Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko pahaks syödä kaikki hiilihydraatit yhdestä lähteestä niinkuin esimerkiksi kaurahiutaleista? Miksi?

Ei varsinaisesti, koska hiilarit eivät kuitenkaan ole välttämättömiä ihmiselle. Jos ne päivän makroihin saa mahdutettua, niin en näe syytä miksi näin ei voisi toimia. Tällä viittasin lähinnä siihen, että rasvaahan hiutaleissa on selkeästi enemmän kuin vaikkapa riisissä.

Onko pahaks syödä kaikki hiilihydraatit yhdestä lähteestä niinkuin esimerkiksi kaurahiutaleista? Miksi?

Toisaalta voisi kysyä että miksi ihmeessä joku haluaisi syödä vain yhtä hiilarinlähdettä?

Todennäköisesti mikroravinteiden ym monipuolinen saanti on parempaa useammasta eri lähteestä. Myös tottakai lähteellä on väliä, kaurahiutale on parempi kuin pöytäsokeri.

Olisiko mitään haittaa, jos joisi jotain light-limua joka päivä aina treenin jälkeisellä aterialla mukillisen/tölkillisen? Tuo ateria tökkii yleensä aika pahasti ja todennäköisesti joku hyvänmakuinen limu auttaisi saamaan myös safkankin paremmin alas. Toki vettä vedän, jos tuosta on suuria haittoja.

Olisiko mitään haittaa, jos joisi jotain light-limua joka päivä aina treenin jälkeisellä aterialla mukillisen/tölkillisen? Tuo ateria tökkii yleensä aika pahasti ja todennäköisesti joku hyvänmakuinen limu auttaisi saamaan myös safkankin paremmin alas. Toki vettä vedän, jos tuosta on suuria haittoja.

Jos mietit asiaa siitä näkövinkkelistä, että ovatko keinotekoiset makeutusaineet terveydelle haitallisia, niin nykytietämyksen valossa eivät ole niin haitallisia, etteikö niitä voisi kohtuumäärissä käyttää. Monet tutkimukset ovat itse asiassa osoittaneet, että puhdas pöytäsokeri on huomattavasti haitallisempi terveyden kannalta kuin makeutusaineet.

Jos mietit asiaa siitä näkövinkkelistä, että ovatko keinotekoiset makeutusaineet terveydelle haitallisia, niin nykytietämyksen valossa eivät ole niin haitallisia, etteikö niitä voisi kohtuumäärissä käyttää. Monet tutkimukset ovat itse asiassa osoittaneet, että puhdas pöytäsokeri on huomattavasti haitallisempi terveyden kannalta kuin makeutusaineet.

Joskus luin/kuulin, että Utti ei (enää) juo noita light-limuja. Syytä en muista, joten siksi vähän epäilevällä kannalla olen noiden suhteen.

Joskus luin/kuulin, että Utti ei (enää) juo noita light-limuja. Syytä en muista, joten siksi vähän epäilevällä kannalla olen noiden suhteen.

Milloinhan on tällaista sanonut? Bulkkikeittiön ajoilla ainakaan funlightin käytössä ei säästellyt.

Milloinhan on tällaista sanonut? Bulkkikeittiön ajoilla ainakaan funlightin käytössä ei säästellyt.
En muista, mutta varma olen, että puhui. Tosin taisi puhua siitä, ettei enää kokoajan lipitä limua, koska se vaikutti jotenkin negatiivisesti. Ruokailun yhteydessä nautitusta limusta ei tainnut siinä sanoa mitään.

"Ei siis kannata litkiä kaloritonta light-limua aterioiden välillä janojuomana, mutta keinomakeutuksesta ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla vastaavaa haittaa jos sen kanssa saadaan oikeastikin verensokeria nostavaa ravintoa."

Utti on aikanaa kirjoittanut artikkelin aiheesta Makeutusaineet ja lihominen. Artikkelissa hän kertoo itse miten usein hän käyttää vastaavia tuotteita. Sisältää myös faktoja muista lähteistä.

"Ei siis kannata litkiä kaloritonta light-limua aterioiden välillä janojuomana, mutta keinomakeutuksesta ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla vastaavaa haittaa jos sen kanssa saadaan oikeastikin verensokeria nostavaa ravintoa."

Utti on aikanaa kirjoittanut artikkelin aiheesta Makeutusaineet ja lihominen. Artikkelissa hän kertoo itse miten usein hän käyttää vastaavia tuotteita. Sisältää myös faktoja muista lähteistä.

Tämä se oli, kiitos! Eli kunhan vain lipitän tuota limua hiilaripitoisen aterian yhteydessä, niin ei pitäisi olla mitään haittavaikutuksia. Tosin itsekin olen huomannut jo muutamassa päivässä, että makeanhimo on kasvanut heti, kun on juonut tuota limua veden sijaan.

Ei löytynyt haulla eikä googlestakaan..eli eikö kellään ole yhtä paskaa tilannetta kun mulla...

Eli miten toteuttaisitte ravintopuolen jos joutuisitte taloudellistenpakotteiden takia olemaan reissutyössä ja siihen ei muutosta ihan hetkeen ainakaan mahdollista järjestää.

Reissutyö,pitkät päivät,rakennusala ja välillä hotellimajoitusta.

Miten hoitaisitte fiksun ruokailun? Ei paskaa esim.hamppareita tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elikkäs tarviin apua ruokavaliossa. Salilla käynti loppui pari kk sitten ja paino on tipounut sen jälkeen melkein 6 kilolla alemmas ja saan kommenttia kaikilta että olen liian laiha. Tarkoituksena ei ole ollut missään vaiheessa laihduttaa, päinvastoin. Olen siis 48kg/167cm.
Rakastan liikkua ja salilla käyntiä varsinkin, mutta tällä hetkellä salikortin ostaminen ei mahdollista. Kävin aiemmin lenkeillä, mutta en enää tee sitäkään, sillä laihtuminen pelottaa. Mistä voisi johtua, syönkö tosiaan liian vähän, vaikka vatsa tuntuu aina tosi täydeltä ruuan jälkeen?
Asiallisia neuvoja vastaan, haluaisin näyttää lihaksikkaalta enkä luurangolta! :)

5-6 krt evästä päivässä ja anna mennä kunnolla vaan. Hiilareilla rakennetaan lihasta, eli niitä kunnolla salin ympärille. Ennen ja jälkeen.

Ei löytynyt haulla eikä googlestakaan..eli eikö kellään ole yhtä paskaa tilannetta kun mulla...

Eli miten toteuttaisitte ravintopuolen jos joutuisitte taloudellistenpakotteiden takia olemaan reissutyössä ja siihen ei muutosta ihan hetkeen ainakaan mahdollista järjestää.

Reissutyö,pitkät päivät,rakennusala ja välillä hotellimajoitusta.

Miten hoitaisitte fiksun ruokailun? Ei paskaa esim.hamppareita tms.

mä ottaisin varmaan evääks jotai säilyvää, pähkinöitä, hedelmiä, leipää, heraa yms välipaloiksi ja jos lounaalla käyt niin sielläki on helppo tehä fiksuja valintoja :) mulla kulkee aina riisikakkuja mukana hätävarana, jos "joutuu" menee pizzalle ni otan salaatin ja hiilarit riisikakuista tai sitte kebabin riisillä ilman soosseja niin ei sekää huonoin valinta oo.

Elikkäs tarviin apua ruokavaliossa. Salilla käynti loppui pari kk sitten ja paino on tipounut sen jälkeen melkein 6 kilolla alemmas ja saan kommenttia kaikilta että olen liian laiha. Tarkoituksena ei ole ollut missään vaiheessa laihduttaa, päinvastoin. Olen siis 48kg/167cm.
Rakastan liikkua ja salilla käyntiä varsinkin, mutta tällä hetkellä salikortin ostaminen ei mahdollista. Kävin aiemmin lenkeillä, mutta en enää tee sitäkään, sillä laihtuminen pelottaa. Mistä voisi johtua, syönkö tosiaan liian vähän, vaikka vatsa tuntuu aina tosi täydeltä ruuan jälkeen?
Asiallisia neuvoja vastaan, haluaisin näyttää lihaksikkaalta enkä luurangolta! :)
Pystyisitkö tekeen kehonpainotreeniä kotona tai ulkona? varmasti onnistuis! Ja sit vaan enemmän ruokaa naamaan, 5-6krt päivässä ja pidät vaan huolen että syöt tarpeeks usein. Oon ite sua vähän pidempi, ja paino oli joskus tota luokkaa ja näytin kyllä aika luurangolta :D Vatsalaukku venyy vaan syömällä, ja sit sekin että mitä syö, vaikuttaa siihen, kuinka täysi olo tulee!
Kuinka nopeasti/hitaasti syöt ateriat, pureskelethan kunnolla? Jos yhteen ateriaan kuluu pitkän aikaa (esim katsot samalla telkkaria tai luet lehteä) niin vatsa varmaan tuntuu täydemmältä. Toisaalta taas jos et pureskele kunnolla, tuntuu ruoka vatsassa sellaselta kimpaleelta ja olo voi olla tosi täysi vaikkei ois oikeen syöny tarpeeks. Toivottavasti oli jotain apua! :)

Yritin löytää täältä makrojakaumista jonkinnäköistä threadia, mutta taidan olla sokea. Minkälaisella makrojakaumalla menette ite, ja mitä suosittelisitte 169cm/52kg 19-vuotiaalle naiselle, tavoitteena saada kolmisen kiloa lisää painoa (mieluusti lihaksena tietenkin). Treenikertoja viikkoon mahtuu 3-4, jonka lisäksi kaiken maailman pyörälenkkiä sun muuta sellasta jota en treeniks erityisesti laske :D

Yritin löytää täältä makrojakaumista jonkinnäköistä threadia, mutta taidan olla sokea. Minkälaisella makrojakaumalla menette ite, ja mitä suosittelisitte 169cm/52kg 19-vuotiaalle naiselle, tavoitteena saada kolmisen kiloa lisää painoa (mieluusti lihaksena tietenkin). Treenikertoja viikkoon mahtuu 3-4, jonka lisäksi kaiken maailman pyörälenkkiä sun muuta sellasta jota en treeniks erityisesti laske :D

tästä voi lähteä liikkeelle. Se millä joku muu menee ei merkitse mitään.
~100g p
~60g r
~150-200g hh. Himmailupäivinä 150, muuten 200.

Kalorit ~1800

Toki jos tota muuta liikuntaa jota et itse laske treeniksi tulee paljon ja se on vähänkään kuluttavampaa niin hiiltä voi lisätä 50-100g, rasvaa ~10g

tästä voi lähteä liikkeelle. Se millä joku muu menee ei merkitse mitään.
~100g p
~60g r
~150-200g hh. Himmailupäivinä 150, muuten 200.

Kalorit ~1800

Toki jos tota muuta liikuntaa jota et itse laske treeniksi tulee paljon ja se on vähänkään kuluttavampaa niin hiiltä voi lisätä 50-100g, rasvaa ~10g
Wooot, kyllä monta kertaa viikossa treenaavan ihmisen joka aikoo lisätä painoa on syötävä ainakin 2000-2500 kaloria jotta homma toimii. Ihme kitudieettiä suosittelet.

Wooot, kyllä monta kertaa viikossa treenaavan ihmisen joka aikoo lisätä painoa on syötävä ainakin 2000-2500 kaloria jotta homma toimii. Ihme kitudieettiä suosittelet.
Onhan toi nyt kuitenkin ihan ok lukemilla alotukseksi. Prot vois olla jokusen gramman korkeempi, että päästään siihen 2-2,2g/kg luokkaan. Rasvaa tulee riittävästi jopa yli sen nyrkkisäännön eli 1g/kg. Loput onki sitte hiilaria. Syö tolla ja sitten vaan seuraa vaakaa, mikäli se laskee niin nostaa esim 5% kokonaiskaloreiden verran hiilaria ja oottelee viikon ja katsoo miten se reagoi. Jos pysyy samana ollaan kulutuksen tasolla ja nousee niin plussa ja sitte vaan toiminta sen mukaan.

Jostain se touhu pitää kuitenki alottaa

Onhan toi nyt kuitenkin ihan ok lukemilla alotukseksi. Prot vois olla jokusen gramman korkeempi, että päästään siihen 2-2,2g/kg luokkaan. Rasvaa tulee riittävästi jopa yli sen nyrkkisäännön eli 1g/kg. Loput onki sitte hiilaria. Syö tolla ja sitten vaan seuraa vaakaa, mikäli se laskee niin nostaa esim 5% kokonaiskaloreiden verran hiilaria ja oottelee viikon ja katsoo miten se reagoi. Jos pysyy samana ollaan kulutuksen tasolla ja nousee niin plussa ja sitte vaan toiminta sen mukaan.

Jostain se touhu pitää kuitenki alottaa
Nuoret liikkuvat tytöt muutenkin pelkäävät kaloreita ja lihomista usein niin paljon, että kehitys on siksi kaukana optimaalisesta. 1800 kaloria on reippaasti liian vähän energiaa, kun puntataan 3-4 kertaa viikossa ja aerobiset päälle. Eikä sen ruuan ja kalorien laskeminen muutenkaan tarvitse olla niin tarkkaa, kunhan katsoo että proteiinia ja energiaa tulee tarpeeksi eikä pelkää rasvaa koska hormonitoiminta. Minä sanon kysyjälle että 2200-2500 kaloria, jos oikeasti lihasta kroppaansa haluaa ja välttää ylikunnon ja hormoniongelmat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom