Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi, toistaiseksi vain lievemmässä muodossa. Hapanmaitotuotteet ovat terveellisempiäkin.Maitotuotteista kysymys. Pystyn syömään ongelmitta juustoa, rahkaa ja jogurttia, mutta tavallisesta maidosta (ruoassa, en juo sellaisenaan) ja jäätelöstä tulee ilmavaivoja. Voiko laktoosi-intoleranssi ilmetä näin?
Sun kannattaisi sekä lopettaa laskeminen, että nostaa kaloreita ;) --ja syödä herkkujakin välillä ihan hyvällä omallatunnolla!Nyt iski sitten flunssa. Mulla oli eilen kurkku kipeenä ja olo vedoton, mutta menin silti töihin, kun en kehdannut "pelkän kurkkukivun" takia jäädä kotiin. Joulun aikaan tein saman virheen, tosin olo oli silloin paljon pahempi, ja lopulta olin kipeänä varmaan kuukauden, kun pikku flunssasta kehittyi keuhkokuume, jonka takia vietin viikon sairaalassa. Nyt siis myös pientä lämpöä ja olo vedoton, harmittaa ihan perkeleesti koska tänään oli treffit luvassa mut jouduin nekin sit perumaan. Kysymykset ei nyt kuitenkaan liity treffailuun, ne taitaa kuulua eri threadiin ;)
1. Miten itse syötte flunssassa/kipeänä? Normaalisti sen hetkiseen syömisten mukaan vai enemmän, vai vähemmän? Vai menettekö sen mukaan mikä maistuu?
2. Olen hiljattain alkanut "tarkemmin" laskea kaloreita myfitnesspalin avulla, ja kalorit ovat pyörineet päivätasolla siinä 2000-2100 kieppeillä. Luulen, että olen sen myötä alkanut kuitenkin syödä vähemmän (huom, olen sairastanut "epätyypillistä syömishäiriötä" enemmän tai vähemmän 4 vuotta pian, eli siis jotain ortoreksian ja anoreksian välillä). Vinkkejä tähän? Pitäisikö lopettaa laskeminen vai nostaa vaan kaloreita? Painokaan ei ole niin paljon kuin luulin, kävin nimittäin viikon alussa kehonkoostumusmittauksessa ja järkytyin vähän siitä, etten painanutkaan niin paljon kuin luulin.
Kyllä mä välillä herkkuja syönkin, mut kyllä se useimmiten huonon omantunnon aiheuttaa :/ ja mulla ton joulukipeilyn myötä putos kans paino aika reilusti, sillon olin tosin niin kipee että menin niillä apteekin ravintojuomilla, kun mikään ei mennyt alas pahimmassa kuumehoureessa :o nyt kyllä ruoka sinänsä maistuu, eli ehkä syön ihan kunnolla kun siltä tuntuuSun kannattaisi sekä lopettaa laskeminen, että nostaa kaloreita ;) --ja syödä herkkujakin välillä ihan hyvällä omallatunnolla!
Itselläni on viime syksystä saakka tullut muutamaan otteeseen useamman viikon treenitauko flunssien takia ja paino on joka kerta laskenut vähän ja noussut taas kun pääsen salille. En ole syönyt mielestäni eri tavalla, mutta ehkä sittenkin vähentynyt kulutus on vähentänyt ruokahalua.
itekin oon joskus kuullut tuosta, että kipeänä keho kuluttaisi enemmän, en tiedä onkohan aiheesta tehty tutkimuksia? Ja niin, sitä laskemisen lopettamista mulle on aika monet suositelleet, mut se tuntuu vaan jotenkin vaikeelta, varsinkin kun haluais saada tuloksia aikaan salillaFlunssassa ei kyllä missään nimessä kannata ainakaan vähentää syömistä (jos vaan ruoka maistuu), koska se voi vaan hidastaa paranemista kun kropalla ei ole energiaa torpata pöpöjä. Mulla on sellainen muistikuva, että kuume lisäisi energiankulutusta, mikä sinällään kuulostaa ihan loogiselta -> energiaa kuluu normaalia enemmän lämmöntuottoon. Eli vaikka liikkuminen vähenee, niin kulutus ei kuitenkaan pienene niin paljon kuin voisi kuvitella. Ja tuolla sh-taustalla pyrkisin kyllä lopettamaan laskemisen ja liiallisen ruuan miettimisen, varsinkin jos se tuntuu vaikuttavan syömistä vähentävästi.
Jos et pysty lopettamaan laskemista, niin laske sitten että syöt tarpeeksi, eli ainakin 2200 kaloria!Kyllä mä välillä herkkuja syönkin, mut kyllä se useimmiten huonon omantunnon aiheuttaa :/ ja mulla ton joulukipeilyn myötä putos kans paino aika reilusti, sillon olin tosin niin kipee että menin niillä apteekin ravintojuomilla, kun mikään ei mennyt alas pahimmassa kuumehoureessa nyt kyllä ruoka sinänsä maistuu, eli ehkä syön ihan kunnolla kun siltä tuntuu
itekin oon joskus kuullut tuosta, että kipeänä keho kuluttaisi enemmän, en tiedä onkohan aiheesta tehty tutkimuksia? Ja niin, sitä laskemisen lopettamista mulle on aika monet suositelleet, mut se tuntuu vaan jotenkin vaikeelta, varsinkin kun haluais saada tuloksia aikaan salilla
Hahah, joo mä luulen että tota sun kikkaa en ihan vielä ota kokeiluun :D ehkä sitten kun satunnainen treffailu vaihtuu johonkin vakituisempaan ja ikää tulee vähän lisää ;DJos et pysty lopettamaan laskemista, niin laske sitten että syöt tarpeeksi, eli ainakin 2200 kaloria!
Mä paranin yli 10 vuotta kestäneestä ahmimisesta vs. pakonomainen laskeminen 1000-1500 kaloria -kierteestä kun tulin raskaaksi, sitä metodia en sulle silti suosittele :D
Olisiko jollakulla kokemusta tai linkkiä heittää aiheesta hiilarin vaikutus painoon? Tiedän: hiilari sitoo nestettä ja nostaa painoa. Juhannuksena söin reilummin, olin pari päivää vähemmillä hiilarilla ja jatkoin, mutta paino nousi takaisin juhannuskiloihin. Jatkoin matalilla hiilareilla ja paino ei liiku alas. Pikemminkin nousee ylös, kroppa ei liiku ja on ihan jäkissä.
Itse olen aina saanut kiloja pois VHH:llä. Nyt sitten keskitasoisesta hiilarimäärästä vähensin minihiilareille ja tulos oli, ettei paino liikahda mihinkään. Kroppa vetäsi täysin jumiin. Mitähän kannattaisi tehdä. Turvotus ei lähde, vaikka pitäisihän glykogeenivarastojen tyhjentyä. Voiko tuo muutos olla liian radikaali kropalle? Pelkään, että lisähiilari pahentaa tätä..
Et sä siihen kuole, mutta itse en päivittäin silti eineksiä söisi...Moi, en löytänyt aiheesta joten päätinpä aloittaa uuden threadin.
Elikkäs nyt kaiken tämän fitness ja superfoodin ympärillä pyörivät ihmiset antakaa mielipiteitä.
Statsiä hieman
ikä:24.
183/85/ rasvat15%
Olen harrastanut kuntosalia nyt melkeinpä 2 vuotta ja ruokavalioni on ollut aina kunnossa ja itselläni ei ole kammoa herkkujen suhteen mutta alkoholille sanon ei kiitos. Nyt viimeviikolla katsoin vanhoja inbody tuloksia ja huomasin että lihasmassaa on tullut 2 vuoden aikana 4,3kg eli oikea suunta on ollut .
lihasmassan kasvutahti on kuitenkin hidastunut niinkuin kuuluukin alkuvaiheen jälkeen ja olenkin miettinyt että nostan kaloreita mutta millä. Sitten yks ilta emäntä laittoi lidlin pakaste pizzan uuniin ja katsoin että ei hullummat makrot ja kaloreitakin oli reippaat 800kcal.
Nyt tulee monelle macasuperhyperfoodjauhe hypettäjälle se vaikein eli onko ok ottaa kalorit esim puolikkaasta pakaste pizzasta normaalin terveellisen ruokavalion lisäksi.
Minulla pääpaino on se että hommaan lihaksia omaa itseäni varten en ketään toista ja lavakuntoa ei todellakaan olla tavoittelemassa.
Ja kyllä olen tietoinen että 400kcal on helppo saada terveellisimmistäkin vaihtoehdoista mutta, olkoon tämä nyt jäänmurtaja keskustelulle ja mielipiteille.
Obama out.
Turhaa ylianalysointia. Joskus se paino voi junnata pitkäänkin samassa, kunnes se humahtaa reilummin alas. Koita potkia aineenvaihduntaa käyntiin: juo kuumaa, juo vettä, käy kävelyllä...Olisiko jollakulla kokemusta tai linkkiä heittää aiheesta hiilarin vaikutus painoon? Tiedän: hiilari sitoo nestettä ja nostaa painoa. Juhannuksena söin reilummin, olin pari päivää vähemmillä hiilarilla ja jatkoin, mutta paino nousi takaisin juhannuskiloihin. Jatkoin matalilla hiilareilla ja paino ei liiku alas. Pikemminkin nousee ylös, kroppa ei liiku ja on ihan jäkissä.
Itse olen aina saanut kiloja pois VHH:llä. Nyt sitten keskitasoisesta hiilarimäärästä vähensin minihiilareille ja tulos oli, ettei paino liikahda mihinkään. Kroppa vetäsi täysin jumiin. Mitähän kannattaisi tehdä. Turvotus ei lähde, vaikka pitäisihän glykogeenivarastojen tyhjentyä. Voiko tuo muutos olla liian radikaali kropalle? Pelkään, että lisähiilari pahentaa tätä..
SyönMitä mieltä ootte niistä ohjeista, joiden mukaan maitotuotteita pitäis välttää flunssaisena? Itsellä nyt jonkun näkönen "ylähengitystieinfektio" ja jostain muistan lukeneeni maitotuotteiden lisäävän tulehdusta ja nostavan kurkkuun limaa. Syöttekö itse maitotuotteita kipeänä/kurkkukipuisena normaalisti?
Yritän välttää, mutta rasvaisia juustoja syön.Mitä mieltä ootte niistä ohjeista, joiden mukaan maitotuotteita pitäis välttää flunssaisena? Itsellä nyt jonkun näkönen "ylähengitystieinfektio" ja jostain muistan lukeneeni maitotuotteiden lisäävän tulehdusta ja nostavan kurkkuun limaa. Syöttekö itse maitotuotteita kipeänä/kurkkukipuisena normaalisti?
Mitä mieltä porukka on multivitamiineista? Pitkään ihmettelin kummaa väsymystä, ja erinäisiä lihassärkyjä kunnes muistin monivitamiini pakkauksen kaapin pohjallani. Nyt on tullut parin viikon ajan napsittua tupla annos päivässä ja ero on kuin yö ja päivä vireystilassa. Tummat silmänaluset lähteneet kokonaan, ja lihassäryt ovat myös tipotiessään. Kellään vastaavaa?
IMO multivitamiinit on ihan hyvä lisä, mutta ei korvaa niitä kunnon ravinteita ruuasta. Eli kannattaa aina pitää huolen, että syö monipuolisesti niin ei tule tuollaisia vaivoja vaikka unohtuiski pilleri purkkiinMitä mieltä porukka on multivitamiineista? Pitkään ihmettelin kummaa väsymystä, ja erinäisiä lihassärkyjä kunnes muistin monivitamiini pakkauksen kaapin pohjallani. Nyt on tullut parin viikon ajan napsittua tupla annos päivässä ja ero on kuin yö ja päivä vireystilassa. Tummat silmänaluset lähteneet kokonaan, ja lihassäryt ovat myös tipotiessään. Kellään vastaavaa?
Olen armeijassa tällä hetkelle, joten kyllä, ruokavalio on päin vittua. Hirveetä moskaa syöttävät.Ruokavaliosi taitaa olla liian yksipuolista. Toki monivitamiini on parempi kuin ei mitään mutta vitamiinien ja hivenaineiden hankkiminen ruuasta on suositeltavampaa.
Mitä mieltä ootte niistä ohjeista, joiden mukaan maitotuotteita pitäis välttää flunssaisena? Itsellä nyt jonkun näkönen "ylähengitystieinfektio" ja jostain muistan lukeneeni maitotuotteiden lisäävän tulehdusta ja nostavan kurkkuun limaa. Syöttekö itse maitotuotteita kipeänä/kurkkukipuisena normaalisti?