Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli olen 14 vuotias poika joka käy seiskaluokkaa mutta löytyy liikapainoa joka aiheuttaa toisinaan masennusta kuten tänään luokkaryhmässä kun eräs tyyppi sanoi: No sulla menee vuosi laihduttaa 100kg ja painaisit silti 100kg. Joskus myös jos hänen paraskaveri on kipeenä niin ruokalassa jos vedän vaikka näkkäriä niin se hokee vieressä: Syö läski syö. Mutta ongela on siinä että olen tosiaan läski. Olen 165 senttiä pitkä ja painan noin 75kiloa enkä tiedä mitä tehdä. Haluisin laihtua mutta se on vaikeaa. Minusta kun pitäisi tulla vaan 175cm pitkä. Kunhan paranen infulenssasta niin aion alkaa kuntoileen jotenkin mutta koulupäivän jälkeen on niin väsy että ei oikeen jaksa tehä mitään. Kaikki nwuvot otetaan vastaan
Eli olen 14 vuotias poika joka käy seiskaluokkaa mutta löytyy liikapainoa joka aiheuttaa toisinaan masennusta kuten tänään luokkaryhmässä kun eräs tyyppi sanoi: No sulla menee vuosi laihduttaa 100kg ja painaisit silti 100kg. Joskus myös jos hänen paraskaveri on kipeenä niin ruokalassa jos vedän vaikka näkkäriä niin se hokee vieressä: Syö läski syö. Mutta ongela on siinä että olen tosiaan läski. Olen 165 senttiä pitkä ja painan noin 75kiloa enkä tiedä mitä tehdä. Haluisin laihtua mutta se on vaikeaa. Minusta kun pitäisi tulla vaan 175cm pitkä. Kunhan paranen infulenssasta niin aion alkaa kuntoileen jotenkin mutta koulupäivän jälkeen on niin väsy että ei oikeen jaksa tehä mitään. Kaikki nwuvot otetaan vastaan
Katselin tallenteena tuota Jutan dieetti-ohjelmaa ja siinä laihduttaja mainitsi, että oli kuulut jostain että jossain vaiheessa kun on treenannut paljon ja syönytkin kuten pitää, alkaa kuitenkin kova nälän tunne joka on jatkuvaa. Mulla on nyt semmoinen menossa? Olen pudottanut kovan treenin yhteydessä 7 kg ihmeemmin yrittämättä, lähinnä tähtää 10km juoksutapahtumaan toukokuussa ja yritän kasvattaa vahvat jalat, pakarat ja yläkropankin että näyttäisin olevan balanssissa ja atleettisen näköisen mutta tuo nälkä! Kalorilaskurin ohjeilla oon menny vuoden alusta ja nyt tuntuu ettei mikään ruoka riitä.
Sykemittari käytössä aina treenatessa enkä meinaa nykyään polttaa edes kaloreitakaan ja salilla on harvinaista saada hiki pintaan?! Käytän PT-palveluja ja ohjelma on nyt uusittu mutta kuitenkin ihmetyttää. Ihan kuin kroppa pidättelisi? Tänään iltapäivällä juoksin ja hölkkäsin 8,4 km mäkisellä alueella, tunti ja vartti meni kun ylämäet tuntui älyttömän raskailta (alin syke 129, ylin 158, leposyke yleensä tuolla 64-68) ja loppuilta saunan jälkeen yhtä ruuan mättöä (broiskua juustokuminalla maustettuna, kokonainen paprika, 80 g täysjyväpastaa jossa pinaattia 30 g, ruisleipää 2 siivua, voita, 2 appelsiinia) ja ahmin myös muun perheen hilloviinereitäkin iltapalaksi 3 kpl (asia jota en koskaan tee kun olen normaalisti sokeriton) ja himoitsin myös pari lasia punkkuakin ja otin snapsin verran viskiä, vaikken yleensä alkoholin pläträä lainkaan. 1958 kcal meni yli tavoitteen niin että humahti! Järkyttävä v..tutus :(
Ja tämä ahmintasessio oli jo neljäs vuoden alusta laskien... MiviTotal ja magnesium ja protsujauheet käytössä, samoin Intra work out buusterina. Mitä puuttuu, tuleeko jollekulle mieleen jokin tärkeä lisäravinne? Mistä ihmeestä tulee tuo makeanhimo?
Kyllä siinä nyt yritetään taas saada kaikki yhtä aikaa: polttaa rasvaa, kasvattaa lihasta ja voimaa sekä nostaa aerobista kuntoa ilmeisen korkeaksi. Kannattaisi edes jotenkin jaksottaa tuota hommaa.
Ei pitäis miksään mennä. Eri asia varmaan olis kesällä auringossa.Oltiin nostettu näköjään proteiinijauhepussi (whey 80) parvekkeelle turvaan remontin tieltä. Sinnehän se oli jäänyt ja seisonut pari kuukautta kovassa pakkasessa. Mahtaako olla vielä syömäkelpoista? Avaamaton pussi ja päiväykset kunnossa.
Mitä veikkaatte, paljon vaikuttaa päivän energiantarpeeseen muutaman kilsan suuntaansa päivittäisten bussi-/automatkojen vaihtaminen pyöräilyyn?
Mitäs mieltä on porukka seuraavasta dilemmasta. Oon bulkilla ja mull jäi eilen syömättä illallinen ja iltapala. Palttiarallaa ~1000 kaloria vajaaks jäi eilisist kaloreist. Tuli vaa illan aikana aivan hirveä olo enkä pystynyt tekemään mitään saati syömään. Vessaan mennessä ei tiennyt kummin perin pitäis olla...No nyt tuntuu olo aika normilta ja mietein, et mitä pitäis tehdä ton eilisen vajeen suhteen. Aamupaino tipahti sen 1,5 kg:n verran normaalista. Meinaa voisko tänään syödä ne "ylimääräiset" kalorit vai pitäiskö jatkaa vaa normikaloreilla tänää ja antaa Äiti Ajan korjata haavat pidemmäss juoksuss?:D
Diettivinkkejä kaivataan. Mies 29v, 193cm/115kg ja rasvat n.25%. Puolivuotta koittanut tiputella painoa ja 5kiloa on lähtenyt. 4kk menin 2200kcal/päivä ja painoa lähti abaut 1 kilo. nyt 2kk mennyt tällaisella ja painoa lähtenyt 4kiloa:
Reenipäivinä: 2820kcal ( Proteiini: 230g, hiilarit: 263g, Rasvat: 92g).
Lepopäivinä: 2400kcal ( Proteiini: 197g, hiilarit: 196, rasvat: 93g)
Salitreeniä tulee 4xviikkoa,aerobinen hieman talvisaikaan vähemmälle jäänyt mutta käveltyä tulee n.4tuntia viikossa. Joinakin viikkoina saattaa lähtä jopa kilo pois, mutta joinakin paino lisääntyy. Tiedän että hidasta hommaahan tämä on, mutta toiveissa olisi kuitenkin sen 1kilo/viikko saada pudotettua. Varsinkin kun vyötärönympäryskin 116cm
En ole kyllä ajatellu että vielä tämä määrä prodea liikaa olisi. Sykemittari häätyy ostaa. Mistä sivulta tuo lepokulutus oli tarkin katsoa? Vaikka eipä sillä juuri hyötyä taida itelle olla kerta 2200kalorillakaan ei paino putoaJääköhän noi syömäsi protskut varastoon? Olisko ihan hullu idea jos ottaisit sykemittarin mukaan treeneihin ja katsot sieltä kalorikulutuksesi per treenikerta, oppisit syömään oikein? Liika prostku on myös haitallista.