Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Protskua ja rasvaa ihan tarpeettoman paljon. Noilla makroilla kaloreita tulee ~2800. Makroilla 190p/320hh/80r, tulis lähes identtinen määrä kaloreita ja väitän että homma menee lujempaa eteenpäin.

Jeps, mutta eikö VHH:lla tarkotus ole pitää rasvat suht korkealla ja hh alle sadan yms ?

Kyllä perjaatteessa, varsinkin jos vhh tarkoittaa ketoosia. Ei noi sun lukemat ihan järjettömiä ole, joskin itse tekisin niin etä ekat 2 viikkoa laskisin proteiinit sinne 200g ja ottaisin rasvaa vähän lisää. Sitten parin viikon jälkeen kun rasvat lähtenyt kunnolla liikkeelle niin rasvat tippuu lähemmäs painokiloja ja proteiinit voi nousta 2,5-3g/kg. Hiilet kokoajan siellä 0-50g.

Toki sitten koko keton toimivuus riippuu paljon arjen aktiivisuudesta. Jos ainoa liikunta on salitreeni niin siinä tapauksessa anna palaa. ekan 2 viikon jälkeen voit alkaa pitää hh tankkauksia 1 päivänä viikossa, jolloin hh 500-600g, proteiini 1,5g/kg ja rasvat 0,5g/kg.

Parhaat pakaste kasvikset? Alkaa kruunu sekoitus (porkkana,kukka- ja parsakaali) tökkiä, jotain vaihtelua kaipais, mielellään missä ei ole hernettä on kotimainen. Btw onko muille väliä kasvisten alkup.maalla?

Parhaat pakaste kasvikset? Alkaa kruunu sekoitus (porkkana,kukka- ja parsakaali) tökkiä, jotain vaihtelua kaipais, mielellään missä ei ole hernettä on kotimainen. Btw onko muille väliä kasvisten alkup.maalla?

Iha mistä ite tykkäät ;) mä en hirveemmin kato pakasterehujen alkuperämaata ku keittelen ne kuiteski.

Findus Spicy Zanjua löytyy itseltä aina pakkasesta, loistokamaa jos tykkää chilistä ja valkosipulista. Tuossa on kyllä herneitäkin mukana, mutta ovat kokonaisina palkoina, eli voi nyppiä iisisti pois, jos eivät maistu.

Tuli tossa lueskeltua mielenkiintoinen tutkimus laadukkaasta herasta.. Isolaatista oli siis kyse, osaako jokus suositella jotakin merkkiä kun tekis mieli verrata tähän starnutritionin whey-100 ja massin isowheyhin. Että saako halvalla parasta vai onko sillä väliä että mitä on?

Juu elikkäs mä oon 22v 168cm ja 64-65kg painava sälli. Tavoitteen ois vetää bulkkikuuri mutant mass lisäravinteen kaa ja treenii ois väh. 2x viikkoo. Arvostaisin jos voisitte lyödä jotai ruokavalio opasta tot varten

Kumpi on parempi vaihtoehto käytettäviksi rasvoiksi kalaöljy vai oliiviöljy jos raakana vetelee? Selailin niin kalaöljystä tulee omega-3 hyvin nii ajattelin, että alan ottamaan sitä aamulla ja illalla. Paistamiseen käyttäisin sitten oliiviöljyä. Olenko hakoteillä?

Juu elikkäs mä oon 22v 168cm ja 64-65kg painava sälli. Tavoitteen ois vetää bulkkikuuri mutant mass lisäravinteen kaa ja treenii ois väh. 2x viikkoo. Arvostaisin jos voisitte lyödä jotai ruokavalio opasta tot varten

Massakaudella syöt kuten normaalistikin mutta enempi ku kulutat, so simple! Tuskin sä siihen mitään opasta tarviit. Vai?

Kumpi on parempi vaihtoehto käytettäviksi rasvoiksi kalaöljy vai oliiviöljy jos raakana vetelee? Selailin niin kalaöljystä tulee omega-3 hyvin nii ajattelin, että alan ottamaan sitä aamulla ja illalla. Paistamiseen käyttäisin sitten oliiviöljyä. Olenko hakoteillä?

Omegat saa hyvin kalaöljystä, ottaisin sitä ennemmin ja sit muina rasvanlöhteinö muita öljyjä, pähkinöitä tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Melkeen helpoin keino on laskee kalorit tietysti. Kaikki ruoka sopii eritavalla mut helpon tie onneen on syödä se 2-4g proteiitia per painokilo ja rasvaa vastaavasti n.1g painokiloa kohden.. Jos ei mitään sikabulkkia oo vetämässä.. Siihen perustungoksi aamulla puuroa, lounas vaikka pitkää riisiä ja päivällisellä sen mutantinpäälle vielä jotakin kiinteetä hiilaria tunninsisään. Iltapalalla myös aika korkeat hiilarit.. tällä tavalla itse saanu hyvin painoa, pikkuhiljaa kun tuntuu että paino ei einää nouse niin 25-50g lisää hiilaria ja kattoo mihin asti nousee ja taas ja taas lisää.

Moro!
Olen käynyt salilla nyt 4-5 vuotta ja haluaisin lihaskasvun paranevan. Toki lihasta on jo tullut, mutta kysymykseni koskee massakautta ja diettiä.

Olen käsittänyt, että tehokkain tapa (ellei ainut oikea?) saada lihaskasvua on pitää treenin aikana massakautta, eli yksinkertaisesti proteiinia paljon ja energian saanti suurempaa kuin kulutus. Massakauden aikana kehoon kertyy siis lihasta sekä rasvaa.
Tämän jälkeen aloitetaan dietti, jossa suuhun pantavaa on tarkkailtava. Dietillä rasvasta pyritään eroon ja jäljelle jää vain lihas. Dietillä energian kulutus on sen saantia suurempaa. Proteiinia on edelleen paljon ja rasvaa vähän.

Mutta: kuinka pitkään massakautta jatketaan ennen dietin aloittamista? Dietin lopussa lihasta pitäisi olla reippaasti, koska se on hankittu massakaudella. Mutta mitä tapahtuu dietin jälkeen? Jäädään "ikuiselle dietille" jos halutaan pitää se lihastaso yllä joka massakaudella hankittiin vaiko aloitetaan kaikki alusta eli massakausi päälle, jotta saadaan taas edellistä suuremmat lihakset.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä ajan takaa tällä aiheella.

Tuli tossa lueskeltua mielenkiintoinen tutkimus laadukkaasta herasta.. Isolaatista oli siis kyse, osaako jokus suositella jotakin merkkiä kun tekis mieli verrata tähän starnutritionin whey-100 ja massin isowheyhin. Että saako halvalla parasta vai onko sillä väliä että mitä on?

Selfin Micro Whey Activet pesee IMO hinta-laatusuhteeltaan ainakin StarNutritionin herat ihan puhtaasti.

Omien kokemuksieni perusteella valitsisin Massin Isowheyn. Odottelet vaan hyvää tarjousta, sekä tilaat isomman erän niin eipä tuo ole edes kalliimpaa.
Massi sekoittuu hyvin, eikä pöllyä ja itse olen ollut varsin tyytyväinen.
Kerran ostin Selfin Micro Whey Active Steviaa, joka oli kyllä pettymys. Jauho pöllyää ja sekoittaessa vaahtoaa. Aina palkkarin juotua jäi shakerin pohjalle vaahtoa.
Tämä on oma mielipiteeni, joku voi olla toista mieltä.

Omien kokemuksieni perusteella valitsisin Massin Isowheyn. Odottelet vaan hyvää tarjousta, sekä tilaat isomman erän niin eipä tuo ole edes kalliimpaa.
Massi sekoittuu hyvin, eikä pöllyä ja itse olen ollut varsin tyytyväinen.
Kerran ostin Selfin Micro Whey Active Steviaa, joka oli kyllä pettymys. Jauho pöllyää ja sekoittaessa vaahtoaa. Aina palkkarin juotua jäi shakerin pohjalle vaahtoa.
Tämä on oma mielipiteeni, joku voi olla toista mieltä.
Mul on vähän samoi kokemuksii Selfin tuotteist. Ainakin Selfin Sports Recovery Milk Chocolate (=valmis palautusjuomajauhe) oli sellast kuraa et huhhu. Se oli aika huonost sekottuvaa ja siit tuli aika liisterii vaikka kuinka vettä lisäs. Sit siin oli kans sitä jauhon pöllyämistä + maku oli aikast paha, eikä siitä suklaan makua kyl millään erottanu. Halpaa se oli mut se olikin ainut hyvä asia. Voisin olettaa et Selfin Micro Wheyt on aikast samanlaist tavaraa.

micro wheyt on ihan hyvänmakusia ja proteiinipitoisuus ihan kohtuullinen. mm. cafelatte, maapähkinävoisuklaa ja kookossuklaa steviana on hyviä viimeaikaisessa käytössä olleista.

Noissa Selfin heroissa on kyllä jonkun verran eroa sekoittuvuudessa. Caffelatte on oma suosikki ja sekä suklaa että kookos-suklaa oli myös ihan kelpo tavaraa, mutta muistaakseni päärynä-vanilija ei tahtonut sekoittua kunnolla (ja oli omaan makuun myös liian makeaa). Ja vaahtoavat kyllä, mutta se ei ole itseä haitannut.

Onko ravinnossa sama homma kuin itse treenaamisessa, että pitäisi vaihdella ruokia niinkun toistojen määrää/pituuksia? Lähinnä mietin että pitääkö raaka-aineita vaihtaa vai onko tämä "vain" ravinto kropalle, ihan sama mistä tulee kunhan on puhdasta?

Onko ravinnossa sama homma kuin itse treenaamisessa, että pitäisi vaihdella ruokia niinkun toistojen määrää/pituuksia? Lähinnä mietin että pitääkö raaka-aineita vaihtaa vai onko tämä "vain" ravinto kropalle, ihan sama mistä tulee kunhan on puhdasta?

Älä tee asioista liian vaikeata.
Syö ruokia joita tykkäät syödä, ja vaihtele jos siltä tuntuu.
Ei sitä riisiä ja kanaa tarvitse viittä kertaa päivässä syödä, mutta ruoka-aineet loppuu kesken jos aina vaihdat.
Tämä on minun vinkkini sinulle.

Back
Ylös Bottom