Viime vuonna dieetin mokanneelle vähän apua?
Eli, viime keväänä yritin ensi kertaa kiristellä kroppaa kesää varten. Kävin salin ''ammattilaisen'' kanssa keskustelut dieetistä (joka neuvoi syömään n. 1300 kaloria keittoina + kovat aerobiset treenit? o_O) ja tämän jälkeen aloitin ketoosidieetin. Sen verran osasin ajatella omilla aivoilla että 1300 ei voinut mitenkään pitää paikkaansa jollei tavoite ole kuihtua pois, joten söin noin n. 2000 päivässä, joka oli todennäköisesti silti liian vähän. Alussa kaikki rullasi hyvin, painoa tippui ja ketostiksit huusivat punaista. Kuitenkin noin kuukauden päästä ketostiksit himmenivät olemattomiin (nyt viisaampana tiedän että niin kuuluukin käydä kun kroppa rasva-adaptoituu eikä ketoaineita riitä enää kuseen) joten kysyin tältä samalta kaverilta neuvoa. Hän ohjeisti syömään vähemmän hiilareita ja laskemaan kaloreita. Noh, pian söinkin sitten noin 1500 kaloria päivässä ja painon lasku pysähtyi kuin seinään joten laskin aina vaan tyhmänä ja tietämättönä lisää... Voitte vaan arvata miltä lopputulos näytti kesällä.
No, avautumiset sikseen, nyt ajattelin uskaltautua kokeilemaan uudestaan erittäin varovaisesti. Olen ollut nyt kaksi viikkoa ketolla (miinus pari päivää odotellessa että keto lähtee käyntiin) mutta huonosta kokemuksesta johtuen olen hyvin epäilevänen. Statsit ovat tällä hetkellä 195cm/99kg/rasvat arviolta 20%. Pitkästä tekstistä huolimatta kysymys on simppeli. Suositteletko kokeilemaan uudestaan ketoosia vai onko turvallisempaa mennä ''normi'' dieetillä? Tällä hetkellä tullut syötyä n. 2400-2500kcal 70/0/30 jakaumalla. ''Normi'' dieetillä jakauma olisi varmaan jotain 40/40/20(?) ja kalorit samat. Olen kuullut että normaalilla dieetillä rasvanpoltto olisi hitaampaa kuin ketolla joten ehdinkö näin korkeista 20% rasvoista kesäksi kiristyä ihmisen näköiseksi?
Pahoittelen jos tekstistä tuli vähän pitkä tänne nopeisiin kysymyksiin, oli vaan pakko avautua kun en vaan tahdo viime kesän toistuvan