun ?

Jos saat kuitua liikaa, miksi et vaihtaisi täysjyväriisiä sekä makaronia valkoiseen vaihtoehtoon. Osan voi myös korvata vaikka riisikakuilla.

Välipala viimeinen ateria ? Syötkö ns. iltapalaa ?

Lisää yksi ateria tuohon niin kyllä sinne kaloreita tulee, ja jätä se välipala pois. Yksi kanariisi setti tai puuro lisää.
Leikkaa proteiinia muista aterioista niin saat muuallekin mahtumaan. Kyllä lihaa ja kanaa riittää pienenmpikin satsi kerralla.

Vaihda tumma makaroni riisiin niin puolittuu protskun määrä.

Ja mitä tuohon vaihteluun tulee.. Ruoka-aineet loppuisivat kesken jos koko ajan pitäisi olla vaihtamassa. Ei sitä riisiä tarvitse joka aterialla syödä, mutta jos jokaisella aterialla pitää olla eri lähde proteiinille, hiilarille ja rasvalle niin kyllä ruokien valmistukseen saat kulumaan aikaa ja vaivaa paljon.

@Limitless Oletko huomannut oireita jotka@ viittaavat liikakuituun ?

Jos saat kuitua liikaa, miksi et vaihtaisi täysjyväriisiä sekä makaronia valkoiseen vaihtoehtoon. Osan voi myös korvata vaikka riisikakuilla.

Välipala viimeinen ateria ? Syötkö ns. iltapalaa ?

Lisää yksi ateria tuohon niin kyllä sinne kaloreita tulee, ja jätä se välipala pois. Yksi kanariisi setti tai puuro lisää.
Leikkaa proteiinia muista aterioista niin saat muuallekin mahtumaan. Kyllä lihaa ja kanaa riittää pienenmpikin satsi kerralla.

Vaihda tumma makaroni riisiin niin puolittuu protskun määrä.

Ja mitä tuohon vaihteluun tulee.. Ruoka-aineet loppuisivat kesken jos koko ajan pitäisi olla vaihtamassa. Ei sitä riisiä tarvitse joka aterialla syödä, mutta jos jokaisella aterialla pitää olla eri lähde proteiinille, hiilarille ja rasvalle niin kyllä ruokien valmistukseen saat kulumaan aikaa ja vaivaa paljon.
Ei oo oireita, en vaan haluu riskeerara sitä että niitä tulis kun suositus kuitenki on 25-35g. Joo ei tolla oo niin paljon väliä, voin vaikka jakaa toisen liha-annoksen kahtia se on sillä selvä. Mutta tosiaan toi on vaikeeta saada 3000 kasaan näiden rajotteiden sisällä. Eri asia ois jos painaisin 90kg ja voisin vetää 225g protskua, ja 90g rasvaa, mutta kun on niin pieni paino niin ei oo varaa hirveesti muualla ku hiilareissa. Ja no, niitä hiilareita on ikävä vetää pelkältään jotain kuivaa leipää.

Edit: toivon nyt kuitenki että toi 2800 riittäs painonnousuun, ei selvii kun testaamalla.

Edit2: otan muuten neuvostas vaarin ja vaihan tumman makaronin poies, lisään hedelminä niitä kaloreita kun sit antaa kuitu myötes :)

Viimeksi muokattu:
Katselin @Limitless sitä, että sulta puuttuu käytännössä kasvikset kokonaan.

Mutta tosiaan toi on vaikeeta saada 3000 kasaan näiden rajotteiden sisällä. Eri asia ois jos painaisin 90kg ja voisin vetää 225g protskua, ja 90g rasvaa, mutta kun on niin pieni paino niin ei oo varaa hirveesti muualla ku hiilareissa.

Miksi sulla tälläiset rajoittimet makrojen suhteen jos yrität nostaa painoa? Mistä esim tulee se että voit syödä vaan x grammaa rasvaa ja jos menee yli niin galaksit räjähtää tms.

(Aamupaino 75kg)

Aamiainen: 815kcal
Elovena kaurahiutale 100g 146kcal
Banaanit 100g 89kcal
Whey-80 1annos 146kcal
Oliiviöljy 10g 90kcal

Lounas: 892kcal
Naudanjauheliha 10% 200g 352kcal
Myllyn paras tumma makaroni 100g 340kcal
Rainbow herne-maissi-paprika 100g 85kcal

Päivällinen: 1006kcal
Pirkka hunajamarinoitu broilerin paistisuikale 200g 330kcal
Flora kevyt ruokakerma 0,5dl 42kcal
Valio kevytmaito 250g 115kcal
Rainbow pitkäjyväinen tumma riisi 150g 519kcal

Välipalat:105kcal
Banaani (tms) 118g, 105kcal

Kalorit yhteensä: 2818, Hiilihydraattia 332g (48%) Rasvaa 83,5g (27%), Proteiini 171g (25%) Ravintokuitua 35,6g

onks tos aamupuurossa joku virhe kaloreissa? vai onko toi 100g keitetty paino?

Haluaisin toteuttaa dietin seuraavalla periaatteella: 6pv isosti miinuksilla + tankkaus 1 viikossa. Tästä oli aika paljon juttua tuolla superkompensaatio dieetti- keskustelussa (https://pakkotoisto.com/threads/cycle-diet-superkompensaatiodieetti-scott-abel.117163/page-3), mutta sitä ei suositeltu, jos kropan rasvat liian korkealla.
" Ylimääräisiä kaloreita ei silloin superkompensoida glykogeeniksi ja lihassolurasvaksi, vaan ne varastoidaan suoraan ihonalaiseksi rasvaksi ja rasvanpolttotavoitteen saavuttaminen vain hidastuu."

Naisillekaan tämä ei kuulemma ole paras vaihtoehto...

Entä jos dieetin toteuttaisi niin, että tankkauspäivät olisi maltillisempia ja viikon kokonaissaanti jäisi miinuksen puolelle? Sopiiko silloin paremmin myös niille joilla rasvat huitelee siellä 25-30%? Käytännössä suunnittelin 1500kcal/pv 6krt/vko ja 4000kcal/pv 1krt/vko. Laskelmieni mukaan jäätäisiin 3500 kcal miinukselle viikkotasolla.

Haluaisin toteuttaa dietin seuraavalla periaatteella: 6pv isosti miinuksilla + tankkaus 1 viikossa. Tästä oli aika paljon juttua tuolla superkompensaatio dieetti- keskustelussa (https://pakkotoisto.com/threads/cycle-diet-superkompensaatiodieetti-scott-abel.117163/page-3), mutta sitä ei suositeltu, jos kropan rasvat liian korkealla.

Naisillekaan tämä ei kuulemma ole paras vaihtoehto...

Entä jos dieetin toteuttaisi niin, että tankkauspäivät olisi maltillisempia ja viikon kokonaissaanti jäisi miinuksen puolelle? Sopiiko silloin paremmin myös niille joilla rasvat huitelee siellä 25-30%? Käytännössä suunnittelin 1500kcal/pv 6krt/vko ja 4000kcal/pv 1krt/vko. Laskelmieni mukaan jäätäisiin 3500 kcal miinukselle viikkotasolla.
Mitä jos menisit ekan kk ihan vaan niillä diettikaloreilla ja sitten pohtisit ekaa refeediä? Ja senkin ehkä silleen cheat ateriana koko päivän sijaan ja katsoisit miten kroppa reagoi siihen. Eli siis kestääkö kauan se tankkauksen aiheuttautama paino kropassa ja siitä sitten lähdet kasvataamaan sitä refeediä. Sille tulee siis olla tarve, että se toimii. Tankkauksen ajatuksenahan ei ole pään tankkaus.

Toi cyclediet toimii myös naisille, mutta edellytyksenä siinä on superkompensaatiotila ja sinne pääseminen ei sitten ihan viikossa toteudu. Se vaatii tod näk noista rasvoista useamman kuukauden työn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom