Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos mä menettäisin yöuneni kanojen tai nautojen elinolojen vuoksi niin en ostais luomua vaan alkaisin vegaaniksi.

Eikös "luomu" muutenkin ole esim hiilidioksidi jalanjälkensäkin perusteella ns. normaalia ruokaa raskaampi ympäristölle, sikäli mikäli nää ympäristö ja eettisyys seikat ottaa huomioon. Jostain lueskelin, että mikäli ruoka joka nyt esimerkiksi länsimaissa tuotetaan "normaalisti" tuotettaisiin Luomu-säädösten ja pykälien mukaan niin tarvittaisiin aivan saatanan monta maapalloa enemmän tähän hetkeen nähden.

Luomun ideaa syö myös luomu luokitukset, mun itteni keräämät mustikat , puolukat tai metsämansikat ei ole luomua , kuten ei metsästäjän ampuma hirvi tai mun pihan omenapuun tuotoksetkaan. Sen sijaan kaupassa on viljeltynä muovipaketeissa sitä oikeaa luomua. wat?

en haulla äkkiä löytänyt keskustelua aiheesta. ja viime aikoina on mennyt wingssien ostaminen kaupasta tunteisiin. Wingssi paketeissahan siis on siipipalojen lisäksi myös niitä koipi paloja mitälie. Itse kuitenkin pidän siipi paloista ylikaiken ja koitankin tämän viestin avulla löytää sen parhaan valmistajan jolla siipipalojen määrä olisi suurin. Joten kokemuksia ja suosituksia? :worship:

Nyt omia kokemuksia. lidlistä ostin jotain halpoja siipiä. Voi sitä ilon ja onnen määrää ku paketin avaa ja sielä on 2 siipipalaa ja kaikki loput koipipaloja kyseisiä en osta enää ikinä.
Äskaupan siivissä määrä on ihan kohtuullinen välillä mutta välillä puolet koipipaloja mielestäni tämä alkaa olemaan jo kusetusta.
T.siipiämussuttavavihainenläski

en haulla äkkiä löytänyt keskustelua aiheesta. ja viime aikoina on mennyt wingssien ostaminen kaupasta tunteisiin. Wingssi paketeissahan siis on siipipalojen lisäksi myös niitä koipi paloja mitälie. Itse kuitenkin pidän siipi paloista ylikaiken ja koitankin tämän viestin avulla löytää sen parhaan valmistajan jolla siipipalojen määrä olisi suurin. Joten kokemuksia ja suosituksia? :worship:

Nyt omia kokemuksia. lidlistä ostin jotain halpoja siipiä. Voi sitä ilon ja onnen määrää ku paketin avaa ja sielä on 2 siipipalaa ja kaikki loput koipipaloja kyseisiä en osta enää ikinä.
Äskaupan siivissä määrä on ihan kohtuullinen välillä mutta välillä puolet koipipaloja mielestäni tämä alkaa olemaan jo kusetusta.
T.siipiämussuttavavihainenläski
Kyllä mä oon nähny ihan pelkkiä siipiäkin myynnissä... ainakin muistaakseni, en oo kyllä ite ostanu. :D Joissain isommissa marketeissa taitaa olla lihatiskillä irtotavaranakin.
Onks siivissä paljon läskiä ja miten ne kannattaa laittaa ruuaks? Vois joskus kokeilla. :)

Miksi lisäravinnepurkit ova yleensä helvetin vajaita? Kaupan hyllyssä näkee puolilleen täysiä proteiinipurkkeja ja nytkin kun avasin uuden Inzane buusterin niin tavaraa on purkissa vain 1/3 koko tilavuudesta. Eikö tämä ole aikamoista tuhlaamista ja harhaanjohtamista?

Miksi lisäravinnepurkit ova yleensä helvetin vajaita? Kaupan hyllyssä näkee puolilleen täysiä proteiinipurkkeja ja nytkin kun avasin uuden Inzane buusterin niin tavaraa on purkissa vain 1/3 koko tilavuudesta. Eikö tämä ole aikamoista tuhlaamista ja harhaanjohtamista?

Aineen määrän mittaamisessa paino on luotettavampi kuin tilavuus. Varsinkin jauheet voivat painua kasaan esimerkiksi kuljetuksen aikana ilman, että tämä johtaa aineen määrän muuttumiseen.

Mitä duaali sanoi, on aivan totta, mutta onhan se nyt aivan selvää, että asiakkaita nimenomaan harhautetaan tuolla kikalla. Samaa kikkaa käytetään vaikka karkkipusseissa, sipsipusseissa tai ylipäätään kaikissa samanluontoisissa tuotteissa. Se nyt vain on psykologisesti tehokasta lykätä tuote tarvittavaa isompaan pakkaukseen, jotta tuote näyttää isommalta ja asiakas tuntee saavansa enemmän. Huijausta sinällään tuo ei ole, koska grammamäärä kuitenkin aina ilmoitetaan purnukoissa. Ja varsinkin kun puhutaan lisäravinnepurkeista, niin oletko koskaan kiinnittänyt huomiota siihen kuinka pirun koristeellisia suurin osa purnukoista on? On räikeitä värejä, kiiltoa ja kimallusta. Sekään ei ole millään tapaa tarpeellista, mutta on vain myynnin kannalta tehokasta, kun purkki miellyttää silmää.

Minulla ei toki ole mitään inside-näkökulmaa juttuun, kunhan maalaisjärjen perusteella huutelen.

Mitä mieltä jos näin plussa kaudella ottaisi vähän extra kaloreita tummasta suklaasta (70%) duuni mahdollistaisi tämän :D..

Tokihan siitä voi sillon tällöin vähän herkutella ja syödä suklaata kunhan et korvaa sillä sitä "oikeaa ruokaa".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MIten minun kannattaisi syödä aamulla ennen aerobista. Päätarkoituksena on kunnon kohottaminen eikä rasvanpoltto. Jos ajatellaan että kevyt aamupala syödään tuntia ennen lenkkiä niin mitä se voisi sisältää? vai onko tunti liian lyhyt aika?

MIten minun kannattaisi syödä aamulla ennen aerobista. Päätarkoituksena on kunnon kohottaminen eikä rasvanpoltto. Jos ajatellaan että kevyt aamupala syödään tuntia ennen lenkkiä niin mitä se voisi sisältää? vai onko tunti liian lyhyt aika?

No jos se nimenomaan on vain aerobista niin ei välttämättä mitenkään erityisesti. Eli siis olettaen että kalorit ja hiilarit on ruokavaliossa liikunnan mukaan. Lenkkeily alle aerobisen kynnyksen käyttää suurimmaksi osaksi rasvaa, mutta toki jonkinverran hiiltä myös, en siis ihan paastonneena tyhjillä varastoilla lähtisi jos tavoitteena on ensisijaisesti peruskunnon kohotus. Hiilaripitoinen ateria 2-3h ennen, tai sitten edellisenä iltana, se ja sama jos kokonaisuus kunnossa.

Mulla hiipi viime keväänä sellainen ehkä harmiton, mutta inhottava vaiva. Eli varsinkin öisin alkaa kurkkua kuivamaan. Tämähän on Diabeteksen vahva oire, mutta olen käynyt asian tiimoilta useissa verikokeissa ja lääkärillä. Lääkäri ei keksinyt syytä. Hän epäili punttisaliharrastuksen (4-5 krt viikossa) tai palautusjuoman (hera, malto, kreatiini) mahdollisesti vaikuttavan. Syön ympäri vuoden allergia-lääkettä, mutta olen nyt talven tullen sitäkin vähentänyt neljäsosaan. Myös pidin muista syistä totaalilepoa punttikselta viikon verran. Kahvia menee max 2 kuppia päivässä eikä iltakuuden jälkeen, colajuomia kohtuudella joskus viikonloppuisin. Puhdasta vettä menee kepeästi se 2 litraa päivässä, plus treeneissä 1-1,5 litraa. Tällä hetkellä ei oikeastaan ole muuta fyysistä rasitusta. D-vitamiinia 125mcg, magnesiumia ja kalaöljyä erillisessä pillerissa sekä http://www.iherb.com/21st-Century-H...min-Multimineral-Supplement-300-Tablets/10525 -multivitamiini. Tässä yritin listata asioita mitkä voisivat vaikuttaa, mielelläni lukisin jos jollakulla olisi samanlaisia kokemuksia tai jotain arvausta mistä moinen johtuu.

Meneekö mun verisuonet tukkoon jos syön 5 kananmunaa päivässä?
No se riippuu siitä, että kuulutko siihen "onnelliseen" 15 % ryhmään suomalaisista, jolla se ruan kolesteroli imeytyy tavallista tehokkaammin. Itse kuulun ja en syönyt kuin muutaman päivässä + voita leivällä niin sain kyllä kolesterolit kaakkoon lyhyessä ajassa. Jan Sundell on ainakin sanonut, että jos esim alkaa syömään toisin (esim. just niitä kananmunia) niin kannattaa käydä testaamassa kolesterolit aluksi ja sitten muutaman kuukauden päästä, jotta näkee alkaako kolesterolit kusta eli kuuluuko itse tuohon kastiin.

varsinkin öisin alkaa kurkkua kuivamaan.
Oisko ihan vaan kuiva huoneilma tai tukkoinen nenä (->hengität suun kautta)? Periaatteessa nestehukkakin voinee jossain määrin vaikuttaa. Tiedätkö kuorsaatko? Anyway ota vesipullo käden ulottuville sängyn viereen niin voit hörpätä siitä aina kun havahdut tuohon.

Tällä hetkellä olen dieetillä ja semmonen ongelma tullut lähipäivinä vastaan, että kusettaa aivan koko ajan. Reilu kuukaus takana ja nyt tämä on vain pahentunu, enkä juo mitenkään ihmeellisen paljon nesteitä. Eilen aamulla juotuani kahvia ja lasin vettä, kävin seuraavan 4 tunnin aikana 6 kertaa kusella. Voiko tämä liittyän jotenkin viikonlopun tankkailuihin?

Tällä hetkellä olen dieetillä ja semmonen ongelma tullut lähipäivinä vastaan, että kusettaa aivan koko ajan. Reilu kuukaus takana ja nyt tämä on vain pahentunu, enkä juo mitenkään ihmeellisen paljon nesteitä. Eilen aamulla juotuani kahvia ja lasin vettä, kävin seuraavan 4 tunnin aikana 6 kertaa kusella. Voiko tämä liittyän jotenkin viikonlopun tankkailuihin?

Veikkaan että nesteet lähteny vaan liikkeelle.

Janottaako vastaavasti? Juotko kahvia paljonkin?

Janottaako vastaavasti? Juotko kahvia paljonkin?
Ei nyt omasta mielestä mitenkään erityiseisesti janota. Kahvia menee päivässä reilu puoli pannua. Sehän tässä ihmetyttää, kun en omasta mielestäni juo erityisen paljonkaan. Voi tosin olla, että viikonloppuisin kun tulee syötyä vähän vapaammin rasva ja suolasempaa ruokaa niin kroppa alkaa kerää nesteitä ja sitten parin päivän kuluttua päästä pihalle, kun tulee syötyä sniidummin.
Tässä nyt esimerkki ruokailustani:
Aamupala: ruis tai kaurahiutaleita lautesellinen sekaan mehukeittoa, kylkeen 2 kananmunaa, kahia ja vettä
Lounas: syödään koulussa mitä nyt siellä sattuu olemaan tänään kinkkukiusausta, salaattia ja vettä
"välipala": banaani tai joku hedelmä ja kahvia
Päivällinen: Kanaa, riisiä, raejuustoa, pari tomaattia ja vettä
2 välipala kaura/ruispuuroa ja mehukeitoa
Iltapala: rahkaa 500g ja porkkanaa, yleensä n. 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom