Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä sanon aina tän saman ihmisille, jotka eivät tykkää kasviksista: rehujahan ei ole mikään pakko syödä ainoastaan kylmänä salaattimuotoisena lisukkeena Voit paistaa niitä pannulla lihan/kalan kaveriksi, tai jos jaksat käyttää vähän enemmän aikaa, niin tee vaikkapa juuri sitä hidasta uunilohta ja samalla vaivalla paahda niiden kylkeen uunijuurekset. (Vaikkapa punajuurta, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia ja halutessasi perunaa, leikkaa lohkoiksi, levitä uunipellille, ripottele päälle oliiviöljyä ja esim. merisuolaa, mustapippuria ja timjamia. Toimii aina. ) Muusia voi tehdä muistakin kasviksista kuin perunasta, esim. kukkakaali, parsakaali ja lanttu toimivat. Jos omistat grillin ja tykkäät sitä käyttää, niin näin kesäaikaan grillaamalla saa tosi tosi herkullista esimerkiksi kesäkurpitsasta, munakoisosta, paprikasta, sipulista...Mitä kasviksia sitä sitten söisi ruoan kanssa? Paprika ja Sipuli ja ehkä kurkku on omat lempparit noista vihanneksista, muut tuo heti vähän pahan mielikuvan.
Proteiinin päiväsaannin määrä tulisi aina laskea kehon rasvattomasta painosta. 2-3g/ rasvaton painokilo, yleensä mielummin vähän tohon alakanttiin. Jossain dieetin lopussa jos mennään oikeen tiukilla voi nostaa tuohon 3g.Hei proteinin saannista. Onko proteinin määrä rasvaton/ vai rasvallinen paino kilo. painoo n. 115 kg yli painoo jonkun verran ( oon saanut 15 kg tiputettua onneksi kuitenkin) että otetaanko proteinin tarpeessa ylipaino mukaan
Tämä! Mäkään en tykkää esim. raa'asta tomaatista, mutta kun heittää kanasuikaleiden kanssa paistumaan kirsikkatomaatteja ja lopuksi vielä vähän ruokakermaa päälle, niin tulee tosi nami kanakastike. Jos paprika ja sipuli uppoaa, niitä voi heittää kypsennysvaiheessa melkein minkä vaan ruuan sekaan. Perusideana kannatta pitää sitä, että syö mahdollisimman montaa eri väriä. Tuoreita yrttejäkään ei kannata unohtaa, niillä saa tosi hyvää makua ruokiin. Basilika, tinjami ja rosmariini on aika varmoja valintoja.Mä sanon aina tän saman ihmisille, jotka eivät tykkää kasviksista: rehujahan ei ole mikään pakko syödä ainoastaan kylmänä salaattimuotoisena lisukkeena
Proteiinin päiväsaannin määrä tulisi aina laskea kehon rasvattomasta painosta. 2-3g/ rasvaton painokilo, yleensä mielummin vähän tohon alakanttiin. Jossain dieetin lopussa jos mennään oikeen tiukilla voi nostaa tuohon 3g.
Nopsa kyssäri. Kun paistan kasviksia öljyssä niin kumpi ois parempi, rypsi vai oliiviöljy?
Tämmönen kysymys kuin ravinto, ravinteet ja aamutreeni. En ole aiemmin pahemmin miettinyt näitä juttuja, mutta olen nyt yrittänyt tätä ketjua seuraamalla saada jonkunlaista rotia siihen mitä kannattaa syödä tai tehdä. Vielä on hakusessa.
Normi treenipäivä (2-4 viikossa mahdollisuuksien mukaan, tällä hetkellä 3-jakoista) alkaa yleensä sillä että puoli kuudelta ylös ja naamaan muroja, mysliä tms. Kello 7 salilla, treenin aikana vain vettä, heti jälkeen palkkari maitoon (fast muscle+). Siitä jatkuu normaali työpäivä. Jos treenipäivänä en pääse syömään ennen klo 12 niin tulee välipalana syötyä pähkinöitä tai vastaavaa. Olen tottunut käymään aamutreeneissä koska tuntuu minulle sopivimmalta, ja illalla jää perhe-elämälle enemmän aikaa. Lapset nukkumaan niin n. klo 9 syön iltapalan.
Jos aikataulu on tuommoinen, miten voisi tehostaa ravinnon/ravinteiden saantia siten että se hyödyttäisi parhaiten treenausta. Onko tuntia ennen treeniä nautittu muroaamiainen ihan hirveä virhe? Ainakaan ei ole tullut nälkä treenin aikana, mutta välillä tuntuu että palkkarin lisäksi pitää syödä jokin välipala. Kannattaako lähteä hifistelemään iltaruuan kanssa vai painottaako enemmän sitä mitä syö lounaaksi?
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä taas: Voiko vesipulloon (siis sellainen josta todellakin juodaan vain vettä) alkaa kasvaa jotain haitallisia bakteereita tms. jos sitä ei muista pestä tarpeeksi usein? Lähti vaan just yks pullo tiskikoneeseen kun siinä alko olla ikävä sivumaku... Kuinka usein pesette vesipulloja?
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä taas: Voiko vesipulloon (siis sellainen josta todellakin juodaan vain vettä) alkaa kasvaa jotain haitallisia bakteereita tms. jos sitä ei muista pestä tarpeeksi usein? Lähti vaan just yks pullo tiskikoneeseen kun siinä alko olla ikävä sivumaku... Kuinka usein pesette vesipulloja?