Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yhden henkilön elämän sisällä ajateltuna se kyllä menee kuten Mari91 pohti. Jos juuri minä haluaisin 70-kiloiseksi, minun kannattaisi syödä kuten minä söisin 70-kiloisena siinä painossa pysyessäni. Sen olen itsekin huomannut, että kun joskus toivoisin vielä painavani 50 kiloa mutta näytän syövän normaalisti kuin 54-kiloinen minä, niin ei se vaan toimi, vaikka välissä dieettaisi. ;)

Henkilöiden välillä tulevat esiin kuitenkin sitten nuo huomattavat yksilölliset erot. Sanoisin silti olevan todennäköistä, että vähintään tiettyyn rajaan asti sillä 70-kiloisen keskivertoruokavaliolla tuo 60-kiloinen tosiaan kasvaisi (ja kasvattaisi lihasta, jos treenaisi sopivasti) ja 90-kiloinen laihtuisi. Mutta jos vaikkapa sillä 90-kiloisella on reilusti hitaampi metabolia ja vähemmän perusaktiivisuutta, niin hän saattaisi oikeasti jäädä tuossa testissä lopulta 80-kiloiseksi ja huomattavan aktiivisella metabolialla ja korkealla peruskulutuksella varustettu painoa kasvattava henkilö taas joutuisi tyytymään 67 elopainokiloon.

Joo siis tottakai yksilölliset erot vaikuttaa, oikeastaan tarkoitin just tilannetta yhden henkilön kohdalla (tai että nämä kaksi tyyppiä olis identtiset kaksoset jotka liikkuu saman verran).

Tällainen perus nönnönnöö kesäkunto kysymys: Onko välttämätöntä laskea kaloreita, jos tavoitteena on pudottaa rasvoja (kesäksi)? Rasvat nyt arviolta 15-20%, näkyy lähinnä vaan vyötäröllä. 21v mies, 80kg, 3krt puntti + 2krt lenkki (1hiit+1 pidempi, matalalla sykkeellä) viikossa. Ruokailu ollut tähän mennessä vähän niin ja näin, nyt kuitenkin johdonmukainen ilman turhia scheissejä (makeisia, sipsejä, mäkkäriä ym). Aerobista en ole tehnyt tätä ennen puoleen vuoteen.

Ei taida olla vertailukelpoinen paino seuraavana päivänä jos vetee hiukan tavallista enemmän suolaa? Paino ollu noin 90 ja tänään kun kävin mittailemassa niin 91,1. Muuttijia ruokavaliossa vain suolan määrä, kaikki muu jo 3 viikkoa täysin samaa shcaisee...

Miten ois hyvä tapa totutella syömään säännöllisesti ja paljon ruokaa, sen olen kuullut että kun alkaa lisäämään ruokavalioon kaloreita, niin ei kannata heti alkaa vetää mitään jumalattomia määriä sapuskaa nassuun vaan pikkuhiljaa lisätä. Mutta mikä on tämä pikkuhiljaa oon tätä yleensä miettinyt kun olen alkanut tähtäämään oikeaan kalorimäärään useamman pettymyksen kanssa sitten välillä tullut ahdettua liikaa ruokaa ja ruokavaliosta ja säännöllisyydestä tulee lähinnä stressi, että on taas palannut siihen lähtötasoon.

Tiedän kyllä mitä syödä ja että tarvii rasvoja, hiilareita, proteiinia, vettä, vihanneksia jne.. eli oikealla tavalla osaan syödä ja tiedän mitä pitää syödä, mutta se säännöllisyys ja suureen määrään tottuminen on ollut vuosien aikana hukassa.

E: Ongelmani on että lipsun helposti ruokavaliosta/en "muista" noudattaa sitä. Elimistöni on vissiin liikaa tottunut että saa ravintoa harvakseltaan ja ainaku nälkä iskee joka taas vaikeuttaa totuttelua siihen 2-3 tunnin välein syömiseen.

Miksi pitäis syödä 2-3 tunnin välein? Voit ihan yhtä hyvin syödä yhtä harvakseltaan kuin nytkin, mutta kasvatat vain pikkuhiljaa annoskokoja.

Miksi pitäis syödä 2-3 tunnin välein? Voit ihan yhtä hyvin syödä yhtä harvakseltaan kuin nytkin, mutta kasvatat vain pikkuhiljaa annoskokoja.

Vissiin tuonkin oon jostain lukenut, että hyvä olisi syödä 2-3 tunnin välein ehkäpä sen takia on pistänyt ihan sekasin koko systeemin koska oon pyrkinyt tohon 2-3 tuntiin. Mutta jonkilainen säännöllisyys on varmaan hyvä pitää eli pyrkii kuitenkin syömään päivittäin suunilleen samoihin aikoihin eli pitää nälkä loitolla vai tottuuko elimistö näläntunteeseen ajan kanssa?

^Tuo 2-3 tunnin välein syöminen taitaa olla niitä varten, jotka yrittää pudottaa painoa, mutta ei pysty pitämään näppejään irti sipsipussista kahta tuntia pidempään. Sitten kun pitää koko ajan syödä oikeeta ruokaa, niin ei tee niin mieli napostella. Mä syön 3-4 kertaa päivässä ja saan annoskokoja muuttelemalla halutun vasteen kehonpainoon. Paaaaaaljon helpompaa syödä harvemmin ja sitä kautta saa ehkä jotain pysyviäkin tuloksia joskus. Vai jaksaako joku syödä monta vuotta putkeen parin tunnin välein ilman kisamotivaatioita?

^Tuo 2-3 tunnin välein syöminen taitaa olla niitä varten, jotka yrittää pudottaa painoa, mutta ei pysty pitämään näppejään irti sipsipussista kahta tuntia pidempään. Sitten kun pitää koko ajan syödä oikeeta ruokaa, niin ei tee niin mieli napostella. Mä syön 3-4 kertaa päivässä ja saan annoskokoja muuttelemalla halutun vasteen kehonpainoon. Paaaaaaljon helpompaa syödä harvemmin ja sitä kautta saa ehkä jotain pysyviäkin tuloksia joskus. Vai jaksaako joku syödä monta vuotta putkeen parin tunnin välein ilman kisamotivaatioita?

Jaksaa. Tuo on ollut yksi tehokkaimmista tavoista saada mun painoni hallintaan. Kyse ei ole sipsipusseista vaan siitä että pitkällä ateriavälillä tulee yliarvioitua ruuan tarve. YMMV.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei taida olla vertailukelpoinen paino seuraavana päivänä jos vetee hiukan tavallista enemmän suolaa? Paino ollu noin 90 ja tänään kun kävin mittailemassa niin 91,1. Muuttijia ruokavaliossa vain suolan määrä, kaikki muu jo 3 viikkoa täysin samaa shcaisee...

Paino nyt vaihtelee muutenkin. Itse käyn nyt dieetillä joka päivä vaa'alla ja seuraan viikkokeskiarvojen muutoksia. Olen huomannut sellaisen hauskan asian, että jalkapäivää seuraavana aamuna paino on aina 0,5-1 kg korkeampi kuin edellisenä päivänä :D

Onko väliä ottaako palautusjuoman vai proteiinipatukan treenin jälkeen? Kun jotenkin proteiinipatukka vaan on paljon kätevämpi ja helpompi. Näissä protskupatukoissa hiilihydraatin ja proteiinin suhde on 1:1.

Onko väliä ottaako palautusjuoman vai proteiinipatukan treenin jälkeen? Kun jotenkin proteiinipatukka vaan on paljon kätevämpi ja helpompi. Näissä protskupatukoissa hiilihydraatin ja proteiinin suhde on 1:1.

Mikäs sen helpompaa muka olisi kun palautusjuoman käyttö? Heittää jauhot kotona sheikkerin pohjalle, sit salilla treenin jälkeen vettä päälle ja ääntä kohti. Mutta joo muuten ero kai on lähinnä siinä, että patukoissa on enemmän kaikkia "turhia" lisä- ja täyteaineita, tosin tämä vaihtelee paljon merkistä riippuen.

Apua dieettiongelmaan

Etukäteen jo anteeksi ketjua. En vain keksi enään muutakaan paikkaa kysyä neuvoja. (kuntosalin pt:kin hyödynnetty) Mutta asiaan.

Ongelmani on, että en "laihdu". Tavoitteena olisi normaalivartalosta paljon timmimpään kuosiin. Mitat ovat 174/68. Jos jotakin kiinnostaa niin vyötärönympärys 66cm ja peppuosasto reilut 100cm.. Salilla käyn 5 kertaa viikossa. Joka reenin loppuun 20min aerobista sekä yhtenä viidestä päivästä 1,5h pelkkää aerobista jaksotettuna(aamu&ilta). Eli yhteensä 5 kertaa viikossa.

Päivän kalorit pyörii 1500-1600. p 140 hh 130 r40g. Senttejä ei lähde ja paino putoaa erittäin hitaasti liikuntaan ja vaivaan nähden. Reilun 2kk aikana 3kiloa. Yhtään en lipsu ruokavaliosta, päinvastoin mittaan ruoat grammalleen. "Tankkauspäiviä" olen pitänyt 2kk aikana kaksi. Vettä juon 3-4 litraa päivässä. Ateriavälit max 4h.
Pt sanoi tämän johtuvan siitä, että lihaksia tulee lisää ja rasva palaa, mutta eikö sen pitäis jotenkin näkyä mittanauhassa.. Ruokavalio ja treeniohjelma on siis ammattilaisen suunnittelema.

Miksi ammattilainen on suunnitellut tuollaisen ruokavalion, jossa kalorimäärä on noin alhainen? Voisit itse kokeilla kaloreiden nostamista, kuten edellinen jo sanoikin ja voit myös kokeilla laskea hiilareita ja nostaa rasvaa. Peilikuvaankin pitäisi muutosta tulla, kiristyneisyys ja lihaserottuvuutta.

Ainoa muutos on stressi, unettomuus ja vatsan turvotus. Motivaatiota löytyy vaikka muille jakaa, vaikka sekin alkaa hiipumaan kun tuloksia ei synny. Ja kyllä, tämä ammattilainen on itsekin kilpaileva ja valmentava kehonrakentaja. Itsekkin olen miettinyt kaloreiden nostoa, mutta en ole uskaltanut.

Onko toi 1500-1600 muka niin vähän? Mulla on melkeen 10 kiloa enemmän painoa ja syön nyt 1800 kaloria päivässä ja treenipäivänä sit vähän enemmän

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom