Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysynpä täällä kun en uutta ketjua viitsinyt aloittaa. Eli onko aikuis/ammattiopistolla mahdollisuutta jääkaappiin ja mikroon? Eli omat eväät veisin sinne säilöön ja lämmittäisin ruokatunnilla.

Kysynpä täällä kun en uutta ketjua viitsinyt aloittaa. Eli onko aikuis/ammattiopistolla mahdollisuutta jääkaappiin ja mikroon? Eli omat eväät veisin sinne säilöön ja lämmittäisin ruokatunnilla.

Riippuu hirveästi mihin opistoon olet menossa, jossain on ja jossain ei. Olisiko helpompi että laitat koulun kansliaan tai opettajalle viestiä ja kysyt sieltä?

Eikö ois yksinkertasempaa hommata pieni kylmälaukku ja syödä omat ruuat kylmänä.

Mikä olisi oiva rahkan korvike? Olen lopettamassa maitotuotteiden sekä muiden eläinperäisten tuotteiden käytön (ennestään jo vegetaarinen ruokavalio) ja rahkaa kuluu päivittäin se 250-750 grammaa = paljon proteiinia ilman lisäaineita.
Maustamattomat kasviproteiinijauheet olisivat yksi vaihtoehto, mutta smoothiessakin nuo on melko kuraa.

Eli lisäaineetonta puhdasta, mahdollisimman paljon proteiinia sisältävää korviketta haetaan. Esim. pähkinöissä runsaan proteiinin lisäksi myös muutakin = enemmän kaloreja.
Ideoita?

Mikä olisi oiva rahkan korvike? Olen lopettamassa maitotuotteiden sekä muiden eläinperäisten tuotteiden käytön (ennestään jo vegetaarinen ruokavalio) ja rahkaa kuluu päivittäin se 250-750 grammaa = paljon proteiinia ilman lisäaineita.
Maustamattomat kasviproteiinijauheet olisivat yksi vaihtoehto, mutta smoothiessakin nuo on melko kuraa.

Eli lisäaineetonta puhdasta, mahdollisimman paljon proteiinia sisältävää korviketta haetaan. Esim. pähkinöissä runsaan proteiinin lisäksi myös muutakin = enemmän kaloreja.
Ideoita?

En tiedä oletko niin vegetaarinen mutta tonnikala on proteiinin laadulta varteenotettava vaihtoehto. Tosin ei siittäkään mitään hajua onko puhdasta, lisäaineetonta, soijavapaata, geenimuuntelematonta, vähärasvaista, vähähiilihydraattista, vitamiinipitoista, syöpää aiheuttamatonta, terveellistä jnejne.

Finelistä voit etsiä myös eniten proteiinia sisältäviä elintarvikkeita:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?c...=none&items=500&from=top&portion=100g&lang=fi

Te ketkä syötte suhkot puhtaalla ruokavaliolla ja proteini määrät syömällä on suhkot suuret. Onko lisäravinteista ollut oikeasti mitään hyötyä ?
Itse harkinnut koko seuraavan herankin ostamatta jättämistä. Tulee kumminkin syötyä kanamunia,kanaa,lihaa,ym päivittäin aika paljon. Ja proteinit on siellä 230-300gr/pv.
Joten hera taitaa olla aika turha,ja entie pitäisikö tuo bcaa hommakin jättää ottamatta. Nykyään jäänyt tuo hera monesti ottamattakin,ja eroa en ole huomannut. Paitsi vienyt
ruokahalua pois salin jälkeen,eli sucks. Treeniä n.6krt viikko. Tuli jopa ostettua erään nyt kovassa nosteessa olevan tuotteita,ja paremmuutta ole mitenkään huomannut.
mm. treeniboosterit joita en ole käyttänyt ennen tuli ostettua,ja ei mitään eroa. Sama sali kaverilla,josta aikookin ens kerralla käydessään sanoa että paskaa.
Vaikka kokeili 4x ohje annos :) Eilen meinasin sortua ostamaan proteini patukan välipalaksi, joita en yleensä osta. Kunnes laskin proteiinia rahalla saa suhteen nopeesti ja päädyin rahkapurkkiin.
Rahaa säästy,ja proteiinia enemmän :)

Te ketkä syötte suhkot puhtaalla ruokavaliolla ja proteini määrät syömällä on suhkot suuret. Onko lisäravinteista ollut oikeasti mitään hyötyä ?
Itse harkinnut koko seuraavan herankin ostamatta jättämistä. Tulee kumminkin syötyä kanamunia,kanaa,lihaa,ym päivittäin aika paljon. Ja proteinit on siellä 230-300gr/pv.
Joten hera taitaa olla aika turha,ja entie pitäisikö tuo bcaa hommakin jättää ottamatta. Nykyään jäänyt tuo hera monesti ottamattakin,ja eroa en ole huomannut. Paitsi vienyt
ruokahalua pois salin jälkeen,eli sucks. Treeniä n.6krt viikko. Tuli jopa ostettua erään nyt kovassa nosteessa olevan tuotteita,ja paremmuutta ole mitenkään huomannut.
mm. treeniboosterit joita en ole käyttänyt ennen tuli ostettua,ja ei mitään eroa. Sama sali kaverilla,josta aikookin ens kerralla käydessään sanoa että paskaa.
Vaikka kokeili 4x ohje annos :) Eilen meinasin sortua ostamaan proteini patukan välipalaksi, joita en yleensä osta. Kunnes laskin proteiinia rahalla saa suhteen nopeesti ja päädyin rahkapurkkiin.
Rahaa säästy,ja proteiinia enemmän :)

Jos safka on kunnossa ja muutenki ukko kunnossa niin ainut mistä saattaa oikeesti huomata olevan hyötyä on kreatiini ja tietty jotkut maitohappopuskurit kuten beta-alaniini, jos sellasia syö. Riippuu varmaan aika paljon tavotteista, ootko valmis maksamaan muutamia satasia siitä et penkistä nousee parin vuoden päästä 2,5kg enemmän ku ilman lisäravinteita. Huipulla kilpailevalle sillä voi olla merkitystä, mulle ei, joten mä oon jättänyt muut pois paitsi MSM, omega-3 ja d-vitamiinin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos safka on kunnossa ja muutenki ukko kunnossa niin ainut mistä saattaa oikeesti huomata olevan hyötyä on kreatiini ja tietty jotkut maitohappopuskurit kuten beta-alaniini, jos sellasia syö. Riippuu varmaan aika paljon tavotteista, ootko valmis maksamaan muutamia satasia siitä et penkistä nousee parin vuoden päästä 2,5kg enemmän ku ilman lisäravinteita. Huipulla kilpailevalle sillä voi olla merkitystä, mulle ei, joten mä oon jättänyt muut pois paitsi MSM, omega-3 ja d-vitamiinin.
Oletko muuten huomannut hyötyä msm:llä ? Itsellä ollut pitkään purkki hyllyssä,kun hevosten rehuhyllystä löyty halvalla aikoinaan. Mitkä määrät ovat sulla menneet ?
Aika kitkerää tavaraa.

Oletko muuten huomannut hyötyä msm:llä ? Itsellä ollut pitkään purkki hyllyssä,kun hevosten rehuhyllystä löyty halvalla aikoinaan. Mitkä määrät ovat sulla menneet ?
Aika kitkerää tavaraa.
Lisätään vielä että itse kun syö 90% "puhtaalla" safkalla nykyään,niin päikkärit ovat jääneet historiaan. Ja ennen nämä päikkärit tulivat juuri safkojen jälkeen tulevasta väsymyksestä.
Eräs päivä tuli sellainen olo että herkutellaan. Niin meni pullapitkoa ja 4 jäätelö tötteröä. Niin ei tullut mitään väsymys kohtausta. Ja näitä ennen oli vielä kana ateriakin alla.
Huomannut myös että pienemmällä unellakin olen virkeämpi kuin ennen.

http://www.hookoo.fi/tuotteet/tuote/hk-viljapossun-kasslerpihvi-marinoitu-450-g/

Onko liian epäterveellinen ruoka-annos siinä 2-3 tuntia treenin jälkeen? Proteiinia tulee ainakin mukavasti.
Jos nillitetään proteiinien optimaalisesta imeytymisestä, rasvaa on turhan paljon. Jos/kun toi ei kuitenkaan ole varsinainen palautumisateria (oletan siis että olet juonut jo palkkarin heti treenin jälkeen, kun aikaväli on ton verran pitkä), niin imo ei se niin justiinsa ole.

Joo, proteiinipatukka, proteiinijuoma ja banaani menevät heti treenin jälkeen tai viimeistään samantien treenin jälkeisen kauppareissun jälkeen. Tuo rasvan määrä vaan pisti pohtimaan, ylipäätään rasvapitoisen ruuan syöminen, kun minun ruokavaliossani sitä rasvaa näyttäisi menevän paljon. Ja voisiko noissa kasslerpihveissä olla jotain muutakin epäsuositeltavaa sisältöä...

En tiedä oletko niin vegetaarinen mutta tonnikala on proteiinin laadulta varteenotettava vaihtoehto. Tosin ei siittäkään mitään hajua onko puhdasta, lisäaineetonta, soijavapaata, geenimuuntelematonta, vähärasvaista, vähähiilihydraattista, vitamiinipitoista, syöpää aiheuttamatonta, terveellistä jnejne.

Finelistä voit etsiä myös eniten proteiinia sisältäviä elintarvikkeita:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?c...=none&items=500&from=top&portion=100g&lang=fi

Tonnikala on lihaa.

Kiitokset linkistä.

Aika kitkerää tavaraa.

Joo oon huomannut hyödyn, joskus kipeytin olkapään salilla ja sen takia alunperin aloin syömään msm:ää. Olkapää parantu muistaakseni parissa viikossa ja sitten joskus myöhemmin kokeilin jättää msm:n pois niin alko uudestaan kipuilemaan jonkun ajan kuluttua. Nyt oon pitänyt msm:ää mukana eikä ole olkäpää kipuillu. Silloin kun alotin niin muistaakseni nostin annoksen johonkin ehkä 10-15 grammaan päivässä ja pidin sitä niin kauan ku olkapää kipuili. Sitten kun kivut hävisi niin olen syönyt n. 5 gramman päiväannosta jaettuna aamulle/illalle. Kyllähän tuon tuotteen toimivuudesta taitaa olla ihan tieteellistäkin näyttöä, haitoista en tosin tiedä.

Mutta ei toi tietenkään vituilleen treenamista paranna, saisin ihan varmasti olkapääkivut takasin jos alkas tekee penkin, leuat ja riven teknisesti aivan päin helvettiä eikä siinä sillon mikään msm auttais. Pikkuvammoihin ja ilman selkeetä syytä oleviin kolotuksiin tuntuisi auttavan.

Joo, proteiinipatukka, proteiinijuoma ja banaani menevät heti treenin jälkeen tai viimeistään samantien treenin jälkeisen kauppareissun jälkeen. Tuo rasvan määrä vaan pisti pohtimaan, ylipäätään rasvapitoisen ruuan syöminen, kun minun ruokavaliossani sitä rasvaa näyttäisi menevän paljon. Ja voisiko noissa kasslerpihveissä olla jotain muutakin epäsuositeltavaa sisältöä...

No rasvaprofiilista voi tulla ongelma, muuta tuskin. Ja turha stressata erikseen treenin jälkeisten aterioiden makroilla niin kauan kuin päivän kokonaisuus vastaa tavoitteita.

Viimeksi muokattu:
Morjesta otin aamulla sportlife valmistamaa arginine ja puol ruoka lusikkaa ja saman verran creatine ja nyt oksettaa oksennan myös ja sattuu niin saatanasti mahaan tekee oikeasti kipeää onko normaalia ?? Ja millä helpottas ?

Liitteet

• 1446383630590-1127078405.jpg
    1446383630590-1127078405.jpg
    1,4 MB · Katsottu: 155

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom