Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt tuli itselleni dilemma vastaan, 3700kcal pitäisi vetää naamaan reenipäivisin ja 3400kcal välipäivisin enkä tiedä yhtään miten jaottelisin ruuat viiteen ateriaan, kun aamupala on kanssa reeniä edeltävä annos ja neljällä aterialla nämä n.300g riisiannokset alkaa tympimään pikkuhiljaa. Oisko kellään heittää jotain ideoita?

E: Nii ja painoa 76kg eli proteiinin tarve max 190g, jos lasketaan ihan vaan painon mukaan, mutta vähemmälläki selviää.

Sukkapossu: Monilla ketolla nälkä pysyy myös poissa helpommin kuin vähähiilarisella dieetillä ja olo on energisempi ketoosin johdosta. Mikä kellekkin sopii nii on ihmisestä kiinni.

Pod: Ei toi ole vaikeaa , kaurahiutaleita ja maitoa blenderiin ja ääntäkohti. Itellä jos tökkii puhtaan hiilarin syöminen niin heitän miehekkäitä annoksia hilloa puuron sekaan :D

Miksi monet tuntuu suosivan, jossei nyt ketoosidiettiä, niin ainakin matala hiilihydraattista ruokavaliota painoa pudottaessaan, jossei sillä ole mitään merkitystä? Onko se vain niinkun sen takia, että tykkää enemmän rasvaisen ruuan mausta?

Väittäisin, että yleensä hiilareita vähennetään yksinkertaisesti siksi, että proteiinia ja rasvaa tarvitaan suunnilleen yhtä paljon oli sitten plussilla tai miinuksilla, ja hiilihydraattien määrällä saa helposti säädeltyä kokonaisenergian määrää. Vähemmän hiilareita -> vähemmän energiaa -> paino putoaa.

Nyt tuli itselleni dilemma vastaan, 3700kcal pitäisi vetää naamaan reenipäivisin ja 3400kcal välipäivisin enkä tiedä yhtään miten jaottelisin ruuat viiteen ateriaan, kun aamupala on kanssa reeniä edeltävä annos ja neljällä aterialla nämä n.300g riisiannokset alkaa tympimään pikkuhiljaa. Oisko kellään heittää jotain ideoita?

E: Nii ja painoa 76kg eli proteiinin tarve max 190g, jos lasketaan ihan vaan painon mukaan, mutta vähemmälläki selviää.

Vaihtele ruokalajeja: riisinuudeleita (kalorit painoon nähden samat kuin riisissä) tai pastaa riisin tilalle, erilaisia smoothieita yms. juotavia ruokia, isompi osuus päivän rehuista hedelminä jne.

Intrajuomaan Vitargoa ja EAAta ja sitten Instant Oatsia ja isolaattia yhtenä välipalana.

Laskeeko porukka kalaöljyt / kapselit päivittäiseen rasvan määrään ? Aloin syömään kalaöljy kapseleita ja mietin, tulisiko nyt hieman vähentää muuta rasvaa, jotta oltaisiin samoissa määrissä mitä ennen ?

Nyt niitä aivoja. Yhdessä kapselissa on painosta riippuen 2-4g rasvaa. Vähennä jos pelkäät lihovasi.

No en laske. Niin neurootttinen ei kannata olla että vaivaisi päätään jonku muutama tabletin takia. Erijuttu jos vetelet niitä 20 g päivässä

Kysymykseni koskee aminohappoja eli olen ajatellut ettei tarvitse erikseen huolehtia aminohapoista sillä syön heraproteiinia 3-4 scooppia päivässä ja heraproteiinit ilmeisesti sisältää runsaasti aminohappoja? Aika moni silti ottavan erikseen esimerkiksi treenijuomassa BCAA ja varmaan useimmilla ravintoon kuuluu myös heraproteiini.

Saako siis EAA tai BCAA aminohappojauheista jotain merkittävää hyötyä vai onko nuo enemmänkin hifistelyä pienin vaikutuksin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Podopado: Proteiinit on aminohappoja. Bcaa on haaraketjuisia aminohappoja ja eaa on välttämättömiä aminohappoja. Molempia saat kyllä tarpeeksi jos ravinto on muuten kunnossa. Itse suosin aminohappoja treenin aikana ainoastaan dieetillä jonka toivon estävän lihasten purkua energiaksi suorituksen aikana Ja aamutreeneissä kun en ihan paastotilassa halua jumpata Ja aamupala ei ehdi imeytyä. (Treeni 30 min heräämisestä)

Henk koht mielipiteeni on, ettei treenin aikaiset aminot ole niin merkittäviä mikäli olet plussakaloreilla ja syönyt proteiini pitoisen aterian ennen treeniä. Toki hifistellä saa aina ja vaikutus se on placebovaikutuskin

Miltä nämä minun ruokailut kuulostaa? Ajattelin nyt vähän kiristellä ja ainakin paino on tippunut ihan hyvin.

Klo: 9.30 4 kanananmunan valkuaista/2 kokonaista munaa ja 3 nakkia (munakas) 3kpl omega-3 rasvoja
Klo: 12.30 Palkkari (30g hiilaria/30 g protskua)
klo: 14.00 samanlainen munakas kuin aamulla
klo: 17.30 protskujuoma (30 g protskua)
klo: 21.00 Protskujuoma (30g protkua)
Klo: 24.00 Rahkapurkki

Treeni tulee tuossa 12 aikaan jolloin tulee kiskottua octanea 4 mitallista. Olenko nyt aivan hukassa ruokailujen kanssa?

Kaksi vastakkaista näkemystä ruokavalioissa

Silmiin osui tuossa YLE:n julkaisema artikkeli, jossa oli mielenkiintoisesti otettu kantaa personal trainer Tomi Kokon toimesta suomalaisten ravintosuositusten kumoamiseksi. Aivan kaikesta en tuossakaan yllättynyt ja esimerkiksi maitotuotteiden käyttämisestä olen kuullut hyvinkin ristiriitaista tietoa. Lähinnä postailen juttua keskustelun valossa. Itse ainakin olen kärsinyt esim. viljatuotteista aivan järkyttävää turvotusta ja parikin kertaa lääkärissä juostu asian vuoksi, tietenkin tuloksetta. Esim. keliakia- ja laktoosikokeet oli ok. Myös nuo kevytmargariini puheet on tullut esiin ja että ovat hyvinkin pitkälle prosessoituja ja täynnä lisäaineita.

Toki hankalaa on jättää viljatuotteet pois, jos aikoo tuota lihaakin kroppaan hankkia. Miten käykään sit energiavarastojen ja voimatasojen salilla?

Mut jokatapauksessa pitänee kokeilla viikko pari viljatonta, kun en vielä tähän mennessä sitä ole aikaiseksi saanut. Jospa alkaisi edes hiukan turvotus laskemaan :D

Mites muiden kohdalla, oletteko saaneet hyötyjä noista tiettyjen ruokien poisjättämisestä?

Linkki uutiseen: Professori arvioi personal trainerin ruokalistan: "Outoa ettei näitä kyseenalaisteta enempää" | Yle Uutiset | yle.fi

Muuten mielenkiintoinen suhtautuminen tuolla professorilla Tomin ruokavalioon :face:

Heissan ja morjestapäivää!

Oon tässä ketodietillä ensimmäistä viikkoa ja askarruttaa välillä kovasti nämä jutut, joten auttakaahan aloittelijaa nyt mäessä. Kyseessä on ensimmäinen dietti ikinä, vaikka salitouhuja on noin pari vuotta aktiivista takana.
Olen nyt neljättä päivää syönyt sen mukaan, miten olen käsittänyt, että ketodieetillä syödään. Olo kaikinpuolin hyvä, pirteä, ei pahoja näläntunteita ole ollut. Ruoanlaitto on iisiä ja setitkin ihan maistuvia. Statsit on seuraavat: Mies, 23v, 177cm pituutta, 90.5kg paino tänään mitattu. Ennen dieettiä pyöri siellä 92-93kg tienoilla, eli nesteet on tainnut lähteä. Frendin vaa'alla mitattuna body fat näytti 22.6%, tiedä sitten miten tarkkoja nuo ovat, mutta suuntaa antava varmaan parempi kuin ei ollenkaan? Hätkähdin vähän tuosta lukemasta, olisin alle 20% kuvitellut. Tuota body fattia ei myöskään ole koskaan aiemmin mitattu. Tarkoitus on vetää ainakin kymmenen viikon tiukka dieetti ilman lipsumisia, eli ainakin tuonne heinäkuun ekoille viikoille asti, katsoo sitten mitkä on mietteet. Ajattelin, että paino dietin jälkeen voisi olla 83-85kg.

Treenit salilla 3-4x vko ja välillä lenkkeilyä/soutua päälle.

Tässä on nyt meikäläisen syömiset kolmen päivän ajalta. Kertokaa mitä olette mieltä, onko sinnepäinkään. Mitä tekisitte toisin jne..? Muutenkin yleisesti saa kommentoida suunnitelmaa, kuulostaako järkevälle touhulle.

Lisäksi joka aamu menee omega3, C- ja D-vitamiinit sekä magnesium. Kreatiini palkkarissa whey-80 kanssa.

Kiitos ja anteeksi.

Heissan ja morjestapäivää!

Oon tässä ketodietillä ensimmäistä viikkoa ja askarruttaa välillä kovasti nämä jutut, joten auttakaahan aloittelijaa nyt mäessä. Kyseessä on ensimmäinen dietti ikinä, vaikka salitouhuja on noin pari vuotta aktiivista takana.
Olen nyt neljättä päivää syönyt sen mukaan, miten olen käsittänyt, että ketodieetillä syödään. Olo kaikinpuolin hyvä, pirteä, ei pahoja näläntunteita ole ollut. Ruoanlaitto on iisiä ja setitkin ihan maistuvia. Statsit on seuraavat: Mies, 23v, 177cm pituutta, 90.5kg paino tänään mitattu. Ennen dieettiä pyöri siellä 92-93kg tienoilla, eli nesteet on tainnut lähteä. Frendin vaa'alla mitattuna body fat näytti 22.6%, tiedä sitten miten tarkkoja nuo ovat, mutta suuntaa antava varmaan parempi kuin ei ollenkaan? Hätkähdin vähän tuosta lukemasta, olisin alle 20% kuvitellut. Tuota body fattia ei myöskään ole koskaan aiemmin mitattu. Tarkoitus on vetää ainakin kymmenen viikon tiukka dieetti ilman lipsumisia, eli ainakin tuonne heinäkuun ekoille viikoille asti, katsoo sitten mitkä on mietteet. Ajattelin, että paino dietin jälkeen voisi olla 83-85kg.

Treenit salilla 3-4x vko ja välillä lenkkeilyä/soutua päälle.

Tässä on nyt meikäläisen syömiset kolmen päivän ajalta. Kertokaa mitä olette mieltä, onko sinnepäinkään. Mitä tekisitte toisin jne..? Muutenkin yleisesti saa kommentoida suunnitelmaa, kuulostaako järkevälle touhulle.

Lisäksi joka aamu menee omega3, C- ja D-vitamiinit sekä magnesium. Kreatiini palkkarissa whey-80 kanssa.

Kiitos ja anteeksi.

Saanko kysyä että miks just ketodietti? Siksikö että laihtuu nopeasti? Nojoo mutta asiaan, kasviksista voit huoletta syödä muutaki ku parsakaalia, salaatteja yms ne ei sun ketoosia tule katkasemaan. Veikkaan kyllä että kun alat syömään sitten taas normaalisti niin kilot pompsahtaa hetkessä takaisin. Mä olen karppauksella onnistunu tuhoomaan mun vatsan sillain että kestäny melkein pari vuotta et se tottu taas viljoihin, perunaan yms ;)

Saanko kysyä että miks just ketodietti? Siksikö että laihtuu nopeasti? Nojoo mutta asiaan, kasviksista voit huoletta syödä muutaki ku parsakaalia, salaatteja yms ne ei sun ketoosia tule katkasemaan. Veikkaan kyllä että kun alat syömään sitten taas normaalisti niin kilot pompsahtaa hetkessä takaisin. Mä olen karppauksella onnistunu tuhoomaan mun vatsan sillain että kestäny melkein pari vuotta et se tottu taas viljoihin, perunaan yms ;)

En mä sen kummempaa perustelua keksi, että miksi juuri ketoosi. Voisi kysyä myös, että miksi ei? :) Kiinnostaa kokeilla. Tuosta kilojen takaisin pompsahtelusta luin kanssa, mutta se lienee sen ajan murhe. Voihan tuosta ketolta vaikka siirtyä vhh:lle sitten, josta sitten vasta takaisin normisyömiselle? Silleen hitaasti totuttaa kropan taas hiilareihn. Okei, hyvä tietää, että semmoistakin voipi sattua. Olitkos sitten kauan ketolla/karpilla? Ja parsakaali on yllättävän hyvää, mutta voihan tässä tulla vaihe, että alkaa muutkin maistumaan. :D

Miltä nämä minun ruokailut kuulostaa? Ajattelin nyt vähän kiristellä ja ainakin paino on tippunut ihan hyvin.

Klo: 9.30 4 kanananmunan valkuaista/2 kokonaista munaa ja 3 nakkia (munakas) 3kpl omega-3 rasvoja

Treeni tulee tuossa 12 aikaan jolloin tulee kiskottua octanea 4 mitallista. Olenko nyt aivan hukassa ruokailujen kanssa?

Olet!Siis toi on suoraan sanottuna aivan perseestä.Missä kasvikset?Missä kuidut?Missä hyvät rasvat?(Okei on siinä muutama omega3:n)Etkö syö lihaa ollenkaa?Miksi noin olemattomasti hiilareita?Ja heitä noi nakit nyt hevon vittuun tosta :D Et kyllä pitkälle pötki jos noin syöt vähänkään pidemmän aikaa.

Missä tossa on ruokaa? Nakit ja protskujuomat ei ainakaan sitä oo. Noi munakkaat on toki ihan jees, mutta muutenhan tossa ei juuri mitään olekaan. Herajuomat on ihan hyvä lisä ruokavalioon, mutta palkkari mukaanluettuna sulla on niitä 3kpl päivässä. Tosta kaikesta tuskin tulee ees tuhatta kaloria päivässä, ellet sitten käytä reippaasti öljyä munakkaisiin.

Pikaisesti listattuna sun ruokavaliosta puuttuu:

-Oikeat ruoat
-Kuidut
-Hyvät rasvat
-Vihannekset
-Hedelmät
-Liha/kana/kala
-Hiilihydraatit
-Monipuolisuus

Suositut

Back
Ylös Bottom