Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin laitetaan nyt yksinkertainen ja nopea kysymys tänne, elikkä mikä olisi optimaalisin dietti näistä kolmesta :
Ketoosidietti, vähähiilarinen vai vähärasvainen dietti?
Tarkoitus nyt ei ole mitään mahdotonta vauhtia laihtua, haluaisin vaan säilyttää mahdollisimman paljon lihasta ja tiputtaa rasvaa siihen tahtiin mitä sitä nyt tippuu.

Vähähiilarisesta ja ketoosidietistä olen kuullut paljon negatiivista kommenttia, että ne eivät ole optimaalisia tähän hommaan mutta mitenkäs on vähänrasvainen dietti?

miten olis sellanen että syöt vähemmän ku kulutat? rasvaton ruokavalio on huono koska kroppa tarvii rasvaa toimiakseen. ketoosilla ja vhh paino voi pudota nopeestiki mut sit joskus ku syöt taas normaalisti ni voi pompsahtaa nätisti. vähillä hh tuskin kovin hyviä treenejäkään vetää ja palautuu. joten jos sulla ei hoppua laihtua ni söisin normaalisti mut vähä vähempi ku mitä kulutat :)

Ei nyt niin hirveätä hoppua ole laihtua, mutta n. 4kk diettiä tässä suunnittelen jos vähän saisi rasvoja pudotettua.
Tällä hetkellä ei ole oikein minkään näköistä makroa ruokailuissa ja syön vähän miten sattuu, huolehdin että saan n. 160-200g protskua per päivä ja hiilareita sen 200g+, mutta siihen se jääkin.
Jotain järkeä pitäis tähän ruokailuun saada nyt..

Näköjään kun ei muokkaus nappi toimi enää 15minuutin jälkeen, niin pitänee laittaa uutta viestiä kun en ole oikein varma noista dieteistä.

Elikkä tässä nyt olisivat "vähärasvaisen" dietin macrot : C:232g, P: 200g, F 60-70g, kcal ~2300-2380.
Olisiko tälläinen optimaalinen lihastensäilytykseen vai kannattaisiko lähteä ketoosidietillä matkaan.
Ketoosidietin macrot olisivat : 20 g Carbs, 169 g, Protein, 183 g Fat, kcal 2400.

Peruskulutukseni on n. 2350-2400kcal luokkaa ja salitreeniä n. 6 kertaa viikossa.
Aerobista myös tekisin jonkun verran ketolla 30min kävelyitä ja vähärasvaisella dietillä 15minuutin HIIT:tejä.

Elikkä tässä nyt olisivat "vähärasvaisen" dietin macrot : C:232g, P: 200g, F 60-70g, kcal ~2300-2380.
Olisiko tälläinen optimaalinen lihastensäilytykseen vai kannattaisiko lähteä ketoosidietillä matkaan.
Ketoosidietin macrot olisivat : 20 g Carbs, 169 g, Protein, 183 g Fat, kcal 2400.

Suosittelen ehdottomasti tuota ylempää. Treeni kulkee paremmin, palautuminen toimii ja kyllä ne lihatkin säilyy, kun treenejä pystyy paukuttamaan kovalla kädellä.

Eli pitkään on mietityttänyt moinen asia itseäni kun treenaan aamuisin 6.00 ja herään 5.30. Riittääkö ennen treeniä/treenin aikana bcaa-juoma johon lisään vitargoa ehkäisemään lihaskadon vai tulisiko ottaa myös heradrinkki ennen treeniä.

En ole koskaan syönyt mitään lisäravinteita (paria satunnaista protskujauhekokeilua lukuunottamatta), ja nyt sain kehotuksen alkaa käyttää jotain aminohappovalmistetta + magnesiumia. Olen ihan pihalla näistä, ja googlailemalla totesin vain, että eri vaihtoehtoja on ihan liikaa. Suosituksia? Mitä mieltä esim. sellaisesta kuin Amino fusion intra workout? Ja tyhmä kysymys: onko näissä jotain eroa miehille ja naisille? :D

En ole koskaan syönyt mitään lisäravinteita (paria satunnaista protskujauhekokeilua lukuunottamatta), ja nyt sain kehotuksen alkaa käyttää jotain aminohappovalmistetta + magnesiumia. Olen ihan pihalla näistä, ja googlailemalla totesin vain, että eri vaihtoehtoja on ihan liikaa. Suosituksia? Mitä mieltä esim. sellaisesta kuin Amino fusion intra workout? Ja tyhmä kysymys: onko näissä jotain eroa miehille ja naisille? :D

Ei ole eroa. Miksi nyt pitää aloittaa jos et ole tähän mennessä mitään käyttänyt?

Kukas sulle tälläistä kehotti edes ja miksi? :confused:

Eli pitkään on mietityttänyt moinen asia itseäni kun treenaan aamuisin 6.00 ja herään 5.30. Riittääkö ennen treeniä/treenin aikana bcaa-juoma johon lisään vitargoa ehkäisemään lihaskadon vai tulisiko ottaa myös heradrinkki ennen treeniä.

Mä treenaan aamulla kans ja syön ennen treeniä joko pari riisikakkua leikkeleellä tai banaanin ja kahvin, hyvin on jaksanu. Toki illalla syön aikamoisen kasan ruokaa, en oo kokenu tarvetta ottaa heraa.

Ei ole eroa. Miksi nyt pitää aloittaa jos et ole tähän mennessä mitään käyttänyt?

En nyt koko ongelmavyyhtiä rupea tähän avaamaan, mutta olen onnistunut saamaan yläkropan ihan "tukkoon" eikä lihakset meinaa palautua millään, puutumisoireita ymsyms. Fyssarin jumppaohjeiden ja hierojalla käymisen lisäksi näistä ravintolisistä voisi kuulemma olla tilanteessani apua, joten ajattelin kokeilla.

Miten hyvin toi kalorilaskuri.fi kulutuslaskuri pitää paikkaansa? Ilmoittaa itselle 2700 kcal peruskulutuksen (191cm ja 109,2kg) tohon työpäivä päälle ja 4 kertaa viikossa 1-1,5h salilla niin tässähän tars syödä kun hevonen että söis tarpeeks. Tarkotus olis vähän siis painoa pudottaa mutta mistä noita kaloreita sais edes tuon 2500? Yhden päivän laitoin kaikki suupalatkin vaa'an kautta muistiin ja illalla ennen maatemenoa ilmoitti kalorilaskuri että oon syöny noin 1900 kcal? Ja tuntu et kokoajan oli ihan täynnä ja söi silti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten hyvin toi kalorilaskuri.fi kulutuslaskuri pitää paikkaansa? Ilmoittaa itselle 2700 kcal peruskulutuksen (191cm ja 109,2kg) tohon työpäivä päälle ja 4 kertaa viikossa 1-1,5h salilla niin tässähän tars syödä kun hevonen että söis tarpeeks. Tarkotus olis vähän siis painoa pudottaa mutta mistä noita kaloreita sais edes tuon 2500? Yhden päivän laitoin kaikki suupalatkin vaa'an kautta muistiin ja illalla ennen maatemenoa ilmoitti kalorilaskuri että oon syöny noin 1900 kcal? Ja tuntu et kokoajan oli ihan täynnä ja söi silti.

Ihan perus ruuasta: Riisiä, perunaa, pastaa, puuroa, banaaneja, leipää, pähkinöitä, lihaa, kanaa.. Äkkiä maha tottuu suureenki ruokamäärään vaik aluks ei meinaa vetää :) jos syö paljon kuitupitosta sapuskaa ni se täyttää viel enempi.

Itsellä myös mysteeri kun näyttää että 2500 pitäisi syödä mutta vaikka miten vaakan kautta laitan eväät niin koskaan ei tule 2500 täyteen. Varmaan joku 1700-2000 kaloria tulee päivässä ja vaaka ei pahemmin heilahtele. Tuo kattaa 3 täyttä ateriaa, ja yhtään enempi olisi väkisin survomista.

Laskurit on vain viitteellisiä ja antaa karkean arvion. Jos on pidempään syönyt tietyllä tavalla, kyllä kroppa on siihen myös sopeutunut.

Mutta jos on päässyt sopeutumaan melko alhaiseen kalorimäärään suhteessa henkilön kokoon, siitä on melko ikävä lähtökohta lähteä painoa pudottamaan. Ensin kannattaisi totutella kroppa isompaan kalorimäärään, josta sitten myöhemmin aloittaa painon pudotuksen. 1900kcal 109 kiloiselle miehelle kuulostaa tosi niukalta.

En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta kokeilempa kuitenki.
Mitä kannattaisi juoda treenin aikana? (Voimailu/bodailu)
30min ennen treeniä menee peptopro 35-40g ja osmopurea 60-80g. +kreatiini
Heti treenin jälkeen menee sama juoma + glutamiini.
Tästä 30min eteenpäin syön ruuan. Pvässä 5-6 ruokaa ja jokaiselta ruualta proteiinia vähintään 35g. Hiilarit vaihtelee. Mikä olisi minulle sopiva juoma treenin ajaksi?

Tästä 30min eteenpäin syön ruuan. Pvässä 5-6 ruokaa ja jokaiselta ruualta proteiinia vähintään 35g. Hiilarit vaihtelee. Mikä olisi minulle sopiva juoma treenin ajaksi?

Vesi?

Jooo vettä siis juonut 10vuotta treenin yhteydessä mutta olidko joku aminojuoma järkevä tai tarpeellinen enää tuohon?

Niin mutta voisko tuota parantaa vielä sillä että olisi joku aminojuoma mukana treenin aikana? Että saisi katabolian minimoitua treenin aikanakin

Niin mutta voisko tuota parantaa vielä sillä että olisi joku aminojuoma mukana treenin aikana? Että saisi katabolian minimoitua treenin aikanakin

en usko että sun treenit kestää useita tunteja,joten katabolian pelko lienee aiheeton, jollet treenaa aamulla heti sängystä noustua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom