Onko pakkislaiset kokeilleet paastoa?
Kun kuulin ensimmäisen kerran tästä systeemistä olin todella skeptinen, miten voi pärjätä ilman ruokaa noin pitkään ja mitä hyötyä siitä voi muka olla... Päätin kuitenkin kokeilla sitä, ja vaikutukset ovat olleet omalla kohdallani positiivisia
Ensimmäinen kerta oli täyttä tuskaa kovan nälän takia, ja koko päivä meni ruokaa ajatellessa, mutta joka kerta kun tätä toteuttaa niin helpommaksi muuttuu.
Nyt olen jonkin aikaa noudattanut sellaista systeemiä, että noin kerran viikossa pidän paastopäivän, olen vuorokauden kokonaan ilman ruokaa, vettä, kahvia ja teetä tulee kuitenkin juotua. Olen toteuttanut tämän olemalla iltapalasta --> iltapalaan syömättä, sillä ei ole kiva mennä nukkumaan jos on nälkä.
Mitään faktatietoa tai tutkimuksia näistä hyödyistä ei ole antaa, mutta omat kokemukset ja ajatukset asiasta.
-Elimistö puhdistautuu ja ruuansulatus saa lepoa.
-Paaston jälkeen huomaan miten hyvin kroppa ottaa ravintoa vastaan, ja sen jälkeen on todella pirteä ja energinen olo.
-Ei tarvitse päivän aikana miettiä, mitä, milloin ja missä syö.
-Muina päivinä voi hyvällä omallatunnolla syödä vähän reilummin, sillä paastopäivä laskee viikottaista kokonaiskalorimäärää reilusti.
Jos kiinnostaa kokeilla, niin suosittelen, että paastoaa vaikka kuukauden ajan kerran viikossa, sillä yhden kerran jälkeen koko hommasta jää luutavasti todella paska fiilis, eikä niitä positiivisia juttuja huomaa.
Tuskin tämä optimaalista on lihaskasvua ajatellen, mutta jos tärkeämpänä pitää omaa hyvinvointia ja virkeää oloa, niin suosittelen kokeilemaan
Mä en tiedä paastoamisesta mitään, mut munmielestä kuulostaa ihan vitun tyhmältä olla juomatta vettä vuorokausi?