Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ravaan saantisuositishan on on 1g per painokilo mutta jos menee aikapaljon yli esim itellä painan 64 ja rasvaa tulee sen 80g onko liikaa/haitaksi tai kertyykö ylimääräiseksi rasvaksi???

Ravaan saantisuositishan on on 1g per painokilo mutta jos menee aikapaljon yli esim itellä painan 64 ja rasvaa tulee sen 80g onko liikaa/haitaksi tai kertyykö ylimääräiseksi rasvaksi???

Ei ole haitaksi, eikä todennäköisesti hyödyksikään. Se, että rasva itsenään menisi suoraan vyötärörasvaksi on myytti :)
Oli se ravintoaine, mikä tahansa niin rasvaksi se menee, kun sitä riittävän paljon suusta alas lappaa.

Se, mikä viime kädessä ratkaisee, on kuitenkin se kokonaiskalorisaanti.

Näitä saantisuosituksiahan on, itse oon järkeilly asian kuitenkin niin, että rasvoja tulisi n.20-25% kokonaisenergiajaosta.

Tuo rasvan gramma per painokilo saantisuositushan on enemmänkin minimisaantisuositus, millä hormonitoiminta pysyy kondiksessa. Mun kroppa toimii paremmin, jos otan enemmän energiaa rasvasta plus mukavempaa kun ei tartte syödä niin helvetisti koko aikaa. Aika henkilökohtasia juttuja noi, kandee kokeilla mikä toimii itelleen.

Realistinen aika tiputtaa rasvat 18%:sta 15%:teen?

Oon siis nainen, rasvaprosentti pihtimittauksen mukaan n. 18.4 % ja kesäksi tarvis olla rantakunnossa:D. Painoa on 63.9kg ja rasvaton massa 52.2kg ja mikäli en ihan väärin nyt laskenut, niin puhdasta rasvaa olis noin 2.5kg tiputettavana päästäkseni 15 prosentin rasvoihin (olettaen että lihas ei pala mukana). Millanen aika olis realistinen dietin kestolle? En ihan usko että paino tulee ihan sitä puolen kilon luokkaa viikossa tippumaan kun en mikään ylipainonen ole.

Paljonko uunissa paistetussa lohessa (norjalainen kokonainen file) on kaloreita?.Ei lisätty kermaa tai mitään muuta.Kalorilaskureista kattellu ja aika suurta heittoo 140-200kcal/100g.

Hmmm... Nimimerkki + tekstin sisältö = Ongelma korvien välissä?

Juu, tämän viestin informaatioarvo nolla, mutta oli pakko. Oli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmmm... Nimimerkki + tekstin sisältö = Ongelma korvien välissä?

Juu, tämän viestin informaatioarvo nolla, mutta oli pakko. Oli.

Ei nyt oo kyse mistäänbkorvienvälisistä ongelmista, vatsalihaksien toivoisin vaan näkyvän:D mulla kun toi rasva tuppaa kerääntymään takareisiin ja vatsaan niin näissä rasvoissa vatsalihaksista (tai niiden näkymisestä) ei oo tietoakaan

Eiks naisella 18% ole pirun alhainen rasvaprosentti? Laitas kuvia, niin arvioidaan lisää. Vatsojen näkyminen on myös paljon genetiikkaa. Joillakin miehillä näkyy palikat 15% rasvoilla (mulla) toisilla ei näy edes 10% rasvoilla.

Eiks naisella 18% ole pirun alhainen rasvaprosentti? Laitas kuvia, niin arvioidaan lisää. Vatsojen näkyminen on myös paljon genetiikkaa. Joillakin miehillä näkyy palikat 15% rasvoilla (mulla) toisilla ei näy edes 10% rasvoilla.

kai sen pitäis olla normaalia "timmimpi" mutta mulla kun kertyy tohon alavatsaan niin timmiä se ei oo nähnykkään. en haluis laittaa mitään alusvaatenakukuvia ja jos laitan kuvan vaatteet päällä niin kukaan ei ymmärrä mistä puhun. plus oon syönyt just ämpärillisen ruokaa kun tulin salilta. lähinnä mietin vaan että kuinka paljon kannattaa varata aikaa ettei tule kiire, en niinkään mitään spekulointia siitä tarvitseeko mun laihduttaa, koska itsehän en ole tähän rapamahaan tyytyväinen.

- - - Updated - - -

Oletko kokeillut treenata vatsalihaksia?

tottakai :D kyllä ne siellä alla pitäis olla, perkeleen alavatsa vaan peittää näkyvyyden....

Olen suunnittelut siirtyväni todella maltillisille plussille tämänhetkisen +/-0 -tilanteen jäljiltä. Pohdiskeluni alla on, että kuinka hassulta kuulostaisi syödä 6pv viikossa n. 2000kcal (tällöin jäisin treenipäivinä miinuksille n.200kcal ja lepopäivinä plussille saman verran) ja sitten viimeisenä päivänä syödä n. 3000kcal. Laskelmointieni mukaan kulutukseni lepopäivinä on n.1800 ja treenipäivinä nelisensataa kaloria siihen lisää. Treenaan neljästä viiteen päivää viikossa, joten lopulliseksi plussasaaliiksi tulisi n.100kcal/pv. Tällainen suunnitelma vain siksi, että tykkään syödä paljon hyvää kerralla:D

Edelleen oon 105 kg/ 177 cm mies. Yritän nyt syödä n. 2200 kcal dieetillä "kolesteroli kohdalleen" oppaan mukaisesti, kun arvot ovat olleet pikkuisen koholla. Aloin epäilemään dieetin rakennetta, kun siinä tulee hiilarihöttöä (leipää ja hedelmiä) aika paljon ja kalorit ovat noin alhaalla. Laskin sitten tarkemmin proteiinit ja niitä tulee nyt vain vajaa 100g päivässä :wtf:. Mitäpä sanoisitte, voiko proteiinin määrää korjata järkevämmäksi ihan ruoalla (olisi kiva vaihtoehto) vai pitääkö siirtyä proteiinijauhoihin tms.

Tässä vielä esimerkkipäivä:

Leipä 2 kpl
Chorizokana + vihannekset
Banaani
Banaani
Lasagne 200g
Banaani

yht. 2050 kcal, prot. 97 g

Tulevina päivinä tilanne tullee olemaan vielä karumpi, kun toi kanaruoka (34g per annos) loppuu. Laskeskelin, että "perusruoalla" pääsee jonnekin 80-85 protskugramman paikkeille. Eli aivan hiton liian vähän tänkokoiselle miehelle.

Edit. normipäivänä tulee enemmän leipää, sitä pitäisi syödä 6-9 palaa päivässä mutta ihan niin suuriin määriin en kyllä pääse kun kalorit tulevat vastaan.

Jelppiä!!

Olen 21v nainen. Mitat 172cm/53kg. Alhaisen painon vuoksi hormonitasapaino on huono, jonka vuoksi mulla on syntynyt akne. E-pillereitä syön, mutta ne ei auta yhtään. Keho ei taida toimia kunnolla näin laihassa tilassa? Haluaisin lisää massaa ja samalla kasvattaa sitä rasvaprosenttia, jotta hormonit taas alkais toimimaan ja vitamiinit imeytymään. Oliskohan joku 60kg hyvä tai vähän alle?
Liikunnat viikossa:
Ma: reipas kävelylenkki 1,5h
Ti: bodypump 60min
Ke: spinni 45min
To: bodypump 55min
Pe: reipas kävelylenkki 1,5h
La ja su: töissä jaloillani 5h per päivä. Ei liikuntaa.

Kuinka paljon kaloreita mun pitäs syödä? Voisko joku kirjottaa mulle esimerkkirungon, jossa olis aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala?
Kannattasko mun syödä runsaasti hyviä rasvoja? Tykkään kookosöljystä ja pähkinöistä paljon. En herkuttele yleensä. Joskus kun tarjotaan, niin otan vähän vain.
Aamusin syön aina kaurapuuroa, se on ihan must! Muutenkin olen kaikkiruokainen, joten mulle olis helppo kehittää joku ruokasuunnitelma! :)

Olen 21v nainen. Mitat 172cm/53kg.
Oliskohan joku 60kg hyvä tai vähän alle?
Voisko joku kirjottaa mulle esimerkkirungon, jossa olis aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala?
Kannattasko mun syödä runsaasti hyviä rasvoja? Tykkään kookosöljystä ja pähkinöistä paljon.

Optimaalinen paino riippuu paljon sun lihasmassasta. Tuskin läskillä mitään teet jos et aivan kisakireä nyt ole. Eiköhän vielä n. 20% rasvoilla hormonitoiminta ole normaalia.
Netti on täynnä valmiita ruokavalioita, myös Pakkotoisto. Googleta vaikka Tuukka Heikkisen sivuilta valmis ruokavaliopohja ja muokkaa sitä sen mukaan, miten paino lähtee muuttumaan.
Kannattaa syödä runsaasti hyviä rasvoja.

Edelleen oon 105 kg/ 177 cm mies. Yritän nyt syödä n. 2200 kcal dieetillä "kolesteroli kohdalleen" oppaan mukaisesti, kun arvot ovat olleet pikkuisen koholla. Aloin epäilemään dieetin rakennetta, kun siinä tulee hiilarihöttöä (leipää ja hedelmiä) aika paljon ja kalorit ovat noin alhaalla. Laskin sitten tarkemmin proteiinit ja niitä tulee nyt vain vajaa 100g päivässä :wtf:. Mitäpä sanoisitte, voiko proteiinin määrää korjata järkevämmäksi ihan ruoalla (olisi kiva vaihtoehto) vai pitääkö siirtyä proteiinijauhoihin tms.

Tässä vielä esimerkkipäivä:

Leipä 2 kpl
Banaani
Banaani
Lasagne 200g
Banaani

yht. 2050 kcal, prot. 97 g

Tulevina päivinä tilanne tullee olemaan vielä karumpi, kun toi kanaruoka (34g per annos) loppuu. Laskeskelin, että "perusruoalla" pääsee jonnekin 80-85 protskugramman paikkeille. Eli aivan hiton liian vähän tänkokoiselle miehelle.

Edit. normipäivänä tulee enemmän leipää, sitä pitäisi syödä 6-9 palaa päivässä mutta ihan niin suuriin määriin en kyllä pääse kun kalorit tulevat vastaan.

Tuo ruokavalio on kyllä rehellisesti aivan perseestä ihan joka suhteessa. 3 banaania, lasagnea, pullaleipää, chorizoa ja 68g kanaa??? Ainoa hyvä asia tuossa on kasvikset ja tuo onneton määrä kanaa(joka siis loppuu kohta).

Ja tuo 6-9 palaa leipää päivässä perustuu lähinnä ei mihinkään...

Suositut

Back
Ylös Bottom