Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos käytän paistamisessa öljyä vaikkapa yhden teelusikallisen niin kuinka paljon tuosta menee ns. hukkaan eli kannattaako kaloreihin laskea se koko teelusikallinen?
Jos (ja toivottavasti kun) haluat myös hyviä rasvoja ruokaasi, voit vaikka lisätä sen öljyn sitten tuohon ylempänä mainittuun keitettyyn kanaan :D mut tosta et miten paljon menee hukkaan, en osaa sanoaJos käytän paistamisessa öljyä vaikkapa yhden teelusikallisen niin kuinka paljon tuosta menee ns. hukkaan eli kannattaako kaloreihin laskea se koko teelusikallinen?
Vinkkinä : Pistä pannulle vettä niin paljon, että kana lähes peittyy. Ei kuivu yhtään ja maistuu ainakin omasta mielestäni paremmalta. Mikäli olet yhtä laiska kuin minä toteutat saman uunissa.
Yritättekö ajottaa hiilarit esim. aamuun ja treenin ympärille, kun yritätte hankkia lihasmassaa? Oon ymmärtäny, että se vois ehkästä läskin kerääntymistä. Tiiän toki, että se, mitä syödään vuorokauden aikana, vaikuttaa enemmän. Ja mä käytän My Fitness Palia kalorien ja makrojen laskemiseen. Syön sen mukaan sokereita yli 100 grammaa joka päivä. En syö mitään lisättyä sokeria, mut maitotuotteita (rahkaa, raejuustoo ja maustamatonta jogurttia), kasviksia ja marjoja menee aika paljon ja jonkin verran hedelmiä. Onks tossa liikaa sokeria bulkilla? Pitäiskö pyrkii vähentämään?
Hiilarin ajoitus on tärkeempää kun treenataan kahdesti päivässä. Toki perus hiilarit ja proteiinit pian treenin jälkeen on edelleenkin perusteltua tietenkin. Nykytiedon valossahan suola on pahempi pahempi pahe kuin sokeri. Meadows ja Aragon sanoo, että 10-20% kaloreista on se ja sama mistä sä ne otat. Fruktoosin pelko on turha jollei sitä tule joku älytön 100g päivässä.
Hyviä monityydyttymättömän rasvan lähteitä?
Thanks. Onko tietoa kun noissa öljyissä on puristettua, kylmäpuristettua, tavallista ja vaikka mitä muuta muotoa niin onko noilla miten suurta merkitystä?Saksanpähkinä, öljyt. Jos haluat hifistellä panosta enemmän omega-3-rasvahappoihin kuin omega-6. Pellavasta ja kalaöljystä tulee hyvin omega-3.
LISTA tuotteista, jotka sisältää eniten.
Ei oo mitään oikeeta tietoa mut en mä nyt keksi että miks se ois sen huonompi hiilarilähde. Tietysti onhan se prosessoidumpaa kun riisi, että jos pyrkii prosessoitua ruokaa välttämään niin jotain hiomatonta riisiä kannattais tietty suosia en ees vastannut kysymykseen mut piti päästä sanomaan silti :pTää on ehkä typerä kysymys mutta tossa yks päivä keittelin itselleni riisinuudeleita kokeilumielessä ja jumalauta että oli meinaa namia! Niin ajattelin että onko tää riisinuudeli huonompi hiilarin lähde kun perus riisi? :D tottunu vetään aina reenin jälkeen ison kasan riisiä ja kanaa niin onko ihan yhtähyvä vaihtoehto vetää vaikka riisinuudelia ja kanaa? hiilaria 100g kohden 82g ja rasvaa 0g. Eli makrot on hyvät. Kysyisin että onko porukalla tietoa laadusta?
Kiitos jo etukäteen vastanneille
Tää on ehkä typerä kysymys mutta tossa yks päivä keittelin itselleni riisinuudeleita kokeilumielessä ja jumalauta että oli meinaa namia! Niin ajattelin että onko tää riisinuudeli huonompi hiilarin lähde kun perus riisi? :D tottunu vetään aina reenin jälkeen ison kasan riisiä ja kanaa niin onko ihan yhtähyvä vaihtoehto vetää vaikka riisinuudelia ja kanaa? hiilaria 100g kohden 82g ja rasvaa 0g. Eli makrot on hyvät. Kysyisin että onko porukalla tietoa laadusta?
Kiitos jo etukäteen vastanneille
Kuinkahan vahingollista on, että eilen meni syömiset ihan överiksi: sipsejä meni ihan tolkuttomasti (ensin ruisnachoja ja -sipsejä, ja niiden loputtua perussipsejä), sekä muutama keksi (ballerina).
Olin siis juhlimassa, mutta alkoholi ei uponnut (join yhteensä n. puoli annosta alkoholia), mutta herkut kyllä. Viimeksi olen moisia syönyt varmaan 3 vuotta sitten, enkä silloinkaan tuossa määrin. Mietin että vaikuttaako yhden illan överit, pitääkö seuraavana päivänä syödä vähemmän vai tasaako keho tilanteen itsestään?