Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
- - - Updated - - -

Ei ne sun lihat sieltä lenkillä mihinkään lähde ellet ole jossain järkyttävän rajun kisadieetin viimeisillä viikoilla. Toi on sitten ihan :anssi: että aerobinen olisi "tehokkaampaa" suorittaa tyhjällä vatsalla. Vedät rauhassa aamupalan ja lähet sitten lenkille=problem solved :)[/QUOTE]

Juu. Lisäyksenä vielä että ei ole aamulenkki vaan työpäivän jälkeen lenkille. Viime ruokailusta about 3 tuntia.

Edit: tulipa huonosti, mutta siis lainaus tuosta edellisestä.

Viimeksi muokattu:
Juu. Lisäyksenä vielä että ei ole aamulenkki vaan työpäivän jälkeen lenkille. Viime ruokailusta about 3 tuntia.
3h ruokailusta ei haittaa yhtään mitään. Syöt ihan normaalisti, aivan turha tossa lähteä millään aminohapoilla pelleilemään. Syöt tai olet syömättä, ei se bcaa drinkkikään sua tapa mutta tuossa tarkoituksessa aika tarpeeton.

Juu tiedän, että hiilaria periaatteessa kannattais pyrkiä syömään mahdollisimman paljon, mutta kun ei vaan maistu oikeen... No juu iso haitari just siks, et syön periaattees jokapäivä niin paljon kuin suinkin jaksan, siis yritän olla bulkilla, mut käytännössä kalorit jää yleensä just tohon n.3000, en tosin laske kaloreita, kun tiedän, että joko syön tarpeeksi tai liian vähän. Mietin vaan mikä ois suorituskyvyn kannalta sellanen minimimäärä jolla liikunta sujuu hyvin.

More is more.

Onko sipseissä muuta epäterveellistä, kuin rasvojen laatu? Mitä sipsien rasvat pääsääntöisesti ovat? Jatkokysymyksenä onko tullut vastaan sipsejä, joissa rasvat olisivat laadukkaammista lähteistä ts. sipsit olisivat ihan terveellisiä silloin?

Millä korvata hera proteiini kun se aiheuttaa hajuhaittaa? Isolaattiako ja mistä. Omana ajatuksena ollut että käyttäisin vain salitreenin jälkeen.

Millä korvata hera proteiini kun se aiheuttaa hajuhaittaa? Isolaattiako ja mistä. Omana ajatuksena ollut että käyttäisin vain salitreenin jälkeen.

Voit ihan hyvin jättää koko proteiinijauheen veks ilman pelkoa kataboliasta. Himaan vaan syömään. Heraisolaatti ja -hydrolysaatti sitten paremmin suodatettuja(jälkimmäinen esipilkottu) ja maksavat enemmän, mutta jos siellä on joku ärhäkkä herkkyys vaikka laktoosille tai jollekin makeutusaineelle niin voi ongelma seurata perässä vaikka vaihtaisit mihin jauhoon. Tää on niin monta kertaa nähty että kun jollain tulee joku ongelma heran kanssa niin lähdetään kaiken maailman pihvi- ja hamppuprodeilla pelleilemään. Kokeile jotain isolaattia/hydrolysaattia, jos ei toimi niin jätä palkkari pois.

Laktoosi on se mörkö mulle. Toki makeutusaineetkin tekevät temput terävät kun esim sisu- tai vickspastilleja tulee holvattua reilummasti.

Herojen laktoosipitosuus vaihtelee tosi paljon, kannattaa lukea tuoteselosteet ja vertailla missä olis vähiten. Makeutusaineista taas fruktoosi ja -oli-päätteiset kuten sorbitoli tekee useimmin ongelmia, asemsulfaatti, aspartaami ja varsinkin stevia taas pitäis olla useimpien vatsalle ok.
Mulla itsellä on käytössä SportLife Nutritionin Recovery+, jossa on sekä heraa että hiilaria, ja laktoosia tyyliin 0,2g/100g. Mulle ainakin toi on tuntunut sopivan hyvin ja makuvaihtoehtoja on useampi. En nyt muista paljonko niiden pelkässä herassa on laktoosia.
Sit yks vaihtoehto on tietysti vetää laktoositonta rahkaa tai esim. joku Profeel-juoma treenin jälkeen, jos ei heti saa oikeeta ruokaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka hyvin elimistö osaa itse kertoa, että ravintoa tarvitaan lisää? Olen jonkinlaisella dietillä, muutama kilo kesään mennessä ja ravinto on muuttunut lähiaikoina hyvin kasvis ja lihapainotteiseksi. Mukana myös maitotuotteet. Ongelma on se, että ei yksinkertaisesti uppoa tarpeeksi paljon... Hitto jotain kanaahan pitää vetää kilotolkulla treenipäivänä että saa tarvittavat kalorit. Ja rehuja vielä enemmän. En nyt ole tarkkaan jaksanut laskea paljonko syön päivässä joten voiko tässä jatkaa tällä tavalla ja luottaa siihen että kyllä se nälkä kertoo jos oikeasti tulee liian vähän energiaa?

Ei sitä nyt kannata kaloreita pelkästä proteiinista ja rehuista ottaa! Vaikka dietillä oletki nii mikset syö vaikka riisiä ja pastaa sen lihan ja kasvisten kanssa? sitä tuppaa jaksamaanki paremmin ja saa monipuolisemmin ravintoaineita.. Aika kevyitä ruokia saa dietillekin kun syö vaikka pottuja, lihaa ja kasviksia lautasmallin mukaan.

Joo siis on mulla aina siinä mukana vähän pastaa tai jotain vastaavaa. Riisiä esim. Mutta ne on pienessä osassa.. tuntuu silti vaikealta syödä tarpeeksi. Leipääkin menee välillä. Olo on kuitenkin energinen mutta rauta tuntuu kieltämättä painavalta eikä oikein tulokset parane.

Sitä suuremmalla syyllä syö enemmän hiilareita. Ei lihaa oo mitäön mieltä vetää järkyttävästi päivässä kun kaloreita voi ottaa helpomminkin, esim just riisistä ja pastasta, puurosta yms. Tuskin sä itseäs rääkätä haluat vaikka pari kiloa pitäs pudottaa? ;)

Niinno ongelma on siinä että en tunne rääkkääväni itseäni :) Mietityttää vaan että onko mulla oikeasti nälkä vaikka ei siltä tunnu...

ei oikein tulokset parane.

Kävele peilin eteen, kysy itseltäsi: "Mitä ovat tulokset?"
Niin.. No, jos haluat ettei tämä sinun jonkinlainen dietti tunnu aivan rääkiltä, suosittelen tekemään tarkan suunnitelman. Ihminen kun taitaa olla sellainen eläin, otus, mikä tarvitsee "punaisen langan" jota seurata ;) Nälkä EI kerro jos oikeasti tulee liian vähän energiaa. Päivinä jolloin opiskelen ahkerasti ja halkaisen monta aivopähkinää, nautin paljon enemmän näläntunteesta. Tähän auttaa jääkylmä vesi :)

14v poika haluaa laihduttaa.

Eli olen 14 vuotias poika joka käy seiskaluokkaa mutta löytyy liikapainoa joka aiheuttaa toisinaan masennusta kuten tänään luokkaryhmässä kun eräs tyyppi sanoi: No sulla menee vuosi laihduttaa 100kg ja painaisit silti 100kg. Joskus myös jos hänen paraskaveri on kipeenä niin ruokalassa jos vedän vaikka näkkäriä niin se hokee vieressä: Syö läski syö. Mutta ongela on siinä että olen tosiaan läski. Olen 165 senttiä pitkä ja painan noin 75kiloa enkä tiedä mitä tehdä. Haluisin laihtua mutta se on vaikeaa. Minusta kun pitäisi tulla vaan 175cm pitkä. Kunhan paranen infulenssasta niin aion alkaa kuntoileen jotenkin mutta koulupäivän jälkeen on niin väsy että ei oikeen jaksa tehä mitään. Kaikki nwuvot otetaan vastaan

Vissiin mä sitten otan excelin ja tuoteselosteet käteen nöyrästi. Emmä tähän hommaan lähtiessäni arvannut, että tekisin laskelmia varmistaakseni etten syö liian VÄHÄN. Heh...

Kuinka hyvin elimistö osaa itse kertoa, että ravintoa tarvitaan lisää? ---
Tää riippuu varmaan aika paljon sekä ihmisestä että tilanteesta. Mulla "syö mitö huvitta" -kalorit menee aikalailla yksiin laskennallisten ylläpitokaloreiden kanssa, ja oma paino pysyy samana. Sitten kuitenkin jos ruokavaliota jostain syystä rajoittaa laadun/ruoka-aineiden suhteen, tää systeemi menee sekasin; esim. pari vuotta sitten laihduin 5 kiloa vahingossa, kun jouduin vatsaonglemien takia laittamaan ruokavalion uusiksi (gluteeniviljat ja aika monet kasvikset joutu kieltolistalle, sitä ennen olin kasvissyöjä). Sillon tuntu että ei tee mitään ruokaa kun ei saa syödä mitään "hyvää".
Tähänhän nää monet ruoka-aineita rajottavat dieetitkin perustuu, että ihminen kyllästyy harvoihin sallittuihin ruokiin ja ruokahalu katoaa.

Eli olen 14 vuotias poika joka käy seiskaluokkaa mutta löytyy liikapainoa joka aiheuttaa toisinaan masennusta kuten tänään luokkaryhmässä kun eräs tyyppi sanoi: No sulla menee vuosi laihduttaa 100kg ja painaisit silti 100kg. Joskus myös jos hänen paraskaveri on kipeenä niin ruokalassa jos vedän vaikka näkkäriä niin se hokee vieressä: Syö läski syö. Mutta ongela on siinä että olen tosiaan läski. Olen 165 senttiä pitkä ja painan noin 75kiloa enkä tiedä mitä tehdä. Haluisin laihtua mutta se on vaikeaa. Minusta kun pitäisi tulla vaan 175cm pitkä. Kunhan paranen infulenssasta niin aion alkaa kuntoileen jotenkin mutta koulupäivän jälkeen on niin väsy että ei oikeen jaksa tehä mitään. Kaikki nwuvot otetaan vastaan

Suosittelisin että ihan alkuun menisit juttelemaan vaikka kouluterkkarille joka osaa paremmin ottaa huomioon kasvuikäisen painoasiat. Joka tapauksessa liikunnan harrastaminen on aina hyvästä, ja se jännästi piristää vaikka olis väsyny sitten kun siitä tulee rutiinia. Voisit alkaa vaikka lenkkeillä ja tehdä jotain kehonpainojumppaa kotona, tai sitten etsi joku laji mikä sua itseä kiinnostaa (tyyliin joku pallopeli, kamppailulaji, uinti jne. riippuen sun paikkakunnan harrastusmahdollisuuksista).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom