Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko toi 1500-1600 muka niin vähän? Mulla on melkeen 10 kiloa enemmän painoa ja syön nyt 1800 kaloria päivässä ja treenipäivänä sit vähän enemmän
yritätkö pudottaa painoa?
Rasvaahan tossa ruokavaliossa on ihan liian vähän, väittävät että ihan tutkimusten perusteella sitä pitäis tulla vähintään 1g/kg jotta mm. solutason aineenvaihdunta pelaa.
OT, mutta mua kyllä edelleenkin ihmetyttää mistä näitä pelkkiä kitudieettejä suunnittelevia "pt":itä oikein tulee... :jahas:
Kyseinen pt tosiaan kilpailee itse sekä valmentaa kisalavoille. Täytynee siis lisätä ainakin rasvan määrää ja olisikohan 1900 kaloriin nosto sopiva
Onko voi terveellinen vai ei? Käytättekö itse?
Missä avattu avakado öljy säilytetään? Jääkaapissa vai huoneenlämmössä?
Onko voi terveellinen vai ei? Käytättekö itse?
Missä avattu avakado öljy säilytetään? Jääkaapissa vai huoneenlämmössä?
Ei mikään yks juttu oo automaattisesti terveellinen tai ei. Kokonaisuus merkkaa kaiken. Pieni möykky voita päivässä tekee vain hyvää, jos muuten rasvat tulevat vaikka palkästään rypsiöljystä, mutta jos kaikki muu rasva tuleekin jauhelihasta, pahentaa voi vaan asioita. Ja tuo nyt todella liioiteltuna esimerkkinä, mutta kuiteski. Kohtuudella käytettynä ok, mut tyydyttynyttä rasvaa se lähinnä on. Itse käytän oivariineja ja ingmariineja, jotka eivät nyt ihan oikeaa voita ole.
Paljonko aamupalalla tulisi saada rasvaa vai pitääkö saada ollenkaan?
Hei, olen aloittanut salilla käymisen 4-5kk sitten, olen 18 v, 180cm, ja 73kg.
Syön aamupalaksi 7-8 aikaan kaurapuuroa lautasellisen (3dl) ja juon maitoa
välipalaksi 10 aikaan 2 banaania
lounaaksi 12 aikaan kouluruoan
15-16 syön jauhelihaa ja spagettia
20-22 syön iltapalaksi yleensä leipää, hedelmiä.
Mitä muutettavaa minulla olisi? Tiedän että jotain mutta en itse osaa koota ruokavaliota, joten pyydän teiltä apua. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, treenaan 1. päivänä rinnan, 2. päivänä selän, 3. päivänä jalat, 4. päivänä kädet, ja 5. päivänä olkapäät (vatsat teen kahdesti viikossa, jonkin päivän päätteeksi)
Otan mielelläni neuvoa vastaan joka asiassa!
Tuleeko teillekin joskus sellasia päiviä, että on koko ajan nälkä ja tuntuisi että ruokaa uppois helposti tuplat normaaliin nähden? Miten toimitte tällaisessa tilanteessa? :D
Hämmentävää.
Tuleeko teillekin joskus sellasia päiviä, että on koko ajan nälkä ja tuntuisi että ruokaa uppois helposti tuplat normaaliin nähden? Miten toimitte tällaisessa tilanteessa? :D
Mulle näin käy helpoiten jos päivärytmi ja ruoka-ajat vähän sekoaa normaalista, mutta välillä ihan muuten vaan ilman mitään "syytä". Yleensä syön suunnilleen vastaavat safkat joka päivä (ruokalajit toki vaihtuu, mutta ruokarytmi ja annoskoot on about samat), ja sillon on nälkä vaan just ennen ruoka-aikaa. Sit taas jonakin päivänä tuntuu että tunti ruuan jälkeen vois helposti vetää toisen samanlaisen setin. Hämmentävää.
Mulle näin käy helpoiten jos päivärytmi ja ruoka-ajat vähän sekoaa normaalista, mutta välillä ihan muuten vaan ilman mitään "syytä". Yleensä syön suunnilleen vastaavat safkat joka päivä (ruokalajit toki vaihtuu, mutta ruokarytmi ja annoskoot on about samat), ja sillon on nälkä vaan just ennen ruoka-aikaa. Sit taas jonakin päivänä tuntuu että tunti ruuan jälkeen vois helposti vetää toisen samanlaisen setin. Hämmentävää.