Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve pöytään. Deitti loppuu kohta ja tarkotus olis siirtyä plussa kaloreille suhkot maltillisesti. Eli safkat näyttäs tältä ainakin jonkin aikaa. Oma paino siis 75-77kg. Pituutta löytyy 177cm

Kaurahiutale 110g
Jauheliha 9.5-10% 400g
Raejuusto 200g
Cashew pähkinät 20g
Maitorahka 500g
Makarooni 200g
Ananaspalat 1 purkki
Vihreitä tulee myös mukaan.

Kalorit asettuu 2413kcal. 190P/255H/67R

Miltä tämmönen ateria suunnittelu näyttää?

Jos bulkilla on menty sopivasti 0,2-0,4 kg plussalla per viikko tietyllä määrällä ruokaa, ja nyt kolmen päivän sisällä paino yhtäkkiä tipahti 1,2 kg, lähtisittekö lisäämään "reippaasti" ruokaa vai onko järkevätä jatkaa samalla määrällä ja katsoa mitä tapahtuu ? Vaakakun on niin ihmeellinen, että saattaa heitellä välillä :)

Jos bulkilla on menty sopivasti 0,2-0,4 kg plussalla per viikko tietyllä määrällä ruokaa, ja nyt kolmen päivän sisällä paino yhtäkkiä tipahti 1,2 kg, lähtisittekö lisäämään "reippaasti" ruokaa vai onko järkevätä jatkaa samalla määrällä ja katsoa mitä tapahtuu ? Vaakakun on niin ihmeellinen, että saattaa heitellä välillä :)

Odottele mitä tapahtuu, ei 3 päivän takia kannata alkaa stressaamaan.
Mitoistasi ruokailuistasi en tiedä, mutta tollanen kilon heitto voi johtua todella monesta asiasti.
Olethan punnninut itsesi aina samaan kellonaikaan kroppa samanlaisissa oloisso?

Odettele vajaa viikko, ja jos vielä laskee, niin lisää ruokaa koneeseen

Odottele mitä tapahtuu, ei 3 päivän takia kannata alkaa stressaamaan.
Mitoistasi ruokailuistasi en tiedä, mutta tollanen kilon heitto voi johtua todella monesta asiasti.
Olethan punnninut itsesi aina samaan kellonaikaan kroppa samanlaisissa oloisso?

Odettele vajaa viikko, ja jos vielä laskee, niin lisää ruokaa koneeseen

Aina aamulla käyn, pieni eroavaisuus tosin oli edellis päivänä, kun poikkeuksellisesti pääsin treenaamaan aamusta eli hiilihydraatteja tuli suhteessa enemmän ja nopeammin aamupäivästi.

Aina aamulla käyn, pieni eroavaisuus tosin oli edellis päivänä, kun poikkeuksellisesti pääsin treenaamaan aamusta eli hiilihydraatteja tuli suhteessa enemmän ja nopeammin aamupäivästi.

Kyllä tuosta jopa yhden viikon ajalta pystyy vetämään johtopäätöksen mihin suuntaan paino liikkuu. Jos laskee/pysyy samana, niin jotain 200kcal lisää ruokaa/päivä seuraavalla viikolla...

Sain kaupanpäällisinä ison läjän bcaa kapseleita niin milloin suosittelisitte ottamaan? Ennen treeniä?

Ennen treeniä tai sen aikana, jos et ihan just ennen treeniä oo syönyt. Muuten kai fiksuinta lienee ottaa ne silloin, kun ruokailuissa on kaikkista pisin tauko.

Liikaa leipää ruokavaliossa (kolesteroli kohdalleen -esite)?

Kolesteroliarvot ovat olleet koholla ja kävin ravitsemusterapeutilla. Hän lykkäsi mukaan esitteen, jossa esitellään terveellinen ruokavalio. Muutoin ohjeet ovat ihan järkeenkäypiä, mutta leivästä todetaan että "6-9 annosta runsaskuituista leipää tai muita viljavalmisteita täysjyvätuotteina".

Noista leivistä tulee about 600-900 kcal per päivä (siis pelkkä leipä, ei päällysteitä), ja se on melkein puhdasta hiilihydraattia. Ton päälle kun syö normaalit ateriat niin kaloreita ja hiilihydraattia tuntuu ainakin minun järkeni mukaan tulevan todella runsaasti. Vai olenko hakoteillä?

Oisko vinkkejä, miten saisi saman määrän kuituja ilman tuollaista hiilihydraattipommia? Ja mieluusti sellaisessa muodossa, että ne saa jotenkuten helposti mukaan päivittäiseen ruokavalioon?

Edit: Mulla siis tarkoitus myös laihduttaa selkeästi.

Kolesteroliarvot ovat olleet koholla ja kävin ravitsemusterapeutilla. Hän lykkäsi mukaan esitteen, jossa esitellään terveellinen ruokavalio. Muutoin ohjeet ovat ihan järkeenkäypiä, mutta leivästä todetaan että "6-9 annosta runsaskuituista leipää tai muita viljavalmisteita täysjyvätuotteina".

Noista leivistä tulee about 600-900 kcal per päivä (siis pelkkä leipä, ei päällysteitä), ja se on melkein puhdasta hiilihydraattia. Ton päälle kun syö normaalit ateriat niin kaloreita ja hiilihydraattia tuntuu ainakin minun järkeni mukaan tulevan todella runsaasti. Vai olenko hakoteillä?

Oisko vinkkejä, miten saisi saman määrän kuituja ilman tuollaista hiilihydraattipommia? Ja mieluusti sellaisessa muodossa, että ne saa jotenkuten helposti mukaan päivittäiseen ruokavalioon?

Realissa taitaa olla n. 80kcal/ viipale. Jos otat noista hiilarit, niin voit syödä muun aterian ilman hiilareita? Lihan lisukkeena toimii hyvin myös linssit. Ne ovat kohtuu vähähiilihydrattisia ja sisältävät paljon kuituja. Kuivapainosta toki melkein puolet hiilaria.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Henk. koht. olen sitä mieltä, että nää "syökää sata kiloa leipää päivässä" -suositukset on p**kapuhetta. Kuituja pystyy saamaan oikein hyvin muualtakin ja monessa tapauksessa parempien muiden ravintoaineiden kera. Jos kasvikset, marjat, hedelmät , pähkinät, pavut yms. uppoaa niin niitä vaan naamariin. Ei leivässä ole mun tietääkseni mitään ihmeainetta, josta olisi erikoista hyötyä terveydelle. Toki kaloreita siitä saa kätevästi jos niistä on puutetta, mutta nyt ilmeisesti tilanne oli päinvastainen.
Lasket vaan sun päivittäisen hiilarintarpeen ja koostat sen (suurimmaksi osaksi) täysjyväjutuista (kaurapuuro, tumma riisi, ruisleipä jne) ja juureksista ja hedelmistä ja vaikka just palkokasveista ihan valinnaisella sekotussuhteella.

Huomenna alkaisi sitten dieetti ja tuli tämmöinen kyssäri mieleen vielä: Lähin kauppa on Sale jossa on hyvä käydä aina salin jälkeen ostamassa eväät niin siellä myydään vain 250-300g kanafile paketteja ja tarkoituksena on syödä lounaalla sekä päivällisellä 200g kanaa niin voiko tuon combotella esimerkiksi siten että lounaalla syö 200g kanaa ja päivällisellä sitten loput 100g + tonnikalaa vai käynkö suosiolla hakemassa Lidlistä pakastimeen noita 400g rasioita kun tulee halvemmaksi?

Huomenna alkaisi sitten dieetti ja tuli tämmöinen kyssäri mieleen vielä: Lähin kauppa on Sale jossa on hyvä käydä aina salin jälkeen ostamassa eväät niin siellä myydään vain 250-300g kanafile paketteja ja tarkoituksena on syödä lounaalla sekä päivällisellä 200g kanaa niin voiko tuon combotella esimerkiksi siten että lounaalla syö 200g kanaa ja päivällisellä sitten loput 100g + tonnikalaa vai käynkö suosiolla hakemassa Lidlistä pakastimeen noita 400g rasioita kun tulee halvemmaksi?

Tottakai voit tehdä noin. Jos dieetti on "ammattilaisen" suunnittelema tai jos tahdot noudattaa sitä pilkun tarkasti, niin sit käy Lidlissä.

Oisko kellää tiedossa virvotusjuomaa, missä ei hirveemin ois kofeiinii, oon sen verran kofeiiniherkkä. Varsinki Kokista tekee joskus hitosti mieli, mutta vatsa menee ihan sekasin. Ainoo mikä pisti silmään on verkkokaupan caffeine free diet cola...

Onko huono jos syö päivässä esim. 100 g naudanjauhelihaa viikottain, jossa rasvaa 8-10 %, onko mitään järkeä ottaa rasvoja noin useasti jauhelihasta ? Vai voiko huoletta vedellä jauhelihaa päivittäin, jos rasvaa tuo 10 % tai alle.

Voit vedellä huoletta. Eihän tosta tule kuin 10g eläinrasvaa. Joidenkin mielestä se eläinrasvakaan ei ole pahasta. Itse syön jauhelihaa keskimäärin 300g/ päivä. Lisäksi toki muut rasvat ja paino on tippunut.

- - - Updated - - -

Oisko kellää tiedossa virvotusjuomaa, missä ei hirveemin ois kofeiinii, oon sen verran kofeiiniherkkä. Varsinki Kokista tekee joskus hitosti mieli, mutta vatsa menee ihan sekasin. Ainoo mikä pisti silmään on verkkokaupan caffeine free diet cola...

No Sprite, Fanta, Muumilimsa yms. eivät sisällä kofeiinia? Mustista taitavat kaikki sisältää. Virvoitusjuomistakin pääse helposti eroon, kun on viikon juomatta, niin ei edes tee enää mieli.

Onko huono jos syö päivässä esim. 100 g naudanjauhelihaa viikottain, jossa rasvaa 8-10 %, onko mitään järkeä ottaa rasvoja noin useasti jauhelihasta ? Vai voiko huoletta vedellä jauhelihaa päivittäin, jos rasvaa tuo 10 % tai alle.

Kyllä voi vetää, kannattaa muutenkin aina lihassa panostaa vähärasvaisuuteen, kuin vedellä jotain sianpaskaa. Mulla menee päivittäin +400g alle 10% naudan jauhelihaa ja pyrin suht vähärasvasesti syödä ja ottaa ne rasvat sitten hyvistä lähteistä kuten kalaöljy ja neitsyt oliiviöljy.

Ravintoneuvoja rasvanpolttoon?

Heipä hei. Olen ihan uusi täällä, mitä nyt olen joskus käynyt lukaisemassa muutamasta asiasta neuvoja täältä.

Olen 29 vuotias mies, pituutta 174 cm ja painoa tämän päivän punnituksen mukaan 78,2 kg.
Aloitin juuri saliharrastuksen kahden vuoden tauon jälkeen. Olen tämän kahden vuoden aikana imaissut useita satoja litroja alkoholipitoisia juomia ja istunut käytännössä kotona koneella selkä kyyryssä. Ennen tätä 2 vuoden taukoa kävin salilla säännöllisesti ja pudotinkin 12 kiloa painoa 3 kuukaudessa. Olen siis kuntoutuva alkoholisti ja elämänmuutoksen kynnyksellä. Nyt viikko raittiutta ja salitreenejä, luistelua ja uimista takana, 1,4 kiloa on lähtenyt ensimmäisen viikon aikana painoa. Tästä suurin osa varmasti nestettä mutta toivon mukaan jotakin muutakin höttöä sieltä olisi irronnut. Olen juonut noin 2 litraa vettä päivässä ja yrittänyt syödä jokseenkin terveellisesti ja proteiinipitoisesti käyttäen lisäravinteena FAST:in HERA80 proteiinijauhetta. Muuten minun on mahdotonta saada tarpeeksi proteiinia ruuasta koska mahalaukkuni on leikattu refluksitaudin vuoksi ja sinne ei vaan yksinkertaisesti mahdu tarpeeksi ruokaa.

Syy miksi kirjoittelen teille tänne on se että mietin miten alkoholinkäytön lopetus muuttaa aineenvaihduntaa ja kuinka nopeasti kuukausia jatkuneen tissuttelun nesteet poistuvat? Toinen kysymykseni on, että kun en osaa oikein tätä foorumia vielä käyttää niin en osannut hakea ruokailuohjeita tai ravintoneuvoja. Haluaisin kohottaa lihaskuntoa ja pudottaa rasvaprosenttia. Lihakset saisivat vähän kasvaakkin jos se käytännössä on mahdollista samalla kun laihduttaa. Tästäkin haluaisin tietoa kun olen monesti kuullut että lihaksia ei voi muka kasvattaa samalla kun laihduttaa. Minusta ne kyllä ainakin näin rapakuntoisella kasvavat väkisinkin jos salilla käy, ainakin jonkin verran.

Linkkejä ravinto-ohjeisiin ja treeniohjelmiin yms otetaan vastaan. Haluaisin todellakin päästä tästä kaljamahasta eroon ja päästä hyvään kuntoon ennen kesää. Kiitoksia jo etukäteen.

Kuinka tarkkaan popula täällä noin yleisesti punnitsee ruokiaan. Eli jos on makrot laskettu ja päivällisellä pitäisi syödä vaikka 125g riisiä ja sitä punnittaessa vaakaan tulee 126g niin kuinka moni rupeaa kaivamaan sitä grammaa takaisin sinne riisipakettiin? Itse systemaattisena ja omasta mielestä tunnollisena ihmisenä saan enemmän mielenrauhaa kun kaikki on nimenomaa grammalleen vaa'alla, ei yli eikä ali. Toisaalta en kyllä lautasta nuole joten täysin aukotonta ei meikäläisen logiikka ole...

Ihan vain kiinnostaa tietää miten muut suhtautuu ruokien punnitsemiseen. Itse siis dietillä, plussalla en ole yhtään näin tarkka.

No en mä noin neuroottinen ole. Jos heraa nyt sattuuki tulemaan sheikkeriin 28 g 30 gramman sijasta niin pystyn elämään asian kanssa... Tai keitän riisiä 1000g ja sitä tuleekin kattilaan 1010g niin en ala pois kaivamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom