Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Syötkö koko ajan samoja ruokia? Ihmisiin on sisäänrakennettu kuulemma jonkinlainen kyllästymismekanismi, jonka takia saman ruuan syöminen jatkuvasti alkaa tökkiä.

Tälle mitään lähdettä? Koska toi ei ainakaan ole mikään "ihmisiin rakennettu", tai sitten en ole ihminen...

Syötkö koko ajan samoja ruokia? Ihmisiin on sisäänrakennettu kuulemma jonkinlainen kyllästymismekanismi, jonka takia saman ruuan syöminen jatkuvasti alkaa tökkiä. Ihan jo tyyliin mausteita ja valmistustapaa vaihtelemalla pitäisi pystyä "huijaamaan" makuaistia, mutta tietysti ruokavalion monipuolisuudenkin takia kannattaa ihan oikeasti vaihdella raaka-aineita välillä.

Aika moni ihminen syö suunnilleen samoja ruokia päivästä toiseen. Itsekin olen sellainen ja en koe ruokavaliotani tylsäksi tai yksipuoliseksi. Mulla on varmaan niin huono maku ruokien suhteen, että samat tylsät maistuvat aina yhtä hyville. :)

Tälle mitään lähdettä? Koska toi ei ainakaan ole mikään "ihmisiin rakennettu", tai sitten en ole ihminen...
En valitettavasti muista tarkkaa lähdettä, mutta jossain lehdessä se oli, oiskohan ollut Tiede-lehti tai Hesarin tiedepalsta tms... En siis väitä, että toi olis mitenkään ylitsepääsemättömän määräävä ominaisuus, mutta voi joissain tilanteissa tiedostamattakin vaikuttaa ruokahaluun. Alunperin evoluutiomielessä idea on ollut estää liian yksipuolinen ruokavalio, samaan tapaan kun ihmisillä on "luonnostaan" taipumus makeanhimoon, jotta luolamiehet älys syödä hedelmiä. :D En siis todellakaan ole mikään ihmisbiologian asiantuntija, tuli vaan mieleen että olin tollasta joskus lukenu. :)

En valitettavasti muista tarkkaa lähdettä, mutta jossain lehdessä se oli, oiskohan ollut Tiede-lehti tai Hesarin tiedepalsta tms... En siis väitä, että toi olis mitenkään ylitsepääsemättömän määräävä ominaisuus, mutta voi joissain tilanteissa tiedostamattakin vaikuttaa ruokahaluun. Alunperin evoluutiomielessä idea on ollut estää liian yksipuolinen ruokavalio, samaan tapaan kun ihmisillä on "luonnostaan" taipumus makeanhimoon, jotta luolamiehet älys syödä hedelmiä. :D En siis todellakaan ole mikään ihmisbiologian asiantuntija, tuli vaan mieleen että olin tollasta joskus lukenu. :)

Mitenkähän seuduilla joissa ei ole ollut monipuolista ruokavaliota? Inuiittien tai tundran paimentolaisten hedelmävalikoima on kovin rajoitettu sesongin ulkopuolella. Tuskin on ruokahaluun vaikuttanut suuresti.. hyi että, TAAS hyljettä ;)

Mitenkähän seuduilla joissa ei ole ollut monipuolista ruokavaliota? Inuiittien tai tundran paimentolaisten hedelmävalikoima on kovin rajoitettu sesongin ulkopuolella. Tuskin on ruokahaluun vaikuttanut suuresti.. hyi että, TAAS hyljettä ;)
Hyvä kysymys. :D Siinä jutussa tosin puhuttiin asiasta enemmän siltä kannalta, että nykyään ihmiset syö helposti yli kulutuksen, kun valinnanvaraa on niin paljon.

Lihaa, kanaa ja kalaa menee + noiden kanssa riisiä, perunaa/bataattia, makaronia, oisko ehottaa jotain soosia/kastiketta (max 100kcal/100g) mikä pelais hyvin noitten kanssa pl. ketsuppi? :)

Lihaa, kanaa ja kalaa menee + noiden kanssa riisiä, perunaa/bataattia, makaronia, oisko ehottaa jotain soosia/kastiketta (max 100kcal/100g) mikä pelais hyvin noitten kanssa pl. ketsuppi? :)

Tomaattimurskasta tulee hyvä pastakastike mausteiden ja kasviksien kanssa. Ei valmiissakaan taida olla mahdottomasti kaloreita. Kalan/kanan kanssa kevyt kermaviilikastike, mausta itse tai valmis dippikastike ( joo kaloreita yli speksien, mutta annoskoko jotain 20g).

Kellään vinkata mitään lisäravinteita, joilla nälän saisi paremmin pysymään kurissa? Arki rupeaa kärsimään, kun ei muuta mieti kuin seuraavaa ateriaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäravinteista tulee kaloreita vain treenin ympärillä, ja treenin jälkeiset tunnit ovatkin ainoa hetki päivästä, jolloin ei ole pahemmin nälkä.

Sit varmaan kannattaa alottaa miettii mis kantimis ne päivän muut syömiset on.

Voihan pakkotoisto ja sisälukutaito taas. Kysyin valmistetta jolla nälkää pitävä vaikutus, en ruokavalioneuvoja.

Kyllä jengi varmasti lukea osaa, vastasivatkin sulle ja kertoivat valmisteen, jolla on nälkää pitävä vaikutus. Vinkki, sitä kutsutaan oikeaksi ruoaksi.

Kyllä jengi varmasti lukea osaa, vastasivatkin sulle ja kertoivat valmisteen, jolla on nälkää pitävä vaikutus. Vinkki, sitä kutsutaan oikeaksi ruoaksi.
No shit, Sherlock. Jos söisin nälkääni punnitsematta ruokaa olisin nyt 120-kiloinen läskipöhö. Vihanneksia menee todella paljon, mutta silti nälkä iskee nopeasti edellisestä ateriasta. Aina voisi tietenkin enemmänkin rehuja syödä, mutta kun nytkin menee enemmänkin vihanneksia riisillä kuin toisinpäin.

Kuinka rautalangasta oikein pitää vääntää, että hakusessa on lisäravinne, jolla nälkää pitävä funktio? Kromi käsittääkseni vähentää makeanhimoa. Löytyykö tuotetta, joka hillitsisi yleisesti ruokahalua? (wiisel; ruoka mainittu jo, kiitos vinkistä)

Kuinka rautalangasta oikein pitää vääntää, että hakusessa on lisäravinne, jolla nälkää pitävä funktio?
Mulla tulis ekana mieleen joku kuitulisä. Pitäisi tasata verensokeria ja tehdä mahaan täydemmän tunteen. Mutta anyways minäkin ensin varmistaisin, ettei yleinen ruokavalio ole vaan yksinkertaisesti liian vähäenerginen.

Energiaa tulee tarpeeksi, mulle ei ole ikinä ollut ongelma syödä suuriakin määriä. Kalorivaje näkyisi kehonkoostumuksessa. Aterioita on 5, ja niitä en lähde mielelläni lisäämään jo aikataulusyistä.

Vihanneksia menee arviolta 3kg päivässä ja viherjauheet päälle, joten kuitujakin pitäisi tulla aivan riittämiin. Ei kai se sitten auta kuin lisätä rehuja entisestään.

Energiaa tulee tarpeeksi, mulle ei ole ikinä ollut ongelma syödä suuriakin määriä. Kalorivaje näkyisi kehonkoostumuksessa. Aterioita on 5, ja niitä en lähde mielelläni lisäämään jo aikataulusyistä.

Vihanneksia menee arviolta 3kg päivässä ja viherjauheet päälle, joten kuitujakin pitäisi tulla aivan riittämiin. Ei kai se sitten auta kuin lisätä rehuja entisestään.

Syö vähemmän niitä kasviksia jos ne täyttää aterioita liikaa 1,5-2kg päivässä on varmasti tarpeeksi.. eine mitään kylläisyyttä lisää. Pidä mieluummin huoli riittävästä rasvan ja proteiinin saannista ja ota hiilarit ravintorikkaista lähteistä, kuten kvinoasta, pavuista, tattarista jne. Riisi on ravinneköyhää ja melko heikosti täyttävää.

Ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon syöt kaloreita päivässä? Tuo 3kg rehuja kuulostaa aika jäätävältä määrältä. Mut jos nälkä häiritsee niin vähemmän hiilaria ja enemmän prodee ja rasvaa, ne pitää paremmin nälkää. Lisäravinteista en kyl oikeen keksi mikä tohon auttais, kun suurin osa niistä on tehty mahdollisimman nopeesti ja helposti imeytyviksi.

Ei tuo 3kg mun mielestä niin paljon ole, kun kuitenkin jaoteltuna eri ateriolle. Suurin osa tulee pakastesekoituksista, jotka tuikkaan riisin sekaan.

En laske kaloreita vaan ainoastaan makroja, mutta jossain 2500 ja 3000 välillä ne on. Tähän ei kuulu vihannekset ja marjat, vaan olen noita vihanneksia radikaalisti lisännyt toivossa että pitäisi paremmin nälkää. Olen siis nyt dietillä, mutta kyllä tämä nälkä vaivaa plussakaloreillakin.

Voisin tosiaan kokeilla muitakin hiilarilähteitä kuin riisi, jos pysyisi paremmin kylläisenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom