Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pre-workout juoma ilman kofeiinia ja stimulantteja

Millä valmistajilla olisi pre-workout juomia ilman kofeiinia ja stimulantteja? Olisiko vinkkejä

Miten paljon proteiinia aktiivisen 16-vuotiaan urheilijan pitäisi saada päivässä? Olen siis tyttö, painan noin 62 kiloa, ja treenaan n 20 h viikossa tai yli. Kiitos etukäteen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse huomasin kaurahiutaleissa sen, että jos opettelee vetämään raakana niin saa kerralla syötyä paljon enemmän. :) ja myös nopeampaa huomattavasti, kun voi kaataa kulhoon suoraan ikäänkuin muroja söisi.

Miten paljon proteiinia aktiivisen 16-vuotiaan urheilijan pitäisi saada päivässä? Olen siis tyttö, painan noin 62 kiloa, ja treenaan n 20 h viikossa tai yli. Kiitos etukäteen!

Sun ikäsen kannattaa lähinnä opetella syömään perusterveellisesti ja monipuolisesti. Ruoka-ainegrammojen laskeminen ei todennäköisesti ole tarpeellista. Saanko udella, mitä treenaat noin paljon? Joka tapauksessa reilu sata grammaa proteiinia on sulle ihan hyvä määrä.

Yleensä urheilijoille lasketaan 2g per oma painokilo eli sulle noin 120g puhdasta proteiinia päivässä. En ole varma vaikuttaako ikä asiaan. Yleensä ottaen mä suhtautuisin sinuna ruokaan enempi parempi -periaatteella, koska noilla treenimäärillä sun kulutus on luultavasti todella kova. Proteiinia ei kannata tankata yli tuon 2g/kg:n (rasittaa munuaisia jne) mutta hiilaria sitäkin enemmän, eikä (hyvissä) rasvoissakaan kannata pihtailla. Perus kotiruualla, säännöllisellä syömisellä ja isoilla annoskoilla luulis pääsevän aika pitkälle. :)
Saako udella mitä laji harrastat?

Tulee usein aamusin lyötyä tehosekottimeen kaurahiutaleita, ehrmann rahka, 1dl star nutrionin gainer prota, marjamixiä, ja maitoa että saa sekasin. Siitähän tulee pirtelömaista litkua, joka tosin on vähän rakeista kaurahiutaleiden takia. Sama setti illalla. Ravintoarvot jees ja saa hyvin kaloreita ja protskua. Tuleeko jengille mieleen mitään mainitsemisen arvoista? Tuntuu että kun tommosen litkun vetää ja tulee se 650kcal että onko tää liian hyvää ollakseen totta. :D

Tulee usein aamusin lyötyä tehosekottimeen kaurahiutaleita, ehrmann rahka, 1dl star nutrionin gainer prota, marjamixiä, ja maitoa että saa sekasin. Siitähän tulee pirtelömaista litkua, joka tosin on vähän rakeista kaurahiutaleiden takia. Sama setti illalla. Ravintoarvot jees ja saa hyvin kaloreita ja protskua. Tuleeko jengille mieleen mitään mainitsemisen arvoista? Tuntuu että kun tommosen litkun vetää ja tulee se 650kcal että onko tää liian hyvää ollakseen totta. :D

Tommonen on hyvä ja todella yleinen välipala tai aamupala tai mikä vaan pala. Itsekin join vastaavia ennen joka päivä, mut nyttemmin oon vaihtanut leipiin, kananmuniin, rahkaan, puuroon yms. Mut vaan lähinnä siks, et noi pirtelöt alko kyllästyttää ja monesti niistä tuli paha olo, kun ne tuli juotua äkkiä.

Pinaatille korvike.

Teerve ravintoexpertit.

Olen muutamaviikko sitten aloittanut kesäkiristys dieetin, muuten ruoka uppoaa ihan hyvin mutta pinaatti (ainakaan pakaste) ei vain uppoa. Tulisiko kellään mieleen mitään millä voisin pinaatin korvata säilyttäen kuitenkin dietin kaavan. Treenaan n.6.Krt viikossa joten lievästi ylimääräiset hiilarit/proteiinit on ihan OK. Kunhan löytyisi jotakin muuta kuin pinaattia alkaa tulla oksennusrefleksi jo kyseisestä raaka-aineesta. :) Kiitokset jo etukäteen.

Teerve ravintoexpertit.

Olen muutamaviikko sitten aloittanut kesäkiristys dieetin, muuten ruoka uppoaa ihan hyvin mutta pinaatti (ainakaan pakaste) ei vain uppoa. Tulisiko kellään mieleen mitään millä voisin pinaatin korvata säilyttäen kuitenkin dietin kaavan. Treenaan n.6.Krt viikossa joten lievästi ylimääräiset hiilarit/proteiinit on ihan OK. Kunhan löytyisi jotakin muuta kuin pinaattia alkaa tulla oksennusrefleksi jo kyseisestä raaka-aineesta. :) Kiitokset jo etukäteen.

En osaa sanoa, millaisesta dieetistä tässä on kyse, mutta näin muistinvaraisesti mutu-tuntumalla heittäen nokkonen, vihreät pavut ja parsakaali taitavat olla saman tyylisiä ja muistaakseni jokseenkin samaa kaliiberia ravintoarvoiltaan.

Teerve ravintoexpertit.

Millä tavalla ja missä ruokalajeissa haluaisit sen korvata?
Siis haetko pinaatista jotain tiettyä ravintoainetta tai onko se keskeinen osa jotain ruokalajia, jota teet paljon? Yleisestihän sen voi korvata vaikka millä, jos kyse on vain kasviksen korvaamisesta toisella kasviksella ilman sen tarkempaa käyttötarkoitusta.

Sattumoisin eilen uusinta FightSport lehteä lukiessa osu silmään että juurikin Xtreme mainitsema nokkonen on pinaatin vastine, mutta paljon kovemmilla arvoilla.
Jos tosiaan niitä sen ravintoarvoja haetaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom