Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkä verran täällä ihmiset syö enemmän kaloreita treenipäivänä kuin lepopäivänä? Itsellä juuri tekemässäni ravinto-ohjelmassa noin 400 kcal enemmän kaloreita treenipäivänä.

Torped0: Itsellä hyvin samoihin menee, vaihtelee 300-500kcal vähempi mitä treenipäivinä, eli juurikin ne kalorit mitkä tulee treenijuomista.

Morjesta otin aamulla sportlife valmistamaa arginine ja puol ruoka lusikkaa ja saman verran creatine ja nyt oksettaa oksennan myös ja sattuu niin saatanasti mahaan tekee oikeasti kipeää onko normaalia ?? Ja millä helpottas ?
Todennäköisesti sulla on vatsatauti, mutta varalta älä ota niitä enää. Oksentaminen ei oo ikinä "normaalia". Älä myöskään liiku ihmisten ilmoilla (kuten töissä) ennen kun oot satavarmasti kunnossa, ettet tartuta muita.

Poikkeuksellisen usein tai poikkeuksellisen paljon virtsaamiselle löytyy useita mahdollisia selittäviä sairauksia (mm. hoitamaton diabetes). Jos se on häiritsevää ja varsinkin jos jatkuu pidempään niin sinuna harkitsisin lääkärin kanssa juttelua.

"Tiheävirtsaisuudesta, joka vaivaa yli kahdeksan kertaa vuorokaudessa tai pari kertaa yössä, on syytä käydä keskustelemassa lääkärin kanssa. [...] Jos tiheävirtsaisuuteen liittyy kipu- tai kirvelyoireita tai veren esiintymistä virtsassa, lääkäriin on syytä olla yhteydessä pikaisesti" (Terveyskirjasto: Tiheävirtsaisuus (pollakisuria) ja yliaktiivinen virtsarakko)
Entä onko syytä huoleen jos juo paljon vettä? Kun normaalisuositus on ilmeisesti 1,5 - 2 litraa päivässä niin minulla tuo määrä (jopa ylikin) menee jo pelkästään työpäivän aikana, enkä tee edes fyysistä työtä. Puhumattakaan siitä vesimäärästä mikä menee kotona. Ja keskimääräisen salitreenin aikana menee se 1 - 1,5 litraa vettä. Olen huomannut juovani vettä usein ns. huomaamatta ilman että edes olisi jano. Eikä 8 vessareissua päivässä kuulosta omaan korvaani edes huolestuttavalta, sitä en ole laskenut, kuinka monta kertaa käyn päivän aikana, mutta kyllä yli 8 kertaa.

Entä onko syytä huoleen jos juo paljon vettä? Kun normaalisuositus on ilmeisesti 1,5 - 2 litraa päivässä niin minulla tuo määrä (jopa ylikin) menee jo pelkästään työpäivän aikana, enkä tee edes fyysistä työtä. Puhumattakaan siitä vesimäärästä mikä menee kotona. Ja keskimääräisen salitreenin aikana menee se 1 - 1,5 litraa vettä. Olen huomannut juovani vettä usein ns. huomaamatta ilman että edes olisi jano. Eikä 8 vessareissua päivässä kuulosta omaan korvaani edes huolestuttavalta, sitä en ole laskenut, kuinka monta kertaa käyn päivän aikana, mutta kyllä yli 8 kertaa.

Voisihan tuota hoitajalta tai lääkäriltä kysäistä. Runsas juominen, jolle ei ole selvää ulkoista syytä (esim. nestehukka liikunnan vuoksi), voi olla merkki esim. diabeteksesta. Täältä sitä diagnoosia ei saa :)

Kysymys koskee sitä, että mitä PWO suosittelette, onko selkeitä sivuvaikutuksia mitkä tulis tiedostaa? nippelitietoa hifistelyä? Octanea oon miettinyt, mut onko se edes ns. virallinen PWO? I'm all ears, än yy tee nyt!

Eihän tuo niinkään ole PWO kuin intrajuoma. Mutant Madnessia itse käyttänyt pari purkkia, mutta siinä ei enää juuri vaikutusta huomaa. Itsekin kofeiinin suurkuluttaja jo kahvin muodossa. Inzanea otin kokeeksi nyt purkin ja siinä ainakin alkuun huomannut piristävää vaikutusta ja fokuksen parantumista. Siitähän tulee tällä viikolla ilmeisesti uusi erä kun edellinen myytiin salamana loppuun.

Mä syön tällä hetkellä aamsin 100g puuroo ja marjat päälle, 2 ateriaa riisiä 100g ja kalkkunaa 300g (kuiva/raaka paino) illalla yleensä 150-200g jauhelihaa ja 4-5 munaa välipaloina menee yleens 50g heraa ja maltoo ja treenin jälkeen 65-70g recoveryy paino ollut nyt pitkään aamusin siinä 102-103kg et onko tossa liikaa vai liian vähän ruokaa tai pitäskö jotai lisätä tai poistaa?
Ja jos täst josai vaihees alkasi vähä diettaa ni karsinko vaa noit hiilareit pikku hiljaa pois esim riisii50-75g per annos

Kuinka paljon mun pitäisi syödä kun olen 20-vuotias nainen, pituudelta 173cm ja painan n. 53kg? Tavotteena on kiinteytyä ja kasvattaa enemmän lihasta. Riittääkö 1600-1800kcal päivässä? Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja muuten aika kuluu aikalailla opiskellen (istun päivät pitkät).
Entä miten jakaa makrot? Tuuppaa olemaan hiilarit 40%, proteiini 25%, rasva 35%

sanokaahan joku, että meneekö armeija "cutista", jos sitä ennen vetäisi mukavan ja maltillisen plussakalorijakson treenaillessa. vai onko enemmän järkeenkäyvää laihduttaa armeijaa lähestyessä? ~70kg/183cm.

sanokaahan joku, että meneekö armeija "cutista", jos sitä ennen vetäisi mukavan ja maltillisen plussakalorijakson treenaillessa. vai onko enemmän järkeenkäyvää laihduttaa armeijaa lähestyessä? ~70kg/183cm.

Itse olen samassa tilanteessa kuin sinä, ja sanoisin että rauhallista plussaa vaan. Armeijassa käy sitten miten käy, luultavasti tulet saman painoisena veke tai hieman painavampana, riippuu miten nyt syö. Peter Wilenius itse sanoi uusimmassa q & a, että parempi sieltä on tulla kireänä pihalla versus läskinä. Enkä nyt usko, että tuon painoisena kuitenkaan on mistään kovin korkeasta rasva & omaavasta henkilöstä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noilla mitoilla ei yksinkertaisesti voi olla mitään laihdutettavaa.. keskity vaan syömään ja treenaamaan kovaa.

Olisi varmaan löytynyt juttua selaamalla, mutta laiska kun olen... Omakohtaisia kokemuksia Massan Inzanesta? Onko se niin inzane kuin mitä purkki antaa ymmärtää? Hakusessa hyvä ja potkiva latari. Ollut sivussa vamman vuoiksi lähes vuoden päivät ja uutta on näköjään tullut paljon lisäravinne rintamalle. Aikoinaan sekoittelin oman latarin, mutta nyt ei jaksaisi kokkailla vaan valmistuote haussa. Parempaa vaihtoehto inzanella saa myös ehdottaa.

Kuinka paljon mun pitäisi syödä kun olen 20-vuotias nainen, pituudelta 173cm ja painan n. 53kg? Tavotteena on kiinteytyä ja kasvattaa enemmän lihasta. Riittääkö 1600-1800kcal päivässä? Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja muuten aika kuluu aikalailla opiskellen (istun päivät pitkät).
Entä miten jakaa makrot? Tuuppaa olemaan hiilarit 40%, proteiini 25%, rasva 35%
Ei todellakaan riitä. Sun laskennallinen kulutus on 1900-2100kcal luokkaa hieman laskutavasta riippuen. Tämän lisäksi tarvitset ylimääräistä energiaa lihasten kasvattamiseen, joten todelliset syödyt määrät saattaisi olla 2100-2400kcal hujakoilla. Jokaisen aineenvaihdunta on kuitenkin yksilöllinen, joten kannattaa vähän testailla ja hakea sopivaa ruokamäärää. Laskennallisesti tarviit noin 100g proteiinia (2g/painokilo), 50-60g rasvaa ja lopun energian voit ottaa hiilareista. Esimerkiksi 2100kcal ruokavaliolla tämä tarkoittaisi prosentuaalisesti hieman suurempaa hiilihydraattien osuutta kuin noi mainitsemasi prosentit.

Ei todellakaan riitä. Sun laskennallinen kulutus on 1900-2100kcal luokkaa hieman laskutavasta riippuen. Tämän lisäksi tarvitset ylimääräistä energiaa lihasten kasvattamiseen, joten todelliset syödyt määrät saattaisi olla 2100-2400kcal hujakoilla. Jokaisen aineenvaihdunta on kuitenkin yksilöllinen, joten kannattaa vähän testailla ja hakea sopivaa ruokamäärää. Laskennallisesti tarviit noin 100g proteiinia (2g/painokilo), 50-60g rasvaa ja lopun energian voit ottaa hiilareista. Esimerkiksi 2100kcal ruokavaliolla tämä tarkoittaisi prosentuaalisesti hieman suurempaa hiilihydraattien osuutta kuin noi mainitsemasi prosentit.

Okei kiitos vastauksesta! Usein syön proteiinia jopa reilu 120g.. mutta jos saisin tuon hiilarikammon poissuljettua ja osaisin luottaa vaan sen tärkeyteen!! Lisäksi tuntuu että kaikki ylimääräinen kertyy aina alakroppaan, joka on teettäny pelkoa sisäreisien liikarasvasta... :D

Okei kiitos vastauksesta! Usein syön proteiinia jopa reilu 120g.. mutta jos saisin tuon hiilarikammon poissuljettua ja osaisin luottaa vaan sen tärkeyteen!! Lisäksi tuntuu että kaikki ylimääräinen kertyy aina alakroppaan, joka on teettäny pelkoa sisäreisien liikarasvasta... :D
Sit pitää vaan treenata yläkroppaa kovemmin niin alkaa tavaraa kertyä sinne. :D

Olisi varmaan löytynyt juttua selaamalla, mutta laiska kun olen... Omakohtaisia kokemuksia Massan Inzanesta? Onko se niin inzane kuin mitä purkki antaa ymmärtää? Hakusessa hyvä ja potkiva latari. Ollut sivussa vamman vuoiksi lähes vuoden päivät ja uutta on näköjään tullut paljon lisäravinne rintamalle. Aikoinaan sekoittelin oman latarin, mutta nyt ei jaksaisi kokkailla vaan valmistuote haussa. Parempaa vaihtoehto inzanella saa myös ehdottaa.
Ekalla kerralla tuli höntti olo niin kuin olisin jotakin rauhoittavaa syönyt, mutta treenin aikana virta riitti loppuun saakka vaikkei mitään varsinaista pärinää missään vaiheessa tullutkaan. Toisella kertaa en mitään vaikutusta huomannut - korkeintaan tupla-annoksesta johtuvat vatsakivut.

Ennemminkin, kuinkakohan hitaasti.
Mahd. hitaasti kannattaa. Riippuen kuinka alhaisilla hiilareilla olit. Itse nostaisin alkuun kertanostolla n.40-60g hiilaria, jonka jälkeen 5-10g viikossa. Rasvoja luonnollisesti vähentää, mikäli rasvan taso korkealla. (ketoosi dieetti yms.)
Terveellinen painonnnousuvauhti max. puoli kiloa viikossa. parempi joku 100-200g.

http://www.fast.fi/2014/reversedieettaus-osa-1-siirtyma-plussalle-rankan-dieetin-jalkeen/

http://www.fast.fi/2014/reversedieettaus-osa-2-kalorinkulutuksen-kasvattaminen-off-seasonilla/

En ole varma kuuluuko tämä tänne mutta kysynpä kuitenkin.. Kun paino on pudonnut liiaalisen sokerinsyönnin lopettamisen jälkeen reilusti ja myös painot salilla, niin auttaako jos lisää kaloreita ruokaan hyvän oliiviöljyn muodossa vai lihottaako tämä takaisin lähtöpainoon? Jos ei niin nappaisi riittävästi kaloreia lisää että reeni kulkee :P

Kertokaas miten korvata maitotuotteita esim perinteinen välipala ehrmanni + banaani ?

Olen huomannut, että maitotuotteet lisää mulla selväsi liman eritystä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom