Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos käytän paistamisessa öljyä vaikkapa yhden teelusikallisen niin kuinka paljon tuosta menee ns. hukkaan eli kannattaako kaloreihin laskea se koko teelusikallinen?

Jos käytän paistamisessa öljyä vaikkapa yhden teelusikallisen niin kuinka paljon tuosta menee ns. hukkaan eli kannattaako kaloreihin laskea se koko teelusikallinen?

En tiedä paljonko menee hukkan, enkä vaivaisi päätäni asialla. Mikäli esim päivittäin käytät öljyä paistamisessa x-määrän niin laske se osaksi ruokavaliota ja pidä huoli, että paino liikkuu haluttuun suuntaan.

Vinkkinä : Pistä pannulle vettä niin paljon, että kana lähes peittyy. Ei kuivu yhtään ja maistuu ainakin omasta mielestäni paremmalta. Mikäli olet yhtä laiska kuin minä toteutat saman uunissa.

Jos (ja toivottavasti kun) haluat myös hyviä rasvoja ruokaasi, voit vaikka lisätä sen öljyn sitten tuohon ylempänä mainittuun keitettyyn kanaan :D mut tosta et miten paljon menee hukkaan, en osaa sanoa

Vinkkinä : Pistä pannulle vettä niin paljon, että kana lähes peittyy. Ei kuivu yhtään ja maistuu ainakin omasta mielestäni paremmalta. Mikäli olet yhtä laiska kuin minä toteutat saman uunissa.

Hyvä vihje mutta muuttaa reseptin olennaisesti. Esim. pinnan maku olennaisesti eri.

Yritättekö ajottaa hiilarit esim. aamuun ja treenin ympärille, kun yritätte hankkia lihasmassaa? Oon ymmärtäny, että se vois ehkästä läskin kerääntymistä. Tiiän toki, että se, mitä syödään vuorokauden aikana, vaikuttaa enemmän. Ja mä käytän My Fitness Palia kalorien ja makrojen laskemiseen. Syön sen mukaan sokereita yli 100 grammaa joka päivä. En syö mitään lisättyä sokeria, mut maitotuotteita (rahkaa, raejuustoo ja maustamatonta jogurttia), kasviksia ja marjoja menee aika paljon ja jonkin verran hedelmiä. Onks tossa liikaa sokeria bulkilla? Pitäiskö pyrkii vähentämään?

Yritättekö ajottaa hiilarit esim. aamuun ja treenin ympärille, kun yritätte hankkia lihasmassaa? Oon ymmärtäny, että se vois ehkästä läskin kerääntymistä. Tiiän toki, että se, mitä syödään vuorokauden aikana, vaikuttaa enemmän. Ja mä käytän My Fitness Palia kalorien ja makrojen laskemiseen. Syön sen mukaan sokereita yli 100 grammaa joka päivä. En syö mitään lisättyä sokeria, mut maitotuotteita (rahkaa, raejuustoo ja maustamatonta jogurttia), kasviksia ja marjoja menee aika paljon ja jonkin verran hedelmiä. Onks tossa liikaa sokeria bulkilla? Pitäiskö pyrkii vähentämään?

Hiilarin ajoitus on tärkeempää kun treenataan kahdesti päivässä. Toki perus hiilarit ja proteiinit pian treenin jälkeen on edelleenkin perusteltua tietenkin. Nykytiedon valossahan suola on pahempi pahempi pahe kuin sokeri. Meadows ja Aragon sanoo, että 10-20% kaloreista on se ja sama mistä sä ne otat. Fruktoosin pelko on turha jollei sitä tule joku älytön 100g päivässä.

Hiilarin ajoitus on tärkeempää kun treenataan kahdesti päivässä. Toki perus hiilarit ja proteiinit pian treenin jälkeen on edelleenkin perusteltua tietenkin. Nykytiedon valossahan suola on pahempi pahempi pahe kuin sokeri. Meadows ja Aragon sanoo, että 10-20% kaloreista on se ja sama mistä sä ne otat. Fruktoosin pelko on turha jollei sitä tule joku älytön 100g päivässä.

Okei, kiitos vastauksesta. Mulla tahtoo aina vähän mennä ylianalysoinnin puolelle. :rolleyes:

Saksanpähkinä, öljyt. Jos haluat hifistellä panosta enemmän omega-3-rasvahappoihin kuin omega-6. Pellavasta ja kalaöljystä tulee hyvin omega-3.

LISTA tuotteista, jotka sisältää eniten.
Thanks. Onko tietoa kun noissa öljyissä on puristettua, kylmäpuristettua, tavallista ja vaikka mitä muuta muotoa niin onko noilla miten suurta merkitystä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää on ehkä typerä kysymys mutta tossa yks päivä keittelin itselleni riisinuudeleita kokeilumielessä ja jumalauta että oli meinaa namia! Niin ajattelin että onko tää riisinuudeli huonompi hiilarin lähde kun perus riisi? :D tottunu vetään aina reenin jälkeen ison kasan riisiä ja kanaa niin onko ihan yhtähyvä vaihtoehto vetää vaikka riisinuudelia ja kanaa? :) hiilaria 100g kohden 82g ja rasvaa 0g. Eli makrot on hyvät. Kysyisin että onko porukalla tietoa laadusta?
Kiitos jo etukäteen vastanneille :)

Tää on ehkä typerä kysymys mutta tossa yks päivä keittelin itselleni riisinuudeleita kokeilumielessä ja jumalauta että oli meinaa namia! Niin ajattelin että onko tää riisinuudeli huonompi hiilarin lähde kun perus riisi? :D tottunu vetään aina reenin jälkeen ison kasan riisiä ja kanaa niin onko ihan yhtähyvä vaihtoehto vetää vaikka riisinuudelia ja kanaa? :) hiilaria 100g kohden 82g ja rasvaa 0g. Eli makrot on hyvät. Kysyisin että onko porukalla tietoa laadusta?
Ei oo mitään oikeeta tietoa mut en mä nyt keksi että miks se ois sen huonompi hiilarilähde. Tietysti onhan se prosessoidumpaa kun riisi, että jos pyrkii prosessoitua ruokaa välttämään niin jotain hiomatonta riisiä kannattais tietty suosia :) en ees vastannut kysymykseen mut piti päästä sanomaan silti :p

Riisi on loppujen lopuks hyvinkin ravinneköyhää suojaravinteiden osalta. Esim. kaura pesee riisit, perunat ja pastat mennen tullen ja palatessa.

Anna mennä vaan, vaihtelu virkistää. ;) Markku Tikan facebook kirjoituksesta lainattu.. Koko jutun voit lukea TÄSTÄ

"Kun kaiken kaikkiaan syö monipuolisesti, niin ei siinä nyt ole sen suurempaa taikaa, että tuleeko aterian proteiinit kanasta vai lihasta tai onko sillä kertaa hiilihydraattilähteenä riisi vai peruna ja niin edelleen."

Tervehdys,

En ole lähes vuosikymmeneen täällä kirjoitellut. Olen käynyt salilla n. 3 kertaa viikossa suurimman osan edellisestä vuosikymmenestä lähinnä omaksi ilokseni, ja kondis on pysynyt varsin samana. Olen oikeastaan aina ollut normaalipainoinen. En ole koskaan omistanut vaakaa tai katsellut kauheasti syömisiäni, linja on ollut se että kun ei vedä mitään sokeripitoista hirveästi ja syö suht "normaalisti" niin kilot pysyy kurissa. Nyt ehkä viimeisen vuoden aikana olen yhtäkkiä huomannut pyöristyneeni, mistä lie hidastuneesta aineenvaihdunnasta johtuu. Joka tapauksessa ajattelin ensimmäistä kertaa yrittää vähän enemmän panostaa syömisten miettimiseen ja jopa harrastaa aerobista liikuntaa. Mitään kovin hc laihdutuskuuria en luultavasti aloita, koska ylipainoa on luokkaa 5kg, vaan enemmän kyse on siitä että näytän pyöreämmältä (itselläni rasvat menee aina ensin poskiin ja ylipäätään turvottavat) ja haluaisin ns. kiinteytyä (termi jota pakkis vihaa, tiedän).

Lueskelin useamman tunnin pakkiksen ketjuja ravintoasioihin liittyen. Silloin kun luin/postailin täällä aktiivisesti kauan sitten, yleinen konsensus tuntui olevan että aamupala on päivän tärkein ateria eikä sitä saa jättää väliin. Olenkin siis koko tämän ajan lähes pakottanut itseni syömään täysipainoisen aamupalan vaikkei yhtään tekisi mieli. Nyt näin vähän vanhempana (30) olen oppinut ymmärtämään omaa kehoani vähän paremmin, ja tullut siihen tulokseen että minun kehoni ei yksinkertaisesti ole ohjelmoitu syömään aamupaloja. Minulla ei KOSKAAN tee mieli ruokaa ekaan n. pariin tuntiin heräämisestä, ja voisin helposti paastota ekat 3-4h ilman mitään ongelmia. Vastaavasti iltaisin/öisin maistuisi kyllä miten paljon vaan (yritän toki vältellä).

Aika monessa ketjussa puhuttiin kaikista paastotyyppisistä laihiksista missä syödään vaan tietty ikkuna vuorokaudesta, ja yhtäkkiä aamupalan skippaamista ei pidettykään kovin pahana asiana. Tämän ylipitkän johdannon jälkeen kysymykseni on siis se, olisiko aivan järjetön idea yksinkertaisesti jättää aamupalat väliin, kun kehoni ei niitä selvästikään halua syödä? Tämä olisi itselleni selvästi yksinkertaisin tapa syödä vähemmän, eikä tosiaan aiheuttaisi minkäänlaisia ponnisteluja.

PS. Tiedostan toki, että tämä ei varmaan ole se olennaisin muokattava asia - mutta tiedän jo varsin hyvin, mitä ruokavaliossani pitäisi muokata, ja varmasti pelkällä lisääntyneellä liikunnalla saakin tuloksia aikaan. Tämä ei siis ollut mikään "jos lopetan aamupalat muutunko mr. universeksi"-tyylinen kysymys, kysyin vain koska tämä on ainoa asia mikä on mietityttänyt, muu osuus tulevasta suunnitelmasta on jo kondiksessa. En edes harkitsisi asiaa jos olisin kuten useimmat muut ja olisin aamuisin nälkäinen, mutta kun en ikinä ole ja on tuntunut aina vähän järjettömältä syödä vain koska "pitää". Haluaisin toki myös välttää lihasten katoamista mahdollisimman paljon.

Kiitos!

Hei,

Syön joka päivä aamupalan yhteydessä pari kourallista tabletteja:

Star Nutrition: Only One Advanced +
Star Nutrition: Caffeine 200
Star Nutrition: Vitamin D3
Optimum Nutrition: Superior Amino
Apteekin Monivitamiinia
Star Nutrition: Magnesium 800
Star Nutrition: Omega-3
Star Nutrition: Zinc
Star Nutrition: Chromium
Fit Farm: PH-balancer.

Onko noiden syöminen aamupalan yhteydessä järkevää, ja voiko tuohon listaan järkevästi lisätä vielä jotain?
Harjoittelen iltaisin jolloin turvaudun Mutant Madnessiin ja proteiniin,

- Johannes, 30v

Tuossa Alan Thrall kertoo mitä tarvitaan että kasvaa.

Kuinkahan vahingollista on, että eilen meni syömiset ihan överiksi: sipsejä meni ihan tolkuttomasti (ensin ruisnachoja ja -sipsejä, ja niiden loputtua perussipsejä), sekä muutama keksi (ballerina).
Olin siis juhlimassa, mutta alkoholi ei uponnut (join yhteensä n. puoli annosta alkoholia), mutta herkut kyllä. Viimeksi olen moisia syönyt varmaan 3 vuotta sitten, enkä silloinkaan tuossa määrin. Mietin että vaikuttaako yhden illan överit, pitääkö seuraavana päivänä syödä vähemmän vai tasaako keho tilanteen itsestään?

Kuinkahan vahingollista on, että eilen meni syömiset ihan överiksi: sipsejä meni ihan tolkuttomasti (ensin ruisnachoja ja -sipsejä, ja niiden loputtua perussipsejä), sekä muutama keksi (ballerina).
Olin siis juhlimassa, mutta alkoholi ei uponnut (join yhteensä n. puoli annosta alkoholia), mutta herkut kyllä. Viimeksi olen moisia syönyt varmaan 3 vuotta sitten, enkä silloinkaan tuossa määrin. Mietin että vaikuttaako yhden illan överit, pitääkö seuraavana päivänä syödä vähemmän vai tasaako keho tilanteen itsestään?

Vahingollista suhteessa mihin? Jos oot nousemassa lavalle 3 päivän päästä niin joo. Jos et, niin ajattele vaikka cheatti päivänä. :) Eli ei merkitystä. Turhaa stressiä.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom