Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
no sitte periaattees ei oo vaihtaria kun kolesterolilääkkeet mutta ne tuskin tol arvol tulee kyseeseen.. käytätkö kuitenki hyviä rasvoja runsaasti?

Aika vähän. Mitä paistamiseen oliivi tai rypsiöljyä pieni loraus- sanotaanko vaikka max. ruokalusikka.

Hei,
Olen aloittamassa massankasvatus kautta. Lihaksensa siis suurimman osan haluaisin, mutta mahdollisimman nopeasti. Kyselisinkin, mikä olisi hyvä makrojakauma? Nyt olen mennyt seuraavalla .
R 30%
HH 35%
PR 35%

Miltä kuulostaa?
Ja älkää antako vinkkejä, että 2 kg proteiinia painokilo yms.. Kun painaa 48 kg, ne vinkit ei toimi

Hei,
Olen aloittamassa massankasvatus kautta. Lihaksensa siis suurimman osan haluaisin, mutta mahdollisimman nopeasti. Kyselisinkin, mikä olisi hyvä makrojakauma? Nyt olen mennyt seuraavalla .
R 30%
HH 35%
PR 35%

Miltä kuulostaa?
Ja älkää antako vinkkejä, että 2 kg proteiinia painokilo yms.. Kun painaa 48 kg, ne vinkit ei toimi

miksei toimis? turha proteiinia on älyttömästi tukkia turpaan :) n.100 g prodea, 50-60 g rasvaa ja loput hiilaria. ei se lihas salamana kasva,se vaatii kovaa treeniä ja vielä kovempaa panostusta ruokailuihin.

Hei,
R 30%
HH 35%
PR 35%

Miltä kuulostaa?
Aloittelijan peruskysymykset tänne Kirjotin tuossa ravinnosta, jos kiinnostaa. Tietenkin kannattaa leikkiä sen verran niillä makroilla että sitä proteiinia tosiaan tulee se 2g/painokilo

Osaisko porukka kertoa mulle vähän lisätyn sokerin toiminnasta. Mitä vähemmän sitä parempi, mutta onko joku määrä mitä lisättyä sokeria voi huoletta syödä päivässä ? Entäpä jos annat kunnon sokeripiikin kropalle syöt ison määrän sokeria kerralla vaikka 500g karkkipussi, mutta sanotaan vaikka kerran kuukaudessa, kuinka suuri vaikutus tuolla on, ja kuinka pitkään se vaikuttaa / miten vaikuttaa ?

Viimeksi muokattu:
Osaisko porukka kertoa mulle vähän lisätyn sokerin toiminnasta. Mitä vähemmän sitä parempi, mutta onko joku määrä mitä lisättyä sokeria voi huoletta syödä päivässä ? Entäpä jos annat kunnon sokeripiikin kropalle syöt ison määrän sokeria kerralla vaikka 500g karkkipussi, mutta sanotaan vaikka kerran kuukaudessa, kuinka suuri vaikutus tuolla on, ja kuinka pitkään se vaikuttaa / miten vaikuttaa ?
Suomessa muistaakseni nimenomaan lisätyn sokerin saantisuositus on 10 %, eli esimerkiksi 2000 kcal ruokavaliossa se olisi grammoina 50. Tähän ei ole siis laskettu esimerkiksi hedelmien ja muiden luonnossa esiintyvien sokerien saantia eikä niille taida edes olla rajoituksia. Ongelmahan on vaan se, että nykyään on piilosokeria lisätään niin moniin tuotteisiin, että sokeria tulee huomaamatta syötyä todella paljon. Ja miksi puhdistettuja sokereita vältellään? Siinä ei yksinkertaisesti ole ihmiselle mitään välttämättömiä ravintoaineita, kuten esimerkiksi hedelmissä on kuitua, vitamiineja, hivenaineita ja niin edelleen. Usein näitä terveellisiä ruoka-aineita myös korvataan sokerilla, jolloin keho ei saa välttämättömiä ravintoaineta, joita se tarvitsee toimiakseen kunnolla. Runsas sokerin käyttö yhdistettynä ylipainoon ja fyysiseen inaktiivisuuteen on linkitetty insuliiniresistenssiin, joka johtaa moniin eri kroonisiin sairauksiin...
Liikkuvana, normaalipainoisena ja nuorena ihmisenä ei sokerista kannata hirveästi huolestua, mutta kannattaa sen saantia silti tarkkailla. Tuollaisella mainitsemallasi satunnaisella mässäämisellä ei ole juurikaan mitään negatiivisia vaikutuksia, vaan pointti on siinä, että et tee puhdistetuista sokereista kulmakiveä päivittäisiin ruokavaliotottumuksiisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten ajoitan ruokailut viikonloppuna?

Teen yötyötä sunnuntai illasta perjantai aamuun. Nukun yleensä aamu kahdeksasta iltapäivä neljään.
Ongelmaksi muodostuu perjantain ja sunnuntain välinen syöminen.
Perjantaina heräilen noin kahden aikaan päivällä ja menen illalla kymmenen aikaan nukkumaan. Lauantai menee päivärytmissä kaksilla päikkäreillä ja valvon myöhempään jotta saan taas rytmistä kiinni.
Sunnuntaina taas heräilän noin neljän aikaan.

Kysymys kuuluukin että ahdanko päivittäin hereilläoloaikana päivän kalorit naamaan vai katsonko kolmenpäivän kalorit yhteen ja syön tilanteen mukaan?

Itse lähtisin kolmen päivän kaloreiden ja ravinteiden arviomisella ja söisin tilanteen mukaan. Onko järkeä lauantain takia muuttaa rytmiä?

Toinen asia: Onko kukaan kokeillut laittaa smoothieen keitettyjä munia?

Laitan aamupuuroon 100g raejuustoa ja nyt päätin vaihtaaa raejuuston tilalle kananmunan valkuaisen. Montako valkuaista jatkossa laitan, jotta se vastaa aiemmin saatua proteiinimäärää? Mä löydän niin erilaisia tuloksia siitä paljonko yks kananmunan valkuainen sis. proteiinia. Jeesatkaas fiksummat.

Laitan aamupuuroon 100g raejuustoa ja nyt päätin vaihtaaa raejuuston tilalle kananmunan valkuaisen. Montako valkuaista jatkossa laitan, jotta se vastaa aiemmin saatua proteiinimäärää? Mä löydän niin erilaisia tuloksia siitä paljonko yks kananmunan valkuainen sis. proteiinia. Jeesatkaas fiksummat.

100 g valkuaista on 9,8 g proteiinia. Yksi munan valkuainen painaa n. 35-40 g, riippuu mitä munia käyttää.

Jos raejuusto sisältää 15 g / 100 g niin 4 kananmunaa sisältää keskimäärin saman verran.

Viimeksi muokattu:
Muutama viikko takaperin aloittanut kunnolla treenaamisen ja tulee viikossa tulee treenikertoja salilla 5 ja sitten vielä joka päivä tulee lenkkeiltyä. Kysymys onkin että kun tykkään hoitaa salin alta pois aamulla niin onko mitään erityistä mitä ennen salia kannattaisia syödä? Tällä hetkellä menee lähinnä banaanilla taikka mikropuurolla.

Muutama viikko takaperin aloittanut kunnolla treenaamisen ja tulee viikossa tulee treenikertoja salilla 5 ja sitten vielä joka päivä tulee lenkkeiltyä. Kysymys onkin että kun tykkään hoitaa salin alta pois aamulla niin onko mitään erityistä mitä ennen salia kannattaisia syödä? Tällä hetkellä menee lähinnä banaanilla taikka mikropuurolla.

eipä juuri,lähinnä edellispäivän syömiset vaikuttaa mielestäni enemmän. itse treenaan heti herättyäni ja jaksan vallan mainiosti kun oon vaa illalla syöny reippaasti :) mut jos on pari tuntia herääämisestä kun menee salille niin puuro on hyvä, verensokeri pysyy vähä tasasempana kun pelkällä banaanilla.

Ruokapuoleen en sano mitään, kun omasta mielestä aamutreeni on ehkä kauheinta ikinä. MUTTA. Pidä nyt hyvä ihminen joku järki siinä treenaamisen määrässä. Jos muutama viikko vasta treeniä takana ja treenikertoja yhteensä 14 viikossa (5x sali ja 7x lenkki), niin voin luvata, että tuota menoa ei kovin pitkään kroppa kestä. Eli ainakin yksi kunnon lepopäivä viikkoon ja muutenkin noita treenikertoja voisi vähän karsia. Oikeasti salitouhuissa more is more ei oikein päde, vaan niille lihaksille pitää antaa myös palautumisaikaa, koska silloin se kehitys tapahtuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom