Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nopea, maidoton ja viljaton aamupala

Eli pitäis keksiä jotain nopeaa ja suhteellisen helppoa ennen aamun treeniä ja vaatimuksena on että olisi viljaton ja maidoton. Ja plussaa on kun kaiken voi heittää blenderillä sekaisin kun aamulla ruoka menee kovin huonosti alas. Eli jos teillä on omakohtaisia kokemuksia niin heti kertomaan :D

Maidoton ja viljaton? Onko sulla allergioita vai liittyykö rajoitukset tähä muotivillitykseen mikä tällä hetkellä vallitsee? Ite söisin kananmunia tai Tonnikalaa

Tässä kun on tuo kiristely meneillään niin jatkuvasti käy mielessä, että kuinka paljon lihasta mulla mahtaa lähteä. Joten ihan tyhmyyttäni kysyn voiko tuota lihaksen lähtöä minimoida mitenkään?(tiedän että ei voi estää) Vai onko se niin, että lihasta lähtee tasan sen verran kuin lähtee eli et voi asialle tehdä mitään(muutakuin heh heh syömällä enemmän, mutta en sitä nyt tarkoita)... :D

Ja jos voi niin vinkkejä otetaan vastaan avosylin. :D

Turhan iso kalorivaje lisää lihasmassan lähtöä, eli kalorit olisi hyvä olla 400-700 alle kulutuksen. Huolehdi proteiinin riittävästä saannista (noin 2g/painokilo) ja treenaa sopivasti.

Eli pitäis keksiä jotain nopeaa ja suhteellisen helppoa ennen aamun treeniä ja vaatimuksena on että olisi viljaton ja maidoton. Ja plussaa on kun kaiken voi heittää blenderillä sekaisin kun aamulla ruoka menee kovin huonosti alas. Eli jos teillä on omakohtaisia kokemuksia niin heti kertomaan :D

Käykö soija? Soijamaidosta tai -jugurtista ja marjoista/hedelmistä saa erilaisia smoothieita. Monet käyttää kanssa mantelimaitoa, mutta ite en oo kokeillu.
Toinen helppo on heittää pari kananmunaa pannulle, sekaan valinnaisia tilpehöörejä (esim. halkaistuja kirsikkatomaatteja, tuoreita yrttejä, tonnikalaa, jotain leikkelettä pilkottuna) ja paistetaan hämmennellen kokkelimaiseksi. Aikaa menee ~5min + asioiden pilkkominen ja pannun lämpiäminen.
Kannattaa googlailla paleosivustoja, ja myös vegaaniruokasivuilta voi löytyä maidotomia ohjeita.

Onko 3g liikaa protskua per painokilo?. Itellä menee sen verran tällä hetkellä ja mietin sitä, että kuinka mahtaako munuaiset rasittua tms.
3g prodea per rasvaton painokilo on tavalliselle treenaajalle plussakaloreilla aika tarpeeton määrä jo. Tota voi lähennellä sitten dieetin loppuvaiheessa jos menee oikein tiukille ja joutuu tosissaan lihaskatoa pelkäämään. Yhtään sun painoa, pituutta, treenivuosia, niiden tuloksekuutta tms. melko oleennaisia seikkoja tietämättä sanoisin että useimmille 2-2,5g prodea per rasvaton painokilo on aika passeli oltiin sitten dieetillä tai offilla.
Ei sillä ylimääräisellä valkuaisella kovin helpolla terveitä munuaisia saa paskaksi muuta ei siitä kyllä mitään hyötyäkään ole. Kroppa muuttaa sen glukoosiksi niin on vaan aika hintavaa hiilaria sitten.

Kellään tietoa miten pitkäksi aikaa pikakaura-herakonsentraatti nestemäisessä muodossa nautittuna nostaa veren aminohappotasot? Jos määrät 120/40.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ongelmia cuttaamisen kanssa

Hello,

Jos joku tämän paskan jaksaa lukea niin kiva juttu hei. Minulla on siis ongelmia cuttaamisen kanssa. Helmikuussa painoa 104kg, kalorit silloin 4000kcal/päivä. Näillä kaloreilla paino siis myös pysyi samana. Helmikuusta lähtien olen tiputtanut tasaisin väliajoin päiväkaloreista 200kcal. Tästä viikosta lähtien olen tilanteessa että päiväkalorit ovat 2400kcal luokkaa. Painoa nyt 94,5kg. Pituutta 184cm.

Ahdistaa ja vituttaa, kun ei tunnu tapahtuvan mitään. Okei, 10kg ollaan tultu alas, mutta silti. Treenaan 3-jakoisella MA-LA, sunnuntait lepoa. Cardiota en vielä tee, mutta kesäkuusta lähtien tulen pyöräilemään päivittäin 4,5km päähän työpaikalle. Makroista sen verran, että pitkin dieettiä olen vetänyt proteiinia 200-250g/päivä, rasvaa 70-85g/päivä & loput hiilaria. Olenko jotenkin vitun vammainen, vai mikä tässä on kun paino ei tunnu tehokkaasti tippuvan? Lähtötaso kuitenkin tuo 4000kcal/päivä? :(

Viimekeväänä vedin muutaman kuukauden about 2100-2300kcal/päivä, ja silloin pääsinkin suht tiukkoihin 11-12% silmämääräisiin rasvoihin. Silloin paino oli alimmillaan 80,5kg. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus päästä alle kympin rasvoihin. Onko täällä joku mestari joka osaisi antaa amatöörille vinkkejä, kun tuntuu että olen menetetty tapaus! :/

Salitreenit aloitettu perseilyllä noin 5 vuotta sitten. Niin sanottua "hei mä haluun joskus cbb:hen"-tyyppistä treeniä takana nyt 1,5 vuotta. Tuskin lavakuntoon koskaan pääsen, mutta aina sitä voi unelmoida.

Kiitos ja anteeksi!

Aerobista vaan rohkeesti mukaan niin alkaa se siirappi sulamaan :D Alottelet vaikka vähän matalasykkeisemmällä ja pikkuhiljaa siirryt kovatehosiin intervalleihin.

Samaa mieltä.
Kevyesti alottelet jotai toistaki aerobista toho lisäks. Iha kävely ja hölkkäily käy mainiosti.
Nostasin kans veden juonnin esille. Sehän on avain asemassa myös tossa laihduttamisessa.
Onnea ja menestystä tavottees saavuttamiseen!

Itse vaan käyttäisin kärsivällisyyttä. :) Helppohan mun on sanoa. Kuitenkin 2400kcal on aika vähän, joten ei pitäis olla tarvetta enää pudottaa/lisätä kulutusta.

Offtopic: Jos painoit viime keväänä 80 kiloa siistissä kunnossa niin miksi ihmeesä olet antanut painon nousta melkein 25 kiloa vuodessa? Meinaan kauhea työ raapia ylimääräistä höttöä pois.

Itse asiaan, kärsivällisyyttä ainakin näin alkuun. Tommosilla kaloreilla pitäisi kiristyä kyllä ihan mukavasti, kuinka kauan paino junnannut?

Offtopic: Jos painoit viime keväänä 80 kiloa siistissä kunnossa niin miksi ihmeesä olet antanut painon nousta melkein 25 kiloa vuodessa? Meinaan kauhea työ raapia ylimääräistä höttöä pois.

Itse asiaan, kärsivällisyyttä ainakin näin alkuun. Tommosilla kaloreilla pitäisi kiristyä kyllä ihan mukavasti, kuinka kauan paino junnannut?

Veikkaan vikaa peilissä syyksi siihen ku "Ahdistaa ja vituttaa, kun ei tunnu tapahtuvan mitään". Ei se paino kauheesti oo ehtinyt junnaamaan jos 10 kg on pudotettu 3 kk:ssa. Ehkä nahka tulee perässä ja siksi näyttää että löysä pysyy.

Aika alhaalla muutes on kalorit jos 4000:lla pysy samassa ja nyt syödään 1600 vähemmän.

Yritän pysyä kärsivällisenä! Paino käynyt jopa 90kg pinnassa. Uskon että ongelmani on se, että kun välillä on tullut lipsuttua dieetistä, niin sitten olenkin yrittänyt tehdä korjausliikettä laskemalla kaloreita entisestään... Plussapäiviä olen pitänyt viikoittain, nyt alkaan kuitenkin tajuamaan että tämäkin on ollut turhaa kun ottaa nuo lipsumiset huomioon. Taidan pysytellä 2400kcal-2600kcal rajoilla nyt, ja toivoa että ukko lähtee kiristymään.

Niin ja tuo 25 kilon nosto oli täysin omaa typeryyttä, kuvittelin että sieltä on helppo taas tulla alas. No ei vittu ollut!

Veikkaan vikaa peilissä syyksi siihen ku "Ahdistaa ja vituttaa, kun ei tunnu tapahtuvan mitään". Ei se paino kauheesti oo ehtinyt junnaamaan jos 10 kg on pudotettu 3 kk:ssa. Ehkä nahka tulee perässä ja siksi näyttää että löysä pysyy.

Aika alhaalla muutes on kalorit jos 4000:lla pysy samassa ja nyt syödään 1600 vähemmän.

Tämä käynyt myös itsellä mielessä, taitaa olla kans näitä korvien välissä olevia henkimaailman lukkoja. 10 kiloa 3kk:ssa on sinänsä ihan ok vauhti tiputtaa, mutta kun kalorit on jo niin alhaalla että kuvittelisi painon olevan jotain ihan muuta kuin mitä se nyt on. Kesäkuuksi on ihan turha unelmoida mitään rantakuntoa, ehkäpä sitten heinä-elokuussa... :D Vittu mitä touhua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom