Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos tuohon lisäis kahdelle aterialle kasviksia? Ja söis pähkinöitä. Paljonko ja missä välissä?

Ei se auta vaikka lisäisit parille aterialle rehuja ja pähkinöitä. Tuosta puuttuu siltikin vaikka mitä: lihaa, kalaa, kanaa, perunoita, riisiä, pastaa, puurohiutaleita, kananmunia, raejuustoa, maitorahkaa, hedelmiä, marjoja yms. Suomeksi sanottuna: kaikki oikea ruoka puuttuu.

Mistähän löytyis joku hyvä -2000kcal ruokavalio? Oon todella huono laskemaan kaloreita ja miettimään että paljonko pitäisi syödä. Helpottais kummasti kun ois valmiit listat ja söis vain niiden mukaan.

Mistähän löytyis joku hyvä -2000kcal ruokavalio? Oon todella huono laskemaan kaloreita ja miettimään että paljonko pitäisi syödä. Helpottais kummasti kun ois valmiit listat ja söis vain niiden mukaan.
Ei kalorien laskenta vaikeaa ole. Nykyään on niin monia hyviä ohjelmia kalorien laskentaan, esim. Kalorilaskuri tai MyFitnesspal, jonne laitat vain syömisesi ja määrät. Hieman omaa ruokailua seuraamalla oppii todella hyvin hahmottamaan eri ruoka-aineiden sisältöjä, täten tulevaisuudessa ruokavalion muokkaus on helppoa.

Ei mistään koska tommosilla miinuksilla kukaan järkevä ei ole.

Laske kalorilaskuri.fi avulla, jos ei ole motivaatiota / jaksamista laskea edes dieetin kaloreita tai ruokia niin en usko että edellä mainittuja asioita löytyy dieetin noudattamiseenkaan.

Osaan kyllä noudattaa diettiä ja tunnen kyllä kroppani sen verran hyvin että tiedän mitä pitää syödä tietyn olon tullessa. En oikein tiedä omaa kulutustani joten tuo dietin ruokavalion laskeminen on vähän hankalaa. Pitääpä harjoitella käyttämään noita laskureita.

E. tuohan on nerokas tuo kalorilaskuri. Kuinkahan hyvin noi pitää paikkaansa noi kulutusmittarit. Olen 180cm/85kg ja harrastan päivässä 30 minsaa nyrkkeilyä ja 1h kuntosalia ja tuo antoi kulutukseksi 3200 kcal päivässä.

Osaan kyllä noudattaa diettiä ja tunnen kyllä kroppani sen verran hyvin että tiedän mitä pitää syödä tietyn olon tullessa. En oikein tiedä omaa kulutustani joten tuo dietin ruokavalion laskeminen on vähän hankalaa. Pitääpä harjoitella käyttämään noita laskureita.

E. tuohan on nerokas tuo kalorilaskuri. Kuinkahan hyvin noi pitää paikkaansa noi kulutusmittarit. Olen 180cm/85kg ja harrastan päivässä 30 minsaa nyrkkeilyä ja 1h kuntosalia ja tuo antoi kulutukseksi 3200 kcal päivässä.

Kai toi aika hyvin täsmää. 60min kuntosalia tosin varmaan nostaa tossa kulutusta jonkun 500kcal, mutta todellisuudessahan siellä salilla ei taideta vääntää täyttä tuntia, vaan ainakin puolet ajasta on taukoja. Tietämättä susta muuta kuin pituuden ja painon, lähtisin varmaan kokeilemaan 2500kcal/vrk(+salipäivinä palkkari) ja katsoisin tippuuko paino. Jos tippuu ja jaksat edelleen elää, niin varmaan ollaan aika lähellä hyvää määrää. Jos ei ala tippumaan, vähennä lisää. Oleellista varsinkin aluksi on tarkkailla painoa ja laskea ne kalorit ja ruokamäärät mahdollisimman tarkasti.

Ne on suuntaa antavia. Ota vaikka aloitus kaloreiksi 3000. Seuraa painon kehitystä ja tarvittaessa tiputa kaloreita vaikka 200-300kcal. jos paino tippuu liian nopeasti , yli kilon viikossa niin nosta kaloreita.

Ihon rasvoittuminen proteiini- ja rasvaipitoisesta ruuasta

Hei!

Liityin muutama kuukausi sitten eräälle kuntosalille ja siellä sellaiseen pienryhmään, jossa treenaillaan pari kertaa viikossa yhdessä. Samaan settiin kuuluu myös melko tiukka ruokavalio, johon kuuluu paljon proteiinia, kasviksia ja hyviä rasvoja. Aiemmin ruokavalioni on ollut melko kasvisvoittoinen. Ongelmakseni on tullut nyt hyvin rasvoittuva iho ja itse asiassa sen vuoksi minulle tuli jonkinlaista tali-ihottumaa. Kävin siis ihan ihotautilääkärilä ja hän totesi tali-ihottuman. Tali-ihottumaan on lääkevoidetta, mutta jäin kuitenkin miettimään että voiko nopealla ruokavaliomuutoksella olla vaikutusta ihon kuntoon?

Tyypillinen ruokavalioni on seuraava:

Aamupala:
2 kananmunaa
20g pähkinöitä
kasviksia

Lounas:
kalaa tai kanaa
salaattia
Pähkinöitä tai oliiviöljyä

Välipala:
20g pähkinöitä, banaani tai 200g rahkaa

Päivällinen:
pihvi / kalaa / kanaa
Hyviä rasvoja, esim. avokadoa
Salaattia

Iltapala:
20g pähkinöitä, banaani tai 200g rahkaa

Rasvoja ja proteiinia tulee siis melko paljon ja ruokavalion muutos aiempaan on melko suuri. Aiemmin en syönyt punaista lihaa lainkaan, nykyään syön sitä lähes joka päivä. Aamupalakin on lähes aina tuo pari kananmunaa.

Onko muilla kokemusta ihon rasvoittumisesta ruokavalion muutoksesta?

Morjens!
Olisi hakusessa pari juttua, ja ajattelin täältä kysyä vähän vinkkiä. Toinen liittyy NS. Proteiinipumppaukseen, kun siinä tarvii vetää niitä palkkareita 6 / päivä, niin olisiko jotain vinkkiä tähän, ei houkuttele vetää 1.2kg massajauhetta per päivä :-) tarve on 50g proteiinia ja 150g hiilareita

Morjens!
Olisi hakusessa pari juttua, ja ajattelin täältä kysyä vähän vinkkiä. Toinen liittyy NS. Proteiinipumppaukseen, kun siinä tarvii vetää niitä palkkareita 6 / päivä, niin olisiko jotain vinkkiä tähän, ei houkuttele vetää 1.2kg massajauhetta per päivä :-) tarve on 50g proteiinia ja 150g hiilareita
1. Mitä vittua varten kukaan vetää 6 palkkaria päivässä?
2. Mitä on proteiinipumppaus? [emoji23]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja toinen juttu olisi sellainen, että yhden päivän mätöt ja ei yhtään proteiinia, ja mahdollisimman paljon hiilareita, että olisiko helpointa vetää makaronia ja perunaa + jotain vihanneksia?

Jotain näyttöä on ainakin aknen uusiutumisessa reilun proteiinin käytön yhteydessä.Itselläkin huomaan tulevan enemmän finnejä leukaan kun syö reilusti proteiiniä.

Mulla on tullut sianlihasta ja maitotuotteista näppyjä. Rasvat toki voi myös vaikuttaa suoraan, mutta suosittelen että lähdet itse kokeilemaan mikä sen voisi aiheuttaa. Yksinkertaisesti jättää vain ruokavaliosta pois joko kaikki uudet aineet ja yksitellen lisäilee, tai jos ei ole paniikkia saada ihoa kuntoon, niin pudottaa nyt ruokavaliosta yksitellen ensin esim. punainen liha. Jos ei vaikutusta -> Seuraava

Oon yrittänyt ettiä täältä muttei oikein löydy joten: mikä ois hyvä eväs n.1h ennen salia josta sais energiaa treeniin? Muuten aina 3puol tuntii aikaa kouluruoasta ja sitten ei jaksa reenata:( vai kehottääkö se jotain jos ei jaksa reenata ja silti reenaa (n.60% normi sarjapainoista) ;D oisko tonnikala hyvä?

Oon yrittänyt ettiä täältä muttei oikein löydy joten: mikä ois hyvä eväs n.1h ennen salia josta sais energiaa treeniin? Muuten aina 3puol tuntii aikaa kouluruoasta ja sitten ei jaksa reenata:( vai kehottääkö se jotain jos ei jaksa reenata ja silti reenaa (n.60% normi sarjapainoista) ;D oisko tonnikala hyvä?

Mulla on usein samantapanen tilanne ja yleensä syön iltapäivällä jonkun rahkapohjasen välipalan. Jos on kiirepäivä, vetäsen kaupan maustetun rahkan, tai jos ehin teen smoothien tms.

Rahka + banaani. Helppoa, hyvää ja niin edespäin.

Jotain nestemäistä jos pakko.. Kuitenkin sen kouluruuan pitäisi ihan hyvin riittää salitreeniä varten. Kiinteällä ruualla kuitenkin kestää hetken päästä suolenkautta verenkiertoon ja lihasten mahdollisesti vajaisiin hh-varastoihin, jotta sillä olisi mitään tekemistä treenissä jaksamisen kanssa.

Kaikkien ruokavaliokyselijöiden pitäis muistaa se yksinkertainen tosiasia että mitä monipuolisempi ruokavalio on, sitä parempi. Ei nyt oikeesti kukaan voi kuvitella, että ruokavalio jonka runkona toimii rahka ja hera ja vähän napostellaan kylkeen jotain pähkinöitä on jotenkin hyvä ja terveellinen. Monipuolisesti syöminen rasittaa enemmän kukkaroa, mutta se on itestä kiinni mihin haluaa panostaa.

Onko väliä jos iso osa päivän hiilareista tulee sokerin muodossa? Olen aika laiska syömään riisiä tms. niin olen turvautunut mehuihin ja juotaviin jogurtteihin joissa sitä hiilaria piisaa mutta kaikki tai 99% siitä on sokerin muodossa. Onko haittaa bodaus näkökulmasta, vai pitäiskö opetella syömään riisiä ja makarooneja sun muuta vai voinko näin jatkaa? Sanotaanko että 80% päivän hiilareista tulee sokereista ja loput kiinteän ruuan muodossa. Proteiinin ja rasvan lähteet on sitten paljon monipuolisempia.

Suositut

Back
Ylös Bottom