Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse syön päivittäin ulkomaalaisia omenoita ja aina menee kuorineen.
En tiedä puhunko aivan paskaa, mutta eikös yleinsä noissa kuorissa tuppaa olemaan suurin osa vitamiineista ym ?

Taitaapa olla, ja kuiduista kans. Itse pesen ja syön kuorineen, ellei sitten ole poikkeuksellisen paksu ja/tai nahkea kuori. Jos niihin torjunta-ainejäämiin kuolee niin voivoi, elämä on ja sitä rataa.

Sama täällä, kuorineen menee. Olen ymmärtänyt, että joihinkin ulkomaalaisiin omeniin lisätään sitä (syömäkelpoista) vahaa, jonka tarkoitus on auttaa sitä omenaa säilymään pidempään. Johonkinhan sitä on kuoltava. :)

Heippa! Tälläne nopee kysymys: Syöttekö epäterveellisesti bulkilla ja massakausilla?... Oon juuri aloittanu salilla käynnin ja tosi luikku 52kg/170cm. Pitäis saada vähä massa lisää ja kaloreita naamaan, mutta tuntuu et vaan kaikessa paskasafkassa on riittävästi kaloreita ja hiilareita.:D

Sokeroimattomat riisimurot (esim. Rainbow), kyllä vai ei? Tullut itse vedettyä näitä kaurahiutaleiden sijaan, koska hiutaleet vie suurempina määrinä pakkia sekaisin välillä. Muutenkin tuntuu helpommalta kiskoa hiilareita / kaloreita muroina maidon kera kuin tahkota puuroa kurkusta alas. Toki noissa muroissa on hitusen enemmän sokeria, mutta muutenhan nuo vaikuttaisivat ihan terveelliseltä lähteeltä.

Sokeroimattomat riisimurot (esim. Rainbow), kyllä vai ei? Tullut itse vedettyä näitä kaurahiutaleiden sijaan, koska hiutaleet vie suurempina määrinä pakkia sekaisin välillä. Muutenkin tuntuu helpommalta kiskoa hiilareita / kaloreita muroina maidon kera kuin tahkota puuroa kurkusta alas. Toki noissa muroissa on hitusen enemmän sokeria, mutta muutenhan nuo vaikuttaisivat ihan terveelliseltä lähteeltä.

Kyllä itse ainakin toisinaan syön muroja, enkä näe siinä mitään pahaa, mikäli ne uppoavat paremmin. Itseasiassa maissilastuja, noissa on 5,8 g sokeria / 100 g.
Etenkin jos painoa on tarkoitus nostaa, niin en itse näe syytä pelätä noin pientä määrää sokeria.

Jos muuten kaipaat vaihtelua kaurapuuroon, niin suosittelen kokeilemaan mannapuuroa tai riisipuuroa. On hyvää. ;)

Viimeksi muokattu:
Kyllä itse ainakin toisinaan syön muroja, enkä näe siinä mitään pahaa, mikäli ne uppoavat paremmin. Itseasiassa maissilastuja, noissa on 5,8 g sokeria / 100 g.
Etenkin jos painoa on tarkoitus nostaa, niin en itse näe syytä pelätä noin pientä määrää sokeria.

Jos muuten kaipaat vaihtelua kaurapuuroon, niin suosittelen kokeilemaan mannapuuroa tai riisipuuroa. On hyvää. ;)

Kiitos vastauksesta! Maissilastut olisi kyllä hyviä, mutta pakki ei sulata ollenkaan maissia joten ehdoton ei nykyään näille. :) Mannapuuroa ja riisipuuroa sen sijaan voisi kokeilla kyllä ensi kauppareissun jälkeen.

Kaipaisin hieman vinkkejä ruokavalion aterioihin liittyen.

Mitä kaikkia "helppoja" lämpimiä aterioita jengi syö? Itelle ei sitten nappaa yhtään tuo jauheliha, ainakaan sellasenaan. Ja kanaa menisi niin paljon, että se tulisi korvista.

Kehonrakentajalle kevyt vai rasvaton maito vai ei kumpaakaan aterian yhteyteen?

En tiiä kehonrakennuksesta mitään, mutta yllättyisin jos vastaus olisi jotain muuta kuin "riippuu ruokavaliosi kokonaisuudesta".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh lähinnä haen sitä että kannattaisiko käyttää tuotteissa aina sitä vähärasvaisempaa/rasvatonta vaihtoehtoa? Maitotuotteidenkin välttämisestä joskus puhuttu jotain.

Edelleenkin kyse on siitä, mikä on kokonaisuus. Onko dieetillä vai massalla? Mikä on kokonaisenergiankulutus/-tarve? Mistä muualta sitä rasvaa tulee? TUrha tehdä elämästä liian vaikeaa. Jos noin tarkkaan miettii asiaa, niin silloin on parempi ottaa joku kunnollinen työkalu käyttöön ja alkaa oikeasti laskea niitä kaloreita ja makroja.

Sitä rasvatonta kusimaitoa ei pitäisi käyttää missään tilanteessa. Mieluummin sitten pelkkää vettä jos ei jotkut kalorit anna myöten.. Maitotuotteiden rasvoissa ei lähtökohtaisesti ole mitään vikaa, jopa päinvastoin.

Mulla on nyt dieetin loputtua ja työttömänä aika epäsäännöllinen ruokavalio ja -rytmi; mm. rahkaa+banaania, jauhelihaa, kanaa, riisiä, pastaa ja mahtuu mukaan myös pitsaa&valmisruokia. Nyt alkaa taas työt&säännöllinen vuorokausirytmi, joten päätin alkaa panostamaan taas ruokavalioonkin. Tekisi mieli koittaa miten esim. gluteeniton tai maitotuotteeton ruokavalio vaikuttaa olotilaan, mutta onko järkeä jättää kumpaakin kerralla pois? Olotila paranee varmasti mutta enhän mä sitten tiedä johtuuko se pelkästään säännöllisemmästä uni- ja ruokailurytmistä, yleisesti paremmasta ruokavaliosta vai siitä gluteenittomuudesta/maitotuotteiden pois jättämisestä. Vai kannattaako kaikki muuttaa kertaheitolla ja myöhemmin koittaa lisätä maitotuotteita/gluteenia?

Tekisi mieli koittaa miten esim. gluteeniton tai maitotuotteeton ruokavalio vaikuttaa olotilaan, mutta onko järkeä jättää kumpaakin kerralla pois? Olotila paranee varmasti mutta enhän mä sitten tiedä johtuuko se pelkästään säännöllisemmästä uni- ja ruokailurytmistä, yleisesti paremmasta ruokavaliosta vai siitä gluteenittomuudesta/maitotuotteiden pois jättämisestä. Vai kannattaako kaikki muuttaa kertaheitolla ja myöhemmin koittaa lisätä maitotuotteita/gluteenia?

Kumpaakaan ei kannata ottaa käyttöön ellei ole selkeitä, mielellään lääkärin diagnosoimia syitä (maidottomaan lähinnä maitoallergia ja gluteenittomaan keliakia).

Mutta jos haluat kuitenkin kokeilun halusta kokeilla, vaihda yksi asia kerrallaan. Paras koetulos tulee, kun vaihtelet parin viikon välein koeruokavalion ja alkuperäisen väliä muutaman kerran ja kirjaat ylös havaintosi (älä jätä muistin varaan).

Kumpaakaan ei kannata ottaa käyttöön ellei ole selkeitä, mielellään lääkärin diagnosoimia syitä (maidottomaan lähinnä maitoallergia ja gluteenittomaan keliakia).

Mutta jos haluat kuitenkin kokeilun halusta kokeilla, vaihda yksi asia kerrallaan. Paras koetulos tulee, kun vaihtelet parin viikon välein koeruokavalion ja alkuperäisen väliä muutaman kerran ja kirjaat ylös havaintosi (älä jätä muistin varaan).

Olen samaa mieltä. Gluteenittomaan ja maidottamaan ruokavalioon ei mielestäni pitäisi suinpäin rynnätä, jos varsinaista ongelmaa kyseistä ruoka-aineista ei koidu. On tapauksia, jossa pitkään jatkunut gluteeniton/maidoton ruokavalio ilman varsinaista ongelmaa on loppuen lopuksi aiheuttanut sen, että on kehittänyt itselleen yliherkkyyden kyseisille ruoka-aineille. Tämä tietysti koskee jokaista ruoka-ainetta.

Se millaisia gluteenipitoisia ja maitopitoisia ruoka-aineita käyttää on taas kysymys erikseen.

Olen samaa mieltä. Gluteenittomaan ja maidottamaan ruokavalioon ei mielestäni pitäisi suinpäin rynnätä, jos varsinaista ongelmaa kyseistä ruoka-aineista ei koidu. On tapauksia, jossa pitkään jatkunut gluteeniton/maidoton ruokavalio ilman varsinaista ongelmaa on loppuen lopuksi aiheuttanut sen, että on kehittänyt itselleen yliherkkyyden kyseisille ruoka-aineille. Tämä tietysti koskee jokaista ruoka-ainetta.

Se millaisia gluteenipitoisia ja maitopitoisia ruoka-aineita käyttää on taas kysymys erikseen.

Yliherkkyys ruoka-aineelle kehittyy käyttämättömyydestä? Kerro lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom