Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän taustoja! Mulla olis nyt sunnuntaina lukkopainin sm-kisat. Vuosi sitten painoin 91kg, nyt tammikuussa painoin vielä 81 kg ja tällä hetkellä olen tiputtanut painon nyt +/-71kg:n aikas kurinalaisella ruokavaliolla ja kovalla liikunnalla. Tällä viikolla olen saanut tuon painon alimillaan 70,8kg:hen mutta eileen söin lähestulkoon pelkästään kanaa ja salaattia ja jätin hiilarit aamuapalaan ja lounaaseen. Söin ehkä 1600kcal ja vedin 1h lenkin hikipuvulla ja vaparitreenit päälle. Yllätyksekseni aamupaino oli jotenkin noussut ja puntari näytti 71,1 vaikka söin ihan sairaan vähän! Tänään söin normaalisti taas hiilareita ja nostin kalorit ny tuonne 1950kcal ja ollut taas tunnin lenkillä ja vaparitreenissä, toivottavasti paino nyt olisi huomenna vähän alempana. mitenköhän huomenna kannattaisi syödä ja ylipäätänsä kuinka saan varman päälle painon sunnuntaiksi alle 70kg?? Tosi tiukassa on paino nyt kun muutenkin ollu painonpudotus nii rajua läpi tämän vuoden. Ihan 24h ei mielellään olis ilman ravintoa ja nesteitä koska klo 9:00 on punnitus ja matsit alkaa heti 12:00. Minulla on myös 2 tunnin ajomatka kisoihin.

Pahoittelen nopesti ja epäselvästi kirjoitettua tekstiäni mutta kysymykseni on että miten saisin kilon tiputettua painoa sunnuntaiksi kun tuntuu olevan todella tiukassa..?

Tosi kiitollinen jos joku osaa vastata..

Ei kai tuossa muuta kuin jotain helposti sulavaa ruokaa joka tulee nopeasti pihalle eikä jää suoleen muhimaan tuomaan painoa. Itse pitäytyisin lähinnä nestemäisessä ravinnossa. Ne nesteet voi kumminkin hikoilla pois ja sulla on hieman aikaa tankata jos puntarin ja otteluiden alun välissä 3 h niin esim vitargoa ja jotain suolapitoista(vaikka ripulin hoitoon tarkoitetut suolasekoitukset) niin ei paikat kramppaile liian kuivan kehon takia.

Onkos kellään suositella jotakin hyvää vähäkalorista kastiketta lämpimille ruoille?

Ei ehkä ihan jokapäiväiseen syömiseen, mut maailman helpoin ja tosi hyvä kastike syntyy silleen, että paistaa pannulla (salotti-) sipulia ja hetken paistamisen jälkeen kaataa sekaan pari desiä portviiniä. Sitten vaan odotellaan, että viini on haihtunut eikä nestettä oo enää hirveesti. Toimii myös muilla vastaavilla viineillä kuten sherryllä. Suurin osa tosta on siis sipulia, joten energiaa ei ihan tonneittain oo. Toki noissa viineissä on semmonen 10% sokeria ja paistamiseen tarvitaan joku gramma rasvaa, mut aika pientä sekin on.

Onkos kellään suositella jotakin hyvää vähäkalorista kastiketta lämpimille ruoille?

Kermaviiliä tai turkkilaista jogurttia, halutessa kevytversiota. Sekaan valmis dippikastike tai mausta itse. Helppo, nopea ja muunneltavissa ruoan mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
10% ruokakermasta ei ihan hirveesti kaloreita tule jollei sitä desikaupalla laita. Yks mun suosikki on laittaa esim. paistettujen kanasuikaleiden sekaan kasa pilkottuja kirsikkatomaatteja ja vähän em. kermaa (ja halutessa valkoviiniä) ja mausteita päälle.

- - - Updated - - -

Ja tsatsiki! Jugurttia, kurkkuraastetta ja mausteita; ei tuu montaa kaloria kun osa on sitä kurkkua ja sopii monen ruuan kanssa.

Aerobinen dieetillä

Terve

Nyyssiksen blogikirjoituksesta poimittua; "Elikkä voit kyllä dietata ilman aerobista, mutta tällöin joudut pudottamaan kalorisi ehkä liian alas, jolloin elimistö käyttää myös lihaksia energiaksi. Kovaa treenaaminen matalilla kaloreilla ei onnistu eikä proteiinisynteesi käynnisty tehokkaasti, saatikka että pystyisit matalilla kaloreilla kehittämään (tai ylläpitämään) lihasmassaa."

Eli keskustelua aiheesta.

Missä menee raja että kalorit ovat "liian matalat", ja myös lihaa alkaa palamaan enemmän? Mihin ne lihat yhtäkkiä katoaa jos söisi vaikka vain 2000kcal päivässä, mutta paino laskisi sillä sen puoli kiloa viikossa? Vähän hän tuo 2000kcal on mutta jos kulutus olisi 2500kcal tasolla niin -500:han se vain olisi. Kuinka vähän on liian vähän? :D

Itselleni n. 4200kcal on tällähetkellä about -500kcal (juu olen melkoinen hardgainer). Näillä kaloreilla tuskin tunnen nälkää mutta kroppa kiristyy.

Terve

Nyyssiksen blogikirjoituksesta poimittua; "Elikkä voit kyllä dietata ilman aerobista, mutta tällöin joudut pudottamaan kalorisi ehkä liian alas, jolloin elimistö käyttää myös lihaksia energiaksi. Kovaa treenaaminen matalilla kaloreilla ei onnistu eikä proteiinisynteesi käynnisty tehokkaasti, saatikka että pystyisit matalilla kaloreilla kehittämään (tai ylläpitämään) lihasmassaa."

Missä menee raja että kalorit ovat "liian matalat", ja myös lihaa alkaa palamaan enemmän? Mihin ne lihat yhtäkkiä katoaa jos söisi vaikka vain 2000kcal päivässä, mutta paino laskisi sillä sen puoli kiloa viikossa? Vähän hän tuo 2000kcal on mutta jos kulutus olisi 2500kcal tasolla niin -500:han se vain olisi. Kuinka vähän on liian vähän? :D

Itselleni n. 4200kcal on tällähetkellä about -500kcal (juu olen melkoinen hardgainer). Näillä kaloreilla tuskin tunnen nälkää mutta kroppa kiristyy.

niin siis kysehän on niistä miinuksista ei niinkään kaloreista, eli siis jos olet vaikka 1500 miinuksella niin lihaskudoksen menetys on kovinkin todennäköistä (palavan lihaksen määrään vaikuttaa treeni ja makrot ruuassa) oli sitten kalorien kokonais määrä mitätahansa

niin siis kysehän on niistä miinuksista ei niinkään kaloreista, eli siis jos olet vaikka 1500 miinuksella niin lihaskudoksen menetys on kovinkin todennäköistä (palavan lihaksen määrään vaikuttaa treeni ja makrot ruuassa) oli sitten kalorien kokonais määrä mitätahansa

Mitä helvettiä se giant killer sitten oikeen horisee.

Enpä olis huolissaan jos 4 tonnilla kiristyy. Jos kalorit on vaikka 1500, niin sinne ei mahukkaa niin paljoo esim proteiinii et sais joka aterialla tarpeeks aminohappoi riittävää lihasproteiinisynteesiin, ainakaa kaikkien kohdalla. Itel vähä termit hakusessa ja en oo mikää guru tässäkään asiassa, ni joku asiasta tietävämpi vois jatkaa/korjaa

Terve

http://www.pakkotoisto.com/treeni/107657-dieetilla-ilman-aerobista/

Quest Bar, paloittele kuuteen osaan. Litistä ne ja laita uuniin 175 astetta ja noin 7minuuttia. Ai Ai niin hyviä keksejä...ai että:kuola: Kannattaa testata!

Suositut

Back
Ylös Bottom