Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ps. Jos koulupäivä on pitkä, pakkaa ihmeessä se välipala mukaan! Tai käy välkällä kaupasta ostamassa just joku rahka + hedelmä ja/tai täytetty leipä.

Miksi bodarit eivät mausta ruokiaan (foodcorneria ei nyt lasketa)? Aina ku kattoo noiden pro-ukkojen kokkailuja niin ne on tyyliin keitettyä kanaa riisiä ja kukkakaalia. Ymmärrän mä ettei kermakastikkeita ja ketsuppia mätetä litratolkulla mutta eikö esim suola, pippuri ja yrtit ja vaikka chili tekisi syömisestä helpompaa. Kiva syödä 8 mautonta ateriaa päivässä.

Miksi bodarit eivät mausta ruokiaan (foodcorneria ei nyt lasketa)? Aina ku kattoo noiden pro-ukkojen kokkailuja niin ne on tyyliin keitettyä kanaa riisiä ja kukkakaalia. Ymmärrän mä ettei kermakastikkeita ja ketsuppia mätetä litratolkulla mutta eikö esim suola, pippuri ja yrtit ja vaikka chili tekisi syömisestä helpompaa. Kiva syödä 8 mautonta ateriaa päivässä.

Kyllä siellä poikkeuksiakin löytyy :)

Mikäs säkrifaissi se sitten olisi.. vain tavallista terveellistä syömistä :)

Veikkauksia: a) ne ei osaa tai b) ruokapäiväkirjoissa yms. mainitaan vain kalorinlaskennan kannalta olennaiset ainekset.

Juu ei mitään, mutta tuo eka line meni multa vähän ohi, niin meinasitko, että tarvitaan n. 30 protskua, ja sen isompi määrä ei enää kiihdytä proteiinisynteesiä? Tokihan pienemmätkin määrät sen synteesin aloittavat, mutta tuo 30-40g olisi siis se katto, jossa on "katto" saavutettu?

Toisaalta, jos vedät isomman määrän protskua, niin se yleensä sitten imetyykin hitaammin ja näin iso osa siitä ehdittäisiin absorboida joka tapauksessa. Jos nyt jaksat niin kaiva pls toi eka tutkimus, ihan omasta mielenkiinnosta haluaisin nähdä tarkemmin, kun en oikeen tosta vielä kaikkea tajunnut. Onko tuo 30-40g siis mihin aikamääreeseen kytketty?

Niin siis syödyssä proteiinimäärässä tulee olla riittävä määrä leusiinia, jotta se riittävästi aktivoisi proteiinisynteesiä. Tämä määrä taas vaihtelee riippuen proteiininlähteestä, yleensä päätyen 30-40g välille, joka olisi siis silloin hyvä saada minimimääränä proteiinia, jos halutaan ateriakohtaisesti aktivoida proteiinisynteesiä riittävästi.

Ja alkuperäinen ajatus oli, että jos 150g pitäisi jakaa päivän aikana syödyille 6 aterialle, niin mieluummin söisin 3 aterialla 50g ja 3 aterialla 0, kuin 6 aterialla 25g.

Nyt tarviisin pientä vinkkiä.. Olen jo 2v koittanut kerätä massaa, kun olen läskitön 185cm/70kg, ja painot nousee todella hitaasti.Mutta painojen nousu ei nyt ole ongelmani, vaan se että mitä muutan ruokavaliossani. Olen kauan syönyt näin ja tulen aivan liiankin täyteen (välillä mässytän päivällistä/lounasta 45min). Nyt älysin tarkistaa kalorilaskurilla mitä syön ja se näyttää alle 2500kcal vuorokaudessa...

Aamiainen:
reissumies juustolla ja kinkulla, jugurttipurkki ja välillä keitetty kananmuna.
Päivällinen:
Kotona:
100g makaroonia, 150g kanaa ja 100g raejuustoa.
Koulussa:
???g pastaa, ???g kastiketta + salaatti Tai ???g laatikkoruokaa + salaatti
Välipala:
1-2 banaania
Lounas:
(sama kuin päivällinen kotona)
Iltapala:
reissumies päällisillä tai mysliä maidolla + jugurttipurkki.

Tuo ei ole siis koko kahta vuotta ole ollut menu, mutta useimpina päivinä syön noin. Mitä voin muuttaa että saan kalorit lähelle 3000?

Tuo ei ole siis koko kahta vuotta ole ollut menu, mutta useimpina päivinä syön noin. Mitä voin muuttaa että saan kalorit lähelle 3000?

Lisää rasvaa ravintoon, nyt ei tule rasvoja nimeksikään. Tuolla yhdellä kananmunalla ei kuuhun mennä. Öljyä, pähkinöitä, lohta, lisää kananmunia.

Rasvoja tarvitaan hormonitoiminnan kannalta, rasvoista tulee paljon energiaa (=kaloreita) ja esim pähkinöitä on helppo puputtaa välipalaksi.

Kuinka kauan lihaa, makaronia tai riisiä ja porkkanaa uskaltaa säilyttää jääkaapissa? Viimeaikoina olen tehnyt aina vähintään 5 päivän ruuat kerralla, mutta bongasin iltalehestä artikkelin, ettei esim riisiä tulisi syödä hyvin jäähdytettynäkää kuin korkeintaan seuraavana päivävä? Joutuuko tässä nyt oikeasti tekemään kahden-kolmen päivän välein safkat jääkaappiin? Ei kuulosta kovin fiksulle. Vai säilyykö kypsennetty liha merkittävästi pidempään kuin nuo lisukkeet?

Kuinka kauan lihaa, makaronia tai riisiä ja porkkanaa uskaltaa säilyttää jääkaapissa? Viimeaikoina olen tehnyt aina vähintään 5 päivän ruuat kerralla, mutta bongasin iltalehestä artikkelin, ettei esim riisiä tulisi syödä hyvin jäähdytettynäkää kuin korkeintaan seuraavana päivävä? Joutuuko tässä nyt oikeasti tekemään kahden-kolmen päivän välein safkat jääkaappiin? Ei kuulosta kovin fiksulle. Vai säilyykö kypsennetty liha merkittävästi pidempään kuin nuo lisukkeet?

Kyllä sinä voit tehdä viidenpäivän ruoat kerralla, mikäli et ole huomannut laadussa mitään vikaa. Itselläni on tapana tehdä neljän päivän ruoat ja hyvin säilyy. Lihoja tosin teen itse kuukaudeksi kerralla ja otan pakkasesta aina edellisenä iltana.
Iltalehti nyt sanoo mitä sanoo, kaikki neuvot eivät ole niitä parhaimpia :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon tehny viiden päivän ruoat viimesen 6 vuotta joka viikko kerralla ja kaks kertaa ollu vatsataudissa, eka oli norovirus ja toinen tauti turkissa joten ainakaan noilla pöperöiden säilytysajoilla ei ole ollut mitää tekemistä asian kanssa :)

Käytännön kokemuksen perusteella toi riisihomma on p**kapuhetta; hyvin säilyy useamman päivän jääkaapissa. Mä lähtisin siitä, että kasvikset, vilja- ja maitotuotteet on hyviä niin kauan kun maistuu suunnilleen syömäkelposilta eikä näy hometta, liha kypsentämättä päivämäärään asti ja kypsennettynä ehkä nelisen päivää, kala niin kauan kun tuoksuu hyvälle. Jos sulla on pakastin, ruokaa kannattaa myös pakastaa annosrasioissa.

Oon miettinyt tätä useasti joten päätin nyt kysäistä. Ymmärrän kyllä siis että laihtuu syömällä vähemmän mitä kuluttaa. Mutta, voiko raskaalla salitreenillä esim. 4 kertaa viikossa ja normaalilla kalorimäärällä saada vyötärön rasvat pois (olettaen että sitä ei ole siis paljoa eikä ylipainoa muutenkaan) vai vaatiiko se aina sitä dieettaamista?

Oon miettinyt tätä useasti joten päätin nyt kysäistä. Ymmärrän kyllä siis että laihtuu syömällä vähemmän mitä kuluttaa. Mutta, voiko raskaalla salitreenillä esim. 4 kertaa viikossa ja normaalilla kalorimäärällä saada vyötärön rasvat pois (olettaen että sitä ei ole siis paljoa eikä ylipainoa muutenkaan) vai vaatiiko se aina sitä dieettaamista?

Ymmärrät että laihtuminen tapahtuu syömällä vähemmän kuin kulutetaan. Tuon pitäisi vastata kysymykseesi..

Treeni vaikuttaa paikallisesti lihakseen, ei rasvaan.

Jos ymmärrän oikein mitä tässä haetaan takaa, niin vissiin joissain tilanteissa on mahdollista myös samanaikaisesti kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa = paino ei muutu. Ainakin aloittelijoilta tämä pitäisi onnistua fiksulla treenillä ja syömisellä.

Jos ymmärrän oikein mitä tässä haetaan takaa, niin vissiin joissain tilanteissa on mahdollista myös samanaikaisesti kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa = paino ei muutu. Ainakin aloittelijoilta tämä pitäisi onnistua fiksulla treenillä ja syömisellä.

Joo mutta treenillä ei käsittääkseni voi vaikuttaa mistä se rasva lähtee.

Joo mutta treenillä ei käsittääkseni voi vaikuttaa mistä se rasva lähtee.
Ei tietenkään, mutta siis periaatteessa (ja ainakin mun oman käytännön kokemuksen mukaan) on mahdollista alentaa rasvaprosenttia ilman miinuskaloreita, jos saa kropan samaan tahtiin tuottamaan lihasta ja polttamaan rasvaa (ihan mistä kohdasta tahansa, siihen en ottanut kantaa). :)

Back
Ylös Bottom