Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Todennäköisesti sulla on vatsatauti, mutta varalta älä ota niitä enää. Oksentaminen ei oo ikinä "normaalia". Älä myöskään liiku ihmisten ilmoilla (kuten töissä) ennen kun oot satavarmasti kunnossa, ettet tartuta muita.Morjesta otin aamulla sportlife valmistamaa arginine ja puol ruoka lusikkaa ja saman verran creatine ja nyt oksettaa oksennan myös ja sattuu niin saatanasti mahaan tekee oikeasti kipeää onko normaalia ?? Ja millä helpottas ?
Entä onko syytä huoleen jos juo paljon vettä? Kun normaalisuositus on ilmeisesti 1,5 - 2 litraa päivässä niin minulla tuo määrä (jopa ylikin) menee jo pelkästään työpäivän aikana, enkä tee edes fyysistä työtä. Puhumattakaan siitä vesimäärästä mikä menee kotona. Ja keskimääräisen salitreenin aikana menee se 1 - 1,5 litraa vettä. Olen huomannut juovani vettä usein ns. huomaamatta ilman että edes olisi jano. Eikä 8 vessareissua päivässä kuulosta omaan korvaani edes huolestuttavalta, sitä en ole laskenut, kuinka monta kertaa käyn päivän aikana, mutta kyllä yli 8 kertaa.Poikkeuksellisen usein tai poikkeuksellisen paljon virtsaamiselle löytyy useita mahdollisia selittäviä sairauksia (mm. hoitamaton diabetes). Jos se on häiritsevää ja varsinkin jos jatkuu pidempään niin sinuna harkitsisin lääkärin kanssa juttelua.
"Tiheävirtsaisuudesta, joka vaivaa yli kahdeksan kertaa vuorokaudessa tai pari kertaa yössä, on syytä käydä keskustelemassa lääkärin kanssa. [...] Jos tiheävirtsaisuuteen liittyy kipu- tai kirvelyoireita tai veren esiintymistä virtsassa, lääkäriin on syytä olla yhteydessä pikaisesti" (Terveyskirjasto: Tiheävirtsaisuus (pollakisuria) ja yliaktiivinen virtsarakko)
Entä onko syytä huoleen jos juo paljon vettä? Kun normaalisuositus on ilmeisesti 1,5 - 2 litraa päivässä niin minulla tuo määrä (jopa ylikin) menee jo pelkästään työpäivän aikana, enkä tee edes fyysistä työtä. Puhumattakaan siitä vesimäärästä mikä menee kotona. Ja keskimääräisen salitreenin aikana menee se 1 - 1,5 litraa vettä. Olen huomannut juovani vettä usein ns. huomaamatta ilman että edes olisi jano. Eikä 8 vessareissua päivässä kuulosta omaan korvaani edes huolestuttavalta, sitä en ole laskenut, kuinka monta kertaa käyn päivän aikana, mutta kyllä yli 8 kertaa.
Kysymys koskee sitä, että mitä PWO suosittelette, onko selkeitä sivuvaikutuksia mitkä tulis tiedostaa? nippelitietoa hifistelyä? Octanea oon miettinyt, mut onko se edes ns. virallinen PWO? I'm all ears, än yy tee nyt!
sanokaahan joku, että meneekö armeija "cutista", jos sitä ennen vetäisi mukavan ja maltillisen plussakalorijakson treenaillessa. vai onko enemmän järkeenkäyvää laihduttaa armeijaa lähestyessä? ~70kg/183cm.
Noilla mitoilla ei yksinkertaisesti voi olla mitään laihdutettavaa.. keskity vaan syömään ja treenaamaan kovaa.sanokaahan joku, että meneekö armeija "cutista", jos sitä ennen vetäisi mukavan ja maltillisen plussakalorijakson treenaillessa. vai onko enemmän järkeenkäyvää laihduttaa armeijaa lähestyessä? ~70kg/183cm.
Ei todellakaan riitä. Sun laskennallinen kulutus on 1900-2100kcal luokkaa hieman laskutavasta riippuen. Tämän lisäksi tarvitset ylimääräistä energiaa lihasten kasvattamiseen, joten todelliset syödyt määrät saattaisi olla 2100-2400kcal hujakoilla. Jokaisen aineenvaihdunta on kuitenkin yksilöllinen, joten kannattaa vähän testailla ja hakea sopivaa ruokamäärää. Laskennallisesti tarviit noin 100g proteiinia (2g/painokilo), 50-60g rasvaa ja lopun energian voit ottaa hiilareista. Esimerkiksi 2100kcal ruokavaliolla tämä tarkoittaisi prosentuaalisesti hieman suurempaa hiilihydraattien osuutta kuin noi mainitsemasi prosentit.Kuinka paljon mun pitäisi syödä kun olen 20-vuotias nainen, pituudelta 173cm ja painan n. 53kg? Tavotteena on kiinteytyä ja kasvattaa enemmän lihasta. Riittääkö 1600-1800kcal päivässä? Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja muuten aika kuluu aikalailla opiskellen (istun päivät pitkät).
Entä miten jakaa makrot? Tuuppaa olemaan hiilarit 40%, proteiini 25%, rasva 35%
Ei todellakaan riitä. Sun laskennallinen kulutus on 1900-2100kcal luokkaa hieman laskutavasta riippuen. Tämän lisäksi tarvitset ylimääräistä energiaa lihasten kasvattamiseen, joten todelliset syödyt määrät saattaisi olla 2100-2400kcal hujakoilla. Jokaisen aineenvaihdunta on kuitenkin yksilöllinen, joten kannattaa vähän testailla ja hakea sopivaa ruokamäärää. Laskennallisesti tarviit noin 100g proteiinia (2g/painokilo), 50-60g rasvaa ja lopun energian voit ottaa hiilareista. Esimerkiksi 2100kcal ruokavaliolla tämä tarkoittaisi prosentuaalisesti hieman suurempaa hiilihydraattien osuutta kuin noi mainitsemasi prosentit.
Sit pitää vaan treenata yläkroppaa kovemmin niin alkaa tavaraa kertyä sinne. :DOkei kiitos vastauksesta! Usein syön proteiinia jopa reilu 120g.. mutta jos saisin tuon hiilarikammon poissuljettua ja osaisin luottaa vaan sen tärkeyteen!! Lisäksi tuntuu että kaikki ylimääräinen kertyy aina alakroppaan, joka on teettäny pelkoa sisäreisien liikarasvasta... :D
Ekalla kerralla tuli höntti olo niin kuin olisin jotakin rauhoittavaa syönyt, mutta treenin aikana virta riitti loppuun saakka vaikkei mitään varsinaista pärinää missään vaiheessa tullutkaan. Toisella kertaa en mitään vaikutusta huomannut - korkeintaan tupla-annoksesta johtuvat vatsakivut.Olisi varmaan löytynyt juttua selaamalla, mutta laiska kun olen... Omakohtaisia kokemuksia Massan Inzanesta? Onko se niin inzane kuin mitä purkki antaa ymmärtää? Hakusessa hyvä ja potkiva latari. Ollut sivussa vamman vuoiksi lähes vuoden päivät ja uutta on näköjään tullut paljon lisäravinne rintamalle. Aikoinaan sekoittelin oman latarin, mutta nyt ei jaksaisi kokkailla vaan valmistuote haussa. Parempaa vaihtoehto inzanella saa myös ehdottaa.