Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se että nopeaa putoava paito tulee satavarmasti takaisin ei todellakaan ole mikään fakta. Se on vain hyvin yleistä. Itsekkin olen vetänyt ketoosin avulla aikanaan 25kg 4kk pois ja poissa on pysynytkin ja tunnen vastaavia tapauksia paljon.
Se on vähän sama kun joku sanoo että minulla ei tämä dieetti toiminut ja kun kysyt syitä vastataan että ei pää kestänyt ja tuli repsahduksia. Ei se tarkoita että jokin dieetti ei toimi jos sitä ei pää kestä noudattaa. Samoiten esimerkiksi ketoosilta palatessa paino kyllä pompahtaa todella herkästi, mutta jos kärsivällisyyttä on ja pää kestää niin kyllä siitä nyt ihan puntaria seuraamalla tulisi selvitä. Pitää vain ymmärtää dieetille lähtiessä että se palauttelu dieetiltä paino samalla pitäen on ihan yhtälainen projekti.

Se on vähän sama kun joku sanoo että minulla ei tämä dieetti toiminut ja kun kysyt syitä vastataan että ei pää kestänyt ja tuli repsahduksia. Ei se tarkoita että jokin dieetti ei toimi jos sitä ei pää kestä noudattaa.

Itse asiassa tarkoittaa. Interventioita pitäisi arvioida aina huomioiden myös sen soveltamisen vaikeus (hienosti sanoen, analyysin tulisi olla "intention to treat").

Painonpudotustahti on paljolti kiinni dietin vaiheista, sekä yleisluonteesta. Pitkällä tähtäimellä kuitenkin mieluummin liian hitaasti kuin liian nopeasti. Liian nopealla painonpudotuksella on aina riskinä lihasmassan palaminen rasvan mukana, mitä tulisi aina välttää.

Itse asiassa tarkoittaa. Interventioita pitäisi arvioida aina huomioiden myös sen soveltamisen vaikeus (hienosti sanoen, analyysin tulisi olla "intention to treat").

Mutta tämä ei tarkoita sitä että itse ruokavalio ei teoriassa toimisi, ainoastaan kyseisen ihmisen kohdalla se ei toiminut, joka toki on ihan yhtäkaikki tärkeä asia. Nykymaailmassa ihmisillä on psyykkisiä esteitä lähes yhtä paljon kuin fyysisiäkin, joka vie toki laihduttamisen teorialta usein pohjan jos käytäntö ei toimi.

Mutta tämä ei tarkoita sitä että itse ruokavalio ei teoriassa toimisi, ainoastaan kyseisen ihmisen kohdalla se ei toiminut, joka toki on ihan yhtäkaikki tärkeä asia. Nykymaailmassa ihmisillä on psyykkisiä esteitä lähes yhtä paljon kuin fyysisiäkin, joka vie toki laihduttamisen teorialta usein pohjan jos käytäntö ei toimi.

Totta. Puhuinkin keskimääräisestä tilanteesta. Laihtumiseen liittyy huomattavan paljon vaikeuksia toteuttaa interventiot suunnitellusti.

Morotus pitkästä aikaa, oli välillä forumi alhaalla. Nyt olen vähäsen korjaillut tuota treenejä, kun enemmän saleilla käyneet kertoivat että kerran arkipäivässä on liikaa, eikä la-su riitä palautumiseen, nyt sitten käyn salilla vain ti ja pe:t. Tosin painot onkin sitten kunnolliset, ei sellaiset että paikat paukkuu vaan esim. 30kg, yritän 15* jollei juuri ja juuri mene läpi niin nappasen 2.5kg napista veke ja teen sillä loput.
Protskut tulee safkasta tuo 44g ja sportti-liikkeen "Soy-Pro":lla, yksi mitallinen nesteeseen n. 750ml. jota hörpin treenin aikana. Ei tuota kyllä itkemättä joisi jollei olisi kyseessä pakollinen sarjan välinen tauko, makuna saa vaikkakin olla vanilja n. 30g/1kuppi joka pitää protskua 71g. Suolaa 3.9g. Ja mummopainot on nyt veke, vedän max painoilla hapoille eikä kuten 2kk sitten tehtiin vaan "jooh mää nyt heilutan tässä".

Miltäs kuullostaa?

T.Reima

Morotus pitkästä aikaa, oli välillä forumi alhaalla. Nyt olen vähäsen korjaillut tuota treenejä, kun enemmän saleilla käyneet kertoivat että kerran arkipäivässä on liikaa, eikä la-su riitä palautumiseen, nyt sitten käyn salilla vain ti ja pe:t. Tosin painot onkin sitten kunnolliset, ei sellaiset että paikat paukkuu vaan esim. 30kg, yritän 15* jollei juuri ja juuri mene läpi niin nappasen 2.5kg napista veke ja teen sillä loput.
Protskut tulee safkasta tuo 44g ja sportti-liikkeen "Soy-Pro":lla, yksi mitallinen nesteeseen n. 750ml. jota hörpin treenin aikana. Ei tuota kyllä itkemättä joisi jollei olisi kyseessä pakollinen sarjan välinen tauko, makuna saa vaikkakin olla vanilja n. 30g/1kuppi joka pitää protskua 71g. Suolaa 3.9g. Ja mummopainot on nyt veke, vedän max painoilla hapoille eikä kuten 2kk sitten tehtiin vaan "jooh mää nyt heilutan tässä".

Miltäs kuullostaa?

T.Reima
Osta hyvä ihminen parempaa jauhetta, on niitä olemassa ihan hyvänmakusiakin. Muutoin en tajunnut kysymystä.

Mari91: Eikun tuossa aiemmin 2-3kk sitten painoin menemään iki-innolla 5*viikossa vain 44g proteiinia ja ruuan saannista estää keliakia ja laktoosi-intoleranssi, nyt olen toivon mukaan päänssyt stabiiliin tilaan kun kittaan Proteiini-jauhetta nesteen kera 71g/harjoituskerta ja 44g ruuasta. Tosin harkatkin vähentynyt 2*viikossa kun fiksut sanoivat että 5*viikoss a on turhan rajua ettei elimistö kerkeä toipumaan.
hyvää viikonloppua kaikille.

T.Reima

T.Reima[/QUOTE]
Mari91: Eikun tuossa aiemmin 2-3kk sitten painoin menemään iki-innolla 5*viikossa vain 44g proteiinia ja ruuan saannista estää keliakia ja laktoosi-intoleranssi, nyt olen toivon mukaan päänssyt stabiiliin tilaan kun kittaan Proteiini-jauhetta nesteen kera 71g/harjoituskerta ja 44g ruuasta. Tosin harkatkin vähentynyt 2*viikossa kun fiksut sanoivat että 5*viikoss a on turhan rajua ettei elimistö kerkeä toipumaan.

T.Reima

2 punttia viikossa on aika vähän. Kyllä sitä voi useamminkin käydä ja palautua. Ei tietenkään tarvi jos ei halua/kerkeä. Pitää vaan vetää ruokaa vaan enemmän naamarin ja kunnolla unta kaaliin niin jaksaa. Ite käyn 5x viikossa salilla. Syön kunnolla ja nukun hyvin niin hyvin tässä palaudutaan. Kunhan ei kaikissa viidessä reenissä tee esim jalkoja, vaan jakaa reenit fiksusti lihasryhmittäin. Ja jos tosiaankin saat vaan 44g proteenia kiinteästä ruuasta niin syö nyt herranjumala enemmän. En tiedä sun kokoa mutta 2g/painokilo protskua (jos painat 55g niin 110g proteenia). Sit rasvaa kannattaa vetää 1g/painokilo ja hiilaria sen verran että tulee hyvät kokonaiskalorit ja jaksat reenata hyvin. Näillä ny alkuu :)

T.Reima
Kuten edellinenkin sanoi, syö enemmän. Gluteeniton ja laktoositon ruokavalio ei ole mikään este, terveisin kokemuksella. Monet herat on laktoosittomia tai vähälaktoosisia, mutta löytyyhän sitä nyt muitakin proteiinin lähteitä ihan normaalista ruuasta (liha kala kana palkokasvit pähkinät kananmunat jne jne).

Kuten edellinenkin sanoi, syö enemmän. Gluteeniton ja laktoositon ruokavalio ei ole mikään este, terveisin kokemuksella. Monet herat on laktoosittomia tai vähälaktoosisia, mutta löytyyhän sitä nyt muitakin proteiinin lähteitä ihan normaalista ruuasta (liha kala kana palkokasvit pähkinät kananmunat jne jne).
Mietin tässä just että oma proteiinin saanti pyörii siinä 120g-130g (nainen 58kg) kieppeillä ja en syö maitotuotteita enää lainkaan. Gluteenipitoisissa ruuissa nyt ei yleensä proteiinia edes ole. Mari luetteli loistavat proteiininlähteet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

T.Reima
Kiinnostaisi tietää mitä syöt päivän aikana kun proteiinin saanti on noin heikkoa?

T.Reima

Vastasin sulle jo kerran mutta tuli nyt vielä mieleen että ootko huomioinut että myös esim riisistä tulee proteenia? Vai lasketko proteenit pelkästään niistä lähteistä mitä syöt ns "proteenina" esim jos ruualla on kanaa ja riisiä niin lasket proteenin vain kanasta vaikka myös riisi sisältää sitä? Kuten edellä sanottiin niin kiinnostaisi tietää mitä syöt jos proteenia tulee noin vähän

Olen aloittamassa elämäni ensimmäisen tarkoituksenmukaisen dietin. Perus kulutukseni on sen 3500kcla nii miltä kuulostaa että treenipäivinä vetäisin 3250kcla ja välipäivinä 2500kcla eli viikko tasolla miinukseksi tulisi noin 450-500kcla/päivä. Proteiinit ja rasvat välipäivinä ja treenipäivinä samat mutta hiilarimäärillä pelataan.

Olen aloittamassa elämäni ensimmäisen tarkoituksenmukaisen dietin. Perus kulutukseni on sen 3500kcla nii miltä kuulostaa että treenipäivinä vetäisin 3250kcla ja välipäivinä 2500kcla eli viikko tasolla miinukseksi tulisi noin 450-500kcla/päivä. Proteiinit ja rasvat välipäivinä ja treenipäivinä samat mutta hiilarimäärillä pelataan.

Toihan kuulostaa hyvin suunnitellulta ja järkeenkäypältä. Tsemppiä dieettiin!

Kaipaisin lisätietoa henkilöltä joka on noudattanut vhh tai paleo dieettiä. Mihin perustuu semmoinen juttu, et jos yöllä sattuu heräämään kesken unien niin varsinkin jalat ovat hikoilleet jonkin verran? :eek: Mitä nyt vähän googlettelin niin johtuisi muka verensokerin laskemisesta? Pitääköhän väite paikkaansa?

Mo!

Koitin kuuklettaa tätä mutta en löytäny oikeen vastausta..

Täs on nyt 4. Viikko menos dieettailua. Alusta asti syöny samat pöperöt päivän aikana. NÄLKÄ on tullut tällä viikolla mukaan ja aivan jäätävä sellainen! Ateria väli on n. 3h. 5-6 punttia viikos. Kiinnostaa vaan onko sille joku selitys, että miks vasta nyt tuli nälkä? Vai onko täs ollu niin hyvät energia varastot?

Oon tehny tuorepuuroa kaurahiutaleista (maito + rahka + hiutaleet illalla turpoamaan ja aamulla syödään). Toimiiko myös muista puurohiutaleista, esim. riisi? Reseptejäkin saa heittää.

Kysyisin ihan kun tässä tulee dietillä oltua ja koulussa vedän monesti salaatti lounaan jos sen kanssa on hyvät protskut. yleensä onneks on. Siellä tarjotaan myös suolapähkinöitä. Kannattaako dietin kannalta jättää suolapähkinät pois vaikka kyse on muutamasta ruokalusikallisesta. Pähkinöissä tunnetusti on hyviä rasvoja mutta suolapähkinät eivät taida kuulua siihen?

Kaipaisin lisätietoa henkilöltä joka on noudattanut vhh tai paleo dieettiä. Mihin perustuu semmoinen juttu, et jos yöllä sattuu heräämään kesken unien niin varsinkin jalat ovat hikoilleet jonkin verran Mitä nyt vähän googlettelin niin johtuisi muka verensokerin laskemisesta? Pitääköhän väite paikkaansa?
Olen huomannut ainakin omalla kohdalla että vhh / paljon raakoja kasviksia sisältävä iltapala heikentää unenlaatua. Jotenkin varmaan liittyy verensokerin laskemiseen tai siihen että vaatii enemmän toimintaa ruuansulatukselta.

Pähkinöissä tunnetusti on hyviä rasvoja mutta suolapähkinät eivät taida kuulua siihen?
Maapähkinät eivät ole mikään optimaalisin rasvanlähde (oikeastihan hernekasvi) ja varsinkin kun paahdettu, suolassa pyöritetty ja ehkä jopa muuta rasvaa lisätty. Joten jos tarjolla on vaikka siemeniä tai oikeita pähkinöitä, niin ehdottomasti niitä. Mutta jos kaloreihin / makroihin sopii niin tuskin mikään katastrofi dietin kannalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom