Tervehdys!
Olen tässä nyt vuodenpäivät tuskaillut masssnkasvatuksen kanssa ja tarvitsisin vastauksia muutamiin kysymyksiin.. Paino ei vaan nouse vaikka tuntuu että vatsa on koko ajan täynnä, ja enempää ei enää yksinkertaisesti mene sisään..
A. ) Ravinto
Syön tällä hetkellä n. 2500-2800 kcal, päivässä (riippuen treeninäärästä). Kulutukseni on noin 2200 kcal. Onko tämä ok?
Makrojakauma on suunnilleen 25r- 35 hh- 40 pr. Ok?
Ota nestemäisenä osa ruoasta. Saa helpommin alas. Blenderii kaurahiutaleita, banaania, marjoja jn. Pikkasen lisäisin hiilaria ja vähentäisin proteiinia.
Proteiinia tulee yli 4 kg/painokilo, sillä olen niin matalapainoinen..60 kg. Onko tämä kuitenkin ok?
Ei ole tiedossa, että enemmän kuin 2-3g/kg olisi mitään hyötyä. Jossain vaiheessa kun vedetään isoja määriä proteiinia VOI munuaiset tykätä huonoa. Tuskin vielä.
Yritän syödä aina 3-4 tunnin välein. Onko väliä millä aterioista syön eniten rasvaa, proteiiniä yms? Hiilarit sijoitan treenin ympärille, mutta en tiedä mihin rasva pitäisi sijoittaa..
Sen verran, että treenin läheisyydessä hiilaria ja proteiinia. Tätäkin on vähän liikaa korostettu. Kokonaiskalorit ratkasee. Rasvaa pyrkisin välttelee treenin läheisyydessä, puhutaan aika välillä n. 2h ennen ja jälkeen treenin(ei tarvii sekunttikelloa.
) paitsi jos treenaat aamulla.
Syön peruspuhdasta ruokaa.. Olisiko näihin jotain lisäyksiä ?
Proteiini: valkuainen, kala, kana, hera
Rasva: pähkinät, rypsiöljy, avokado, kala
Hiilihydraatit: kaurahiutale, kvinoa, marjat, peruna, banaani, kaurakuitu, täysjyväriisi
Hyvältä näyttää
Treenaan salilla 5 kertaa viikossa + 2 juoksulenkkiä viikossa, sekä välillä HIIT- treenejä.
Olen salilla treenannut 2 - jakoisella, ja se tuntuu toimivan. Olisko jotain liikevinkkejä mitkä olisivat masssnkasvatuksen kannalta kaikkein parhaimpia?
Isoja perusliikkeitä. Leuat, mave, kyykky, kulmasoutu, penkkiä, penkki kp, ranskalainen punn. jne. Paljon sarjoja.
Isot kiitokset!!