Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole varma kuuluuko tämä tänne mutta kysynpä kuitenkin.. Kun paino on pudonnut liiaalisen sokerinsyönnin lopettamisen jälkeen reilusti ja myös painot salilla, niin auttaako jos lisää kaloreita ruokaan hyvän oliiviöljyn muodossa vai lihottaako tämä takaisin lähtöpainoon? Jos ei niin nappaisi riittävästi kaloreia lisää että reeni kulkee :p
Jos sulla on hiilarien kokonaismäärä laskenut, se voi vaikuttaa treeneihin. Kokeile lisätä hyviä hiilareita, tyyliin riisiä puuroa pastaa perunaa bataattia...?

Kertokaas miten korvata maitotuotteita esim perinteinen välipala ehrmanni + banaani ?
Banaaniletut! :hyper:

Jos esim syön proteiini rikkaan aamupalan noin klo 7, ja seuraava ruokailu olisi vasta 1-2 aikaan ja tuossa aikana kerkeisi tulla nälkä alkaako keho ottamaan jo lihaksista energiaa tuossa vaiheessa vai kannattaako hörppiä aminoita välillä?

Jos esim syön proteiini rikkaan aamupalan noin klo 7, ja seuraava ruokailu olisi vasta 1-2 aikaan ja tuossa aikana kerkeisi tulla nälkä alkaako keho ottamaan jo lihaksista energiaa tuossa vaiheessa vai kannattaako hörppiä aminoita välillä?

mikset syö välis kunnon ruokaa?

Kannattaa syödä pari pientä välipalaa tuossa välissä. Koostumus siten, että ruokavalion kokonaiskalorit ja -makrot tulevat sellaisiksi kuin haluat.

Onko syitä miksi pitäisi välttää light-limonadeja? Dieetillä nimittäin se on hyvä juoma jo siitä syystä, ettei ole niitä kaloreita. Ja mielummin jotain light-kokista litkuttaa kuin vettä ruuan kanssa, kun onhan se hyvän makuistakin. Hampaille se ilmeisesti ei ole hyväksi ja toinen juttu minkä olen kuullut on ne makeutusaineet/lisäaineet, mutta onko nuo tai muut haitat todellisia jos määrän pitää hillittynä?

Colajuomat riippumatta siitä ovatko light vai sokerisia ovat vahvasti happamia ja rasittavat siten hammasta. Jos ei litki koko ajan (eli jos ei käytä janojuomana), tästä tuskin on isompaa haittaa. Hampaita ei saa harjata noin tuntiin kolan juonnin jälkeen.

Aspartaami ei ole (toisin kuin jotkut väittävät) maltillisesti käytettynä vaarallinen jos et kuulu siihen pieneen vähemmistöön joka sairastaa fenyyliketonuriaa.

Ei tuossa ajassa vielä mitään merkittäää tapahdu (lihasproteiinin hajotusta perjaatteessa tapahtuu kokoajan, samoin kuin uudelleenrakennusta. Riittävällä proteiinin määrällä ja harjoittelulla tämä nettovaikutus vaan jää positiiviseksi).
Eli jos itse pärjäät tuon ajan hyvin ja siitä ei ole muita negatiivisia oireita arjessa tai jaksamisessa niin anna palaa.

Treenaan iltaisin n. 22-23, intrassa maltoa ja bcaa, reenin jälkeen palkkari jossa hera + kreatiini ja 24 maissa iltapala eli rahka, marjat ja pähkinät. Onko ennen iltapalaa sijoitettu reeni mitenkää epäoptimaalinen verrattuna päivällä tapahtuvaan eli ateriota tulisi pari enemän reenin jälkeen? Ps dieetillä ollaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monesti näkee jengin sekoittavan palkkarin vasta treenin jälkeen pukkarissa, onko tälle joku peruste? Itse teen palkkarin joskus aamulla ja vedän naamariin iltapäivällä.

Nyt palkkari on ollut yön yli jääkaapissa kun en eilen mennytkän treeneihin, kai se on vielä juotavaa?

Monesti näkee jengin sekoittavan palkkarin vasta treenin jälkeen pukkarissa, onko tälle joku peruste? Itse teen palkkarin joskus aamulla ja vedän naamariin iltapäivällä.

Nyt palkkari on ollut yön yli jääkaapissa kun en eilen mennytkän treeneihin, kai se on vielä juotavaa?

On juotavaa.

Itse ainakin mielummin sekoitan samaan shakeriin palautusjuoman treenin loputtua, josta olen treenin aikana intrat hörppinyt naamariin. Lopputuksena on yksi shakeri pestävänä kahden sijaan.

Missä järjestyksessä noi vitamiinit oli nyt järkevin syödä? aamulla tulee otettua; 3kpl omega3, sinkki, D-vitamiini, C-vitamiini, Calsium sekä monivitamiini

Missä järjestyksessä noi vitamiinit oli nyt järkevin syödä? aamulla tulee otettua; 3kpl omega3, sinkki, D-vitamiini, C-vitamiini, Calsium sekä monivitamiini
Toi sinkki kannattaa ottaa ainakin illalla, kun kuulemma saattaa alkaa vähän väsyttämään tjsp.

helppohan se on laittaa vaan jauheet johkiin purkkiin/pussiin tai valmiiksi sheikkeriin, ja pukuhuoneessa treenin jälkeen vaan vedet sekaan ja nassuun.
ja eihän se nyt kai mikskään yön aikana mene, vähä ravistelee seuraavana päivänä vaa

Monesti näkee jengin sekoittavan palkkarin vasta treenin jälkeen pukkarissa, onko tälle joku peruste?
Sheikkeri, jossa on pelkkä jauhe ilman vettä, on olennaisesti kevyempi kantaa salille, ja toisaalta ei tarvii juoda taskulämpimänä kun saa kylmää vettä kraanasta. :D

Mulle on sanottu, että D mieluiten aamulla ja rasvaa sisältävän aterian yhteydessä. Ite napsin aamupalan jälkeen. Mihin muuten tarviit noin montaa eri vitamiinia?

Heittelen kysymyksiä näihin "peruskysymykset" ketjuihin, mutta jokainen kyssäri on ignoorattu :o Onko liian tyhmiä kysymyksiä :o :o

Onko syitä miksi pitäisi välttää light-limonadeja? Dieetillä nimittäin se on hyvä juoma jo siitä syystä, ettei ole niitä kaloreita. Ja mielummin jotain light-kokista litkuttaa kuin vettä ruuan kanssa, kun onhan se hyvän makuistakin. Hampaille se ilmeisesti ei ole hyväksi ja toinen juttu minkä olen kuullut on ne makeutusaineet/lisäaineet, mutta onko nuo tai muut haitat todellisia jos määrän pitää hillittynä?

Mun mielestä limun määrä ei ole hillitty, jos sitä juo ruokajuomana päivän pääaterioilla tai edes päivittäin. Vahvalla mutulla joku kerran-pari viikossa olisi niin harvoin, ettei sillä oo merkitystä.

Treenaan iltaisin n. 22-23, intrassa maltoa ja bcaa, reenin jälkeen palkkari jossa hera + kreatiini ja 24 maissa iltapala eli rahka, marjat ja pähkinät. Onko ennen iltapalaa sijoitettu reeni mitenkää epäoptimaalinen verrattuna päivällä tapahtuvaan eli ateriota tulisi pari enemän reenin jälkeen? Ps dieetillä ollaan

Eipähän noilla niin suuria merkityksiä ole, että asiasta ongelmaa kannattaisi itselleen tehdä. Jos treeni kulkee iltaisin ja oman aikataulusi mukaan se on parasta sijoittaa sinne niin sitten treenaat silloin. Jos haluat aterioilla optimoida tuota niin sitten ehkä lataat sitä hiilaria sitten treeniä edeltävään ateriaan ja iltapalaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom