olen tässä ihmetelly tota asiaa et miten tossa fast dietmix on noin paljon sokeria (13g per 100g kohden) kun taas esim vaikka sportlife nutrition whey100 on (1g per 100g kohden) ja tossa whey100 on (77g proteiinia 5g rasvaa per.100g)
dietmix (55g proteiinia 3,9g rasvaa per.100g) et eiks noiden pitäis olla toistepäin kun laihduttaa niin ottaa tota whey100 enemmin.? korjatkaa kun ja jos olen väärässä
Whey100 on pelkkää proteiinia, Dietmixissä on lisäksi mm. kauraleseitä ja maissikuitua. Niillä on eri käyttötarkoitus.
elikkäs noin.2kk sitten alko hirveät ilmavaivat pitkin päivää on sama ongelma. olen yrittänyt kokeilla kaikkia ruoka aineita jättää vuorotellen pois ja palkkarit jätin 2vk pois kokonaan eikä mikään ole auttanut. treenaan noin.4-5kertaa viikossa ja salinki jätin viikoksi pois eikä auttanut...
lisäravinteita ota muuta kun joko dietmix tai whey100 salin jälkeen ja aamulla otan omega3 ja vihreätee tabletin aamupalan jälkeen. kesällä painoin 105kg ja nyt 85kg saanu pudotettua kun noi vaivat alkoivat yhtäkkiä. lääkärissäkin käynyt kun noi pierut haisee niin pahalle kokoajan että alkanu vaivaa sosiaallista elämää sen verran mutta ei sieltä saanu apua oikein muuta kun et "kokeile" zolt vatsansuoja lääkettä ja ei auttanut... vettäjuon päivän aikana sen 3-4l noin. oisko kumminki jotain "puutos' tiloja jonkun suhteen kun aika paljon tuol salilla tulee vietettyä aikaa vaikka pidinki viikon taukoa. joo ei mulla muuta tällä kertaa :(
Ootko tehnyt jotain muutoksia sun ruokavalioon hiljattain ennen kun ongelma alkoi?
Tyypillisiä ilmavaivoja aiheuttavia asioita on:
- Laktoosi; mä sinuna kokeilisin ekana laktoositonta ruokavaliota, jollet ole sitä jo tehnyt, koska se on tosi yleinen syyllinen ja helppo testata ilman että ruokavaliota tarvii juurikaan muuttaa (ottaa vaan laktoosittoman maitotölkin tavallisen sijaan jne.)
- Fodmap-hiilihydraatit. Niiden lähteistä suomalaisten ruuassa tyypillisimpiä on just kaalit, sipulit, palkokasvit, vehnä, ruis, omena ja muutamat muut hedelmät. Googlaa lisätietoa.
- Makeutusaineista sorbitoli ja fruktoosi (jota on mm. tossa dietmixissä).
- Lisätyt kuidut, esim. inuliini (mm. "vatsajugurteissa", proteiinipatukoissa, monissa kevyttuotteissa ja laihdutusvalmisteissa jne.)
- Liika purkan ja pastillien syöminen.
- Ruuan hotkiminen liian nopeasti tai pureskelematta kunnolla.
- Hiilihapotetut juomat suurina määrinä.
- Jotkin lääkkeet; jos sulla on lääkityksiä, kannattaa tarkistaa sivuvaikutuslista.