Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Millähän tavalla kannattaisi toimia, kun lisäkilojen kerryttäminen aiheuttaa meikäläisellä hankalia terveysongelmia kun tarpeeksi painoa tulee ja kiinnostaisi kuitenkin salilla käydä ja plussallahan siinä pitäisi olla. Olisiko mitään vinkkejä siihen, kuinka ylläpitää painoa suurin piirtein samana niin että siellä salilla käymisessä olisi jotain järkeä. Voisiko esim. 3kk plussajakson jälkeen hieman pudottaa painoa ja jatkaa taas normaalisti vai meneekö se täysin turhaksi sahaamiseksi ilman mitään kehitystä?
Entä jos karsisit ensin rasvoja pois maltillisesti niin että lihakset säilyisi mahollisimman hyvin ja sitten hitaalla plussalla sitä painoa ylös vähän enemmän, luulisi siinä lihasta kertyvän :)

Moi! Millähän tavalla kannattaisi toimia, kun lisäkilojen kerryttäminen aiheuttaa meikäläisellä hankalia terveysongelmia kun tarpeeksi painoa tulee ja kiinnostaisi kuitenkin salilla käydä ja plussallahan siinä pitäisi olla. Olisiko mitään vinkkejä siihen, kuinka ylläpitää painoa suurin piirtein samana niin että siellä salilla käymisessä olisi jotain järkeä. Voisiko esim. 3kk plussajakson jälkeen hieman pudottaa painoa ja jatkaa taas normaalisti vai meneekö se täysin turhaksi sahaamiseksi ilman mitään kehitystä?
Ei ole mikään pakko olla plussakaloreilla jos haluaa salilla käydä. Hyviä tuloksia voi saada ihan syömällä kulutuksen mukaankin, etenkin voimatasoihin, mutta myös lihasmassaan. Tämä treeniuran alkupuolella (ainakin ekat 2-3v). Toki yksi mahdollisuus on vetää vuoroin plussa- ja diettikausia jos tuntuu mielekkäämmältä.

Mistä löytyisi hyvä opas ravinnosta aloittelijalle. Olen harrastanut lähinnä kestävyyslajeja (juoksu ja pyöräily) vuosia ja tiedän, miten suuri rooli ravinnolla on, ei pelkästään suorituksiin vaan koko voinnillille.

http://www.fast.fi/2014/miten-tehda-ruokavalio-massankasvatukseen/

Tuossa ainakin on aika hyvä paketti, joka varmaan vastaa moniin kysymyksiin. Tuo ruokavalio on tietysti lihaksen kasvatusta varten, eli jos harrastat kestävyyslajeja niin vähemmän proteiiniakin riittää. Lisäät senkin sitten hiilihydraatteihin.
Olipa laji bodaus tai pyöräily, niin kannattaa panostaa laadukkaisiin ruoka-aineisiin, joita tuossa artikkelissakin mainittiin reilusti.

Tervehdys. Auttakaa viisaammat. Haluaisin aloittaa dietin ja vhh dietti mielessä, MUTTA ongelmani on.

1. Olen rekisteröitynyt sulamoon ja syöttänyt makrojakauman 40/20/40 p.hh.r ja laskuri antaa minun syödä 150g hh.

Miksi näin paljon hiilareita kun olen ymmärtänyt että vhh-dietiin on se 20g minimissään ja enimmillään 100g hh ?

Mitat 182 cm
Paino 100kg
Rasvaton paino noin 80-85kg
5 kertaa viikossa kunto salia Lay Nortonin p.h.a.t ohjelman mukaan aerobista en ole vielä tehnyt

Paljonko tulee olemaan hiilareita tarve?

Tavoite paino noin 85kg+

Mitä siis syötän päivän kokonaisuudessaan kaloreihin ja minkä jakauman.

Kiitoksia vastanneille etukäteen.

Kirjoitus virheistä kuittaa Samsung s7 edge pikakirjoitus.

Viimeksi muokattu:
Kauan voi säilyttää kokattuja kasviksia? Olen alkanut ostamaan noita wokkeja kun niin helposti saa tehtyä. Jos sunnuntaina esim paistaisi kilon pannulla, laittaisi tiiviiseen muoviastiaan ja jääkaappiin, sieltä sitten ottaisi tarpeen mukaan. En itse ainakaan maussa huomannut mitään eroa 4 päivän jälkeen.

Tervehdys. Auttakaa viisaammat. Haluaisin aloittaa dietin ja vhh dietti mielessä, MUTTA ongelmani on.

1. Olen rekisteröitynyt sulamoon ja syöttänyt makrojakauman 40/20/40 p.hh.r ja laskuri antaa minun syödä 150g hh.

Miksi näin paljon hiilareita kun olen ymmärtänyt että vhh-dietiin on se 20g minimissään ja enimmillään 100g hh ?

Mitat 182 cm
Paino 100kg
Rasvaton paino noin 80-85kg
5 kertaa viikossa kunto salia Lay Nortonin p.h.a.t ohjelman mukaan aerobista en ole vielä tehnyt

Paljonko tulee olemaan hiilareita tarve?

Tavoite paino noin 85kg+

Mitä siis syötän päivän kokonaisuudessaan kaloreihin ja minkä jakauman.

Kiitoksia vastanneille etukäteen.

Kirjoitus virheistä kuittaa Samsung s7 edge pikakirjoitus.

jokin syy juuri vhh? mä en itse lähtisi moiseen koska omasta kokemuksesta tiedän että en palaudu,kehity saatika jaksa treenata kunnolla vähillä hiilareilla :)

No tuossahan hiilarin määrä riippuu ihan tasan siitä kuinka paljon energiansaantisi päivän aikana on. Tuolla jakaumalla hiilareiden osuus on 20% ja jos vedät enemmän kaloreita niin totta kai se määrä nousee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ostin kokeeksi kun edullisesti sain pari purkkia Leaderin Extreme Pump Hardlinea (http://www.leader.fi/product/hardline-extreme-pump/). Miten tuota nyt kannattaisi ottaa, purkin kyljessä lukee ainoastaan yksi annospussi = 10 tablettia päivässä? Pitäisikö tuo ottaa kaikki kerralla ennen treeniä, tasaisesti päivän aikana ruokailun yhteydessä, ainoastaan treenipäivinä vai miten?

Enpä nyt mistään löytänyt sen kummempia ohjeita, joten päätin jakaa annoksen kolmeen osaan: 3 tablettia aamulla, 3 lounaalla ja 4 illalla ennen treeniä.

Minkälaiselle treenajille lisäravinteet ovat eniten hyödyllisiä, tekeekö aloittelija lisäravinteilla yhtään mitään vai onko sama kuin rahan heittäminen kaivoon? Monethan saattaa ottaa treenin ohella/ennen/jälkeen ties vaikka mitä mutta tarviiko ammattilaiskehonrakentajat kaikenmaailman aminohappoja ja muita pillereitä yms, vai voiko pitkään treenanneet kehittyä pelkästään syömällä paljon perus safkaa sehän on kaiken a ja o.

E: perus ruuan syömisellä siis tarkoitan että syödään paljon ruokaa mutta ilman ravintolisiä esim. vaikka bcaa:ta tehonlisääjiä ymsyms

Minkälaiselle treenajille lisäravinteet ovat eniten hyödyllisiä, tekeekö aloittelija lisäravinteilla yhtään mitään vai onko sama kuin rahan heittäminen kaivoon? Monethan saattaa ottaa treenin ohella/ennen/jälkeen ties vaikka mitä mutta tarviiko ammattilaiskehonrakentajat kaikenmaailman aminohappoja ja muita pillereitä yms, vai voiko pitkään treenanneet kehittyä pelkästään syömällä paljon perus safkaa sehän on kaiken a ja o.

E: perus ruuan syömisellä siis tarkoitan että syödään paljon ruokaa mutta ilman ravintolisiä esim. vaikka bcaa:ta tehonlisääjiä ymsyms

Voi kehittyä. Bodareiden tarvii sponssisyistä käyttää ja mainostaa kaikenlaisia jauhoja. Maailmalla luonnollinen urapolku bodiuran jälkeen proukoilla on oman lisäravinnesarjan lanseeraus, joka on parempi kuin kilpailijoilla. Tai niin sinun ainakin halutaan uskovan.

Kuinka suurella kalorivajeella kannattaisi olla jos ei halua menettää lihaksia mutta haluaa mahdollisimman nopsaa mahasta/leuasta ylimääräiset rasvat pois (ja rasvaprossaa ylipäätään pienemmäksi)?

Onko sellainen hyvä nyrkkisääntö että jos cuttaillessa pysyy salilla painot samana niin ei ole liikaa pudottanut kalorimääriä?

Lämpimin terveisin, Jättileka-Make.

Hyviä hiilarin lähteitä, jotka eivät sisällä proteiinia? 70kg rimpulalla on hankaluuksia saada makrot osumaan oikein 4000kcal ruokavalioon, kun pastat ja riisitkin sisältävät kuitenkin myös hiukan proteiinia puhumattakaan kauraleivästä tai -hiutaleista.

Edelliseen kysymykseen viitaten, myös ravintosisällöltään haetunlaisia välipaloja olisi kiva kuulla. Lisäksi olen pohtinut, onko olemassa tietty kcal-raja, jonka henkilön ruoansulatus pystyy käsittelemään ajassa x. Tuntuu nimittäin, että jos nostan kaloreita yli 4000, esim 4300-4500, niin ruoka ei enää ehdi kunnolla sulamaan ja tämä rupeaa aiheuttamaan ongelmia ruoansulatuksen suhteen. Toki silloin myös proteiinin määrä on yleensä ohessa noussut, mutta onko olemassa tietty limitti perustuen fyysisiin ominaisuuksiin, vaikka makrot osuisivatkin täydellisesti.

Aloittelijat toki kehittyy alussa suht nopeaa tahtia ja perusruoka on se lähtökohta kaikille treenaajille, oli sitten kuinka kokenut. Natuna tärkeimmät lisäravinteet on perusruoan lisäksi luultavasti heraproteiini ja kreatiini. Herasta saa tarvittaessa lisäproteiinia halvalla kalorisuhteella ruokavalioon (varsinkin dieetillä usein hyvä asia) ja kreatiini lienee se ainoa ravintolisä, jota voisi yleisen performanssin parantamiseen suositella: halpaa (osta monohydraattia, pyryvaatit turhaa ja kallista ripulia) ja varsin laajasti tutkittua. Kreatiini usein kerää nestettä hieman kehoon, joten muista juoda tarpeeksi ja jos tämä nesteenkertyminen haittaa, niin jätä ottamatta. Itseäni ei haittaa, ja tuntuu että nivelet olisi paremmassa kunnossa kreatiinin aloittamisen jälkeen. Jossei muuta, niin hyvä plasebovaikutus ainakin, haha.

Bulkilla saat ravinteita ruoasta jo muutenkin tarpeeksi, niin silloin lisäravinteiden tarve myös vähenee, esim. herasta otettava protsku ei ole niin tähdellistä. Kreatiinin ottamisella ei ole väliä onko sitten dieetillä vai bulkilla vai joltain siltä väliltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom