Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aamupala: 2*Gluteeniton leipäviipale, päälle juustoa. 2mukia kahvia. päivällä kahvia. yksi omena. illan pääruoka 750g:n pakaste sekavihannes uuniin (perunaa, vihanneksia) päälle 5kpl 5%:n rasvaa n.70% lihaa (kalkkunaa) nakkeja, mukaan lasi limsaa, illalla vielä pari keksiä ja muki kahvia. Thats It. Aamulla menee skolioosin hoitoon 1g Kalkki+D tabletti sekä 1kpl Multitabs, että edes jotain vitamiineja saa.
Työkyvyttömyyseläkkeellä kun on niin ei saa päivän lämmin ateria maksaa kuin 3.50-4€. Näillä mennään.
Jotenkun saan ostettua 23g:n proteiinipatukan lidl:stä treenin jälkeen syötäväksi ja tietysti vettä. Mihinkään hemmetin palautusjuomiin ole todellakaan varaa. Nooh, kaipa tämä tästä iloksi muuttuu :(

Ei sun sairaudetkaan kyllä iloitse tosta ruokavaliosta :( ensiks jätät ostamatta limut ja keksit, täyttä sontsa molemmat. Osta vaikka riisiä, halpaa jauhelihaa (kuivailet ja kaatelet liiat rasvat veke jos närästää), perunoitakin saa eurolla jo kilon, porkkanoita samoin. Et sä mitään proteiinipatukoita tarvitse, sillä hinnalla saat jo kaupasta kunnon ruokaa (esim. Halpis rahkapurkki n. 80 senttiä ja patukka voi olla 2-3 e). Vaatii vähän kiertelyä kaupassa mutta noilla syömisillä näännytät ittes kokonaan jos salilla käyt, sinuna en siis edes menisi jos et pysty syömää kunnolla.

Ja tää siis on jonkun wannabe-ravintoterapeutin sulle antama ruokavalio? Huhhuh! :woot: Lopeta sen noudattaminen heti. 1 g rasvaa ja 2 g proteiinia per painokilo, loput hiilareista on hyvä ja yleispätevä ohje.
Ei ole kenenkään antama. Itse olen väsännyt, tuloksia tullut ja oikeastaan ei tule edes nälkä. Ja tuohan nyt vaihtelee päivittäin melko paljon, sillä siihen kuuluu kouluruoka. Ja joo samaa mieltä olen proteiinien suhteen niitä voisi tosiaan laskea ja vaihtaa hiilareiksi. Rasvaa nyt ei vaan tule kun syön aamusin ja iltasin puuroa mehukeitolla. Oikeastaan kaikki rasvat kertyy lounaalta ja päivälliseltä.

Ei ole kenenkään antama. Itse olen väsännyt, tuloksia tullut ja oikeastaan ei tule edes nälkä. Ja tuohan nyt vaihtelee päivittäin melko paljon, sillä siihen kuuluu kouluruoka. Ja joo samaa mieltä olen proteiinien suhteen niitä voisi tosiaan laskea ja vaihtaa hiilareiksi. Rasvaa nyt ei vaan tule kun syön aamusin ja iltasin puuroa mehukeitolla. Oikeastaan kaikki rasvat kertyy lounaalta ja päivälliseltä.

Rasvaa pitäisi lisätä, koska toi on oikeasti ihan liian vähän.

Joo parina päivänä nyt tullut syötyä n. 300g tonnikalaa ja kanaa joissa tosiaan ei ole rasvaa, kun n. 2g/100g. Punaista lihaa kun tulee syötyä niin kertyyhän siinäkin rasvaa...
Ei ole silti sama asia. Rasvat ylös ja tietenkin niitä hyviä semmosia. Esim. kananmuna, oliiviöljy, pähkinät jne.

Ei ole silti sama asia. Rasvat ylös ja tietenkin niitä hyviä semmosia. Esim. kananmuna, oliiviöljy, pähkinät jne.
Toi nyt oli aivan helveitn huono esimerkki loppujen lopuks, mitkä päivä makrot annoi "reilu 200 protskuu,hiilaria ja 30g rasvaa". Nuo makrot oli tullut edellis ja sinä päivänä kun vastasin, mutta tosiaan syön melkein joka päivä 2 kananmunaa aamuisin ja tosiaan vaihtelee kouluruasta ja siitä mitä nyt kotona sattuu olemaan yms yms, mutta siis aamu- ja iltapala ovat aikalailla samanlaisia ja niihin voin vaikutta itse. Kyllä mä luulen, että mulla loppujen lopuks kaikki on kohillaan. ANTEEKSI HÄMMENNYKSESTÄ.

Mitä mieltä porukka on esim. kaurahiutaleiden/kaura-pastan,jota itsellä kuluu aika paljon proteiinin laskemisesta päivän kokonaismakroihin,koska itellä menee about vajaa 300g hiutaleita välillä ja kaurapastaa 100-150g niin noista tuppaa tulemaan se vajaa 50g protskua ja tuntuu,että aterioilla ei hirveesti tarvi varsinaista proteiinin lähdettä olla niin ollaankin kokonaismakroissa jo jossain +250g proteiinia päivän osalta.Tietysti jos noi vaihtais riisiin tms.missä ei proteiinia noin olis varsinaista proteeinin "lähdettä" sais syödä enemmän,mutta noihin on tullut ny ite tykästyttyä.
E: Ja tosiaan mitat 178/84 protskua about 2.5g/painokilo,rasvaa 1g/painokilo ja loput hiilareista mitä tarvii.

Mikä tää kuvitelman on ,että kauran proteiineja ei pitäisi laskea. Meinaako jengi jotenkin, että kroppa päättää ruoan päädyttyä vatsalaukkuun. "hyi viljan proteiineja, en käytä niitä laisinkaan hyväksi" .Kyllä ne menee samaan käyttöön kuin lihastakin syötynä.

Mitä mieltä porukka on esim. kaurahiutaleiden/kaura-pastan,jota itsellä kuluu aika paljon proteiinin laskemisesta päivän kokonaismakroihin

Kaikki, joka suusta laitetaan vatsaan, lasketaan mukaan. Jos pohdit tiettyjen aminohappojen saantia, laske ne erikseen.

Mikä tää kuvitelman on ,että kauran proteiineja ei pitäisi laskea. Meinaako jengi jotenkin, että kroppa päättää ruoan päädyttyä vatsalaukkuun. "hyi viljan proteiineja, en käytä niitä laisinkaan hyväksi" .Kyllä ne menee samaan käyttöön kuin lihastakin syötynä.
Siis omiin makroihin olen aina laskenut myös viljojen yms. proteiinit,mutta kunhan nyt vain kysyin:nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä mieltä porukka on esim. kaurahiutaleiden/kaura-pastan,jota itsellä kuluu aika paljon proteiinin laskemisesta päivän kokonaismakroihin,koska itellä menee about vajaa 300g hiutaleita välillä ja kaurapastaa 100-150g niin noista tuppaa tulemaan se vajaa 50g protskua ja tuntuu,että aterioilla ei hirveesti tarvi varsinaista proteiinin lähdettä olla niin ollaankin kokonaismakroissa jo jossain +250g proteiinia päivän osalta.Tietysti jos noi vaihtais riisiin tms.missä ei proteiinia noin olis varsinaista proteeinin "lähdettä" sais syödä enemmän,mutta noihin on tullut ny ite tykästyttyä.
E: Ja tosiaan mitat 178/84 protskua about 2.5g/painokilo,rasvaa 1g/painokilo ja loput hiilareista mitä tarvii.
¨
Itsellä hieman samanlainen tilanne mitä sinulla. Painoa on 80 kiloa, hiilarit siellä yli 500. Kaurahiutaleita menee joku päälle 2 kg viikossa ja riisiäkin semmonen 300 g päivässä. Itse olen laskenut, että proteiinia tulee riittävästi ihan PROTEIINISTA ja sitten noista tulee ylimääräistä mitä on tullakseen. Prodet tällä hetkellä kutakuinkin samat, 260 sisältäen palkkarit yms aminohapot.

¨
Itsellä oli samanlainen tilanne mitä sinulla. Painoa on 80 kiloa, hiilarit siellä yli 500. Kaurahiutaleita menee joku päälle 2 kg viikossa ja riisiäkin semmonen 300 g päivässä. Itse olen laskenut, että proteiinia tulee riittävästi ihan PROTEIINISTA ja sitten noista tulee ylimääräistä mitä on tullakseen. Prodet tällä hetkellä kutakuinkin samat, 260 sisältäen palkkarit yms aminohapot.
Sulla tulee aika helvetisti prodea päivään, varsinkin kun toi 80 kiloa tuskin tarkoittaa sun rasvatonta painoa. Jos rasvaton paino on sulla esim. 70kg (laske itse en tiedä sun kehonkoostumuksen speksejä) niin prodea tulee melkein 4g/rasvaton painokilo. Varsinkin jos hiilaria tulee reilusti niin 2,5g prodea/rasvaton painokilo on enemmän kuin tarpeeksi.
Itselläni oli pitkään sama päänvaiva ja ratkaisin sen a) suosimalla mahdollisimman vähän proteiinia hiilarimäärään nähden sisältäviä hiilarilähteitä (riisi, riisihiutale, riisipasta, vitargo), b) syömällä aterioilla pienen määrän eläinproteiinia 90-120g lihaa, joihin lisään sitten kylkeen leusiinia kapselimuodossa. Näin mulla tulee 160-180g proteiinia päivään hiilareiden ollessa parhaillaan +700g/päivä. Proteiinia siis tulee n. 2,6-2,9g per rasvaton painokilo, riippuen missä menee hiilarit.

Mistä sais kaikkein halvimmalla tilattua tai ostettua aminohappojauhetta? Kolmisenkybää maksoi 300g tota Fastin BCAA jauhetta, Fitnesstukusta löyty Star Nutrition Octane 750g 37,90€ (eikös tuo ole suunnilleen samaa kuin Fastin?).
Saako joku jostai viel halvemmal, jos saa nii kiva jos vois kertoa! Ja jos jollain on kokemuksia kyseisestä Fitnestukun tuotteesta niin saa kertoa!

Mistä sais kaikkein halvimmalla tilattua tai ostettua aminohappojauhetta? Kolmisenkybää maksoi 300g tota Fastin BCAA jauhetta, Fitnesstukusta löyty Star Nutrition Octane 750g 37,90€ (eikös tuo ole suunnilleen samaa kuin Fastin?).
Saako joku jostai viel halvemmal, jos saa nii kiva jos vois kertoa! Ja jos jollain on kokemuksia kyseisestä Fitnestukun tuotteesta niin saa kertoa!
Tsekkaa myproteinin sivut.

Tsekkaa myproteinin sivut.
Laittaako ne tuolta jotain viestiä, kun paketti on tullut ja mihin? Kun Tampereella asun, niin tuleeko se johonki kauppaan (jossa posti samassa), joka on antamani osoitteen lähellä? Pakko ny näin varmistaa, kun eivät mitään tuolla sano ja ettei harakoille mene.
Voiko muute vaan yhen alennuskoodin käyttää per ostos, ei ainakaan huolinu toista..

Tyhmiä kysymyksiähän ei ole muutakuin kysymättömyys, joten aukaiskaapas ja vääntäkää rauta langasta minulle eli vhh=40%/20%/40% P,HH,R
2-3g per painokiloa kohden protskua .Minun painoni on 95kg ja 3g mukaan minun pitäisi syödä 285g päivässä laskenko nyt tuosta sen 40 prosenttia?Sama juttu rasvojen kanssa?Kauanko yleensä menee että keho alkaa sitä rasvaa ns. "käyttämään"

Tyhmiä kysymyksiähän ei ole muutakuin kysymättömyys, joten aukaiskaapas ja vääntäkää rauta langasta minulle eli vhh=40%/20%/40% P,HH,R
2-3g per painokiloa kohden protskua .Minun painoni on 95kg ja 3g mukaan minun pitäisi syödä 285g päivässä laskenko nyt tuosta sen 40 prosenttia?Sama juttu rasvojen kanssa?Kauanko yleensä menee että keho alkaa sitä rasvaa ns. "käyttämään"
Nuo on kaksi eri laskutapaa. Eli joko voidaan laskea syötävän ruuan makroja X grammoina painokiloa kohden TAI prosentteina syödystä kokonaisenergiamäärästä. Ei molempia yhtäaikaa. Imo grammat on luotettavampi laskutapa (yleensä kaavalla proteiinia 2g/kg, rasvaa 1g/kg, loppu hiilareista), koska silloin esim. proteiinin saantia ei vähennetä dieetillä ollessa tak kasvateta ylisuureksi jos kulutus on paljon keskivertoa suurempi.

nykyiseen treenilaturiini heitän beta-alaniinia, tauriinia + bcaa. kuulin/luin juuri vähän aikaa sitten l-sitrulliinimalaatista ja aloin miettimään, että saisisinkohan tästä vielä extra puhtia treeneihini jos lisäisin tätä nykyiseen treenilaturiini. näkeekö joku fiksu ja kokenut tätä tarpeellisena tai hyödyllisenä lainkaan?

nykyiseen treenilaturiini heitän beta-alaniinia, tauriinia + bcaa. kuulin/luin juuri vähän aikaa sitten l-sitrulliinimalaatista ja aloin miettimään, että saisisinkohan tästä vielä extra puhtia treeneihini jos lisäisin tätä nykyiseen treenilaturiini. näkeekö joku fiksu ja kokenut tätä tarpeellisena tai hyödyllisenä lainkaan?

Yleensä latuireissa on kyseiset aineet, jos tarve on ottaa enemmän ota vain laturia isompi määrä.

Niin vai tarkoititko että treenilaturisi koostuu noista aineksista ja kasaat sen itse useasta purkista? Tällöin sitrulliinimalaatista on hyötyä ja kannattaa sitä lisätä.. Ei tämä lukemisen ymmärtäminen ole aina täysin hallussa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom