Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysyin ihan herkuttelusta vaan. ole 121 kg ja pituus 184. salitreeniä teen 3 jakoisella.
1. kuinka useasti sitä voi pitää cheattipäivän.
2. Voiko syödä paljonkaloreita vai pitääkö vain tyyliin 1 suklaapatukka vaan
3. itse en niinkään karkkia syö tai suklaata. mutta sipsit ja olut on paheeni. ja ne ovat aika kaloripitosia. sipsi ja dippi niin tulee lähemmäksi se 2000 kcal jos megapussi on. jos noilla herkuttelisin niin kuinka useasti. tosin alkoholi kannattaisi jättää kyllä tietääkseni pois treeninkin takia.

Kun painoa on noin hirveästi, niin eiköhän kannata jättää kokonaan tuollaiset herkut pois. Ihmetyttää muutenkin tämä, mikä pakko ihmisten on noita cheattipäiviä pitää. Kannattaa vaan opetella kerralla niistä pois.

Kun painoa on noin hirveästi, niin eiköhän kannata jättää kokonaan tuollaiset herkut pois. Ihmetyttää muutenkin tämä, mikä pakko ihmisten on noita cheattipäiviä pitää. Kannattaa vaan opetella kerralla niistä pois.

Monella nuo cheattipäivät ovat lepoa ennen kaikkea päänupille. Olen ohjeistanut ihmisiä kääntymään pois tuosta cheatPÄIVÄ ajatuksesta ja siirtymään cheatATERIAAN, jossa syödään yksi ateria ohi normaalien safkojen. Tällöin viikon keskiarvokalorit eivät nouse mahdottomasti, mutta pää saa levättyä, kun yksi ateria on vapaampaa.

Nämä ovat todella henkilökohtaisia asioita ja osalla toimii parhaiten kaikkien herkkujen kieltäminen, osalla yksi herkkuateria viikossa. Minullakin kovaa treenaavana on viikossa yksi herkkuateria sekä offilla että dieetillä, jolloin syön mitä haluan. Olen rehellinen itselleni ja pystyn pitämään herkuttelun tuossa yhdessä ateriassa. Kun lopun aikaa ruoat punnitaan ja eletään kuin urheilija, ei tuo yksi ateria ole mikään maailmanloppu. Kun taas tiedän, että viikonloppuna on herkuttelu tulossa, jaksaa muun viikon olla säntillinen ja tarkka ruokiensa kanssa.

Monella nuo cheattipäivät ovat lepoa ennen kaikkea päänupille. Olen ohjeistanut ihmisiä kääntymään pois tuosta cheatPÄIVÄ ajatuksesta ja siirtymään cheatATERIAAN, jossa syödään yksi ateria ohi normaalien safkojen. Tällöin viikon keskiarvokalorit eivät nouse mahdottomasti, mutta pää saa levättyä, kun yksi ateria on vapaampaa.

Nämä ovat todella henkilökohtaisia asioita ja osalla toimii parhaiten kaikkien herkkujen kieltäminen, osalla yksi herkkuateria viikossa. Minullakin kovaa treenaavana on viikossa yksi herkkuateria sekä offilla että dieetillä, jolloin syön mitä haluan. Olen rehellinen itselleni ja pystyn pitämään herkuttelun tuossa yhdessä ateriassa. Kun lopun aikaa ruoat punnitaan ja eletään kuin urheilija, ei tuo yksi ateria ole mikään maailmanloppu. Kun taas tiedän, että viikonloppuna on herkuttelu tulossa, jaksaa muun viikon olla säntillinen ja tarkka ruokiensa kanssa.

Niin mikä oli?

Tuskin kovinkan moni punnitsee noita ruokia ja elää kuin urheilija?

Mun mielestä niistä herkuista pitää oppia vain pois. Kun syö paljon puhdasta ja terveellistä ruokaa, niin eipä niitä herkkujakaan tee mieli ja kroppakin toimii paremmin. Paljon alttiimpi on sortumaan herkutteluun, jos niitä nyt tulee syötyä muutenkin.

Mutta mikäli homma toimii, niin ei sillä yhdellä cheattiaterialla sinäänsä ole väliä. Se vaan on typerä tekosyy monille herkutella.

Tuskin kovinkan moni punnitsee noita ruokia ja elää kuin urheilija?

Mun mielestä niistä herkuista pitää oppia vain pois. Kun syö paljon puhdasta ja terveellistä ruokaa, niin eipä niitä herkkujakaan tee mieli ja kroppakin toimii paremmin. Paljon alttiimpi on sortumaan herkutteluun, jos niitä nyt tulee syötyä muutenkin.

Mutta mikäli homma toimii, niin ei sillä yhdellä cheattiaterialla sinäänsä ole väliä. Se vaan on typerä tekosyy monille herkutella.

Puhuinkin itsestäni, en muista.

Kuten sanoin, ihmisiä on erilaisia. Osalla toimii parhaiten kaiken pois jättäminen, osa taas tuntuu tarvitsevan sen yhden herkkuaterian. Se vaatii sen, että ei sorru niihin herkutteluihin muina aikoina, muutenhan siinä ei ole mitään järkeä.

Olen 177cm, 97kg nuori mies, salitaustaa noin kolmen vuoden edestä. Etureppu päässyt vähän kasvamaan, joten rasvanpoltto tavoitteena. Paljonko olisi mahdollista pudottaa juhannukseen mennessä painoa järkevällä syömisellä/treenaamisella? Millaisia kaloreita suosittelisitte?
Ruokailutottumuksista sen verran että hyvin epäsäännöllinen ruokailija olen, kasviksia ei kulu lähes ollenkaan. Mitkä kasvikset olisivat ns. neutraaleja ja hyviä niistä ei-niin-pitäville?
Niin ja normaalisti syön kerran koulussa lounaan, jonka lisäksi illalla yksi lämmin ateria ja aamuisin/iltaisin leipää/pieni munakas.

Olen 177cm, 97kg nuori mies, salitaustaa noin kolmen vuoden edestä. Etureppu päässyt vähän kasvamaan, joten rasvanpoltto tavoitteena. Paljonko olisi mahdollista pudottaa juhannukseen mennessä painoa järkevällä syömisellä/treenaamisella? Millaisia kaloreita suosittelisitte?
Ruokailutottumuksista sen verran että hyvin epäsäännöllinen ruokailija olen, kasviksia ei kulu lähes ollenkaan. Mitkä kasvikset olisivat ns. neutraaleja ja hyviä niistä ei-niin-pitäville?
Niin ja normaalisti syön kerran koulussa lounaan, jonka lisäksi illalla yksi lämmin ateria ja aamuisin/iltaisin leipää/pieni munakas.

Näissä jutuissa yleensä käytetyn matikan mukaan voisit laihtua viitisen kiloa järkevällä tahdilla ennen juhannusta. Sun kulutus on todennäköisesti 3200-3700kcal luokkaa. Siihen enintään 500kcal miinusta niin laskennallisesti pitäisi tulla hyvä. Kuitenkin, nämä jutut on aika yksilöllisiä, joten suosittelisin pienentämään ruokamäärää hieman nykyisestä ja tarkkailemaan tilannetta. Muista pitää huolta proteiinin riittävästä saannista.

Mitä kasviksiin tulee, helppoja vaihtoehtoja aloittelijalle on tuoreena lehtisalaatti (sitä on montaa eri lajiketta, kokeile useampia) ja kurkku, kypsennettynä mm. tomaatti (toki tuoreenakin jos uppoaa), porkkana, pinaatti yms. Yksi kätevä kikka on heittää rehut kypsennysvaiheessa kanan/jauhelihan/tms. sekaan. Tähän sopii erityisen hyvin raastettu porkkana ja kirsikkatomaatit. Myös marjat ja hedelmät lasketaan kasviksiksi (imo), joten kannattaa kokeilla myös niitä josko uppoaisi paremmin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on laktoosi-intoleranssi ja kuluttaa silti laktoosipitoisia maitotuotteita, esim. rahkaa, niin onko siitä haittaa? Olettaen, että ei saa kauhean pahoja oireita kyseisistä tuotteista. Mietin vaan, että kun keliakiassa gluteiinin syönnistä on paljon haittaa, niin onko sama homma laktoosi-intoleranssin kanssa? Että suolisto kärsii?

Jos on laktoosi-intoleranssi ja kuluttaa silti laktoosipitoisia maitotuotteita, esim. rahkaa, niin onko siitä haittaa? Olettaen, että ei saa kauhean pahoja oireita kyseisistä tuotteista. Mietin vaan, että kun keliakiassa gluteiinin syönnistä on paljon haittaa, niin onko sama homma laktoosi-intoleranssin kanssa? Että suolisto kärsii?
Ilmeisesti sulle ei noista tuu kovin pahoja oireita sit, jos kerran syöt? Jokainen varmaan kokeilemalla löytää sen määrän mitä voi syödä. Harvoinpa se taitaa puhas nolla olla edes kyseisestä ongelmasta kärsivillä. Kyllä sen sit tietää kysymättäkin, jos suoliston kanssa tulee oikeita ongelmia.

Kaurapuuro vs Weetabix. Onko väliä kumpaa syö, jos ei nyt megahifistele? Weeetabixissa hyvännäköiset makrot, ainakin tämmösen harrastelija punttailijan makuun. Kohta ois tarkoitus aloittaa dietti ja tää on tämmöstä (henkistä) valmistautumista.

Kaikki ravintosuositusten teko muille kuin itselle nyt on yleensä aika arvailua, mutta sanoisin, että pienin askelin muokkaamaan sitä ruokavaliota. Todella usein tuntuu olevan niin, että lykätään koko setti uusiks kerralla ja sit sitä jaksaa noudattaa x määrän aikaa, mut sit tulee stoppi, koska koitti kaikki muuttaa kerralla.

Alota ny vaikka sillä että rukaat ruoka-ajat säännöllisiksi (ei nyt tosin ole minuuteista kiinni), lisäät aina pari kasvista viikkoon, ja jos menee pullaa tai vast. päivittäin, niin vähennä niin, että sitä menee sit vaan joka toinen päivä jne. Kun muokkaat asteittain, todennäköisyys sille, että myös pysyt uusissa tavoissasi on paljon suurempi vrt. muutat kaiken kerralla ja saat kokoajan vakuutella itsellesi että näin se pitää olla jos haluaa kondikseen.

Olen dietillä ja treenaan kuitenkin. Treenausta lähinnä käytän painon pudotukseen lenkkeilyn ohella. Kysyisin mitä mieltä olette juustosta. se on kuitenkin aika kaloripitosta ihan viipaletta kohtikin. Mutta se on vaan niin hyvää :D

Olen dietillä ja treenaan kuitenkin. Treenausta lähinnä käytän painon pudotukseen lenkkeilyn ohella. Kysyisin mitä mieltä olette juustosta. se on kuitenkin aika kaloripitosta ihan viipaletta kohtikin. Mutta se on vaan niin hyvää :D
Jos sopii päivittäisiin kaloreihin niin miksi ei?

Onhan toki olemassa muitakin kuin täysrasvaisia juustoja. Jos täysrasvaisen juuston kalorit tunnostaa hirmuiselta, kokeileppa kevyt juustoja, niitähän löytyy hyvinkin alhaisilla rasvaprosenteilla ja kaloripitoisuudet näin ollen on sitten vähän alhaisemmat. :)

Onhan toki olemassa muitakin kuin täysrasvaisia juustoja. Jos täysrasvaisen juuston kalorit tunnostaa hirmuiselta, kokeileppa kevyt juustoja, niitähän löytyy hyvinkin alhaisilla rasvaprosenteilla ja kaloripitoisuudet näin ollen on sitten vähän alhaisemmat. :)
Niin ja maistuu kengänpohjalle. ;)

Kiitoksia vastauksista. Kaloreita en laske koska käytän suurinpiirtein samaa ruokavalioo yms millä laihduin 8-10 kg kuukaudessa. Jätin kaikki paskat pois ja paransin ruokavaliooni ja lisäsin kuntoilua. elämäntapani oli kaljaa sipsiä ja roskaruokaa ja leipää yms muita shaiboja. Nyt tässä juustosta kyselin kun oon vähentänyt leivän syömistä. tyyliin ruisleipää vaan aamulla. + protskua. Juustosta tulee helposti kyllä kaloreita kun voi olla se 50 kcal per siivu ja niitä tulee napsittua muutenkin. Mutta niin käytän kyllä 17 prossasta yleensä jos mahdollista

Noniin laitetaan nyt yksinkertainen ja nopea kysymys tänne, elikkä mikä olisi optimaalisin dietti näistä kolmesta :
Ketoosidietti, vähähiilarinen vai vähärasvainen dietti?
Tarkoitus nyt ei ole mitään mahdotonta vauhtia laihtua, haluaisin vaan säilyttää mahdollisimman paljon lihasta ja tiputtaa rasvaa siihen tahtiin mitä sitä nyt tippuu.

Vähähiilarisesta ja ketoosidietistä olen kuullut paljon negatiivista kommenttia, että ne eivät ole optimaalisia tähän hommaan mutta mitenkäs on vähänrasvainen dietti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom