Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis heikkomielisten ihmisten tekosyy dieetillä syödä päivä paskasti? Eli toisin sanoe cheattipäivä? Vai onko tossa tankkauspäiväss dieetillä jotain perusteltuakin käyttöä? Ja kuinka usein noita pitäisi pitää? Mitä itse olen dieettejä joskus läpi käynyt, niin protskut ja rasvat pysyy aina samana ja hiilari on se josta vähennetään, mutta koskaan en millään hiilarittomilla paskadieeteillä ole edes ryhtynyt painoa pudottamaan, koska uskon niiden olevan täyttä humpuukia.

Niin siis tankkaus on ok jos sille on oikeasti tarvetta. Joskus voisi myös olla fiksumpaa tankata vain vähän hiilaria tulevaa treeniä silmälläpitäen, eikä kerran kuussa jeesaamaan vain niitä paria seuraavaa trreeniä..
Hiilarien määrä dietillä on vahvasti riippuvainen aktiivisuuden tasosta. Jos dietin ainoa glykogeenia runsaasti käyttävä aktiviteetti on salitreeni tunnin kerrallaan muutama päivä viikossa niin hiilarit saa olla aika matalalla..

Onko kenelläkään antaa neuvoa, miten saisin lounaan uppoamaan paremmin työpäivinä?. Tuntuu ettei mausteseoksetkaan auta tähän.---
Onko ongelma siis ruuan kuivahtaminen uudelleenlämmityksen yhteydessä? Tähän auttaa jos tekee kastikkeen, niinkun joku sanokin, tai samoilla aineksilla keiton. Eli kana + vihannekset (mieluiten tuoreet, eikä pakastepussista) + hyvä liemi, jonka makua voi vaihdella (perinteinen, curry-kookos, tomaattinen jne).

onko riisikakut vai leipä parempi vaihtari välipalana, lisukkeena yms? Itse aloin miettiä että riisikakuthan on luonnollisempia, leivässä on aina ihan tuhoton määrä eri ainesosia, mutta onko tuo valkoinen riisi sitten kuitenkaan hyväks? Tein asiasta itelleni jättisuuren pulman :confused:
Mä sanoisin että ihan kumpi vaan paremmin maistuu ja sopii vatsalle. Leivissäkin on eroja, kannattaa vertailla tuoteselosteita.

Miten makrot jos yrittää pudottaa painoa vähän ja lihaksista mahdollisimman vähän menettämättä? Kyse siis ihan 5kg luokkaa. En tarkkaan oo kattonu miten nyt menee mut suunnilleen pr:60% hi:30% ja ra:10%. Onko miten pahasti viturallaan. Pistäkää linkki jos löytyy jostain jo ohjeita aiheesta.

Miten makrot jos yrittää pudottaa painoa vähän ja lihaksista mahdollisimman vähän menettämättä? Kyse siis ihan 5kg luokkaa. En tarkkaan oo kattonu miten nyt menee mut suunnilleen pr:60% hi:30% ja ra:10%. Onko miten pahasti viturallaan. Pistäkää linkki jos löytyy jostain jo ohjeita aiheesta.

Rasvaa 1g/kg, prot. 2-2,5g/kg hiilareita sit loppu. Tai toinen vaihtoehto prot. 2-2,5g/kg, hiilareita vaikka 100-50g ja loput rasvasta taas kulutuksen mukaan.

Treenaavalle/aktiiviselle ihmiselle ei mielellään hiilareita alle 150g, tai sitten toinen vaihtoehto tietoisesti mennä ketoosiin (alle 50g).
Nämäkin vähän toki ihmisen kokoon verraten.

Treenaavalle/aktiiviselle ihmiselle ei mielellään hiilareita alle 150g, tai sitten toinen vaihtoehto tietoisesti mennä ketoosiin (alle 50g).
Nämäkin vähän toki ihmisen kokoon verraten.

Kokeilemallakin näkee, mikä toimii. Mä en oo iso mut mulle (fyysisesti raskas duuni, treenit, muutenkin melko aktiivinen) alle 220 g oli liian vähän. Rapiat 6 kg lähti silti ja rasvaa & proteiinia tuli tarpeeksi, kun kulutus on riittävän korkealla.

Kokeilemallakin näkee, mikä toimii. Mä en oo iso mut mulle (fyysisesti raskas duuni, treenit, muutenkin melko aktiivinen) alle 220 g oli liian vähän. Rapiat 6 kg lähti silti ja rasvaa & proteiinia tuli tarpeeksi, kun kulutus on riittävän korkealla.

Juu varmasti monia joille ei tosiaan riitä 150, siksi se olikin alin raja jonka laittaisin kenellekkään aktiiviselle liikkujalle. Lihasmassan määrä, aktiivisuuden todellinen taso, aineenvaihdunnan nopeus jne vaikuttaa sitten kaikki siihen onko se dietilläkin tarvittava määrä 150 vai 500g.

Hiilarit vaihdellut 130-200g luokkaa mitä syöny. Proteiini 230-300g ja rasva 50-80g. Mites sit jos lisään hiilarin vaikka 250 ni pitääkö muita nostaa samalla ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Morjesta!

Loin käyttäjän ihan tämän kyseisen ongelman takia ja olisi mukava saada vastauksia! Olen hieman alle 180 senttinen tällä hetkellä 92kg painava nuori mies. Reilu kaksi vuotta sitten painoin melkein 130kg, että on onhan tässä tullut ihan mukavasti kiloja karisteltuakin, mutta vielä en ole tyytyväinen, tavoitepaino jotain 70 ja 80 väliltä. Suurin syy painon tippumiseen on ollut muutos ruokavaliossa. Käyn tällähetkellä 3-4krt viikossa kuntosalilla vetämässä n. 1.5h setin.

Ongelmana siis se, että ylimääräistä on vieläkin, mutta paino ei ole muutamaan kuukauteen tippunut, päinvastoin tuntuu että rasva ei lähde. Olen kiristänyt ruokavaliotani entisestään, vähentänyt alkoholia huomattavasti ja lisännyt treenaamista, mutta paino nousee n. 0.5kg viikossa. Sali tulokset eivät kuitenkaan ole parantuneet huomattavasti, ja olo on hieman voimaton.

Esimerkki eilisen päivän ruuista (treenipäivä):

2 paistettua kananmunaa
1 paprika
1 sipuli
smoothie( 2 banaania, 2dl viinimarjoja ja 2 omenaa)
2 kuppia mustaa kahvia
250 g rasvatonta maustamatonta maitorahkaa, sekaan 1 säilukepurkki anansta, korallinen cashew pähkinöitä ja kourallinen mysliä
1 heraprotskupirtelö
n. 15g amino-pro essential
2 ruisleipää floralla, kinkulla ja kurkulla
200kg naudan jauheliaa
desi täysjyvämakaroonia

Saliohjelmaani vaiheten aika usein. Tällä hetkellä vedän kaksijakoisella työntö/veto -ohjelmalla. Vaihtelen liikkeitä jonkinverran.

1. Työntö:

Hiki päälle kuntopyörällä tms. 10 min + muu lämmittely
penkki 4x8
pystypunnerrus 4x10
dipit 4x8
butterfly 4x10
lankku
ojentajan taljasta 4x10
2 eri taljaliikettä joidenka nimiä en tiedä, molemmat 4x10
Vatsoja milloin milläkin tyylillä n. 8 sarjaa

2. Veto

kuntopyörä tms 10 min + muu lämmittely
Leuat 4x8
Hauis käsipainoilla vuorotoisto 4x10
scottipenkki 4x8
kulmasoutu 4x8
Olkapää vipunostot eteen 4x8
Olkapää vipunostot sivuille 4x8
Peck deck takaolkapäät 4x8
Pystysoutu 4x8
Vatsoja n. 8 sarjaa

Käytän sellaisia painoja, että viimeisien sarjojen viimeiset toistot menevät juuri ja juuri hampaat irvessä.

Onko mahdollista että näin tiukalla rukavaliolla lihasmassan paino kasvaisi enemmän kun suhteessa palaa rasvaa ja se selittäisi painon nousun? en jaksa uskoa :D

Aloittelijoiden osioon, MARS! Sieltä ensin kunnon treeniohjelma käyttöön. Minä kun olen vain tyhmä sunnuntaibodaaja, niin kerropas ensiksi miten paljon tuosta tulee kaloreita. Minun silmämääräinen arvioni sanoo, että liian vähän siihenkin nähden että yrität painoa pudotella.

Jalat puuttuu ainakin treeniohjelmasta kokonaan...
Lisäksi kroppa voi olla aika jumissa noin ison painonpudotuksen jälkeen, kannattaisi kokeilla pikkusen aikaa, pari-kolme viikkoa mennä ylläpito tai jopa ihan pikkuisilla plussilla ja hieman herätellä aineenvaihduntaa.

Voiko ruuansulatusentsyymeillä olla jotain negatiivisia vaikutuksia vitamiinien imeytymiseen? Eli tarkoitan siis että ruuan alkupuolella ottaisi entsyymit ja ruuan jälkeen nesteen kanssa sinkit, magnesiumit yms.

Elikkäs kyselisin ihmisiltä joilla on enemmän kokemusta, minulla kun sitä on hyvin vähän.

Eli Ajattelin kysellä jonkinlaista syömis "ohjelmaa" jolla toimia. Treeninä ajattelin aloittaa Arnoldin kultaisen kuusikon, koska käytin sitä jo n. 6 kuukautta sitten, mutta homma jäi puolitiehen koska pääsin töihin jotka ovat fyysisiä. Siihen aikaan söin melkeinpä mitä sattuu, mutta tulokset olivat silti hyviä, koska söin paljon. Mukana matkassa söin myös Mutant Mass massanlisääjää aina treenin jälkeen jota löytyy vieläkin kaapista.

Paino on pudonnut treenaamisen jälkeen n. 5-6 kg ja tällä hetkellä paino on vaatimattomat 67kg ja pituutta löytyy 181cm. Tänä vuonna mittariin tulee meikäläisellä 24 vuotta.

Apua..anyone?

Statsit 182cm/100kg (ei aamupaino). Tarkoituksena olis vetää nyt sellanen kevyt 5kg dieetti tai sitten 10kg vähän pidempikestoinen dieetti. Ylimääräistä löytyy, joten alkuun lähtee varmaan nopeaan tahtiin nesteet pois.

Ympärysmitat: reisi 68cm, pohje 43cm, käsi 43cm, vyötärö 88cm (aamulla ennen ruokaa varmaan 86cm). Minkälaista muutosta noihin on luvassa, jos pudotan sen 5kg (tai sitten 10kg)?

Varsinaisia dieettejä ei ole takana kuin yksi, joten jos joku paremmin asiasta tietävä voisi kertoa, onko seuraava suunnitelmaa edes jokseenkin kelvollinen:

Bulkin huipulla kalorit seuraavat (lepopäivän kalorit suluissa): 4500kcal (4000kcal).

Ajattelin lähteä liikkeelle siten, että tiputan kahden viikon välein kaloreita aina 500kcal. Eli tänään tiputin 4000kcal (3500kcal). Kahden viikon päästä tästä 3500kcal (3000kcal) ja tästä vielä kahden viikon päästä 3000kcal (2500kcal) ja noilla seteillä siihen asti, kunnes tavoite onnistunut. Jos nuo eivät saa painoa putoamaan, niin tietty lasken vielä entisestään.

Lisäksi ajattelin aina tuon kahden viikon rupeaman jälkeen syödä yhden "cheatmealin". Tämä ei kuitenkaan eroa bulkilla olosta mitenkään, sillä tähänkin asti olen vetänyt aina kahden viikon välein yhden roskasatsin.

Vaikuttaako kuumentaminen marjojen ravinto pitoisuuksiin(antioksidantit yms.)? Just kävin poimimassa kolmisen kiloa mustikoita, ja lämmitin sellasen minuutin mikrossa ettei mee mössöksi, mutta lämpenee vähäsen. Maistuu mielestäni paremmalta näin.

Vähän kuumentaminen voi heikentää ravintoainepitoisuuksia, mutta ei tommonen pieni lämmittäminen vielä mitään tee. Eikä oikeesti kuumennettukaan marja epäterveelliseksi muutu.

Suositut

Back
Ylös Bottom