Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jooo vettä siis juonut 10vuotta treenin yhteydessä mutta olidko joku aminojuoma järkevä tai tarpeellinen enää tuohon?
Kyllähän siihen jonkun bcaa pohjainen intrajuoman voi ottaa(+hiilaria mahdollisesti). En tiedä onko noiden peptopro settien kanssa enää välttämättä hyötyä, mutta ei ainakaan haittaakaan (paitsi rahallisesti). Teoria tasollahan intrajuomalla on hyötyjä, niin jos varaa on, niin miksipä ei? Ja onhan ne paremman makusiakin kuin pelkkä vesi.

Kyllähän siihen jonkun bcaa pohjainen intrajuoman voi ottaa(+hiilaria mahdollisesti). En tiedä onko noiden peptopro settien kanssa enää välttämättä hyötyä, mutta ei ainakaan haittaakaan (paitsi rahallisesti). Teoria tasollahan intrajuomalla on hyötyjä, niin jos varaa on, niin miksipä ei? Ja onhan ne paremman makusiakin kuin pelkkä vesi.
Olisiko eaa parempi? Peptopro ennen ja jälkeen reenin ja reenin aikana joku sopiva eaa juoma. Onko moisesta proteiini mällistä hyötyä/haittaa reenin aikana,ennen ja jälkeen. Kuitenki yhteensä varmaan lähes 100g protskua tulisi.

Olisiko eaa parempi? Peptopro ennen ja jälkeen reenin ja reenin aikana joku sopiva eaa juoma. Onko moisesta proteiini mällistä hyötyä/haittaa reenin aikana,ennen ja jälkeen. Kuitenki yhteensä varmaan lähes 100g protskua tulisi.
En tuota tuota peptoprota, niin tunne, mutta kun tuota proteiinia kerran tulee noin paljon tuossa, niin se bcaa käy hyvin.

Elämää suurempi väittely maapähkinöistä ja joudun syömään saavillisen paskaa jos olen väärässä. Eli jos minulla on naturel maapähkinöitä pussukka ja luen niiden ravinto-arvot pussin kyljestä NIIN eihän ne arvot millään tavalla muutu (rasvat pääosassa ) jos pistän kyseiset maapähkinät uuniin muutamaksi minuutiksi (5-7 min +tarkalleen 200 asteessa) jotta ne tulee rapeaksi? En lisää niihin mitään.

Olipa sekavasti kirjoitettu mutta toivon että you get the point.

Elämää suurempi väittely maapähkinöistä ja joudun syömään saavillisen paskaa jos olen väärässä. Eli jos minulla on naturel maapähkinöitä pussukka ja luen niiden ravinto-arvot pussin kyljestä NIIN eihän ne arvot millään tavalla muutu (rasvat pääosassa ) jos pistän kyseiset maapähkinät uuniin muutamaksi minuutiksi (5-7 min +tarkalleen 200 asteessa) jotta ne tulee rapeaksi? En lisää niihin mitään.

Olipa sekavasti kirjoitettu mutta toivon että you get the point.

ei tietenkään. muuttuuko kanan ravintoarvot uunissa? :D

Pari kysymystä ravintolisistä:
- Refluksini on hiukan pahana ja pitäisi löytää matalalaktoosinen proteiinijauhe tai muu palautusjuoma korvaamaan Chained Nutritionin Whey 80 (saman firman hiilarit menevät ongelmitta). Gainomaxit on kohtuullisen tyyriitä kuitenkin nieleskellä jokaisen treenin päätteeksi, vaikka ne ovatkin aika vatsaystävällisiä oman kokemuksen mukaan. Jostain luin, että Fastin joku jauhe on matalalaktoosinen, mutten muista mikä.
- Toinen kysymys intraa kohtaan. Juon tällä hetkellä sellaiset 100ml maltoa treenin aikana veden seassa, mutta olen miettinyt onko tarjolla, jotain parempaakin vaihtoehtoa. Massakausi menossa ja en juuri ole perehtynyt introjen saloihin tai niistä ei löydy hirveästi infoa. Refluksista johtuen pitäisi myös olla ei hapan ja hapoton versio.

Kiitos jo etukäteen!

Mullakin ois noihi ravinto arvoihi tyhmä kysymys Että kun punnitten perunat esim 500g kuorineen sitten kuorin ne ja lyön uuniin ja paino tippuu noin puolet mutta eikö ravintoarvot ole kuitenkin laskettu perunasta mikä on raaka vähän niinkuin kanakin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta kokeilempa kuitenki.
Mitä kannattaisi juoda treenin aikana? (Voimailu/bodailu)
30min ennen treeniä menee peptopro 35-40g ja osmopurea 60-80g. +kreatiini
Heti treenin jälkeen menee sama juoma + glutamiini.
Tästä 30min eteenpäin syön ruuan. Pvässä 5-6 ruokaa ja jokaiselta ruualta proteiinia vähintään 35g. Hiilarit vaihtelee. Mikä olisi minulle sopiva juoma treenin ajaksi?

En oo mikään konkari mutta eikö oo vähän huono vetää osmopuree joka on nopea hiilari niin 30min ennen reeniä JOS reenin aikana ei vedä hiilaria? sit verensokeri laskee reenin aikana ja puhti loppuu. Itse olen AINA suosinu intrassa aminohappoja. En sitten tiedä onko turhaa ja rahan haaskausta. Jotkut sanoo että turhaa ja jotkut sanoo että mahtavaa. Ite oon puolesta. Suosittelisin itse että siirtäsit noi osmopuret tosta ennen reeniä juomasta tohon intraan ja siihen kylkeen jotain aminoa.

Tyhmä kysymys tyhmässä ketjussa;

Listatkaa muutamia nopeasti imeytyviä hyviä hiilihydraatteja, joita on helppo valmistaa ja säilyttää. Tarkoituksena popsia ennen harjoittelua sellaisia artikkeleita joista on apua välittömästi ja ovat kevyitä mutta myös tehokkaita. Kananmuman jo tiedänkin ja käytössä on.

Listatkaa muutamia nopeasti imeytyviä hyviä hiilihydraatteja, joita on helppo valmistaa ja säilyttää. Tarkoituksena popsia ennen harjoittelua sellaisia artikkeleita joista on apua välittömästi ja ovat kevyitä mutta myös tehokkaita. Kananmuman jo tiedänkin ja käytössä on.

Kananmuna on tosiaan hyva hiilarinlahde ennen treenia.

Banaani, riisikakut.. Kananmuna ei oo kyl hiilaria nähnykkää :D

Mikään kiinteä ruoka ei ole välittömästi käytössä.

Nyt tulee tyhmä kymysys, mutta tuo ruuan punnitsiminen vieläkin mietityttää. Joku sanoo, että raakana joku sanoo, että kypsennetty niin miten tää nyt toimii....

Nyt tulee tyhmä kymysys, mutta tuo ruuan punnitsiminen vieläkin mietityttää. Joku sanoo, että raakana joku sanoo, että kypsennetty niin miten tää nyt toimii....

Raaka/kuiva paino aina. Esim 100g riisiä punnitaan ennen keittämistä ja 100g jauhelihaa ennen paistamista.

Okei ite toiminu siis pitkin persettä..

Kalorilaskureista kyllä yleensä löytyy myös keitetyn riisin arvot?

Lähinnä mietin tätä asiaa, että miten se preppaus sit jatkossa tapahtuu, jos esim paistan kilon jlihaa kerralla niin miten pystyn tietää oikean painon..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom