Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä merkitys salaatilla on kehoon? Mietin että onko sama asia jos ottaa vitamiinit purkista, kuitujahan siinä ei silloin saa mutta muuten. Olen tosi huono salaatin syöjä, 2x päivässä koetan kuitenkin lautaselle ottaa rehuja mukaan 1/4 lautasellista.

Muistelen äskettäin lukeneeni tutkimuksesta, jonka johtopäätös oli, että pillerivitamiinin vaikutus kokonaisterveyteen oli huonompi kuin vastaavien vitamiinien keräämisellä tavallisesta ruuasta. En nyt valitettavasti jaksa etsiä lähdeviitettä.

Mikä merkitys salaatilla on kehoon? Mietin että onko sama asia jos ottaa vitamiinit purkista, kuitujahan siinä ei silloin saa mutta muuten. Olen tosi huono salaatin syöjä, 2x päivässä koetan kuitenkin lautaselle ottaa rehuja mukaan 1/4 lautasellista.

meinaaksä nyt iha salaattia,lehtisalaattia niinku? syöksä hedelmiä,marjoja? jo aika hyvän satsin saa jos vetelee parit porkkanat,vaik tomaatin ja paprikan päivässä. äkkiä vaik leivän päällä menee melko kasa jos jaksaa nähä vaivaa ja leikellä..

Vaakaa ei pidä tuijottaa päivätasolla vaan seuraa sitä laajemmalla perspektiivillä. Jos käyt vaa'alla joka päivä, merkitse sen tulos muistiin äläkä tulkitse sitä enempää. Tee tulkinta sitten esimerkiksi 2-3 viikon mittaustulosten trendistä.

Sama koskee oikeastaan kaikkea muutakin mittailua.

Jotkut suosittelevat vaa'alla käyntiä kerran viikossa tai jopa kerran kuukaudessa. Se voi olla ihan hyvä idea jos et kykene olemaan vauhkoontumatta yksittäisen päivän tuloksesta, mutta siinä samalla menetetään myös päivittäisen punnituksen antamaa informaatiota trendianalyysistä.

(Toki tämä ei päde jos on esim kisojen takia saavutettava tietty paino tiettynä päivänä. Siinä en osaa auttaa.)
Juu siis viikon välein olen käynyt ja painon heittely on tota luokkaa :D siksi mietinkin olisiko parasta heivata koko vehje mäelle.

meinaaksä nyt iha salaattia,lehtisalaattia niinku? syöksä hedelmiä,marjoja? jo aika hyvän satsin saa jos vetelee parit porkkanat,vaik tomaatin ja paprikan päivässä. äkkiä vaik leivän päällä menee melko kasa jos jaksaa nähä vaivaa ja leikellä..

Mun salaatti koostuu yleensä jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti kombosta, joskus vähä oliiviöljyä päälle. Tänää tekasin saqlaatin nii meni 1 kurkku, salaattipussi ja noita miniluumutomaatteja rasiallinen. Kyllähän tuota syö, mutta ensinnäkin se on vaivalloista värkätä varsinki kun joka päivä pitäis tehä uus satsi salaattia, kun ei se oikein pysy jääkaapissa hyvänä. Marjoja syön satunnaisesti rahkan matkassa, mutta maitotuotteet jätin pois niin marjojakin menee vähemmän nykyään, ellei mehukeittoa lasketa mitä puuron sekaan laitan.

Itse suosin laiskana miehenä pakastevihanneksia salaatin sijaan, enimmäkseen parsakaali/kukkakaali/porkkana-sekoitusta. Eihän se ihan yhtä herkullista ole kuin tuore salaatti, mutta ajanee asiansa.

Mun salaatti koostuu yleensä jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti kombosta, joskus vähä oliiviöljyä päälle. Tänää tekasin saqlaatin nii meni 1 kurkku, salaattipussi ja noita miniluumutomaatteja rasiallinen. Kyllähän tuota syö, mutta ensinnäkin se on vaivalloista värkätä varsinki kun joka päivä pitäis tehä uus satsi salaattia, kun ei se oikein pysy jääkaapissa hyvänä. Marjoja syön satunnaisesti rahkan matkassa, mutta maitotuotteet jätin pois niin marjojakin menee vähemmän nykyään, ellei mehukeittoa lasketa mitä puuron sekaan laitan.

mutta miksi tehdä moista jos se on vaikeeta? :D voitha sä leikata palan kurkkua lautaselle,porkkana vaikka viereen ja ei sen niin hienoa tarvii olla! pääasia et jotai rehuja tulis syötyä.

Juu siis viikon välein olen käynyt ja painon heittely on tota luokkaa :D siksi mietinkin olisiko parasta heivata koko vehje mäelle.

Jos se antaa eri tuloksen kun menet heti uudestaan vaa'alle, se luultavasti ei ole luotettava, mutta parin kilon heittely päivästä toiseen on ihan normaalia.

Kysymys kreatiinista. Aika ajoin tullut käytettyä, lähinnä palkkariin lisättynä. Nyt aloittelemassa ekaa kertaa dieettiä kokeilumielessä ja tulikin mieleen, että onko kreatiinin käytölle vasta-aiheita dieetillä? Kerää nestettä (lihaksiin enimmäkseen) ja saa voimatasoissa pientä kasvua aikaiseksi, mutta onko mitään varsinaista haittaa dieettiä silmällä pitäen?

Kiitos jo etukäteen!

Kasvisten terveellisyydestä kai on aika paljon näyttöä, mutta en osaa tarkemmin sanoa.
Mä olen kanssa todella huono salaatin syöjä, ainoastaan kesällä sitä menee ja silloinkin vain tiettyjen ruokien kanssa. Talvella salaatti on mautonta kökköä joka ehtii nahistua ennen kun sen saa edes kaupasta kotiin.
MUTTA mä syön kasviksia monissa muissa muodoissa. Laitan esimerkiksi monien lämpimien ruokien sekaan jo valmistusvaiheessa halkastuja kirsikkatomaatteja, (pakaste)pinaattia, raastettua porkkanaa, silputtua lehtikaalia, tuoreita yrttejä yms. Ei mene yhtään sen kauempaa aikaa kuin jos vaan hämmentelisi sitä ruokaa ja makukin paranee.
Sitten jos teen mitä vaan uunissa, laitan sinne kanssa erilaisia juureksia (porkkanaa, juuriselleriä, lanttua, palsternakkaa, naurista, punajuurta jne.) omaan kippoonsa tai esim. perunoiden sekaan ja vähän yrttejä ja oliiviöjyä päälle, niin tulee todella hyvä kasvislisuke.
Perunamuussiin voi kanssa laittaa porkkanaa tai kukkakaalia sekaan.
Avokado on kanssa hyvää ihan vaan sillä että pilkkoo sitä annoksen sivuun. Joskus kanssa paistan ananasta pannulla tai grillissä ja syön sitä kanan ja riisin kanssa. :D

Dieetillä kun olen, niin mitä arvioisitte että paljonko kaloreita minun pitäisi syödä ettei lihasta lähe liikaa, mutta painoa kuitenki putoaa tehokkaasti? pituus paino 179/96.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dieetillä kun olen, niin mitä arvioisitte että paljonko kaloreita minun pitäisi syödä ettei lihasta lähe liikaa, mutta painoa kuitenki putoaa tehokkaasti? pituus paino 179/96.

Omakulutus miinus 200 vaikka alkuun. Maltilliset kalorit mutta siitä on hyvä lähtee vähentää.

Tarkistetaan nyt vielä täällä että onko meno OK näköistä... Statsit ovat 195cm/99kg

Tarkoitus olisi ainakin kesäkuuhun asti kiristellä ja tullut syötyä about näääin:

Prodet n. 2g/painokilo, eli pyörinyt siellä 200-230g paikkeilla
Rasvaa n. 1g/painokilo, 100-110g päivässä
Hiilarit pyörineet n. 100-160g päivässä

Kalorit ovat päivän treenistä ja aktiivisuudesta riippuen n. 2200-2500. Paino laskenut mielestäni ihan tervettä tahtia, n. 1,5kg kahdessa viikossa, mutta silti vähän mietittänyt nuo kokonaiskalorit. Netin laskureissa on erittäin suuria eroja sillä jotkut neuvomat syömään 1900 kcal ja toiset 2800 kcal jotta oltaisiin 500 miinuksella... Voiko tuo syömäni 2200-2500 olla tämän kokoiselle kaverille mitenkään oikea/hyvä määrä? Arjessa ei tällä hetkellä tule paljoa ylimääräistä kulutusta salin lisäksi sillä työt alkavat vasta huhtikuun puolella.

Kysymys kreatiinista. Aika ajoin tullut käytettyä, lähinnä palkkariin lisättynä. Nyt aloittelemassa ekaa kertaa dieettiä kokeilumielessä ja tulikin mieleen, että onko kreatiinin käytölle vasta-aiheita dieetillä? Kerää nestettä (lihaksiin enimmäkseen) ja saa voimatasoissa pientä kasvua aikaiseksi, mutta onko mitään varsinaista haittaa dieettiä silmällä pitäen?

Kiitos jo etukäteen!

Videolta kohdasta 16:40 löytyy vastaus.

View: https://m.youtube.com/watch?v=HkFEe1ZCETo

Tarkistetaan nyt vielä täällä että onko meno OK näköistä... Statsit ovat 195cm/99kg

Tarkoitus olisi ainakin kesäkuuhun asti kiristellä ja tullut syötyä about näääin:

Kalorit ovat päivän treenistä ja aktiivisuudesta riippuen n. 2200-2500. Paino laskenut mielestäni ihan tervettä tahtia, n. 1,5kg kahdessa viikossa, mutta silti vähän mietittänyt nuo kokonaiskalorit. Netin laskureissa on erittäin suuria eroja sillä jotkut neuvomat syömään 1900 kcal ja toiset 2800 kcal jotta oltaisiin 500 miinuksella... Voiko tuo syömäni 2200-2500 olla tämän kokoiselle kaverille mitenkään oikea/hyvä määrä? Arjessa ei tällä hetkellä tule paljoa ylimääräistä kulutusta salin lisäksi sillä työt alkavat vasta huhtikuun puolella.

Vähentäisin rasvaa vähäsen, koska sulla tuskin on rasvaton kehonpaino 99 kiloa. Ja enemmän hiilareita, koska ne ei lihota vaikka varmasti niin luulet? En ainakaa lähtis yhtää vähentää ruokia.

Moro! Kuinka usein ketoosi dieetillä kannattaa pitää tankkauspäivä? Onko kerran kuussa sopiva!? Ja paljon silloin syödään hiilareita?

Miksi olet ketoosidietillä? Jotta rasva palaa nopeasti? Ketoosi ei ole kyl ihanteellinen jos treenaat, syö aika hyvin tehoja. Mä tutustuisin netin saloihin, varmasti ketoosidietistä löytyy aika paljon tekstejä yms :) tai sit rupeat syömää normaalisti, ei tarvi miettiä moisia ;)

Moro! Kuinka usein ketoosi dieetillä kannattaa pitää tankkauspäivä? Onko kerran kuussa sopiva!? Ja paljon silloin syödään hiilareita?

Vähän riippuu ketoosin tyypistä, syklisellä ketolla kun rasva adaptaatioon on päästy niin kerta viikkoon on ihan ok. Syötyjen hiilareiden määrä voisi olla luokkaa 400-700g, riippuen toki täysin koostasi..

Sun perusaineenvaihdunta pyörinee jossain 2200-2300 välillä. Liikunnan jälkeen noilla tiedoilla jossain ~3000 paikkeilla. Tähän sanoisin että noi sun kalorit on ihan ok jos liikunta on vähäistä. Samoin makrot ihan ok. Joskin pientä syklitystä/nostoa voisi tehdä, esim. treenipäivinä hiilarit 150-200, lepopäivinä se noin 100. Rasvat treenipäivinä 80-90 ja lepopäivinä ~110. Proteiinit samoissa, treenipäivinä palkkarin verran isommat eli noin 250g.
Toisinsanoen ihan oikeilla jäljillä. Noilla muutosdehdotuksilla pääset astetta korkeampiin kaloreihin, mutta painon pitäisi yhä pudota. Paremmin varaa sitten jatkaa diettiä kesään asti. Joskin muistat heti aktiivisuuden kasvaessa lisätä suhteessa myös hh määriä.

Vähentäisin rasvaa vähäsen, koska sulla tuskin on rasvaton kehonpaino 99 kiloa. Ja enemmän hiilareita, koska ne ei lihota vaikka varmasti niin luulet? En ainakaa lähtis yhtää vähentää ruokia.

Ei noita lukuja kannata aina lukea kuin piru raamattua, eikä olettaa että kaikilla on hiilarikammo tms. Kevyesti asenteellisuus paistaa läpi postauksista.
Jos rasvaa tuleekin vähän enemmän kuin jossain perusohjeessa niin se ei haittaa, varsinkin kun sen yhdistää pienen aktiivisuuden päivinä mataliin hh määriin. Tärkeintä on kuitenkin yhä se mitä esim. painolle/peilille tapahtuu, ja miten ihminen itse kokee ruokailunsa ja olotilansa.

Viimeksi muokattu:
http://www.fitnesstukku.fi/cgi-bin/..._sokning&Avd=5&Bilder=J&term=Only+One+Regular

Onko tämä ihan laadukas monivitamiini? Luontaistuotekaupassa kävin katsomassa niin halvimmat oli jotain 20 euroa. Muistan kun joku oli täällä pakkotoistolla maininnut että halvimmat/huonommat monivitamiinit yms. imeytyvät vain 10 prosenttia että kannattaa ostaa laadukas tuote. Pitääkö paikkaansa? Tuon saisi kaupan päälle jos ostaa tuon:

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80-4-kg-bonus-products-78

Eikä tällä ole tarkoitus mainostaa mitään. Jos joku tietää mistä saisi vieläkin halvimmalla heraproteiinia niin laittakaa linkkiä.

http://www.fitnesstukku.fi/cgi-bin/..._sokning&Avd=5&Bilder=J&term=Only+One+Regular

Onko tämä ihan laadukas monivitamiini? Luontaistuotekaupassa kävin katsomassa niin halvimmat oli jotain 20 euroa. Muistan kun joku oli täällä pakkotoistolla maininnut että halvimmat/huonommat monivitamiinit yms. imeytyvät vain 10 prosenttia että kannattaa ostaa laadukas tuote. Pitääkö paikkaansa? Tuon saisi kaupan päälle jos ostaa tuon:

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/whey-80-4-kg-bonus-products-78

Eikä tällä ole tarkoitus mainostaa mitään. Jos joku tietää mistä saisi vieläkin halvimmalla heraproteiinia niin laittakaa linkkiä.

Kallista heraa, kato massilta sieltä ite oon saanu edullisimmat.

Suositut

Back
Ylös Bottom